Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1075 / 1385
(#) pont válasza eyess hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Nincs kijelölve. De úgy is próbáltam, hogy kinyomtattam dark-on, utána 3-as sötétséggel (max) copy-ztam mintha fénymásolnám. Mivel reklámújságra nyomtatok, vegyes az eredmény ahol az eredeti nyomdai festék sötét ott nem látni át rajt, de a fehér részeken igen...
(#) eyess válasza pont hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Értem , akkor meglehet még próbálni még a média type állításával is .Mert például másképp nyomtat egy nyomtató fóliára is meg másképp egy sima fénymásoló papírra is .Amivel a lejobb eredményt kapod az a beállítás lesz a jó.
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
(#) pont válasza eyess hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Azt még kipróbálom, kösz az ötletet.
(#) gulasoft válasza eyess hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Ezzel sem ragdt fel minden, pedig laminálóval csináltam vasalós átmelegítás után.
(#) eyess válasza gulasoft hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
A vasalóval a nyákot melegítetted elő ? Különben sokan teszik ezt , csak nem tudom miért .Mivel előmelegítés hatására a réz anyaga , felülete szeret megváltozni , és ez taszító hatást fejt ki a papírra , és ehhez még toner rajzolat sem kell .Olyan ez mint amikor olyan felületre akarunk forrasztani , ami látszólag tiszta , de az ón mégis lefut róla , és nem tapad , vagy terül el szépen.
(#) gulasoft hozzászólása Dec 23, 2014 /
 
HPGL-ből gcode-ra alakítót tud valaki?
(#) gulasoft válasza gulasoft hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Közben találtam köszi.
(#) NickE hozzászólása Dec 23, 2014 /
 
Tegnap próbálkoztam ismét furatgalvanizálással, a kalcium-hipofoszfitos módszerrel, gyenge eredmény született. A vicc az, hogy a panel éle, amit egy vacak lemezvágó ollóval vágtam nem túl szépen, az gyönyörűen vezet, a furatok közül nagyon kevés vezet át. CNC-vel fúrtam, kínai karbid fúróval, viszont csak 8500 fordulat/perc-et tud a kínai spindle motorom. Kompresszorral kifújtam a lyukakból a port, mikroszkóppal megnéztem, nem tűntek rossznak a furatok, de mégsem lett jó a többségük.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
(#) gulasoft válasza NickE hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Mivel marattad? Nem lehet hogy megette a maratószer?
(#) lajos1969 hozzászólása Dec 23, 2014 /
 
Sziasztok!
Szeretnék egy midi Theremint építeni csak az a gondom, hogy ezt a Pdf-et tükrözni kellene valaki tudna segíteni??
Köszönöm!!
(#) pjg válasza lajos1969 hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Nem nyomtattam ki. Nem tudom méretarányos e. Elvileg az.
(#) NickE válasza gulasoft hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Maratásig nem jutottam el. Egyszerűen nem alakult ki a furatok nagy részében a vezető réteg, így nem volt értelme folytatni.
(#) lajos1969 válasza pjg hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Köszönöm tökéletes már maratom is!!!
(#) lajos1969 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Dec 23, 2014 /
 
Köszi neked is!!
(#) lajos1969 hozzászólása Dec 23, 2014 /
 
Köszönöm fiúk!! A panel kész, kezdődhet a beültetés!!

SDC10056.JPG
    
(#) Csillagnyee hozzászólása Dec 23, 2014 /
 
Köszi a segítséget, egészen kivehető lett az áramkör, de eléggé egyenetlenül mar ez a vaskloridos barna folyadék, amit a boltban kaptam, kontúrvonalak nem igazán élesek, sőt!
De alakul a technika
(#) sfx válasza NickE hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Szia! Ezt a kompresszor dolgot nem értem. Ezt miért kellett? (Meg ne haragudj a kérdésért, de ugye olajmentes kompresszorról van szó?)
Én igy próbálnám: A panelt, fúrás után, egy kicsit megkocogtatom, majd a maradékot egy tál desztillált vízben leöblítem úgy, hogy a panelt vízszintesen lefelé nyomva látszódjon, ahogyan a víz átáramlik a lyukakon.
A panelről ezután a vizet lecsöpögtetem. Ami víz rajta marad, sok gondot nem okoz, mivel legfeljebb a hipofoszfitos oldatot hígítja egy kicsit.
A panelt az oldatba ugyanúgy mártogatom, mint az öblítéskor, hogy a víz a lyukakból biztosan kimosódjon.
(#) soskajoska válasza kaqkk hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Sőt! Bemész a József körúton az Azúr Vegyszerboltba és töredék áron megkapod!
(#) papus51 válasza NickE hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Milyen átmérőjű lyukakat fúrtál? A zsírtalanítást hogyan csináltad? Nagyon fontos, hogy amikor kiemeled a panelt az aktivátorból akkor feszüljön a felületén a folyadék. Nem ugorhat össze cseppekre vagy kisebb szigetekre.
Hőkezeléskor, amikor a panel eléri a 175C-t lehet látni halványan a réz kiválást.
Hőkezelés után a szennyeződéstől csak nagyon óvatosan szabad lemosni.
Galvanizálás is megtörtént?
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2014
(#) NickE válasza papus51 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Csak 0,8mm átmérőjű lyukakat fúrtam. 1000-es csiszolóvászonnal felcsiszoltam a panelt. Ezen kívül nem használtam mást, de a csiszolás után nem hiszem, hogy ott zsír maradhat. Utána már kesztyűben fogtam meg a panelt.

Gond lehet még az, hogy infracsöves kemencém van, a levegő hőmérsékletét mérem, de a panel jobban melegszik. Még ezzel lehet, hogy játszani fogok, 10-15 fokkal melegebb a panel. K típusú szondákkal mérem a hőmérsékletet, most készül egy másik fajta, azzal pontosabban fogom tudni mérni és szabályozni a hőmérsékletet.

Két próbát csináltam hétfőn, egyiket galvanizáltam is, a másikat nem. Ha a hőkezelés után nem vezetnek át a furatok, akkor gondolom, kár folytatni.

Még lehet, hogy teszek egy próbát a grafitos módszerrel, hátha azzal jobb eredményt érek el.
(#) NickE válasza sfx hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Olajmentes, nem köp semmi feleslegeset a panelra. Nem gondolom, fúrás után egy kis kompresszoros takarítás gondot okozhat.

Fúrás után már csak kompresszort használtam, nem csiszoltam, utána már tettem az aktívátorba.

Az aktívátort még valamikor szeptemberben csináltam, de kb. 10 percig kevertem előtte, hogy a lerakódott kalcium-hipofoszfit eloldódjon. Az aktívátornak működni kell, mert a panel éle nagyon jól vezet, körben az egész
(#) lajos1969 hozzászólása Dec 24, 2014 /
 
Sziasztok!
Készülget a szerkezet csak van itt egy kis probléma, A 16F88 RA3.RA4,RA5 lábaira menő ellenállások /3x10K/testre vannak kötve a kapcsolási rajzon. A panelterven meg pozitívra melyik lenne a helyes szerintetek????
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2014

SDC10057.JPG
    
(#) papus51 válasza NickE hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Én trisóval és dörzsis szivaccsal szoktam zsírtalanítani addig, amig a panel felületén összfüggő nem marad a vízréteg. Utána már csak öblítés és mehet az aktivátorba.
Kemencének a légkeverős konyhai sütőnket használom, amikor a feleségem nem látja.
A hőmérsékletet a sütő beállító gombjával szabályozom, és szoktam közben mérni a panel felszíni hőmérsékletét infra hőmérővel.
Nálam a 0,6-os furatok is átvezetnek.
A függvénygenerátorom NYÁK-ján több mint 300 furat található és összesen kettőnél kellett utólag huzallal átkötni, de azok 0,5-ös viák voltak.
Ha a panel felületén összeugrik az aktivátor folyadék akkor szigetekben válik ki a réz (már ha a többi folyamat rendben lezajlik) és nem fog összefüggő réteget alkotni.
Egyébként galvanizálás előtt az átvezetés nem igazán izmos, mert nagyon vékony a kémiai réz réteg.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2014
(#) NickE válasza papus51 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Majd fogok még próbálkozni. Lehet, hogy megpróbálom kis kézi panelfúróval fúrni a lyukakat, az nagyobb fordulatszámot tud.
(#) edison14 hozzászólása Dec 24, 2014 /
 
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy Komárom vagy Győr közeli környékén hol tudnék venni előhívót és vas kloridot? Előhívó helyett jó lenne a SZI-TI lefolyó tisztító is.
(#) papus51 válasza edison14 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Mit akarsz előhívni? P20-hoz jó a SZI-TI, de karácsonykor valószínűleg Győr környékén sem kapsz.
Dry filmhez mosószóda kell
(#) teszti hozzászólása Dec 24, 2014 /
 
Sziasztok!
Budapesten hol lehet olcsón egyoldalas nyákot és vaskloridot venni?
(#) edison14 válasza papus51 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
Szia!

És a SZI-TI nem jó a gyárilag fotolakkozott nyákokhoz? Ha nem akkor milyen mosószódát érdemes venni? Vagy inkább TN140-es előhívót vegyek? Nem pont karácsonykor szeretném megvenni, de nem tudok egy helyet sem győrben ahol megvehetném őket.
(#) papus51 válasza edison14 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
De, jó. A gyári lakkozott is úgy működik, mint a P20, de levilágítási időben lehet eltérő. A mosószóda csak a Dry filmhez jó, a többihez NEM.
P20-hoz vagy gyári fotolakkhoz a következő anyagok a jók:
1) nátriumhidroxid, 2) hideg zsíroldó 3) SZI-TI lefolyó tisztító.
Alapból 0,7%-os nátriumhidroxid oldat kell.
Ha a 2. vagy 3. anyagokból dolgozol, akkor próbálgatni kell. A SZI-TI az nátriumhidroxid granulátum plusz valami adalék (kőtörmelék vagy ki tudja mi). Próbáld meg úgy, hogy kb. 3dkg-ot feloldasz 1 liter vízben. Ha leülepedett, akkor a tisztáját használd. Ha túl gyorsan működik akkor hígítani kell, legfeljebb a kétszeresére.
Remélem tudtam segíteni.
Boldog Karácsonyt!
papus51
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2014
(#) Bakman válasza edison14 hozzászólására (») Dec 24, 2014 /
 
TN140 és SZI-TI is jó P20-hoz is és a gyárilag lakkozott panelhez is.
Következő: »»   1075 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem