Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Holnap délelőtt jön a szerelő. Kíváncsi vagyok, mit mond majd.
Addig itt egy videó a jelenségről: Hiba jelenség Ja, minden körnek van légtelenítője, és sehol nem volt levegő. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2015
Ez mindenképp áramlási hiba, dugulás, vagy nem vált át rendesen a váltószelep.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Igen. Nemrég ment el a szerelő. Ahogy ránézet a gyorsan felszökő hőmérsékletre, azonnal ezt mondta. Átmosta - majd egy órán keresztül - a kazánt és most LŐN MELEG!
Üdv,és boldog újévet mindenkinek.
Először is megköszönöm a sok hasznos tanácsot,amit tőletek olvashattam,ezen az oldalon. Én egy Westen Starmaster 240-Fi kazánnal küzdöttem kb.3 évig,a garancia lejárta után.A hiba a megbízhatatlan meleg víz ellátásban jelentkezett,-hol volt,hol nem,de általában a második újraindulást követően lett meleg víz.Ez a móka már elfajult odáig,hogy képes volt a "kedves",három-négy-öt... újraindulás után meleg vizet adni.Néha kiírta,E03 ;E98,(már láttam magam előtt a szerelőt,aki azt mondja-hatvanötezer,de csak nekem)Pont nem volt nálam annyi pénz,de volt internet,meg ez a bevállalós csapat,és el kezdtem kis lépésekben szétszerelni,kitisztítani,összerakni,kipróbálni,(majd később a kedves mamáját is emlegetni),megint olvasni,szétszedni... A légnyomás kapcsolóig eljutottam,a membránja jó,a kapcsoló kapcsol,multiméter szakadásvizsgálójával ellenőrizve.DE!A villanyszerelő mester barátom fölvilágosított arról,hogy inkább ellenállást mérjek a kapcsolón,ami ne legyen sokkal több,mint amennyi a műszer össze érintett tapintói között mérhető.Nekem ez 200-ohm méréshatáron 0,5,a kapcsolón viszont mértem7,0-át is.A kapcsoló igényes szegecselését lefúrva,leszereltem,majd futás a boltba,ahol csak erősebben nyomhatót lehetett kapni,de ezt kiváltottam egy kisebb karos kapcsolóval.Azóta tökéletesen működik a kazán,mindig ad meleg vizet.Nekem sikerélményt hozott a Jézuska,és remélem más is tudja hasznosítani ezt az infót. A készülék vezérlő paneljával kapcsolatos minden dokumentum érdekel,ha valaki tudna ilyet,az jó volna. Mindenkinek sikeres javítást kívánok. Néhány fotó az üggyel kapcsolatban:
Üdv,és boldog újévet.Nekem ugyan ez volt a problémám,de én a mikrokapcsolóra tekertem szigetelő szalagot és bevált.Mert így a rudazat előbb eléri.
Na ez jó hír. Egyébként, ha rögtön ezzel a kis videóval kezded, már az elején tudni lehetett volna. Ettől függetlenül a technólógiáról leírtak ugyanúgy állnak. Lesz még gondod vele.
Láttad mi jött ki a kazánból? A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Üdv mindenkinek, és BÚÉK!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, úgy látom, sok hozzáértő van itt, és le a kalappal a segítőkészségetek előtt is. Én sajnos laikus vagyok, bár könnyen tanulok Star digit 240 Fi készülékkel kapcsolatos kérdésem van, lehet, hogy nektek triviális, nekem viszont feladta a leckét. A kazán 6 éves, eddig hibátlanul működött, évente látja és tisztítja szakember. Néhány napja viszont a víznyomás minden éjjel leesik (E10 hiba). Minimális utántöltéssel a kazán elindul, és egész nap rendesen működik, fűtés közben alul a szelep (?) néha megcseppen. Majd éjjel, gondolom a hőmérséklet csökkenésével párhuzamban ismét nyomáscsökkenés, és kezdődik minden elölről. Van valami, amit tehetek, megpróbálhatok ez ügyben, vagy szerelőre van szükség? Előre is köszi a válaszokat.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni westen 240i kazánnal kapcsolatban. Vettem alkatrésznek egy panelhibás, lecserélt cirkót. A háromutú presszosztát szelep részét kezdtem el alaposabban szétszedni, mivel (a szerelő szerint és az itt olvasottak alapján) az üzemelő készülékemben is itt van a gond. Gond nélkül lekapkodtam róla mindent, egészen az öntvény házig. Itt azonban elakadtam, mivel a belsejében lévő rugós részekhez ill. a "váltószelep hátsó rész"-hez egyszerűen nem jutok hozzá. Van egy hatlapfejű kialakítás rajta, de számomra az az öntvény részének tűnik. Lehetséges, hogy ez a megmaradt rész egybefüggő és nem bontható? Van valami mód a belsejének kifordításához? Valahogy hozzá kéne tudnom férni, mivel a szervizes is ezt fogja elvileg cserélni, de lehet öntvényházzal együtt...? u.i.: egyébként szeretném ezúton is megköszönni a fórumon e témában eddig is olvasott hasznos tanácsokat, ötleteket, tippeket.
A videó elkészítése és közzététele csak végső kétségbeesésemben jutott eszembe.
Az ember már egy évvel ezelőtt is javasolta, hogy válasszuk le a teljes fűtéskört egy külön hőcserélővel, amit már akkor megfogadtam, csak a tavalyi év egy kissé zavaros volt nekünk, így elmaradt. Idén biztosan megcsináltatom. Az alapvető probléma egyébként a 26 évvel ezelőtt beépített padlófűtéscső, mert az bizonyos mértékben átengedi magán a zoxigént és ez okozza a nyálkásodást-oxidációt a vízben. (Mondta már több fűtésszerelő ismerős.) De abban az időben ezt lehetett kapni. Nem láttam, mert valami gyári mosó-tisztító berendezése van az embernek, ami zárt rendszerű, s bár a csövek valamikor átlátszó műanyagok voltak, a használat során erősen veszítettek az átlátszóságukból. És akkor én is csatlakoznék a közvetlenül előttem szólókhoz. Ez egy nagy élmény volt a számomra. Remek kis csapat jött össze a hozzáértőkből, akik láthatóan szívesen segítenek a magamfajta barkács embereknek. Köszönet érte! Még annyi, hogy a fiamék nemrég költöztek be egy 2005-ben épült házba, ahol egy Baxi Main kazán van. Na, nekik ma éjjel dobta be a törülközőt a ventilátor motorja. Egy három éves és egy 9 hónapos gyerekkel reggelre 14 fokra ébredtek.
Én valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy azt a rugós részt beleöntötték a cuccba.
A 3. kép alapján bonthatónak tűnik, de a jobb oldali csatlakozás nem balmenetes?
Szia!
Nem tudom milyen menetes az a rész sajna, pedig jó lenne tudnom. Megfelelő satum sincs amibe roncsolás nélkül befoghatnám a cuccost (sem alupofám, sem ilyen méretű satum nincs). De valahogy oldható kéne legyen, mert ha minden igaz azon a részen van az automatikus bypass valami (ha jól értettem a korábbi itteni infókból). De a másik végéről is találtam képet "Westen váltószelep első rész" címen, tehát annak is oldhatónak kéne lennie. Bővebben: Link Valószínű csak túlságosan összegyógyultak az elemek. Eddig is rengeteget pucoltam vegyszerekkel, hogy így nézzen ki, most még nekiestem a drótkefével is és telenyomtam wd40-el, hagy ázzon. Holnap talán sikerül szétszednem.
Valahol elmegy a fűtésköri víznyomásod. Ez lehet a csőhálózaton, csatlakozásoknál szivárgás miatt, vagy magába a kazánba valahol hiba. Ennek kiderítéséhez, javításához bizony kell egy szakit hívnod.
Csőhálózatot, csatlakozásokat végig néztem, természetesen ezzel kezdtem, ott minden rendben.
A main-be a vezérlés reléje adja meg magát általában... Cserélhető...
Ahogy írtam, a képen úgy látom, ott a hatlap élein ott a kis sliccelés, ami a balmenet jelzése. Lásd ezen a képen:
Kép
Itt egyértelműen a ventilátor motorja adta meg magát. Indításkor hallják, hogy erőlködik, csak éppen nem kezd el forogni, miközben egyébként kézzel simán forgatható. És levegő hiány hibakódot is dobott a cucc. Délután már volt is náluk egy szerelő és elvitte a ventilátort, holnapra megjavítja és rakja vissza.
Sziasztok!
Van egy western energy 240I készülékem.Nemrég elkezdett elég erősen csepegni a presszosztát szelepből a viz.Ha jól tudom akkor van benne egy gumimembrán,lehet hogy azt kellene cserélni?Valaki tudja hol lehet ilyet kapni?
Na ezt jól megkavartad.... A presszosztát nem szelep... ha már szelep, akkor nincs benne gumimembrán.... ha presszosztát akkor max a tömszelencénél csöpöghet, feltéve, ha a vízáramlás érzékelőjéről beszélünk, de akkor sem a membrán miatt csöpög belőle a víz. Bár sejteni lehet mire is gondolsz...
Szia!
Mind két oldal jobb menetes, gumigyűrűkkel tömít. A képen kicsit széttekerve láthatod.
Akkor most végül is honnan csöpög? Elölről, vagy az "ufó" mögül, vagy a tetejénél?
Az ufóból csöpög(az aljából),olyan mintha a tömités ment volna benne tönkre(ha van benne egyáltalán benne tömités).Egyszer szét volt szedve és ebben van valami gumi membrán szerűség.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
Maga a membrán tömít, de nézz mögé, hátha csak lefolyik a víz és azt látod csöpögni. Ha igen, akkor tömszelencét kell cserélni.
Nem is tudtam, hogy így jelölik a balmenetet, ezt is jó tudni. Nekem nem sliccelés van ott, csak egy kis maradék kosz látszott annak.
Szia!
Köszönöm a segítséget! Jól össze volt gyógyulva, 2 napig nyomtam rá a wd40-et, majd végül is kis satuban, némi erőkarral sikerült megnyitnom mindkét oldalt! Bár a baypass(?) részt még nem tudtam szétszedni a hátsó oldalán. Az első és hátsó oldalról is csináltam képet igaz, még tisztítás előtt. Most aztán jöhet hétfőn a szerelő.
Szia!
Nem vagyok szakértője a kérdésnek, de ha jól emlékszem az itteni régebbi írásokból, akkor az UFO-t ha leszeded, belül van egy kisebb (tán 8-as) tömszelence, ha azt kicsavarod az alatt van besüllyesztve egy kisebb O-ring. Úgy rémlik erre a gyűrűre v. magára a t.szelencére írták régebben a csöpögést. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2015
Szia!
A bypass szelepet ne szedd szét, az gyárilag van beállítva. Csak ellenőrizd, gyenge nyomásra is nyitnia kell. A réz alkatrészek tisztítása háztartási sósavval gyorsabb, rövid ideig sósav majd bő vizes öblítés. A vízkövet gyorsan leoldja.
Képeden a vízcsapház belső membrán háza látható ( az UFO-t ne használjátok, nem gáz csak, mint szakit zavar a kifejezés ).
Itt valóban egy o gyűrű végzi a tömítést, mérete: 2,6x1,9 A külső membrán házon viszont töm-szelence van. A jó szaki együtt cseréli mindkettőt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |