Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   264 / 587
(#) mucden válasza zoszka hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 
A használati útmutató szerint a kék led világít, ha a készülék áram alatt (bekapcsolva) van ill. villog, ha hibát érzékel. Átmentem az egyik társasházi szomszédhoz, nála is folyamatosan világít.
(#) mucden válasza zoszka hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 
Ha nem az áramláskapcsoló, akkor még mi adhat utasítást arra, hogy meleg vizet kell gyártani?
(#) zoszka válasza mucden hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 
Ez belső hiba. Lehet a szerelő rosszul, vagy esetleg rossz értékű alkatrészt rakott be? Sok ilyen készülék átment már a kezem alatt, javítottam, de ilyen hibával még nem találkoztam. (Mondjuk egyik se volt ilyen szinten babrálva)
Amikor így kifagy, akkor mindig a 40fokot villogtatja, vagy az előzőleg beállítottat?
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2015
(#) mucden válasza zoszka hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 

A szerelővel már beszéltem, hogy ugye ugyanolyan paraméterű alkatrészeket cserélt. A válasza az volt, hogy igen ill. néhány esetben felület szerelt kondit furatszerelttel helyettesített (de azonos kapacitással, feszültséggel). Futólag ránéztem berakás előtt a panel forrasztásaira, úgy nagyon szépek voltak (hibátlan meniszkusz, semmi folyasztószer vagy felesleges forrasztó anyag túlfolyás nem látszott.)

Amikor kifagy mindig az adott-beállított értéket villogtatja. A szomszédnál pont ugyanígy villog, ha kinyitja a meleg vizet, amíg a vízhőmérséklet nem stabilizálódik.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2015
(#) zoszka válasza mucden hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 
A rosszult arra értettem, hogy esetleg fordított polaritással..
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2015
(#) mucden válasza zoszka hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Nem akarom elkiabálni, de talán sikerült megoldani a problémát: valószínűleg alacsony volt a víznyomás a fűtési renszerben. A manométer hideg üzemben 1 bar nyomást mutatott, esetleg egy paraszthajszálnyival még kevesebbet is az 1 bar-nál.
Áttanulmányoztam a telepítési útmutatót és az azt írja 1-2 bar kell legyen a hideg üzemi nyomás.
Beállítottam a feltöltőcsapon keresztül kb 1,1-1,3 bar-ra és láss csodát, egész éjszaka nem akadt ki a kazán.
Kop-kop.
(#) zoszka válasza mucden hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Az jó, bár nincs köze a hibához, mivel nincs benne nyomáskapcsoló. Víz nélkül is simán elindul és begyújt.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
(#) promess hozzászólása Jan 7, 2015 /
 
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni Ferroli kazánhoz Honeywell S4565 BM 1072-es gyújtó elektronikát hol lehet beszerezni?
Köszönöm!
(#) frázis válasza promess hozzászólására (») Jan 7, 2015 /
 
Szerintem ittBővebben: Link megkapod.
(#) dnemd hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Sziasztok!
Próbáltam a fórumot végigolvasva választ kapni a kérdésemre, nem igazán sikerült.
A problémám a következő: van egy Saunier Duval Renova Star kombi gázkazánunk, ami nem melegít vizet, alig csordogál valami a csapból, az is inkább hideg mint meleg. A fűtés tökéletesen megy. Van valami ötlet mit lehet kezdeni vele? Ebben a hónapban sajnos nem igazán fér bele a gázkazán szerelő a költségvetésbe.
Köszönöm ha elolvassátok és hasznos ötleteket adtok.
(#) frázis válasza dnemd hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Szerintem kövesd le a HMV vonalat. A falba lévő meleg víz csöveket ellenőrizd, hogy nincs e valahol vízkő elzáródás. Egyszerűen köss rá hideg vizet, a vízbőségöl tudsz következtetni. Ha nincs dugó, ellenőrizd a kazánba lévő első HMV ágat. Sajnos már én is cseréltem ez miatt kazánt, pedig nem kellett volna, a szerelő átvert. Az Ferroli volt, az első kőrben egy rövid cső teljesen be volt vízkövesedve, pont azt produkálta, mint a te kazánod.
(#) mucden válasza zoszka hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Sajnos ismét visszajött a hiba. A panelt javító szerelő azt tanácsolta, hogy a HMV NTC-t cseréljem le egy fix ellenállásra, akora értékre, ami olyan hőmérsékletet jelent, amit egyébként használni szeretnék.
Az NTC ellenállások tönkre szoktak-e menni, hogy erre gyanakszik?

Más: az egyik munkahelyi kollega úgy járt, hogy változatosabbnál változtosabb hibákat produkált a kazánja. Végül kideült, hogy az egész okozója a váltószelep volt, mert nem kapcsolt rendesen. A váltószelepet az én kazánomban a legelső szerelő leellenőrizte, szerinte jó. Én is kipróbáltam, a diagnosztikai menüben van erre szolgáló tesztprogram, ahol manuálisan lehet a szelepet külső/belső körre kapcsolni. Kézi állításra a kijelző szerint reagál, erre vonatkozó hibakód nincs.
(#) mucden hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Van még egy ECO/COMFORT üzemmódja a kazánnak. Ennek a pontos működését ismeri valaki?

A tájékoztató füzetben ez áll:
8.4.1 ECO/COMFORT üzemmód
> Forgassa a termosztátot, amíg a kijelzőn meg nem jelenik a „01“ utasítás.
A kazán beállítható gyorsabb melegvízkészítésre is (COMFORT üzemmód).
A kijelzőn látható:
• „00“ - ECO
• „01“ - gyorsérintéses
• „02“ - foglalt
• „03“ - foglalt
Ha a COMFORT' üzemmód engedélyezését követően két-öt másodpercre megnyitja a melegvízcsapot, a bojler gyorsabban felmelegíti a belső kört, és ezzel a használati melegvizet.

Az egyik Bosch kondenzációs kazán leírásban valahogy úgy magyarázzák a QuickTap (azaz gyorsérintéses) funkciót, hogy ha 2-5 mp-re megnyitom a melegvíz csapot majd elzárom, kis várakozás után újra nyitom, akkor azonnal melegvíz jön. Tehát valószínűleg a rövid nyitással bekapcsol a belső vízkör fűtése, hogy az és a hőcserélő felmelegedjen, nem? Ezért lesz második csapnyitásra rögtön melegvíz.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
(#) mucden válasza zoszka hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Lehet, hogy az ECO/Comfort üzemmód zavarodott meg?
(#) zoszka válasza mucden hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Na akkor vegyük sorba...
1, Ha fixen helyettesíted a hmv ntc-t, akkor ki fog állni gradiens hibára, mert nagy lesz a hőlépcső. Csak kazán ntc-re tud szabályozni. Miközben melegszik a kazán, a viz stabil hőfokot fog mutatni. Kb 1 perc után le fog állni.
2, Az eco és comfort között az a különbség, hogy eco módban előmelegíti a hmv-t és melegen tartja (42fok), tehát nem kell kifolyatnod egy jó adag vizet, mire a kazán felmelegszik. Ezt főleg nyáron érdemes használni, de kényelmetlenebb a használata. Ezzel párhuzamosan ez többlet gázfogyasztást okoz. Comfort üzemmódban hagyományos kombiként üzemel.
3, A váltószelep nem okoz ilyen hibát, mivel a vezérlésnek nincs infója az aktuális álapotról, az csak jelet ad, ha váltani kell.
4, Nézd meg a beállítást és hagyd comfort-on.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
(#) mucden válasza zoszka hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Ok, akkor a fix ellenállásos tesztet nem csinálom.

A szelep állapotát viszont a doksi szerint tudja olvasni a vezérlés (diagnosztikai menüben biztos):
8.4.17 Háromutas szelep
> Forgassa a termosztátot, amíg a kijelzőn meg nem jelenik a „18“ utasítás.
Így fest a háromutas szelep állapota.
A kijelzőn látható:
• „01“ - a belső körben működik
• „02“ - a külső körben működik

Sőt, tesztelni is lehet:
8.4.19 Háromutas szelep tesztelése
> Forgassa a termosztátot, amíg a kijelzőn meg nem jelenik a „20“ utasítás.
A termosztát helyzetétől függően a készülék teszteli a háromutas szelepet.
A kijelzőn látható:
• „01“ - termosztát (csap) balra, szelep a belső körben.
• „02“ - termosztát (csap) jobbra, szelep a külső körben.
Ha az égő még mindig nem működik, a tesztet nem lehet végrehajtani, a kijelzőn pedig -- látható.

Azt már próbáltam, hogy ezzel állítom a szelepet, csak azt nem ellenőriztem, hogy a beállítás után, mit olvas vissza. Na majd ha hazaérek.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
(#) HBea hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Kedves Fórumozók!
Segítséget kérnék Tőletek. Van egy Radiant RBC 24 kombi kazánom aminek kilyukadt a tágulási tartálya. A szerelő azt mondta, bizony ez 35-40 ezer Ft-ba kerül plussz a szerelés. Nincs valakinek ötlete arra, hogy olcsóbb tartályt milyent és hol lehetne beszerezni. Nem ragaszkodnék én feltétlenűl a rozsdamentes gyári változathoz ezért a pénzért.
Az ügy sürgős lenne, mertígy télviz idején elég kínos a fűtéshiány.
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) tibibalogh520 válasza HBea hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Szia!
Bármilyen külső tartály megfelel hozzá, aminek a paraméterei egyébként megfelelnek(űrtartalom, stb.).
Nem baj az, ha nem olyan alakú, mint a kazánban lévő!
Megfelelő minőségű flexi csővel beköthető akkor is, ha a kazánon kívül kerül elhelyezésre!
Bármelyik fűtéstechnikai üzletben segíteni fognak.
(#) HBea hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Köszönöm szépen a segítséget.Akkor irány a bolt.
(#) csordoras hozzászólása Jan 8, 2015 /
 
Üdvözletem mindenkinek,és kellemes újévet kívánok.Én azzal a kéréssel fordulnék hozzátok ,van egy fég C24 gázkazán,és tönkre ment benne a vezérlő panel .Meg rendeltem a újat de az csak 2 vezetékes,viszont azt mondták hogy meg lehet oldani a bekötést.Esetleg valakinek egy fénykép,vagy kapcsolási rajz ehhez a 2 vezetékeshez?Minden tanácsot vagy segítséget szívesen fogadok.Köszönöm.
(#) gaza válasza gaza hozzászólására (») Jan 8, 2015 /
 
Erre a kérdésre tudnátok válaszolni valamit? Köszönöm!
Bővebben: Link
(#) szervizes válasza csordoras hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Üdv!
Hogy tudtad megállapítani hogy a vezérlőpanel ment tönkre?
Kapcsolási rajzot felejtsd el.kazántermosztát nyitó és záró kontaktusát kell kimérni.
amúgy az oldalsó meg a földkábelhez a legközelebb eső!
(#) zoszka válasza mucden hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Az előzőben fordítva írtam. Sorry. Az ECO-n hagyd, akkor nem fűtögeti a hmv-t. A vezérlés nem kap infót a szelep állapotról, csak azt a kimenetet kapcsolja amelyiket kell és feltételezi, hogy átvált. Te tudod megállapítani, hogy melyik irányba melegszik. Ha lehúzod a váltószelep motorjáról a csatlakozót akkor is kapcsolgat a vezérlés és kirja, hogy milyen állapotban van a szelep. Pontosabban ez nem teljesen igaz, ugyanis méri a hmv és fűtési ntc értékét és következtet. Ha fűtés állásba kapcsol és melegszik a hmv ntc, nyilván nem vált át. Ha hmv-re kapcsol és nem melegszik csak a fűtési ntc, akkor szintén úgy veszi, hogy a szelep nem vált át. De nem magát a szelepet figyeli, csak a két ntc hőmérséklet változását. Ebből következtet a hibára és ezért kell égnie az égőnek is a teszt közben.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
(#) zoszka válasza mucden hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Így utólag belegondolva, lehet, hogy tényleg comfort modban van/maradt a vezérlés és abba fagy bele. A kijelző szerint és a logika szerint is ez lenne a magyarázat arra, miért jelzi a hmv-t. Lehet, hogy a komfort hőmérséklet engedélyezés analóg, akkor viszont lehet egy rossz forrasztás, alkatrész, vagy fordítva berakott kondi is az oka. Jó lenne mégegyszer átnézni az alkatrészeket és azok helyes polaritását egy eredeti panellel összehasonlítva. Ha pl anlóg megvan az engedélyezés, de valójában nem fut a comfort mód, akkor nem gyújt be, de várja a visszajelzést. Ezért lehet az is, hogy egy ideig nem fagy bele, csak miután ténylegesen fel akarná fűteni a hmv-t.
Na ebbe még én is belezavarodtam, nemhogy a vezérlés..
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
(#) Csabesz04 hozzászólása Jan 9, 2015 /
 
Sziasztok !
Van egy ferroli domicompact f30d gaz kazanom.Sajnos nem mukodik rendesen Begyujt,melegit(a melegviz es a futes eseteben is) majd kis ido mulva elkezdi jelezni hol F2 hol F5 hibakat,majd kis ido mulva ujra begyujt...A kaloriferek is csak langyosak,nem melegednek ki rendesen...
A hibauzenetekre a kezikonyvbe ezek allnak:

F2: Flame present with burner off signal: Electrode fault/PCB trouble
F5: Air pressure switch(fails to close the contacts within 60 sec. of turning on the fan): Air pressure switch contact open/incorrect wiring to the air pressure switch/wrong restrictor/flue not correctly sized or obstructed

Valakinek esetleg van sejtese,hogy mekkora a baj,hozzavetolegesen mennyibe fog kerulni?

8 eve megvan a kazan,ket evente javitasra szorult,nem ajanlom senkinek ezt a tipust..
(#) zoszka válasza Csabesz04 hozzászólására (») Jan 9, 2015 /
 
Karbantartás hiányára utal mindkét hiba. Le van dugulva az égőtér.
(#) ipip hozzászólása Jan 10, 2015 /
 
Sziaszok!

Elnézést a zavarásért, de már végképp kétségbe vagyok esve és nem tudom kihez forduljak. Van egy Termomax ÖV Color 4V típusú, közvetlen begyújtású (őrláng nélküli), 2 fokozatú égőfejes gázkazánunk, HMV funkcióval, Reflex 150L-es melegvíz tartállyal.

Eddig is voltak problémák vele, mert időről időre nehezen indult be. De ment.
Jelenség: 1-3 másodperc szikráztatás, gáz befúj, majd a kazán "újraindult". Azaz olyan jelenség, mintha kihúznánk a konnektorból, és újra bedugnánk. S ez lejátszódott 10-20-szor, mire beindult a kazán. Nem futott hibára, csak nem ment végig a gyújtási ciklus. Azaz mire a szikra begyújthatta volna a gázt, hogy "normál módba" álljon, azelőtt elvette az áramot a rendszer.

Pár napja viszont teljesen megadta magát: 1 tizedmásodperc szikra, gázszelep behúz, majd a rendszer lekapcsol. Újraindul, 1 szikra, lekapcs, újra. S ezt játssza folyamatosan.

Alkatrészei:
Kazán pontos típusa: Termomax Termo ÖV Color ECO N 4v /E 2F
Kazán vezérlőpanel: TM-2W mev (041102027), nyomtatott áramkör verzió: TM-2V/A-02 F
Gyújtás elektronika: Honeywell S4565AD 2098 1
Mágnesszelep: Honeywell VK4105Q 2028 4

Mindhárom alkatrészt kicseréltem, de a szimptóma ugyanaz. Gyújt.Lekapcs.Restart.
A furcsa, hogy nem fut hibára a készülék! (sem a Reset, sem a Honeywell gyújtáselektronika, sem a túlfűtés-érzékelő, sem a füstgáz-érzékelő) Egyszerűen az első szikra után lekapcsol és újraindul.

Nem fut végig a vezérlőelektronikán feltüntetett 5 másodperces kötelező szikráztatás és gázt sem enged az égőtérbe. A panelen minden led (power, égőfokozat) elalszik 1-2 másodpercre.

Egy áthidaló megoldást találtunk: Ha a Termomax vezérlőpanelen adott két pólust rövidre zárok 5-10 másodpercre (kapcsolási rajz alapján találtuk ki) a gyújtási folyamat elején, akkor végigmegy a gyújtási ciklus: 5mp szikra, gáz az égőtérbe, begyújt. És folyamatos üzemben dolgozik. De ha az automatika leállítja (eléri a kívánt hőfokot, stb), akkor legközelebb megint nem indul be automatikusan, amikor kellene, csak, ha a két pólust rövidre zárom. Ekkor újra működik.
Most tettünk rá egy csengő nyomógombot, és ha leállt a kazán, lehűlt a lakás lemegyek a pincébe "begyújtani", azaz megnyomni a csengőt. Viszont ez így nem maradhat!

Bárkinek elmondtam, még senki nem találkozott ezzel a jelenséggel, és ötlet sincs rá, mi lehet a baj.

Mágnesszelepen a tekercs ellenállás értékek jónak tűnnek. Nincs beragadva a szelep sem.
Lehet, hogy valamelyik cserealkatrész rossz? Vagy hol keressem még a hibát? Mi játszhat még szerepet a gyújtási folyamatban? Mi vághatja le az áramot az elektronikától?

Kérlek, segítsen, aki már látott ilyet, vagy van valami ötlete!
Előre is köszönöm!
(#) ktedward hozzászólása Jan 10, 2015 /
 
Sziasztok!

Fűtés közben valami büdös szag jön, hasonlít a gáz szagra de nem az,hanem ilyen szúrós szagú. Cirkó el van látva szénmonoxid érzékelővel.
Novemberben volt kint a fűtés szerelő,át nézte ki takarította, gáz szivárgás nem volt.
(#) zoszka válasza ktedward hozzászólására (») Jan 10, 2015 /
 
Egyik cirkóban sincs CO érzékelő...
(#) zoszka válasza ipip hozzászólására (») Jan 10, 2015 /
 
Melyik 2 pontot zárjátok, hogy elinduljon?
Következő: »»   264 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem