Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Énn mostanában szikével szenvedtem, majd volt egy kis időm múltkor, és kipróbáltam a multifunkciós gépemet, hogy mit szól a ,,flex" korong a nyákhoz. Nos, bár rohadtul porolt, de vitte ahogy illik. Szóval mostmár dolgozok, lesz pénzem végre, csináltatok ismerőssel egy kis 297x297mm felületű asztalt, amibe egy ilyesmi megoldás fog beépítésre kerülni, de ahhoz lesz elszívó is. A korong maxon 35K RPM körül forog, és a nyák sorja mentesen vágható volt vele, másodpercek alatt... Lehet nem flex tárcsa lesz hozzá, hanem az is csináltatva lesz, de ez még a jövő zenéje... *challenge accepted*
![]()
Az olló helyett még ez is jobban megéri.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2015
Én dekopírral vágom nagyjából méretre, utána úgyis a cnc marja körbe. A Lidl-ben lehetett kapni dekopír fűrészt, állítható sebességűt. Az a poén, hogy 1-es 2-es sebességen (6 a full) nagyfogú elméletileg pozdorjához való fűrészlappal (nem kínai, hanem bosh) egész jól lehet vágni.
Szia!
Ilyent használok: karos 400-as Minden kritériumnak megfelel, amit felsoroltál. Persze, nem csak NYÁK-ot vágok vele. A 2000x1000 táblalemezekhez is ezt használom, igaz, az kicsit nehézkes.
Sziasztok!
Egy kis bajban vagyok. Van egy ProsKit fúrógépem (szürke) és tegnap fúrás közben kipotyogtak a csavarok belőle. Elég gáz, hogy ennyire kilazultak maguktól. Mondjuk már 4,5 éves... Na de a lényeg: kicsavartam mind a 2 csavart, aztán az egyiket visszacsavartam, de úgy néz ki nem jól, és most ki se tudom venni, meg szét se tudom szedni a fúrót. A csavar forog a helyében, nincs az megszorulva, de ki nem jönne. Néztem az ábráját amit kaptam vele, ott mutatja hogy hol kéne szétjönnie, de nem akar. Ti jártatok már így? Üdv!
Sajnos elég gyakori eset, nemcsak a furogépnél, de sok egyébb konyhagépnél, porszivonál stb. A csavarok mélyen be vannak süllyesztve, ha tulhuzod, megszakad a menet és akkor többnyire löttek a dolognak. Hát gyakran rengeteg agyzsir elég mire az ember valahogyan mégis ki tudja venni. Gyakran csak a feszegetés segit, ha csavar valahol mégis keményebb anyagba
ütközik, akkor néha sikerül kicsavarni. A baj akkor van ha belül normális fémanya van és az elforog a fészkében.
De én nem is húztam túl, hanem lötyögött a tokmánya is, és láttam, hogy ott el lehet lötyögtetni ide-oda és valószínűleg úgy állt be, hogy valami rossz helyre kezdtem el csavarozni az egészet. Egyáltalán nem is szorítottam rajta, meg mondom, a csavar egy helybe forog, de ki nem lehet venni..
![]()
Na, most sikerült: kis hangszóró mágnesévéle ki tudtam venni. Már csak szét kéne tudnom szedni a dolgot..
Az alján van egy DC aljzat, csavaros. Próbáltam finoman kicsavarni, hátha még az tartja, de az nem mozdul. Viszont a motor alatt meg van vágva a plasztika, meg a rajza is úgy mutatja, hogy ott kéne nyitni, de nekem nem sikerül..
Az már szerencse, ha mágnessel ki lehet venni.
Ne add fel, fog az sikerülni. Gondolom van belül néhány pattintós köröm. Keress valami megfelelő lapos szerszámot és azzal feszítsd szét.
Nem is fogom szétszedni. Rájöttem már hogy mi a gond: el van belül fordulva, és rossz lyukba akartam csavarni-olyanba ahol nincs is menet. A kis menetes lyukakat be kéne valahogy ráznom a nyíláshoz, de felénél tovább még nem sikerült ráznom..
![]()
Mágnesezd be a csavarhúzót és tedd rá a csavart. Úgy könnyebb lesz célozni vele.
![]()
Hálistennek sikerült!!! Addig ráztam, hogy egy csavarhúzóval a menetes lyuknak kis része amikor látszódott, beakasztottam, húztam lefelé. Aztán gyors beledugtam egy merev drótot, azzal lehúztam a lyukhoz teljesen, és most becsavartam szépen.
![]() Végre valami összejön. ![]()
középtájon átnézni,általában a matrica alatt van egy csavar,kitekered és szétesik az egész! Körömmel átvakarni a gyárilag ragasztott matricákat,ahol furat van azonnal látod,na ott is van egy csavar!
Igen, ezeket a mesterfogásokat már ismertem. Le is szedtem a matricát, ott volt összerakva két részből a fúró, de sehogy sem akart szétjönni. Na de nem is gond, így is megoldódott, szerencsére.
![]() Üdv!
A nyaknál a csapágyazás végett kicsit szorosabb az illesztés,nem kell megijedni,határozottan,éles csavarhúzóval szétpattintani!
Szeretnék venni egy (vagy több) jól használható csipeszt, ami hosszú távon kiszolgál, ebay-en nézelődtem, vannak ezek a VETUS márkájúak például, de képekről nem tudom milyen minőség lehet. Sajnos ami nekem van az nem nagyon használható csipesznek. Alapvető dolgokra használnám esetleg smd-re, viszont azt sem tudom átlagosan milyen kialakítású használható jobban, hegyes- laposabb- ferde- "-csőrű".
Van valami jól bevált márka, típus, amit ti bátran ajánlanátok? A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
Én karácsony elött vettem ezt, nagyon jo minöségüek megfelelü keménységü és pontosan zárodnak.
csipesz
Sziasztok!
Most először szedek szét flexet, így fel merem tenni az alábbi kérdéseket: Minden ilyen gépnél simán kihúzható a forgórész az állórészből? Ma kaptam egy kontakthibás Skill kisflexet, ahol láttam ezt a megoldást. Lehet az, hogy a fogaskerekei nincsenek gyárilag zsírozva? Eddig még nem láttam rajta kenés nyomát, és szerintem előttem nem járt a gépben senki sem. Kicsit fura ez nekem. Ha mégis zsírozni kell, sima Liton 3m márkájú gépzsír jó lesz hozzá? Milyen hosszúnak kel lennie ilyen gépnél a szénkeféknek? Lehet valahol kapni ezekhez lapvédő burkolatot? A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
Többnyire kihúzható a forgórész, de a szénkeféket előtte szedd ki mert el fognak akadni a csapágban. A forgórész kommutátor felőli csapágyán lehet egy illesztő - rezgéscsillapító gumi "kupak" ami szorulhat egy kicsit. Én még olyat nem szedtem szét ami ne lett volna zsírozva gyárilag. Szerintem a sima zsír is jobb mint a semmi, rákenheted. Védőburkolatot külön még nem láttam boltban, persze elképzelhető, hogy a skill árul külön is, de az ára nem lesz kevés. Lakatosoknál néznék körbe (vidd magaddal a készülékedet, mert a különböző gyártmányok burkolatai nem kompatibilisek). Ott a flex fogyóeszköz.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
Köszönöm válaszod.
Természetesen a forgórész felől akartam bontani a gépet, azt hittem, az a négy csavar a burkolatát tartja. ![]() Ami meg nekem kellett volna, az meg a drót tövében helyezkedik el, mint utólag kiderült. Fene gondolta volna, hogy a bemenő oldalon lévő csavar nem a drótot tartja. Érdekes, simán kicsúszott az egész forgórész, azt viszont nem tudom, mennyire gyilkoltam meg a szénkefék rugóit. Remélem semennyire. ![]()
Megvan a hiba, csak a kefék koptak tövig.
Mennyire szabványos az ilyen gépekben a szénkefe? Mert gondolom ahány gyártó, legalább annyi féle méret létezik. Tudtok arról, hogy lehet-e ilyen kialakítású kefét kapni, mint ez? A rugó, a benntartó fémpöcök- és a szén egyben jön ki a gépből, továbbá a kefe egy vékony huzallal a tartópöcökhöz van rögzítve (talán ponthegesztve). Megvan az is, miért nem találtam zsírzás nyomát a fogaskerekeken. Hát azért, mert amennyit láttam az egész hajtóműből, az a hűtőventillátora. ![]() Milyen időközönként kell ezeket újrakenni? A gép kb. 6 éve megvan, még nem volt kinyitva az a része. Akitől kaptam, azt mondta, elég ggyakran volt használva, egy házat "felépítettek" vele.
Ha nincs pont belevaló kefe, akkor nagyobból lehet lecsiszolni. Anyaga fekete színű szén legyen, ne réz. Egy finom csiszolópapír sima asztallapra fektetve, erre fektetve, húzva a kefe, csiszolható. Vigyázni kell az oldalak párhuzamosságára, és a drótkivezetés jó helyen maradjon csiszolások után, pld. középen, ne szélén. A kefe kivezetése-drótja forraszható a kopott keféről levágott "tartópöcök"-höz, és a rugó is átrakható a régiről. A rugót egy vékony dróttal összehúzva lehet rögzíteni, a forrasztás idejéig.
Nem szokták újrakenni, de ha már szétszedted, cserélheted a zsírt. Kitakarítani, benzinben elmosni, új zsír mehet bele.
Köszönöm.
Fontos a drótos rögzítés is, nem elég csak betolni a résbe a kefét a rugóval együt? A szénkefére lehet simán ugyanúgy forrasztani, mint vezetékre, vagy más a technikája?
JAJAJAJJ. Írnak itt sok "okosságot". Kefét az adott teljesítményhez választunk, nem a színe alapján.
innen tudsz beszerezni kedvedre valót: http://www.carbosint.hu/valaszt.php?sor=221 Javaslom továbbá, hogy a kommutátor kímélése érdekében a gyári kefeszorító rugókat használd.
Fontos a drótos rögzítés is, a -mozgó rezgő- kefe és tokja közötti érintkezés nem biztosítja a kellő kontaktust ennél a motor teljesítménynél. A drót biztos kapcsolatot jelent.
Nem lehet forrasztani a szénkefére, csak olyan jó, amelyikben gyárilag benne a vezeték.
Szénkefe ügyben elballagnék egy szaküzletbe és a gép típusa alapján alapján vennék újat. Szerintem a reszelés és egyéb trükkök csak végszükség esetén alkalmazandók (ha már utángyártott sincs). Ha a hajtóművet szétszedted és kitakarítottad akkor már a csapágyakat is érdemes megnézni. Kb három darab van benne. Ha csapágyat veszel akkor lehetőleg ne occó kínait, hanem fag, skf stb. A motortengely kommutátor felőli csapágyat is nézd meg. Simán zörgés, kotyogás mentesen kell futnia. A motortengelyről a hajtóművet (jó esetben) csak a kis kúpkerék levétele után tudod levenni.
Vettem horror áron egy Weller SA21A ónszippantót. Az normális ennél a típusnál hogy kb minden második szippantás után szét kell szedni, mert beleragad a teflon csúcsba az ón? Iszonyatosan idegesítő. Van egy nevenincs másik amit használok már vagy 15 éve, de azzal soha nem volt ilyen probléma, csak ha már tele volt ónnal. Azt gondoltam hogy egy Weller csak jobb lehet, de úgytünik tévedtem.
Nincs a hegyében olyan belenyúló fém pöcök, ami kitolja az ónt amikor ismét összenyomod?
Ha van, és mégis elakad, nem lehet hogy sokkal vékonyabb a hegyben a lyuk, mert pusztán apróbb forrasztóón pacákhoz van kitalálva? (csak találgatok, az enyémet vagy 10 éve nem szedtem szét, az is noname)
Ha nem 1 liter ónt szippantasz vele egyszerre, akkor nem normális. Én WD40-el szoktam immunissá tenni a hegyét (bár az enyém sem weller)
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |