Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Nem kérdés,a kérdés az hogy mennyire befolyásolja.120cm es a flexi cső és 6mm es a keresztmetszete.most mértem meg.Ez csak egy teszt volt!Tudom hogy ennek a kompresszornak legalább 15mm ez csőkeresztmetszet kellene vagy inkább 22-es rézcső.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Azt hogy mennyire, nem igen lehet innen látni. Ha mindent rendbe teszel, neked lesz róla egy tapasztalati adatod. Azt akár velünk is megoszthatod.
Igen ez igy van ahogy mondod,és meg fogom osztani.
Sziasztok!
Rába kompresszorhoz , keresni kellene a neten , flexibilis levegőcsövet (légvezeték a kompresszortól a tartályig) . Ifához például 1800.- . Előnye :nagy belső átmérő ,könnyen szerelhető , olcsó , nekem beválik .
Én az elmúlt héten csináltattam műanyag hő és nyomásálló csőből egy egyszeres spirált, frankón lepréselve, a héten talán ki tudom próbálni hosszabb üzemen is, elvileg 95°-ig hőálló, annyi meg talán nincs a kompresszor fejnél.
Jut eszembe.. csepel kompresszornak a legeslegalján van egy kb 5 cm átmérőjű dugó, ahol engedi nálam az olajat, ezt mivel érdemes visszaragasztani, vagy mi célt szolgál ez a dugó ott alul? A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, van egy IFA kompresszorral szerelt kompresszorounk. Kb 50L-es tartály van rajta, különböző módosításokat fogok rajta eszközölni, többek között a nyomó ágba visszacsapó szelep, feszültség mentesítés (nyomás elérése után), de most inkább a nyomás kapcsolóról tennék fel kérdést. Nézegettem az egyik külföldi aukciós oldalon a nyomás kapcsolókat, ki melyiket venné? Ez első, ilyet még nem láttam: Bővebben: Link Az oldalsó roppantó gyűrűs csatlakozó az lenne a fesztelenítés? A második, ilyen van az olcsó kompresszorokon. Bővebben: Link Előre is köszönöm a válaszokat!
Én mindenképp a másodikat venném, ha utána nézel akkor kb 3e ft-ból kihozhatod
Szevasztok! A segítségeteket szeretném kérni egy picit. A hétvégén elkészültem a kompresszorommal, amit tapasztalatok meg néhány itt olvasott apróság alapján készítettem el. Viszont az lett a szomorú tapasztalatom, hogy valami lehet nem az igazi. Vagy mégse. Kéne az a számítási képlet, ami alapján megtudom hogy mennyi a kompi teljesítménye így összerakva. Ma lemértem a teljesítményét időben, és szerintem kicsit karcsú. Két darab 24lityis tartály van összekötve. Ezekre van ráépítve egy Zil130-as. Az időbeli teljesítménye 0-ról 8.1re 2p 26mp 53 szmp. A szakaszok pedig a köviben alakultak. 0-2: 23mp05; 2-4: 32mp32; 4-6: 40mp39; 6-8,1: 50mp75.
Lehet valami még mindig nem jó? Bár hobbira nekem most megfelel, de néha tényleg mintha nem tudná magát utolérni.
Egy nagyon fontos dolgot kihagytál,mennyivel forgatod a Zil légsűritőt?Amúgy annyira nem karcsú ez!
A termelőcsöved keresztmetszete mennyi?(sűritő és a tartály közötti cső). A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Köszönöm a választ, engem főként nem az olcsóság motivál,
Hali!
Ha jól emlékszem olyan 1200-1400 körül van tekerve. Egy 1.1Kwos 2800 1/n 230Vos moci tekeri. A töltő cső 15ös rézcső 1mmes fallal (az volt itthon). Csatoltam két képet. Szerintem cuki lett. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Találtam egy kísérletezgetés alatti képet. Ezen jobban látszik az alap elrendezés.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Nem olyan rosz ez a termelési adat,durván nekem is ennyit termelt a Zil,0-2 bárra 1perc,de nekem azért mert csak 500-al volt megpörgetve,ha neked 1400 körül forog az ugye 3x annyi tehát 0-2 bárra egyharmad idő kellene hogy legyen mint nekem annó volt tehát 20mp körüli érték.Szerintem elég neki a 15mm es cső,nekem is 15 ös rézcső volt.
Hali, Hát nem semmi ötlet bevallom! A motor másik oldalán, mi fityeg? Elárulnád? Egyébként a Zilt ettől nem kell jobban megpörgetni, és 50L-re ez jó érték. Azt mérd meg, hogy a nyomáskapcsoló, be-ki, között mennyi idő alatt termeli újra a tartály/okat/? Gondolom 4 Bar körül van a visszakapcsolás. Zseniális, sohasem jutott volna eszembe egy ilyen elrendezés! A lényeg, hogy működjön, s tudja ami kell. Üdv: Mike
Nem lett volna stabilabb jobb ha a két tartályt egymás mellé teszi? Szerintem egy vizpumpát hajt még neki a motor!
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Köszönöm szépen a pozitív gondolatot! A lényeg a felépítésemnél az egyszerűség, "ár" megvalósíthatóság és saját lábán ha kell mozgathatóság, mivel egyéb okok miatt fontos hogy guruljon. A nyomáskapcsolót elherdáltam 5,8bar-ra ott kapcsol vissza, majd lemérem mennyi a visszatermelés. Az ami a motor másik oldalán fityeg egy lada vízszivattyúja (még egy 4 lapátos műanyag ventilátor is volt rácsavarozva, de arra nem volt szükségem). a tetejére az átalakítást hű hegesztőgépem a hobbi oszlopos és egy flex segítségével gyártottam mielőtt kérdezné bárki is. Jaa amúgy a zilre hozzáfűzném, hogy kopottan vettem, így kapott új főtengelyt +csapágyakat, hajtókar csapágyakat, gyűrű garnitúrát, hengerfej pakolást. Egyedül fúráson nem volt mert az nem volt veszélyesen megkopva. Jah és amúgy szerencsémre esztergályos és Cnc esztergályos vagyok így ami kellett magamnak készítettem. De nem volt sok. A nyomáskapcsolón sikerült eltörni a tehermentesítőt tartó öntvényt, de a nyomó ág bekötésnél pont annyit ereszt a forrasztás, hogy mire újra töltene elereszti a nyomást és problémamentesen indul, kivétel folyamatos terhelés. Bár terhelés mellett is simán indul.
Tudod mire szentelj még időt?A szelepekre,sokat számitanak,első hogy vagy felköszörülteted vagy becsiszolod/összecsiszolod mint én,tényleg sik felületre 400-as vagy 600-as polirpapirt kifeszitesz és azon egyelletesen addig csiszolod még egyforma felületet nem kap a szelep lapocska,persze az elendarabbal is (ahova hozzáér).Tükrös felülete legyen.Ezen felül ami még nagyon fontos hogy ezeket a szelepeket rugók zárják,ezek a rugók elkopnak elgyengülnek,ezeket cserélni hasznos dolog.Én ma kicseréltem a Rába kompresszorom két szivó szelep rugóját és bőven jól érezhető lett a különbség,jobban sziv.Ezeket a dolgokat nem árt átnézni.
Illetve még annyi hogy ahol szivja a levegőt és az a járat a hengerfejben az makulátlan tiszta legyen mert engem is megszivatott,elég egy kis összeállt zsirszemcse és ha beszivja feltámasztja a szelepet és máris nem nyom úgy ahogy kellene. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
A szívó oldalát helyre raktam, azzal nincs gond, csak szerintem szerzek rá egy gyári szuszogót, hátha arra rá lehet kötni a tehermentesítést, mert a nyomáskapcsoló ága konkrétan kiakasztotta a szelepeket...
Amúgy zárójelben maradjon az első "lábat" támasztó bakot ami fix az alsó tartálynál átalakítottam és egy 5mm vastag szövetgumi lemez van ráragasztva így lecsillapítja a rázkódást, különben a gép önálló életre kelne és elsétálna...
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Jól tetted,nekem annó volt egy ifa 1 hengeres sűritőm és le volt zárva a forgattyús ház (szerintem igy mégjobban zázkódott) és az első lába betontörőként viselkedett.Ugye amúgy is egyenletlenebb az 1 hengeres járása.
ne akard látni ez a kéthengeres mire képes ha még a motor +1db 1hengeres csepelt is hajt. A 60mmes m8as beütők körül széttörte az alap bentont és zenélt ahogy kell. Nagyon megörültem amikor megláttam a végeredményt leálláskor. Porította a csavarok körül az anyagot. Bár az a verzió nem volt mozgatható és 180 lityis volt a puffer...
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Srácok!
Ti hogyan oldottátok meg a szellőző-olajszintmérés kérdését ezeknél az ifa, csepel, zil kompresszoroknál? Egyszerűen semmi ötletem, hogy lehetne szellőztetni a kartert, de ugyanakkor a kifelé fröcskölő olajat leválasztani belőle. Ötlet?
Nekem a Zil-nél amit eladtam úgy volt megoldva hogy a forgattyús házból kilépett egy vastag fémcső,kb 20-25mm es belső mérettel, és kb 12-15cm hosszú,majd a tetejére egy elvágott 1,5 literes flakon darabot tettem,igy felnyomta az olajat a flakonba 2-3cm magasan de lehetett látni hogy a levegőt is kinyomja,igy a kinyomott levegő helyére ismét olaj került,és igy fel fel buggyanva kinyomta a levegőt és az olaj is vissza került mindig.A képen látni a csövet.
Ezen videón látni hogy csak egy csövet tettek! A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Ilyesmire gondoltam én is, de valamilyen kupakot mindenképp kell rakni a tetejére szerintem, mert ott nem csak kifelé megy a levegő, hanem befelé is ha poros a környezet akkor ugye a port is szívja befelé ami nem biztos, hogy jót tesz neki.
Legalább ez így egyszerűbb is lenne, mert én egy tartályos verzióra gondoltam, amibe oldalról jönne a szuszogó, az alsó csövön meg folyna vissza az olaj a teknőbe. Ha nem jön fel sok olaj akkor talán nem lesz gond vele. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Ki kell próbálni kupakkal, és arra furatot ahol a levegő távozik,elősször kis furat pl 10mm majd ha nem jó nagyobb.
Egyépként szinte mindenkinek meg gyűlik ezzel a baja hogy felnyomja az olajat,egy másik fórumon is irta egy illető hogy neki is felnyomja a Rába sűritőnél,és sokat szórakozott vele.
Nekem valamennyire látszik is az egyik képen, hogy egy 1lityis bolti olajos flakonba van belelógatva kb 1cm-t a kilépő cső. A szivócső pedig a flakon aljától 1cm-re van kb, a szivattyú előtt egy mezei üzemanyagszűrő beépítve a rendszerbe. Az olajos flakon tetején a csövek húzósan vannak beletéve így nem tudja kinyomni, a fellépő plusz nyomásra pedig egy 2mmes furat nekem elég volt. Ha teljesen lezártam akkor viszont akkora lett az átfolyás, hogy lelőtte a csöveket a szivattyúról. Mert hogy nekem az látta el olajjal a rendszert. Nincs kedvem még egyszer komplett felújítani.
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015
Zártszelvényből készítettem tegnap egy dobozt, az alján egy visszatérő csonk, oldalán egy bemenő, ezt bevágtam és belehegesztettem egy terelő lemezt, hogy az olajat alulra csapja le, a levegő meg a felső furaton tud könnyebben távozni, valamint egy plusz csonkot is raktam a dobozka tetejére, ebbe meg belegyömöszölök valamilyen szivacs félét és itt tud majd szellőzni. Remélem jó lesz majd az ötletem és működni is fog az egész cucc, és nem csapkodja majd az olajat. Héten talán ki is tudom próbálni.
Sziasztok! Látom sokan az olajtartály kialakításán gondolkoztok... Nekem van egy 2 hengeres Rába kompresszorom, azon csak egy sima tartály van egy 2-es furattal a beöntő csavaron, és nem fújja az olajat, igaz a két hengernél nincs is térfogat-változás a forgattyúsházban. Van viszont egy "mobil" kompresszorom egy Ifa légsűrítővel, nna az már más sztori... vagy 6 különböző verziót kipróbáltam, mindegyik fújta az olajat, mire eljutottam a mostani tartálymegoldásig. Ez már kb. 2 éve rajta van, azóta egy csepp olaj nem jön belőle, olyan tiszta a gép, hogy enni lehetne róla, előtte meg olajtócsa volt a kompri alatt fél perc után. Csatolok egy móricka rajzot, a lényeg abban van, hogy az alsó cső és a felső kúp egytengelyű legyen, így ha az alsó csövön akar az olaj kijönni, akkor annak egy része belespriccel a felső csőbe és visszamegy a kompresszorba, a másik része pedig a kúp miatt lecsapódik a tartály alja felé. A felső domború terelő az esetlegesen felfröccsenő olajat is felfogja, és a szélén lecsöpög a tartály aljára. A perforált cső tartja a domború terelőt, nálam ez egy 20-as cső, amire kb 10db 4-es furatot fúrtam.
Valami hasonlót csináltam én is, a lefelé néző terelő szerintem a legfontosabb az egészben, az olajat mindenképp lefelé kényszeríti, a levegő meg felfelé tud jönni. Érdemes ezeket a tartályokat magasra helyezni nem de?
küllemre ilyen: Bővebben: Link Nincs nagy űrtartalma, de ennyinek elégnek kell lennie, beszámolok majd róla én is mire jutottam vele. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |