Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Nekem a kompresszor mellett van, és az oldalán van egy 20-as furat olyan magasságban, hogy a furat közepe a főtengely tengelyvonalától 1,5cm-rel lejjeb van, amire sziloplaszttal ragasztottam egy PET palackből kivágott drabot, az az olajszint ellenőrző nyílás.
Jjaa, és még egy tipp: 6-bar-ig nyomáskapcsolónak tökéletes a hajdú bojlerek hőkapcsolója, a végén a tartálynek kiképzett vastagabb rézcsövet félbe kell vágni, és egy 6-os gumicsővel összekötni a tartállyal. Nálam egy ilyen van a kompresszoron, és 3,5-től 6 bárig tudom állítani a lekapcsolási nyomást.
Hát ilyet még soha nem hallottam,hőkapcsolóból nyomáskapcsoló!Ez igen,de ha működik akkor oké,mondjuk én nem biznék meg benne az biztos!
A rajzodon az alsó csövön folyik vissza az olaj a kompresszorba? A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Lényegében az is nyomást mér! A szondafejben gáz vagy alkohol van,és a hőre táguló anyag kapcsol.
Persze persze,igy van,csak ilyet még nem halottam,de ha működik megbizhatóan akkor használni kell!
Jó az,csak alacsony a nyomástartománya!
Nekem már 3 éve ez van a kompresszoron, télen ritkán megy, de ahogy kijön a jóidő, akkor napi 1-2 órát tuti megy, és eddig semmi gond vele, természetesen nem "direktben" kapcsolja a motort, hanem egy mágneskapcsolón keresztül. Ez a nyomáskapcsoló egy 220L-es hajdú bojlerben volt (abból van a nagy kompresszor tartálya), gáz már nem volt benne, pontos típust nem tudok mondani, de ezzel 3,5 bár a minimum, és 6 a maximum. Igen, az alsó csövön folyik vissza az olaj, annyi a trükk, ami nincs a rajzon, hogy a csövön a tartály aljánál van egy 2mm-es furat, hogy esetleges olajcserénél ne maradjon olaj a tartályban, azon a kis lukon az összes olaj le tud folyni a kompresszorba.
Persze,hogy már nincs benne gáz,hiszen ha nyomáskapcsolónak használod akkor a szondafejet fel kell nyitni,és akkor a légtartályban lévő levegő veszi át a gáz szerepét!
Köszi ezt a kis leirást,nem is tudtam hogy van 220 literes Hajdú bojler,nemrég érdeklődtem a cégnél hogy nem-e adnak el bojler tartályt,azt mondták van nekik zománchibás de olyan áron adták volna hogy lemondtam róla,200 literes valami 25 körül lett volna.Én egyenlőre egy egyszerű csövel akarom megoldani,nem tudom jó lesz-e,majd kiderül.Igy.
Én úgy értettem, hogy gáz már nem volt benne, hogy valahol lehet rajta egy pici lyuk, mert az eredeti funkcióját nem tudta betölteni, egy működőképes hőkapcsolót nem vágtam volna szét, mikor bontottam ki a bojlerből, akkor elkezdtem melegíteni, de nem kapcsolt, és később, mikor elvágtam a tartályát, akkor sem szisszent.
Ha a kék négyzet a kompresszor akkor ez így nagyon jó lesz!
Én is így kezdtem, mikor bemelegedett a kompri, szinte spriccelte az olajat a tetején, egy terelő mindenképpen kell bele, ami nem engedi az olajat felfelé fröcsögni. Én a bojleremre méhtelepen bukkantam rá, teljesen egyben volt, csak a burkolata volt behorpadva, de az leköltözött róla. Kilóárban vettem meg, nem tudom már mennyiért, de elhanyagolható összeg volt a motor és a rába kompresszor mellet, de itthon mérgelődtem rendesen, mert vagy 30 kiló vízkövet szedtem ki belőle, szerintem bojler élete során sohasem volt takarítva, miután kipucoltam kb. felére csökkent a súlya. Először féltem tőle, mert az volt ráírva a bojler adattáblájára, hogy max üzemi nyomás 6bár, de egy vízvezetékszerelő ismerősnél lepróbáztuk 15bárral, egy éjjelen keresztül rajta volt a nyomás, és kibírta, úgyhogy nem lessz vele gond szerintem, nekem 6,5bárnál kapcsol le a nyomáskapcsolóm, ami szintén egyedi megoldás, egy busz lefújószelep van a kompresszor és a tartály között, amikor lefúj, akkor kb 1 cm-t elmozdul benne egy dugattyú, nna én ebbe a dugattyúba fúrtam egy 4-es zsákmenetet, és kapott egy 4-es menetesszár darabot, aminek a vége egy nyitó nyomógombot nyom meg, és így kiejt a motort kapcsoló mágneskapcsoló. Amikor leesik a nyomás, a dugattyút egy rugó visszanyomja, a gomb is zár, és indul a motor. A hab a tortán az, hogy a lefújó szelepen van egy légszárító betét is, és benne van a visszacsapó szelep is. A lefújószelep szintén a méhből van, annak emlékszem az árára, 1400Ft-ot fizettem érte, és 2500Ft volt rá az új szárítóbetét. Az egész kompresszort amúgy kb 40000Ft-ból raktam össze, de tavasszal majd átalakítom, most fekszik a tartály, és a tetején van egy szögvas keret, ami tartja a motort és a komprit, de így sok helyet foglal, úgyhogy fel fogom állítani, és kap majd egy levegő visszahűtőt is. YouTube-on láttam több videót is, amin autóhűtőt használtak ilyen célra, mennyiren bírják azok hosszútávon a 6-7bárt? Van itthon egy Skoda 120-as vízhűtőm, és elgondolgodtam rajta, hogy azt teszem rá, csak olyan gyengének tűnik...
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Értelek,a levegő visszahűtőt a termelő ágba (kompri és tartály közötti rész) akarod igaz?Nem tudom mit birnak azok a hűtők de szerintem nem sokat,talán nyomás próbázva kiderülne.
Igen oda szeretném, mert nyáron a hőségben, ha sok melóm összejön, akkor van olyan, hogy reggel kimegyek mikor kel a nap, kompri indít, és naplementéig melózok, és olyankor estére forró az egész tartály annyiran, hogy megfogni sem lehet. A kompresszor és a motor pedig csak langyos, szóval nem azoktól melegszik át, mint először gondoltam, a rába hútővize sem megy 60-65 fok fölé, de a tartály volt már olyan forró is, hogy mikor vizet locsoltunk rá, akkor elforrt róla a víz. Ha beindul a nyári jóidő, akkor ketten szoktunk egyik haverral motorokat tuningolgatni, és az azt jelenti, hogy nem ritka, hogy egyszerre 2db levegős turbómaró megy, plussz mellé néha levegős fúró, meg a fújópisztoly a sorját kifújni a hengerből vagy a forgattyúsházból... Először fél collos vízcsövön és egy gyorscsatin jött be a levegő a műhelybe, és Y elosztókkal osztottuk szét, de amikor a gyorscsati befagyott, mert annyi levegőt használtunk, akkor cseréltük a bejövő csövet collosra, és arra 4db gyorscsatit tettünk, azóta nincsen fagyásos gondunk
Autó hűtőt rá ne tegyél,azok nyitott rendszerek,minimális nyomást bírnak!(pár tized). Csak vízhűtéses komrihoz jó!
Értelek,épp ezt tagláltam egy másik fórumon (meg azt hiszem nemrég itt is),hogy jó lenne valahogy az összekomprimált összesűritett levegőt is lehűteni mielőtt a tartályba érne,mert van akinek 50-60 fokosra is felmelegedik a tartály,jelen te esetedben ennél többre is.Ha kicsit vissza lapozol nemrég tettem be egy autó olajhűtő képét, csak annak vékony a csöve,én valami olyasmire gondoltam.Neked 1db rába kompresszor dolgozik?Vizhűtését hogy oldottad meg?Keringeted valamivel a vizet?Én egy fűtő radiátort vettem erre a célra.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Igen, egy darab T-200-as kompresszorom van, a vízhűtés jelenleg úgy van megoldva, hogy egy kisméretű búvárszivattyúval a kútból nyomok fel vizet a hengerfej befelé mutató nyíljához, a kilépő ág pedig vissza van engedve a kútba. Néha meg szoktam mérni a hengerfej hőfokát, eddig 60-65 foknál nem volt melegebb. Az átalakítás után egy Lada hűtő fog felelni a víz visszahűtéséért, a vizet pedig egy autómata mosógép vízszivattyúja fogja keringetni, pontosabban csak a szivattyú része, abban a pici motorban nem bízok, majd egy kicsi ékszíjjal kapja az is a hajtást a villanymotortól, ami a komprit hajtja. Közben nézelődök YouTube-on, és láttam egy olyan megoldást, ahol rézcsőből tekertek egy kb 50 centi magas és olyan 20 centi átmérőjű csőkígyót, és az egy két végén zárt 300-as PVC csőben volt, ami be volt kötve a vízkörbe és a rézcsövön nyomott át az egy hengeres ifa kompresszor. Ilyen rézcsőből mekkora a kapható legnagyobb átmérő? Ez a hőcserélős megoldás tetszik, egyszerű, és tuti kibírja a 6 bárt.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Ez nagyon jó megoldás. 20 mm rézcső(fűtéscső) bőven elég,azt megtöltöd homokkal,és gyönyörű rádiusz lehet hajlítani,és ha annyira forrósodik nyáron,akkor egy öreg villanybojlerbe beépíteni(alulra,hiszen a hideg víz nehezebb mint a meleg,és egy keringető szivattyúval bekötni a hűtőkörbe.
Jelenleg igy néz ki,össze van rakva,a hengerfejbe az összes szelep új és az összes rugó is.Most már egy fél fordulatra is szépet sziv!
Van csőhajlítóm 20-as pofával, akkor is kell bele homok? Rézcsővel még nem dolgoztam... Én arra gondoltam, hogy 0,5-ös lemezből hengerítek egy tartályt neki, és alul a Lada hűtőből kilépő hidegvizet alulra belevezetem, a tetején kilépő víz pedig mehet a kompresszor hengerfejébe...
Ez igen! Szépen fel lett újítva. Gratula!
Az enyém jelenleg nem ilyen szép, picit olajos, mert a szíjtárcsánál levő szimering kicsit ereszt, de mivel télen nem ment, ezért tavaly nyár végén már nem álltam neki szétszedni, majd az átalakításnál úgyis szétszedem és belenézek a hengerekbe is.
Értem,van 22-es rézcső tekercsben vagy szálban 28-as.Egyépként sokan igy oldották meg a hűtést de csapról,én ezt olyan max ideglenes megoldásnak fogadnám el.
Igen, úgy gondoltam a hűtőkört. Ha tudsz hengeríteni,az még jobb. Akkorára csinálod,amekkorát kíván a csőspirál! A hajlítógépest nem tudom,nem dolgoztam ekkora átmérővel,de hát végül is,nem lőnek vele nyulat,ha nem olyan mutatós a spirál az nem baj!
Köszi,ha láttad volna előtte.Egy cégnél le homokfúvattam,a henger ahogy öntvény és bizony szemcsés rücskös lett igy 4x kellett lekennem hogy fekete legyen.A hengerfejet kitakaritottuk,az egy külön téma volt,szivó résznél főleg.Egy kis videó róla,hang kicsit halk:Vidi
Kiírta,hogy ez a video privát,és nem játssza le!
Végre működőképes a cucc, már csak a automata motorindításra kell valamit kitalálnom, amúgy * gyorsan eléri a 8-10 bar nyomást a kompresszor és hamar feltölti a 60 literes tankot.
Az olajtank nem lett a legszebb, egy vastagabb csonkot hegesztettem a tetejére, azt raktam bele szivacsot, de még át se áztatta szivacsot az olaj, pedig indulás után az alsó csövön indul meg hamarabb az olaj, nem a felsőn. De így jó lesz ez is szerintem. a motor is nemsokára lefestődik A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Az a jó,mikor a kompri lefesti magát! Kellene neked egy motorindító relé!,már van olyan is,hogy az időt te állítod be rajta(meddig idő).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |