Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Valami felirat lenne ott, ha a többinek is van. Esetleg a hangszórónál lévő három pont közül egyik közös test, másik miki, és hangszóró melegpont. Közös test valószínűleg az akku testtel, megegyező. Ez multiméterrel kimérhető ellenállásmérésnél, amikor 1 Ohm alatt van.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Most látom ha az usb csatinál megnézed a képet ott mintha cín potty lenne onnan hiányozhat mert fel van tüntetve hogy + és - ?
A hangszóró jó lett eggyel árrébb tettem a pozitívja felé és már nem is sistereg,meg nem is melegszik és van rajta hang is. Már csak az lenne a jó hogyha működne az érintője is. Az a fura hogy a kijelző előtt van egy műanyag lap amibe 4 vezeték megy bele az lenne az érintője ? A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Mérd meg, hogy 5V belső tápfesz van-e ott, gyanítom az. Mert a többi drótnál betűjel is van. Ha nincs 5V, illetve semennyi, próbára rámehet a miki.
Az az érintője, igen. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Az a baj hogy még nem jó az érintő nem tudom semmivel sem kipróbálni rajta.
Sajnos az akkuja sem jó mert lehúzás után mindjárt kiírja hogy az akkufeszültség alacsony kb 10 s és le is kapcsol, be nem is kapcsol magától csak tápról. Pedig az akkuban van elvileg 3,5V.
Érintő drótcsatlakozását nézd, de érintő elromolhat úgy, hogy semmit nem csinál.
Vagy csak pozíció elállítódik, tehát más pozíciót érzékel, mint ahol nyomva van. Próbálgasd mindenhol nyomogatni. Akku elvileg töltődne amíg USB táp rajta van. Multival nézhető, emelkedik-e lassan az akkufesz. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Sziasztok!
Remélem jó helyre írom a hozzászólást, ha nem akkor kérlek irányítsatok át másik topikba. Azt a feladatot kaptam, hogy építsek egy számlálót ami optokapu segítségével számol. Ehhez először is építenem kellene szerintem egy kaput. Nem jó ha veszek egyet, mert a dióda és az érzékelő közötti résnek minimum 3-4 cm között kell lennie. Hogy érdemes szerintetek neki kezdeni a dolognak? Ebben a témakörben nem sok fogalmam van. A segítséget előre is köszönöm.
Első körben az jutott az eszembe, hogy fogsz egy 3 kivezetéses infra vevőt. Megnézed az adatlapját, hogy hány KHz-es. 555-el csinálsz egy astabil multivibrátort erre a frekvenciára, ami egy infra LED-et hajt meg. Egy másik 555-el mint újrainditható monostabil (időállandója több(sok )szöröse legyen az infra LED-et meghajtóénak) formálod az infravevő kimenetét. Egy tokban megkapod a kettő 555-öt 556 néven. Csak 1 IC és pár alkatrész és nagyon szép jelet kapsz a végén. Ha rákeresel mindent gyorsan megtalálsz...
Hi Mesterek!
Elakadtam lenne pár kérdésem. Először is készül egy orosz akksi töltő kiegészítő vezérlő. A program kész meg a hardver teszt is megvolt labortápról. Na itt akadtam el. Az akksi PWM lesz "töltve". Ugye az emlegetett aksi töltőből félhullámok jönnek ki. Itt jönne a kérdés hogy a PWM-hez mekkora puffer kondít lenne érdemes berakni? Abból indultam ki hogy az akksi kapacitásának a 10%-val ildomos tölteni, tehát egy 110Ah aksinál ez max 11A lehet. Jelenleg a PWM 100KHz megy. Azt tudom hogy egyen áramnál 1000µF/1A. De magas frekvenciánál másabb ha jól rémlik. Segítséget válaszokat előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
Szia! Több helyen olvastam már, hogy az impulzusos töltés jót tesz az akkunak. Talán a szulfátosodást csökkenti. De jobb puffer nincs a töltendő akkumulátornál, hiszen ez üzem közben végig ott van a kimeneten. Így fölösleges kondit odarakni - szerintem...
Hallgass Macsekra! Olvass utána az impulzus-töltésnek; és ha már program, -meg mifene,- akkor kisütés is lehetne közben.
Viszont így a betáplált energia nem folyamatos, hullámzik 50Hz-en. Nem értem . Olvasgatok még akkor.
Pont az a jó, hogy nem folyamatos a töltés. Külön jót tesz az akksinak.
Régen amikor szelén egyenirányítókkal építették a töltőket egyutas egyenirányítással, azoknak a konstrukcióknak kimondott előnye volt, hogy a szelén viszonylag nagy záróirányú árama miatt a töltő félperiódus idejére még kisütési ciklusokat is megvalósított. Manapság különféle cél IC-kkel, vagy mikrovezérlőkkel valósítják meg ezt a működést (amit anno a "faék" bonyolultságú trafó-dióda-soros ellenállás tudott).
Ok, köszönöm a segítséget. A puffer akkor kimard.
Viszont érdekes hogy: battery charger caracteristica diagram vagy hasonlókra semmit nem dob a Google
Sziasztok! Megépítettem a képen látható erősítőt ,azt szeretném kérdezni ,hogy a második képen látható előerősítőt használhatom hozzá?
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
Persze. A kimenetén lévő kondi sem kell.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
Hali.
Létezik valamiféle kábelszakadás tesztelő áramkör? Olyanra gondolok hogy pl. dugasztápok, usb kábelek, megfelelő aljzattal csatlakozna és ha tekergetem a kábelt és valahol szakadás lenne, akkor egyből kigyulladna egy led a kapcsoláson és az meg is őrizné az állapotát míg le nincs resetelve. Tudom, hogy ezt könnyű szerrel elvégezhető egy multiméterrel, de ott álandóan figyelni kell a kijelzőt és ha csak egy pillanatra mutat szakadást nem biztos hogy észreveszem.
"Csipogós" multiméter
Vagy piezó zümmer és lapos elem...
Sziasztok!
Hálózati feszültség egyenirányítása után raktam egy puffer kondit (330µF / 400V) és amíg nem töltődik fel rövidzárként viselkedik ami nagy áramfelvételt idéz elő. Tönkre is tette az egyenirányító diódákat. Hogy lehetne ezt a problémát kiküszöbölni? Gondoltam hogy egy ellenállással sorba kötöm a pozitív ágát hogy lassítsa a feltöltődést, de nem tudom hogy utána használat közben nem lesz-e gond hogy esetleg túl belassítaná a teljes körben az áramot. Az egész áramkör 163mA-t vesz fel, de ha a kondi töltése miatt lekorlátozom, akkor ez így nem lesz jó szerintem. De nem vagyok benne biztos. Hogy csináljam? Előre is köszi a segítséget!
Szia!
Használj kisebb kondenzátort vagy nagyobb áramú diódát. Ha egyik sem járható út, akkor egy NTC-s bekapcsolási áramkorlátozó a legjobb megoldás. Bővebben: Link. Hidegen nagy ellenállást mutat, ezért korlátozza az áramot. Üzem közben felmelegszik, lecsökken az ellenállása és olyan, mintha ott sem lenne. Ha ezt sem tudod alkalmazni, akkor marad az ellenállás, ami néhány ohm-os legyen.
Köszi. Kisebb kondit nem rakhatok sajna, és 1A -s diódákat raktam egyenirányítónak. Az NTC -s megoldás jó lenne köszi de sajnos most az sincs itthon. Ha valami pár Ohm-os ellenállást használnék akkor annak hogy számoljam ki a teljesítményét?
Vagyis mekkora áram fog folyni rajta? Milyen feszültséggel osszam az ellenállás értékét? Egyenirányítás után most 231V -ot mértem.
Sziasztok!
Aura mero muszert lehet valahol kapni? Ha nem, kene egy ilyet epiteni!! NyAK esetleg van hozza? Koszi a valaszt! Vagy aura mero szemuveget esetleg, amivel lathato az aura ultraibolya fenye
Alapvetően a tartós üzemi áramtól fog melegedni, az P=I^2*R. Ennél nagyóbb teljesitményű kell, mert bekapcsoláskor rövid ideig többszöröse van rajta. Tehát mondjuk ötszörös. Méretben is robosztusabb legyen (az ellenállásoknak is van feszültségtűrése, nem csak a kondenzátoroknak).
Valamint nem a kondenzátorral kell sorbakötni, hanem a diódával...
Biztosan van 2W-os ellenállásod meg 2-4 ohm-os ellenállásod. Nagyon nem nyúlsz mellé, ha ilyet építesz be.
Sziasztok!
Elnézést, ha rossz helyre írom. Használhatatlan lézer nyomtató tonerjével mit kell csinálni? Mehet a kukába, vagy veszélyes hulladék, esetleg visszaveszik?
Van 6,2 Ohm -os 2W -os ellenállásom, de nem lesz akkor túl nagy az áram az ellenálláson?
Lemértem mekkora a fesz. a kondi pozitív lábán és az egyenirányító után ahová rakni kéne az ellenállást, úgy hogy a kondinak csak a negatív lába volt bekötve. Így 210V -ot mértem. Mivel most a kondinak nincs reaktanciája, így a teljes feszültség az ellenálláson esik? Ha igen akkor valami 33.8A áram folyna rajta . Ha gondolod lefényképezem hogy hova akarom rakni az ellenállást, hátha jobban látod.
Adatlap szerint az 1N4007 diódának 30 A a nem ismétlődő csúcsárama. Legjobb lenne nem az ellenállást növelni, hanem más valamivel nagyobb áramú diódát használni. Az ellenállással növeled a tápod belső ellenállását. Az ellenállást a diódával sorba kell rakni.
Egy kondenzátornak mindig van reaktanciája, az a sajátja, elvenni nem tudod tőle. Az más kérdés, hogy ebben az esetben nem ezzel kell számolni. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
Veszélyes hulladék, ahol forgalmazzák át kell venniük. Van ahol még jelképes összeget is fizetnek...
Megnéztem, köszi, tényleg 30A. A táp a hálózati feszültség lenne, a többit értem köszi.
kadarist: Beraktam a 6,2 Ω -os 2W -os ellenállást, de az első bekapcsolás után elcsattant. Most úgy csináltam meg, hogy 3db 33 Ohm -os 5W -os ellenállást párhuzamosan kötöttem, és ezt raktam a diódákkal sorba a kondi pozitív kapcsára. Ha jól replusszoltam, akkor 11 Ohm az eredő ami elégnek tűnik, mert rendben elindul a rendszer csak bekapcsolásnál, vagyis amikor bedugom a konnektorba a dugót, akkor ott szikrázik egy kicsit. Gondolom még mindig nagy az áramfelvétel. Az ellenállásokon 5.3V AC-t mértem. Egyenáramot semmit. Ez hogy lehet? A kondin 315V DC-t. Az eredő áram 480mA ami a 33 Ohm -os ellenállásonként 160mA -t jelent, így csak 85mW a teljesítményük darabonként. Ez így egész jó lenne, de lehet inkább veszek holnap egy NTC-t csak nem tudom mekkorát. Egy 10KOhm -os elég lenne?
Amire kadarist gondolt és mutatott is róla pár képet, az áramkorlátozó NTC, jellemzően 1, 2, 4, 5, 10 Ohm ellenállásúak. Amire te gondolsz, azok hőmérő NTC-k.
Azért tudsz váltófeszültséget mérni az ellenálláson, mert nem folyamatosan esik rajta a feszültség, hanem az egyenirányítás utáni lüktető feszültség töltögeti a kondenzátort, a töltések közbeni lüktetést méred. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |