Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Igen az a fajta ón, amivel a központi-fűtés rézcsöveit is forrasztjuk.
Az S-SnCu3 jelölésű 250 foknál,az S-SnAr3 pedig 210-220 foknál olvad. Az S(solder)lágyforrasz jelöl,az Ar ezüstöt % ban,a többi Sn(stannum)ón. Ólmot nem tartalmazhat!
Akkor mégiscsak az ezüst tartalmú az alacsonyabb olvadáspontú,na de kérem,mi az a 30 fok!!
Semmit,de a réz szereti és antibakteriális(öli a bacikat,ivóvíz!!),gondolj csak a régi kenderkócos,marhafaggyús csőszerelésre!
üdv .
Még amatőr vagyok villamosság szempontjából és egy hűtő motorból akarok kompresszort csinálni nos a motor adott de az indító relé stb nem . Viszont itthon találtam két ruszki relét is amelyek állítólag hűtőben voltak de nem tudom,hogy jók e egyáltalán hozzá vagy hogy kell bekötni számítok a segítségetekre . előre is köszönöm ! képek lent
Szia, Nem is írtam ólomról, azt már évtizedek óta kitiltották az ivóvíz rendszer szerelésből. Még emlékszem a régi ólomcsöves bekötésekre, a '60-as évekből.
Szia, Mivel a házi kompresszorok teljesítményében olyan nagy különbség nincsen, így szerintem jó az Orosz relé bármely kompira. A bekötéséről itt mazsolázhatsz.
Szia! Tudom,én is csak azért írtam le,mert még lehet kapni ólom alapú lágy,illetve kemény forrasz is,és az építkező erre is figyeljen!
Háát....,nem biztos. Én egyszer akartam egy rossz klixonos helyére ejtőmágnesest tenni de nem húzott be,pedig jó volt! Nem mindegy hogy a segédtekercs ellenállása mennyi.
A főfázis-tekercs áramára kell, hogy meghúzzon, az alsó-balszélső, az alsó-jobbszélső a segédfázis, erre adja az áramot, míg a főfázis árama le nem esik, s elejti a kontaktot.
Persze,de a leheleknél hegyére állított háromszög a képlet.
Egyről beszélünk szerintem.
Ez a rajz értelmezhetetlen,mert csak két tekercs van a kompriban(230V). A bal felső a közös C,jobb felső a segédfázis Sf,alsóra megy a fázis L,de vannak olyan elrendezések ahol talpán áll a háromszög,ott a kötést is vele forgatod!
Akkor neked nem azt hozta ki a link, természetesen 2 tekercs van benne a linken a 25 Ohm a főfázis, az 50 Ohm a segéd, amit berajzolt pirossal 75, pedig a 2 összege.
Közben értelmezni próbáltam,hogy a piros két tekercs összegé adja,de rosszul,rossz helyre van rajzolva! Mint írtam,a bal felső a közös,tehát két tekercset együtt mérni a jobb felső és az alsó közt lehet!
Régen volt, nem emlékeztem pontosan, gugliztam, ezt adta.
Kész lett a termelő csövem.Nem lett valami szép de biztos hűti!!
Kapható 15-ös réz B-B-s könyök is és nem kell karmantyúzni
Lehet az volt neki othon.
Idöközben én is rávettem magam egy kompreszor épitésére, számitogépek kipucolására, bicikli kerekének felfujására, néha kocsinak a kerekét felfujni. Egy LG hüttökompreszort használnék fel és egy 3,3kg kemping gáztartályt. A gázpalackok kitakarithatoak szappanosvizzel, 2szer mostam ki majd 2 napot hagytam száradni s most nincs szaga.Csak ovatosan a gázpalackokkal, mert ha van benne még gáz s ugy vevödik le a csap akkor durrani tud, egyszer lekell ereszteni, elhasználni a gázat, majd 48 orát hagytam nyitott csappal s minen kijött belöle. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám megoldani a kompreszor olajozását? gondoltam egy olyanra hogy az aljára s a tetejére furok 1-1 lyukat, kivezetem csövel és egy átláco tartályba vezetem, ha látom hogy csökken a tartályban az olajszint felpotolnám, ez lehetséges?
Persze,tudom,majd a karmantyú helyére egy T idomot kell beraknom és abba fogom beleforrasztani a közdarabot amibe egy M8 as menettel csatlakozik a műanyag 6mm es tehermentesitő cső csatlakozója.
Szia, A hűtőkompresszor szórt olajozású, ha van a tartályban, nem kell utánatölteni évekig.
Szia, valahol olvastam olyat hogy egy idö után kinyomja magából, s azért akartam ezt a megoldást, hogy lássam az olajszintet.
De ha aztmondod hogy évekig elég akkor nem kell azzal is kinlodjak. Köszönöm a választ.
Ha belegondolsz, azért nem lehet a hűtőt szállításkor megdönteni, hogy az olaj ne kerüljön bele a nyomóágba. Ha mégis meg kellett dönteni, akkor várni kell pár órát, hogy visszacsurogjon, különben eltömi a kapilláris csövet. H a végképp muszáj, a szívó ág fele szoktam, így "leszívja" a rendszerből a belekerült olajat. Ami belekerülhet, az csak olaj-pára.
Igen,kinyomja magából egy idő után,de hogy az az idő az mennyi azt nem tudom,én azért egy kontrol olaj csavart tennék az oldalára!(na de hova,meddig lehet most olajjal,azt nem tudni).
Átlag egy háztartási motorkompresszorban cc 4,5 dl vékony olaj van,a sűrűt nem szereti! Én az alján megszoktam fúrni,és 6 mm rézcső darabot beforrasztok(a könyök idomra hajlított a legjobb),arra húzok 120 mm 6 os szilikon csövet és meg van oldva az olajkémlelő!
Ez joötlet, hétvégén lesz megint idöm vele foglalkozni akkor még irok a fejleményekröl.
Köszönöm az informáciokat.
Én úgy oldottam meg anno az olajzásos dolgot, hogy való igaz, a hűtőkompresszor kidolgozza az olajat.
Összedobtam egy kis tartályt vizesek által használt rézcsőből, két végét lezártam. Van egy belépő és egy kilépő cső amit forrasztottam, a kilépő magasabban legyen, így nem kerül oda olaj. Az aljára is raktam egy csövet és időnként a szívóágára rákötöttem, így a kompresszor saját maga visszaszívta (megcumizta) az olaját Üdv
Hello,
Lehet volt már téma korábban, felvetném az én helyzetem: Haveromnak van egy hűtőkompresszora, gondoltuk, csináljunk belőle műhelyi légfúvót. Tartálynak egy PB gázpalackot használnánk, ha jól tudom 24,5l-es, 25 bar próbanyomással. 8 bar-ra állított lefűvószelepet akarok rárakni, illetve láttam hogy jó dolog ez a nyomáskapcsoló, ilyet hol tudok szerezni? Ahogy néztem, remek réz szerelvények érhetők el, és még a fűtés rézcsövei is simán kell hogy bírják a 8 bar túlnyomást. A kérdés, hogy ezeket lágyforraszthatom? A másik gondom a palack első feltöltése: tekintve hogy a PB alsó robbanási határa a 1,5 m/m%. Arra gondoltam, légkörire leeresztett nyomású palackot melegvizes lavórba állítom, és a kompresszor szívóoldalával levákuumozom, majd eleinte 0,5-0,6barig töltögetem-eresztem le. Nem szempont a tartály gyors feltöltése, az se baj ha egy napot ketyeg, de ha 4 gumit fel kell fújni 1 bar-ról, az problémamentes legyen, illetve lehet hogy homokszórást ki szeretném próbálni a továbbiakban. Előre is köszönöm segítségeteket.
Hello!
Homokszorást el lehet felejteni! Gázpalackot én is használtam(használok), egyszerüen a csapot rajta kinyitottam kiraktam a szabadba 2napot szellözöt, s utána lecsavartam a csapot(már rég kiszivárgott belöle minden gáz), majd szappanos vizzel kimostam(igy nincs szaga se). A melegvizes áztatás felgyorsitja a gázfejlödést benne(a gázpalackban), azaz nem muszály 2napot hagyni szellözni(nekem volt idöm). Én is hüttökompreszort használok(2 egyformát párhuzamosan, ha kereket fujok vagy airbrush-al festek), majd rakok fel képeket is mikor véglegesitem a konstrukciom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |