Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   31 / 66
(#) potyo válasza NooooP hozzászólására (») Feb 26, 2015 / 1
 
Ez fura, én még nem láttam ólomakkut, aminek a pihentetés utáni feszültsége 12,7V felett legyen. Biztosan jó az a műszer, amivel mérted?
(#) Chipmunk1960 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 26, 2015 /
 
Szia, A hosszabban tartó önindítózás, ami hirtelen gázfejlődéssel, és vízvesztességgel jár. Régen lehetett kapni, egy szilikon-olaj szerű valamit, amit szét kellett osztani a cellák között, és tényleg az olajréteg csökkentette a kipárolgást.
(#) zolika60 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 26, 2015 /
 
Vidd meleg helyre és úgy próbáld szétszedni. Hidegben túl rideg a műanyag.
(#) Chipmunk1960 válasza potyo hozzászólására (») Feb 26, 2015 /
 
Én a 12,5V-al is nagyon boldog lennék!
(#) proli007 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 26, 2015 /
 
Hello! Ez most a jégtörő Mátyás topikja? Mert mint írod "jól indít". Feszültség is meg van benne. Akkor tulajdonképpen miért szednéd szét, meg töltenéd fel vízzel, mikor azt sem tudod hiányzik-e belőle? Vagy a cél a jó aksi tönkretétele?
(#) NooooP válasza potyo hozzászólására (») Feb 26, 2015 /
 
Uni-t ut204, eddig jó volt...
(#) NooooP válasza potyo hozzászólására (») Feb 27, 2015 /
 
Tavaly került hozzám egy motorcsónak indítóakku, az októberben leállt, február végén 13,2V volt benne, vízhiányos volt, szerencsére volt utántöltésre lehetőség. Ezután 1 nap pihentetés, a kapocsfeszültség 12,9V lett. Ezért gondolom, hogy ebben is kevés lehet, de pár nap múlva kiderül. Üdv.!
(#) Chipmunk1960 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 27, 2015 /
 
Szia, Ha felöntöd vízzel, csökken a savsűrűséged, ezért utána fel kell tenni töltőre, és majd azután teszteld.
(#) Hurkafej1 válasza NooooP hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Érdemes lenne megnézni a töltésrendszert, hogy mi miatt is tűnt el a víz.
(#) Inhouse válasza NooooP hozzászólására (») Márc 1, 2015 / 1
 
Egy pihentetett, teljesen feltöltött, egészséges, terheletlen ólomakku feszültsége 12,6-7V, max 12,8V, de ez inkább egy jól sikerült gyári töltés után, vásárlás előtt.
A 13,26V nem úgy jött ki, hogy nem sokkal előtte állítottad le az autót?
(#) NooooP válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 1, 2015 /
 
Töltés után, 1,5 nap pihentetés után mértem. A töltés jó a kocsiban 14,2V. ezért gyanakszom vízveszteségre, de nem nyitható roncsolás mentesen és nem látható át.
(#) Inhouse válasza NooooP hozzászólására (») Márc 5, 2015 /
 
Nem egészséges a magas feszültség sem és elég ritka. Néhányszor találkoztam csak ilyennel...
(#) canon70 válasza tandem hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Zselés NE tegyél bele, mert teljesen más célra valók és a töltése is teljesen más, mint ólom-savas társaié.
(#) villanyipi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Ráadásul hosszabb életű is mivel nem baj ha borul vele az ember, lévén nem tud kifolyni belőle a nedü.
(#) glaci82 hozzászólása Ápr 9, 2015 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. Azt akarom kiszámolni hogy egy 45 Ah-ás 12 V-os indító akkumulátor mennyi ideig képes inverteren keresztül meghajtani egy 100 W-os szivattyút. Inverter hatásfoka 85%. Ezek alapján 9,8 A az áramerősség és elméletileg 4,59 óráig forgatná a szivattyút az akksi. Az indító akksikat 20 órás üzemidőre adják meg tehát a 45 Ah-ás szivattyú akkor működik 20 órán keresztül ha 2,25 A-al terhelem. Arra vonatkozóan nem találtam semmit hogy milyen arányban csökken az üzemidő az amper függvényében. Kérdés hogy ha dupla akkora A-al terhelem, fele annyi ideig üzemelteti a szivattyút az akkumulátor?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) Gafly válasza glaci82 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Szereti-e a szivattyúd a nem színuszos táplálást?
85% hatásfok esetében valószínűleg nem az van...
(#) Ricsi89 válasza glaci82 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Nem lesz jó! Hamar tönkre fog menni az akku. Az indítóakku nem szereti, ha teljesen lemerítik és kis árammal sütik ki. Az indítóakku arra lett tervezve, hogy ki időre nagy áramot szolgáltasson, hosszú távú kis áramú kisütéstől hamar elszulfátosodik és tönkremegy.
(#) szsrobert válasza glaci82 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Jó esetben akár 2 órát is.

A megoldás: 12V-os DC motor.
(#) szsrobert válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Visszatérjünk a múltba a DC-motor+generátor kombinációval?
(#) szsrobert válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
C/10-C/4-gyel terheld.
20Ah 2-5A, 45Ah 4,5-11,25A.
(#) Ricsi89 válasza szsrobert hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Papíron jól mutatnak ezek a számok, emellett hasonló kis mértékű terheléses használattal egy év alatt tönkrement egy 45Ah-s akkum.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Olyat kell használni, amire két év garancia van.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Használt akku volt, de még jó állapotban. Egy év alatt meg elég rendesen leromlott az állapota. Pedig nem is mindennapi használatban volt.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Az előéletét ismered? Kitudhatja mit kellett volna bírnia. Hány évig használták előtte? Egy új akku biztosan kibírja a garanciális időt. Ha mégsem, akkor újra cserélik.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Varta akku, az autóban volt, amit vettünk, egy évig ment, de tél előtt cseréltük biztos, ami biztos alapon. Addig jó volt, utána az a jó pár lemerítés és töltés biztosan nem használt neki.
(#) glaci82 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Tiszta szinuszos az inverter . Azt tudom hogy nem ilyenre tervezték az indító akkumulátort de ha ez van..... Az érdekelne hogy az üzemidő az amper függvényében hogy változik? Létezik erre v.milyen képlet ábra függvény stb?
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2015
(#) potyo válasza glaci82 hozzászólására (») Ápr 9, 2015 /
 
Fogjuk rá, hogy létezik, de pontos számot nem fogsz tudni kapni, inkább csak közelítő értéket: Peukert törvénye
(#) Chipmunk1960 válasza potyo hozzászólására (») Ápr 13, 2015 /
 
Szia, Ez mind igaz, de azt nézd meg, hogy a motor mennyire szereti az inverter kimeneti jelét, áramfelvétel, melegedés, zaj... Én egy APC Smart 600-al akartam a családi ház 150W-os keringetőjét megtáplálni, ami álllítólag elég jó színuszos, de inkább morgott, mint pörgött.
(#) erbe válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 13, 2015 /
 
Melyik APC Smart 600-as? 20 évvel ezelőttiek már garantáltan szinuszosak. Ha mégsem, segít 2 µF kondi és egy kisebb fojtó. Pl. 50 VA trafó 12V-os szekundere.
(#) Kisa_ válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Csak kiegészítésnek egy rövid cikk.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2015
Következő: »»   31 / 66
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem