Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Van egy 2001-es opel astra f x14nz motorkóddal ecut kene cserélni benne, megvan az "uj" példány megegyezik a gyáriéval a száma. De beszerelés után hiába indítózok indítómotor tekeri rendesen a motort de mégsem indul be. Azt mondták nekem valszeg az immobiliser nem engedi beindítani, azt hozzá lehet valahogy hangolni az uj ecuhoz?
Szia!
Így van ahogy mondod! Az imobiliser nem engedi az üzemanyag pumpát működni, kell egy ember akinek van Op-COM interfésze aztán pár perc alatt meg van oldva a dolog!
Köszi az infot És ha lenne ilyen obd-s olvasom azzal esetleg megtudnam csinalni?
Szia!
Minap kaptam Op-COM interfészt jó árban eBay-en és elgondolkoztam, hogy megéri-e nekem megvenni. Nem tudom, hogy mik a korlátai, ezért hezitálok. Az Op-COM interfész az egész autóhoz hozzáférést biztosít (multimédia stb) vagy csak a motorhoz mint az ODB-s olvasó? Előre is köszi.
Mindent tudsz vele nézni, ami az autóban van és a legtöbb dolog, ami programozható, azt tudja is.
Köszönöm a gyors választ. Több mint valószínű megrendelem akkor ha már olcsón lehet kapni mivel van hogy a 10 éves Astra H-nál rakoncátlankodik egy-két dolog és még az évek teltével találkozhatok párral. Márkaszervízbe pedig drágább egy vizsgálat mint amennyiért Kínába kínálják.
És melyiket veszed meg? Mert úgy tudom hogy ezek a néhány ezer Ft-osak nem sok mindenre jók, nem viccből szoktak egy nagyságrenddel többet fizetni érte akik ezzel foglalkoznak.
Az egy nagyságrendel nagyobb az már a Tech2
Amúgy valakinek van még Astra H 1.7 DTH caraván-ja? A fogyasztásom nekem nagynak tűnik (városban télen hideg motorral kevés dugóval is 10 liter/100km, nyáron 8-9 klíma nélkül. Hosszúba 5.5 liter/100km nagyából attól függetlenül, hogy teli van vagy sem a kocsi. Relantinba meleg motorral 0.5liter/óra, hideg motornál 2liter/óra. Én sokallom kicsit. Szűrőket, olajat, vezérműszíjat cseréltem. Ezért is szeretnék potom áron egy tesztert a jópár extra elektronika hiba (parkolószenzor stb) beanozosítása mellett. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Nekem a néhány ezres vacak még az őskori car400-as rádiót is tudja olvasni. Azon felül minden vackot tud. Nincs az autóban olyan funkció, amit ne vinne.
Akkor egy olyat küldhetnél nekem is, mert amit egyszer kölcsön kaptam az ugyan látta az autót, a járó motornál még ki is írt egy két adatot de ennyi. A hibakódokra azt mondta hogy nincs 1 sem, pedig éppen 3 is volt.
A kínai opcom klón nagyon sok mindenre jó. Hiba kiolvasáson, törlésen túl a legtöbb paraméter programozható, új kulcs tanítható, stb.
Sziasztok!
A tetőkárpit elkezdte elengedni magát és a hajmat simogatja. mivel tudnám visszavarázsolni a helyére? Előre is köszönöm.
Rendesen megcsinálni csak úgy tudod, ha kiszereled. Letakarítod az alapról a ragasztó maradványt és veszel egy új, a régihez hasonló szövetet. Azt például Palmatext-el felragasztod az alapra és kész is. Esetleg vannak direkt kárpit ragasztó spray-k is. Az én autómban Palmatext tartja a kárpitot néhány éve. A régi kárpit visszaragasztásával nem kínlódnék.
Sziasztok!
Van egy 1999-es Opel Astra F X14NZ autóm. Ma egy piros lámpánál indultam volna el és lefulladtam, igaz eldönteni nem tudom hogy én voltam-e szerencsétlen vagy valami más miatt fulladt le az autó. Annyi a lényeg, hogy rögtön újra akartam indítani és nem indult a gép (tehát önindító tekert csak nem indult be). Vártam 10 másodpercet persze már dudáltak mint az állat, akkor sem indult, aztán 3. próbálkozásra beindult és semmi gond nem volt vele. Mitől lehetett ez szerintetek hogy nem indult be az autó egyből? Egyszer jártam már vele úgy, akkor én voltam a hibás hogy lefulladtam és újraindítottam, de akkor olyan volt mintha felakadt volna a gáz, vagy az alapjárati motor, mert óriási hanggal bőgött a gép, ezt a jelenséget sem értettem. Valaki tud erre magyarázatot adni, vagy járt-e már így más is esetleg?
Sziasztok!
Volna egy F Astra 98-as benzines, a vízhőmérsékletet nem mutatja (azaz szerinte mindig hideg a motor) viszont a fűtés megy rendesen, alapvetően minden más úgy tűnik, hogy jó. Kérdésem: okozhat-e ez gondot? (Fogyasztás növekedés stb....) Hogyan javítsam? (Sajnos még nem láttam kocsit, apósomé, szombaton nézek rá, azért kérdezem most mert lehet hogy nem sok időm lesz vele foglalkozni délután......) Előre is köszi! Üdv: L A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2015
Valószínűleg ez egy vízhőfok jeladó hiba, ami okozhat gondokat, ami lehet fogyasztásnövekedés is, de ha nem kapcsol be a hűtőventilátor, amikor szükséges, az is "érdekes" dolgokat tud művelni. Ki kell cserélni a szenzort (ha tényleg ez a hiba): a csatlakozót lehúzod róla, kicsavarod a helyéről egy egyszerű villáskulccsal és ugyanez visszafelé az új szenzorral.
Ha van fűtés, akkor gondot nem okoz, mert a víz rendesen melegszik. Valószínű, hogy csak gomba hiba. Ez teljesen különálló mindentől, így nem szól bele a fogyasztásba sem( a motorvezérlőnek külön gomba van), sem a hűtőventilátorba, mert annak meg a hűtőben van hőkapcsolója. A szívósoron szokott lenni a gombája, egy egyszerű egy vezetékes, sima lapos saru megy rá oldalról rátolva általában.
Szia! Alapjárati levegő szabályzószelep talán le van retkelődve és akadozik. Ez mindkét esetet magyarázza elvileg. Ha legközelebb nem indul be akkor próbáld meg, hogy egy kicsi gázt nyomsz neki ilyenkor és úgy indítózol, ha így beindul rögtön, akkor egyértelműen az alapjárati szelep a hibás. Könnyű kivenni, egy flakon karburátor tisztító spré és megjáratás tisztítás közben segíthet rajta. Nekem X18XE van, pár éve cseréltem benne ilyen szelepet, ha jól emlékszem ~15ezer pénz volt hozzá.
Köszi az infót én is azt gyanítom hogy koszos lehet,mert nagyon sokszor ingadozik az alapjárat. Van hogy megállok valahol és hallom hogy magas aztán annyira visszaesik kis idő múlva, hogy azt hiszem le fog állni, de aztán szépen kezd járni.
Sziasztok! Ugyan Astra topic, de a hasonlóság miatt talán tudtok segíteni. Van egy Zafira A 2000év 1.8 16v, nem ég a MIL (check) lámpám, a fed compon ki si írja hogy CHECK, kiolvastam, egyetlen hiba a képen látszik. Ma kiszereltem az óracsoportot, de a kis led jó, rámértem és nem kap áramot, illetve 0,2V-ot mértem. Valakinek esetleg ötlete merre nézzem tovább? SIMTEC 70-es a vezérlő.
Sziasztok.
Olyan problemam lenne , hogy van egy 1995-os c14nz-s opelom . Az auto parszor megalt mar most meg egyaltalan nem megy amig az elejen ráadom a gyujtast a szivatyu benyomja a benzint amit hallani is lehet , utanna beindul az auto de csak adig amig ezt a keves benzint kijarja . Utanna leal , ha megint gyujtast kap megint elindul adig amig kijarja megint , de utanna semmi benzin nincs amivel menne az auto. A kerdesem az lenne hogy mi tilthatja le a benzint gyujtas utan ??????? Ha a kulcs csipjevel lenne gond akkor be sem indulna az auto ugyhogy ezt kizartam .A masik fontos hogy ennel az autonal lehet mar hibakodot olvasni ???
Szia!
Köszi a segítséget, megoldódott azóta...gondoltam, azért visszajelzek: a kábelkötegben volt szakadás...de, hogy mitől, az passz.... Még egyszer köszi a jószándékot! Üdv: zewa
Szia!
Köszi a segítséget, megoldódott azóta...gondoltam, azért visszajelzek: a kábelkötegben volt szakadás...de, hogy mitől, az passz.... Még egyszer köszi a jószándékot! Üdv: zewa
Sziasztok!
Van egy régóta elhúzódó problémám egy 1995 Opel Astra Caravan, 1,4-es, benzines, 60 lóerős autóval. Lassan 300 ezer km van benne, az utolsó 15 ezret én raktam bele. Kaptam egy tippet, hogy mérjek rá a lambdaszondára. Azt olvastam, hogy normál működés közben 0,4-0,7V, 0-0,2V-ig légszegény, a másik égletben pedig dús a keverék. Egy multiméterrel mértem, mivel csak az van. Meleg, alapjárati értéke 0,24-0,32V. Hát nem nagyszerű, de legalább elvileg működik (rosszul?? értékek alapján igen). Kicsit felpörgetve a motort ingadozva megugrott, a legtöbb 0,58V volt, aztán jött a furcsa csoda, lement 0V-ra és ott maradt. Ha jó a szonda, akkor nem kap levető a motor és nem is megy az autó (egyébként ez az alavető probléma, hogy nem gyorsul, alig döcög, nem húz). Ez gondolom jelentheti a légellátás hibát is; szűrő, szelep stb. Pár dolog ellenőrzése már megtörtént, most ezen van a sor. Típushibaaként egy másik tulaj mondta, hogy ingadozó alapjárati értékei voltak (nekem is, de ritka, 500-2100 1/min-ig kiakad a fordulat) és szondát és motorhőmérséklet jeladót cserélt. Azóta nem volt gondja. Remélem tudtok valami tanácsot adni!
Szia!
Köszönöm a linket! Az enyém a legegyszerűbb, egy vezetékes változat, ami nem fűtött. Azt is le tudom tesztelni ezzel? Nem tudom milyen elven működik... Hőmérsékletre adott skálán változó ellenállás az egész? Ha igen, akkor az újakat miért fűtik? Idézet: „A szabályzószonda a motor és a katalizátor közé van beépítve. Mivel korrekt működése viszonylag magas hőmérsékleten indul el ("megszólalási hőmérséklet", kb. 350 Celsius fok), gyakran fűtőelemet is alkalmaznak. Az 1, vagy 2 vezetékesben nincs fűtőelem, a 3, 4, ill. több vezetékesben viszont igen. A 850 fok feletti tartós hőterhelés a szonda gyors tönkremeneteléhez vezet.” Itt a fűtésre a megfejtés.
Értem, köszönöm, akkor így könnyen ki tudom már üzembiztosan próbálni!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |