Fórum témák
» Több friss téma |
Hűha... ezt nem nagyon tudtam értelmezni
Mondjuk fél átmérőnyivel odébb volt a bekötés, mint a kéménylyuk. Magyarul; szűk kimenő keresztmetszet.
Nem hiszem, hogy a kimenettel lenne a probléma, mert amikor levettük az égéstér oldalát tehát a lakásból is tudott levegőt venni akkor is volt ez a probléma.
Ha elindul és megy kb 10 másodpercet akkor már nincs vele gond utána már nem áll meg. Indulásnál van vele gond most is kb a 10. resetre sikerült elindítani. Én úgy vettem észre, hogy a hőfok beállításra nem érzékeny a dolog próbáltam már magas beállítással és alacsonnyal is és független attól is, hogy meleg vízről van szó vagy fűtésről.
Az utánad lévő hozzászólásban is benne van, hogy miért nem értettem. (turbós kazánról beszélünk, ha minden igaz.)
Lehet EPH/védőföld hiba, kontakthiba, panelen az ionérzékelés hibája, ha az elektróda cserélve lett és az ionáram megfelelő és ha a láng nem száll el az égőről menet közben/induláskor.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2015
Sziasztok tudna valaki segíteni egy Ariston TX 23 működés közben is folyamatosan szikraztat miközben a láng magassága folyamatosan ugrál . Előre is köszönöm !
Kedves Ti! Sziasztok!
Van egy termisztorom, ami 12k a leírásban 10k van, de a jelleggörbék szinte egymásra fekszenek, okozhat ez problémát? Méregettem kicsit ohm mérővel, múkod.. ilyenek: http://ecc.emea.honeywell.com/downloads/EN2R9037.PDF kazán: http://www.radiant-gazszerviz.hu/uploads/elite.pdf HMV-nél 7335d 1032 van benne most és ugye d1081-et kérne.. Ja a problémám, hogy túl tud forrósodni a melegvíz zuhanyzáskor... pedig szinte nullán van a hmv poti, de max. 40 fok köszi Tomzsi A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
ja és a HMV-nél nem irja az aktuális hőfokot, de fűtésnél igen, ez normális? köszi
Szia! Nem vagyok guru, de a folymatos szikrát megoldhatja a 220-as dugó megforodított bedugása. Üdv.G
Sziasztok!
A segítségeteket illetve véleményeteket kérem mielőtt újabb szerelőhöz fordulunk a gázkazánproblémánkkal. Bosch ZWA 24-2 k23 4000 W-os gázüzemű kombi (nem kondenzációs!) fűtőkészülékünk van, amelyet kb 3 éve cseréltünk le bízva a Bosch megbízhatóságában. A hiba jelenségek a következők: - napi 1/2 - 1 liter! kondenzvíz keletkezése fűtési idényben (mivel több szakember sem tudott ennek a megoldásában segíteni a kondenzvizet a kéményből a padlóösszefolyóba vezettettük, így legalább nem áztatja tovább a megnövekedett kondenzvíz mennyiség a kémény falát bár a probléma ettől még nincs megoldva...) - a gázkazán naponta többször is leáll és a hőmérséklet kijelző panel és az üzemelés lámpa pulzálva világít - nemrégiben új grohe csaptelepek lettek felszerelve a régi elvízkövesedett csaptelepek helyett de ha a csapokat megnyitjuk folyamatos melegvíz helyett hol hideg hol melegvíz érkezik, mely elég kellemetlen főleg zuhanyzás alatt... A szerelő, aki a készüléket telepítette a tisztításon és az újrabeállításon kívül sajnos többszöri kihívás után se tudott segíteni - sőt a vízes probléma az újra beállítás után keletkezett - ezért fordulnánk Hozzátok tanácsért.. Előre is köszönet az összes válaszért!
A kondenzvíz legtöbbször kéményprobléma. Szigeteletlenség, nem szakszerű kivitelezés, ritka esetben beállítás. Bár ez utóbbi nem eredményez ennyi kondenzátum kiválást.
A csaptelepek termoszelepesek? Mert azokat nem ilyen rendszerre találták ki. Nem fogod tudni rendesen beállítani. Ha nem termoszelepesek, akkor a kazán van rosszul beállítva, vagy le van dugulva valamelyik hőcserélő. Általában a szekunder hőcsérélő dugul. Az esetedből kíndulva, hogy vízkövesek voltak a csapok, ez a valószínűbb.
Ma volt a szerelő és amikor a kéményt kérdezted, akkor jól sejtetted, hogy ott lehet a baj, mert nagyon úgy néz ki, hogy nem a megfelelő fojtótárcsával lett felrakva. Ami rajta volt azt kicserélte egy másikra és most már tökéletesen működik. Leagalábbis eddig... (csak el ne kiabáljam..!)
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Tipikus kivitelezői hiba. 10-ből 7 rosszat rak be.
Én, ugyan ezt a kazántípust nem ismerem, de ugyanilyen hibajelenséggel találkoztam a hétvégén egy családi házban. Ott is folyik szó szerint a víz a kéményből egyfolytában, ha megy a kazán. Ott a problémát az okozta, hogy a fűtővíz hőmérséklete le volt véve 45 fokra, és így nagyon alacsony volt az égéstermék hőmérséklete, már a kazánnál is, ami a kéményben még tovább hűlt. Így szinte természetes volt a kondenzálódási folyamat, Nem is csoda, hogy ilyen beállítással folyt a kondenzátum a kéményből. Nem mondom, hogy Evygirl-éknél is ez van, de akár hasonló problémájuk is lehet.
Szoval mas a 7335d1032 es a 7335d1081 egy kazanvezerlesnek? Elozo oldalon reszleteztem.. Rbs24elite kiírja sz sktualis hmv-t? Koszonom!
Más a bétája és más a reagens ideje. És ha nem értettem félre, akkor az értéke is az eredetihez képest. Ez így összességében biztos katyvaszt okoz és unkomfortos lesz a hmv.
Hello a baxi ecoflour 1.24 kazánnál a e26 vagy az r26 hibakód az micsoda? Köszi a segitséget.
Ecofour... túlmelegedés, keringési hiba. Reset-tel törölhető
Sziasztok!
CHAFFOTEAUX NECTRA TOP 2.23 CF kombi gázkazán hibátlanul fűt, de a melegvíz csapot megnyitva a szívattyú és a szikra nem indul el, így melegvizet nem csinál. Több hét alatt romlott el teljesen a melegvíz része, először csak néha nem indult el, a végén már a melegvíz csap kinyitása után csak 5...10...30 másodperc után indult el, azaz kapcsolt be a szivattyú és a szikra, de most már egyáltalán nem. A vízsugár erős. A márkaszervizes semmit nem csinált, feladta, rá sem mért az érzékelőkre... Én a hvm. áramlásérzékelőre gyanakszom, a melegvíz csap kinyitására, vízáramlásnál egy henger alakú réz, a végén mágnesgyűrűvel, megemelkedik, enneka mágnesnek a közelében van az érzékelő, fekete műanyag fejbe építve, műgyantával beöntve, de az érzékelő 2 kivezetését ellenállásmérővel ellenőrizve az szakadást mutat, a csapot megnyitva sincs változás. Az ugyanilyen áramlásérzékelő a fűtés oldalon alaphelyzetben 700-800 ohmot jelent, a fűtést elindítva, azaz a szivattyú működésekor kb. 550 ohmra esik vissza. Valaki ismeri, milyen érzékelő ez? Nem sima tekercs lehet, mert annak egyenáramú ellenállása állandó mágnes közelítésére nem változik, és "alaphelyzetben" fix az ellenállása, ez pedig 700-800 ohm körül "kóvályog". Sajnos ugyanilyen áramlásérzékelőt neten sem találok, valahol bontásból jó lenne találni! Ha csak kölcsön is lenne, rögtön tudnám, tényleg ez-e a baj? Minden ötletet, tapasztalatot, segítséget örömmel várok és megköszönök!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!3 éves SD Semia F25 kombi kondenzációs kombi gázkazánunk HMV funkciója rakoncátlankodni kezdett.Meleg víz engedése közben ki be kapcsol a kazán.A víz egyszer forró,máskor csak langyos.Csap kinyitásakor begyújt,full teljesítményen indul a vízmelegítés,majd visszamodulál aztán leáll,újragyújt és a folyamat kezdődik elölről. Fűtés üzemmel nincs probléma. Mi lehet a gond? Vízköves lenne a HMV hőcserélő? Segítő válaszaitokat előre is köszönöm!
Nem volt még takarítva a hőcserélő sajnos.Nem tudom hogyan lehetne kiszedni a kazánból.Tegnap leszedtem a burkolatot és két csavart láttam amivel rögzítve van az egész. Létezik az hogy csak két darab csavar fogja az egészet? Interneten láttam képeket erről a lemezes hőcserélőről és ezeken a képeken is úgy tűnik hogy 2 csavar tartja az alkatrészt. Mit kell lezárnom,leengednem ahhoz hogy ne öntse el a kazán belsejét a víz? Citromsavval kell átmosni a hőcserélőt?Van valakinek ilyen típusú kazánja és szedett már ki belőle tisztítás céljából hőcserélőt?Minden általatok megosztott tapasztalatért örök hálám!
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2015
A be, és kimenő szelepeket zárd el, a leengedő csapot nyisd meg, szedd le a hőcserélőt (tényleg 2 csavar tartja).
A vízkövet foszforsavval szokták kioldani (erről itt már volt szó). De megteszi a forró 20%-os ecet is, csak büdös. Kültéren kell csinálni. Jó eséllyel el fog dugulni a háromjáratú szeleped is, mert a leváló vízkő darabok eltömíthetik. Ilyenkor lesz fűtés a fürdésnél is.
Gombszem leírta. Annyival egészíteném ki, hogy a 20-30%os sósav gyorsabb, eredményesebb. Nem lesz baja a hőcserélőnek (saválló, rozsdamentes) csak a rögzítő csapok szineződhetnek el, azokat ne nagyon áztasd és utána öblitsd ki rendesen az egészet.
Üdvözlet urak,
érdeklődni szeretnék, hogy van-e itt valaki aki tudja, hogy egy isotwin f25-ös előlapját hogyan kell leszedni? Szeretnék hozzáférni a szivattyúhoz, hogy állítsam a sebességét. Alul volt két csavar, kicsavartam, mozogni mozog, de nagyon feszegetni nem akartam. Merre toljam huzzam? Másik kérdés: A használati azt mondja, hogy 3 bár nyomásnyál nyit a biztonsági szelep. Nekem fűtéskor felmegy olyan 2,2-re és elkezd pötyögni, egy fél nap alatt kb olyan fél decinyit. Mi ez? hiba? Hívjak szerelőt? Köszönöm a segítséget
Sziasztok !
Nekem a következő problémám akadt a kazánommal / Sanier Duval Ecosy F28 E AS / kb. 2006-os. Bekapcsoláskor F12 hibaüzenet, a kazán nyommérője 0-át mutat , kb. 5 percig , megy a ventilátor, majd megjelenik a nyomásérték, 1.0 bar ,elkezd fűteni , vagy a tárolóba csinálni a meleg vizet. Ha a tárolót fűti kb. 5 perc és leáll a láng hiba nélkül mintha elérné a víz hőfoka a maximális értéket , a keringető megy tovább, majd kis szünet után újra begyújt, ilyenkor a nyomás felugrik 1.5 bar-ra , majd kb. két perc és le áll a láng , és a nyomás leesik 1.0 bar-ra , keringető megy tovább , és ez így megy egymás után míg a tárolóba el nem éri a kívánt hőfokot. Esetleg dugulás valahol ? Segítségeteket előre is köszönöm !
Megoldódott a probléma. Kiszedtem a hőcserélőt,ami vastagon vízköves volt, fekete vízkődarabok potyogtak ki belőle( gondolom a nagy hő miatt lett fekete). 20%-os ecettel töltöttem fel a hőcserélőt,az ecet nagyon pezsgett. Megvártam míg megszűnik a pezsgés,majd átmostam alaposan vízzel. Visszaszereltem a kazánba,majd feltöltöttem a kazánt vízzel. 10x futtattam le a P6,P7 légtelenítő programot,majd kipróbáltam. Tökéletes lett! Olyan mint újkorában,nem kapcsolgat,megszűnt a levegősödés és most tényleg 40 fokos a melegvíz. Öröm és boldogság! Köszönöm mindenkinek aki segített!
Idézet: „Tökéletes lett!” Én is remélem. De annakidején úgy jártam, hogy a hőcserélő tisztítása után hetekig jó volt, egyszerre csak ment a fűtés a HMV vételnél is. Azaz elakadt a háromjáratú szelep. Pedig azt is pucoltam. És mégis tudott előkerülni valahonnan vízkő darab, ami szépen fennakadt. Újra szét kellett szedni. Azóta jó. De nálam van vízlágyító, az újra kövesedésnek így már nem sok esélye van.
A vízlágyító alatt mit értesz? Nekem polifoszfát adagoló van bekötve a melegvíz körbe,ami egy üvegtartály,benne valami átlátszó kristályos anyaggal.
Az nem lágyítja a vizet, csak foszfátosítja. Eredménye, hogy nem tud megtapadni az úgynevezett vízkő, de ettől függetlenül benne marad a vízbe és összegyűlhet a hőcserélőben. Bár könnyebb kimosni és ritkábban dugul, de végleges megoldásnak nem jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |