Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Olyan gondom lenne, hogy most volt szervízben az autóm. A javításhoz le kellett venni a sarut az akkumulátorrol. Most visszatéve folyamatosan riaszt az autó, nem reagál a távirányítóra sem. Csak ha vissza le van véve a saru akkor hallgat el. Kb. 1 hetet volt áramtalanítva. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
Trabant, Lada, KisPolszki? Enyiből nemtudunk segíteni.
Szia
1999 Swift. Riasztó utólag beszerelve, központival, előző tulaj révén. Riasztó típust most nem tudom megnézni.
OK most már tudjuk, Lada benzines motorral turbo nélkül.
Pedig valószínűleg egy utólagosan szerelt riasztónál a legfontosabb a típusa lenne. Az autóé szerintem itt lényegtelen, hiszen bármilyen autóba építhető, ugyanúgy...
Ha kulcsos, akkor talán kell egy ki/bekapcsot csinálni a kulccsal? A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2015
Van olyan típusú riasztó ami ha áramot adsz neki akkor 15 mp-n belül meg kell nyomnod a távkapcsoló valamelyik gombját , különben nem reagál semmire csak riaszt.
Üdv!
Kis tippet, segítséget kérnék... Univerzális központi + csomagtér nyitós vezérlőnél hogy lehet megoldani hogy zárjon is? Csak a reteszelés érdekelne, nem a felpattintás. Nincs valami végállás relé vagy valami hasonló? Seat Ibizáról ('99) lenne szó. Az új autóknál a gyári elvileg úgy működnének, hogy nyitás után az ajtó lecsapásakor automatán reteszel. Az én csomagtér záramban még nincs elektronika, így ez nem működik. Olyan megoldás is érdekelne, hogy a csomagtér ajtó alá beraknék egy nyomókapcsolót, ami akkor adna jelet reteszelésre (zárás), ha kézzel felnyitom a csomagteret. Vissza zárni már zárt állapotban is lehet (elvileg). Így a nyitást én kapcsolnám távirányítóról, a zárás pedig automata lenne hasonlóan mint a gyári, és tudnám mindig, hogy nyitott vagy zárt állapotban van (végállás relénél össze keverhető). Nem tudom érthetően fogalmaztam-e... Köszönöm!
Ahol eddig láttam, ott zárva volt a csomagtér, de felpattant (akár bovden, akár motor nyitotta). Amikor lecsaptad, akkor megintcsak nem lehet nyitni kézzel, hiszen zárva van.
Nem szeretnék pattintósat, inkább vmi hasonlót a gyárihoz.
Most, hogy belegondolok a működésébe elég macerás lehet. Késleltetni kellene az ajtó felnyitásakor a zárást, mert ha hamar lereteszel, akkor beakad a zár, illetve a zárási időt is időzíteni kell, mert ha folyamatosan záró jelet kap a motor az ajtó nyitott állapotában, akkor tönkre mehet... Egyszerűbb megoldás is jöhet...
Arra gondoltam rávilágítani, hogy vagy túlbonyolítod, vagy nem értem, hogy miről beszélsz. A legtöbb csomagtartó lecsukható úgy, hogy a zár zárva van. Tehát lecsukás után illetéktelen nem nyithatja. De ettől belülről egy kallantyú mozdításával felpattintható (vagy azzá tehető). Az, hogy ez bovden, vagy elektromos már részletkérdés.
Szeretném megtartani a gyári jelleget.
Az én megoldásom is zárva lenne mikor/miközben lecsapod, és kulccsal is nyitható/zárható lenne. De nem pattintós. A lényeg az, hogy a távirányítóval csak a csomagtér reteszelését szüntetem meg. Kézzel való felnyitáskor viszont a nyomókapcsoló jelére vissza reteszeljen. Ha zárna is a vezérlő, akkor nem lenne ilyen "problémám".
Na, akkor, kulccsal nyitod a csomagtartót és úgy hagyod. A kp zár motorjával egy lemezt, vagy bármilyen más határolót löksz a nyitó gomb mögé, mindegy csak akadályozd meg a mozgását. Így hiába van nyitva, a gombot nem lehet benyomni (lehet billenő kilincses is, nem lényeg), nem fogják tudni kinyitni. Ha viszont nyitod a kp zárat (vagy külön a csomagtartó motort), akkor a retesz félreáll, nyithatod a csomagtartót.
Utána meg lezárni nem tudom, mert a retesz félre állt, a vezérlő meg csak nyit, és nem zár.
Tehát a vezérlő a csomagtartót csak nyitni tudja, zárni nem. Csak pozitív jelet ad ki magából, negatívat nem. Ezt szeretném megoldani úgy, hogy zárjon is. Másképp: A kocsi mellett állok, vettem egy rekesz sört, zárva van a csomagtartó, hiába nyomom az ajtón lévő gombot, zárva van. Megnyomom a távirányítón a csomagtér gombot, kinyit. Odamegyek, megnyomom a csomagtér zár gombját, felnyitom az ajtót, berakom a sört, lecsapom az ajtót. Nem tudom a távirányítóval lezárni, mert nem tud zárni, csak egy jelet ad, a nyitást. Azt szeretném megoldani, hogy az ajtó lecsapása után le is zárjon. Vagy a távirányítón lévő csomagtér gomb újbóli megnyomásával, vagy máshogy. Erre írtam az első hsz-ben, hogy az új autóknál úgy van megoldva, hogy a zártestben elektronika van, és mikor lecsapod az ajtót, automatán lezár, nem kell nyomni vagy tenni semmit. Tehát az a vezérlő is csak nyitni tud. Zárást a csomagtér zártestében lévő elektronika végzi automatán. Valami hasonlót szeretnék összehozni az én autómban is. Ne haragudj, csak nagyon nem értjük egymást... A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
Az ajtók zárás jelével vezérelve egy relén keresztül polaritásfordítással be is tudnád zárni.
Jó megoldás lenne, csak 2x nem ad zárójelet szerintem a vezérlő. Tehát ha az ajtók zárva vannak és le szeretném zárni a csomagteret, újbóli zárás megnyomására nem ad jelet a vezérlő, hanem villog 3-at...
Vagy nyitod az egész autót csomagtérrel együtt, majd visszazárod.
Van amelyik riasztó tudja zárni is a csomagtartót nyitás után külön.
Csomagtér kapcsoló, időzítő 5mp, relé polaritást fordít és zár.
Sziasztok,nekem egy giordon nevezetű központi zár vezérlőm volna,ami be is van kötve tökéletesen egy suzuki balenóba,de az index villogtatással már küzdök egy ideje,merthogy az elakadás jelző gombját céloztam meg ezzel,de egyszerre mind a kétoldali indexeket nem viszi,csak egyesével!
Illetve addig eljutottam hogy villog az összes index,de vezetés közben ha indexelsz jobbra megy mind a 4 index,ugyanez van balra indexeléskor is! Ebben kérném a segítségeteket hogy van e valami tippetek,én egy egyenirányítóra gondoltam!
Kell 2 dióda a 2 oldal közé, keress rá a rajzokban, biztos volt már vagy 100-szor. A vészvillogónál sincs 1 ponton vezérlhető rész, maga a kapcsoló zárja össze a 2 oldalt.
Zoszka kifejtenéd kicsit bővebben?
Köszönöm!
Alapvető villamossági ismeretek nélkül nagy rizikó hozzányúlni, vidd szerelőhöz jobban jársz.
Csak akkor jó az 5mp, ha addig kinyitottad a csomagtartót kézzel.
Meg kellene nézni, hogy van-e lecsukást érzékelő mikrokapcsoló a zárban. Ha van, annak állapotától és a kp zár motor állásától függően rázárna, ha kell. Ehhez a csomagtartóba is 5 vezetékes motor kell.
Inhouse Zoszka Jól írta.
Az 5mp nem a csomagtér távirányítós nyitásától kezdődne, hanem a kézi felnyitástól egy csomagtér kapcsoló jelére. Nézegettem, hátha árul valaki olyan időzítő modult, ami jó lenne, és nem kellene építgetni, de nem igazán találtam... Nincs mikrokapcsoló a zárban. Vovozs természetesen nem én kötném be, csupán tipp és ötlet érdekel. De ha kapok vmi részletesebb leírást azt sem bánom, legalább jobban el tudom magyarázni a szakinak, hogy mit is akarok
Akinek nem inge ne vegye magára, de én pl. az index szál kikeresésére értettem.
Ha van a zárban mikrokapcsoló, akkor nem kell 5mp időzítő, ha nincs, akkor meg semmi nincs, időzítő sem kell.
Szét kell szedned a burkolatot és megnézni, hogy van-e lehetőség felfogatni egy olyan pontra egy mikrokapcsolót, vagy egy kis mágnest (reed patronhoz), ami akkor fog kapcsolni, ha le van csukva a csomagtartó. Addig nincs miért időzítőt keresni.
Nem nem... a lecsukástól számol és utána zár vissza.
PIC-el oldanám meg egy pár soros kis program mert 1es időzítő mikor lecsukja, hogy onnantól X-mp múlva húzza be csomagtartó záró reléjét 0,7s-ra ez a 2es időzítő. Kifelé nyitó relé meg a vezérlőegység csomagtartó kimenete maradna (relézve)
Hello olyan gondom lenne hogy daewoo lanos kocsim van és a központi zárat zárom be a jobb oldali index égve marad azt mondták a központi zár reléjét kell kicserélni merre találom? válaszokat elöre is köszönöm
|
Bejelentkezés
Hirdetés |