Fórum témák
» Több friss téma |
Most arra is gondoltam, hogy olyan 7805-öt kellene beletennem, ami megelégszik bemenetként alig többel, mint a kimeneti fesze. Lehet ez is megoldás lenne, de egy schottkyt azért még próbálok majd. Bár a táppal valami akkor sem lehet rendben, mivel a tegnap esti hibát produkálja.
Ugyan nem vagyok a kapcsolóüzemű tápok szakértője de mi lenne ha ezt kipróbálnád: Azt írtad előbbre, hogy az tápod adott le eredetileg 5V-ot is. Mi lenne, ha azt használnád a PIC tápjának,nem a mostani beépített stabilizátorodat, így valamennyire szét lenne választva a két táp, és a 12V-os rész még azzal a pár mA-val is kevesebbet "terhelődne". Plusz a 12V-ba még kellene elkót tenni.
Van low drop változat, fél volt közte kb. - de még vannak megoldások.
Az a baj ezzel, hogy mivel a 12V-ra szabályoz a táp, így az öt volt nem lenne elég stabil a pic-nek. Azt meg nem akarom, hogy akkor meg az legyen az instabil működés forrása. A pic nyákja meg már el van készítve , meg be is építettem a levilágítóba, így nem is akarnám ennyire átalakítani.
ferci: Mire gondolsz még a diódán és a másik feszstabon kívül?
Nem tudom, a pic miket vezérel, de feltételezem, hogy meg tudnád oldani, hogy 5 voltnál kevesebb táppal és ezzel egyezően kevesebb kimeneti feszültségszinttel is meg tudd oldani a feladatot.
Ebben az esetben és megemelt ld. 3v6-tal csinálhatnál 4 voltot pl., aztán beiktathatsz egy miniatűr fojtót és a schottkyt a táp ic +tápágába ( term. szűrőelkókkel +smd alájuk ) és el nem hiszem, hogy ezek után reseteljen vagy bármit a pic. Egy nagyot zuhanó 12 voltnál is maradna pl. 6 volt legalább, egy másodpercig meg ki tudod védeni a korábban beírt módszerrel. Van még 5.5 voltos ( nagy belsőellenállású ) 0.22, stb farádos "háttér-kondi" is, a kimenő oldalon azt is be lehetne dobni, ha maradsz az 5 voltos tápnál egy +ic-vel. A táp IC-nél pedig a lábakra szoktam felforrasztani az smd kondikat. Inkább azt gondolom most is, hogy egyéb gondok miatt nem okés a jelenlegi rendszer - vezetékezés, földelés, stb.
Biztos, hogy valami a táppal nincs rendben, mert egy sima 12v-os 2A-es monitor táppal hiba nélkül üzemel.
A pic amúgy csak a relét kapcsolgatja, valamint a kijelzo sda2131 ic-jét hajtja. Ez pedig egy kulon feszstab hajt, ami szintén minimális áramot vesz fel. Amikor írtam az áramfelvételt, a kettőre együtt gondoltam. De ez a része labortápról és az előbb említett tápról is hibamentesen üzemel.
Sziasztok!
Két dolog ügyében írok! Azt első: azt hiszem sikerült kinyírnom a képen látható DC/DC conv. kijelzőjét. Kettő van belőle, és felfűzve az utóbbi méri az előző táp kimenő feszültségét, és a power ledje is világít. De valami füstölt. Meggyőződésül kipróbáltam a másik kijelzőjével és ott is mért, így a táp működik. Ismeri valaki ezt a kis DC/DC conv.-ot, és hogy mi mehet tönkre a kijelzőben a túlfesz miatt? A DC/DC conv. 30V/5A-re van méretezve, de valószínű kicsivel többet is bír, de a kijelző 30V max az tuti. Érdekelne, mennyire javítható? Vagy vegyek hozzá másik kijelzőt? A második: szeretnék egy rendkívül olcsó és egyszerű kapcsolóüzemű tápot építeni a DC/DC conv.-ok számára. PC táp alkatrészekből, szinte ha lehet 100%-ig. Hogy a hatásfok milyen, az nem érdekel! A DC/DC conv.-ok el vannak látva minden védelemmel. Ezeknek az építendő tápoknak csak annyi lenne a szerepük, hogy a DC/DC conv. terhelő áramát , valamint a DC/DC conv.-ok és önmaguk üzemeltetéséből származó veszteségi többlet áramát elbírják. Tehát 30V 10A körül. Bár a kapocsfeszültség terhelésre úgy is leesik, így max egy kis kimenő fesz állítási lehetőség egy kb 3/- 5-10% tartományban. Alkatrész van dögivel, AT/ATX tápok. Úgy gondoltam, mindkét kis DC/DC conv. saját meghajtó tápegységet kapna. Köszi minden választ!
A kijelző javítását felejtsd el, céláramkör van benne, hogy AVR vagy valami más azt emlékezetből meg nem mondom. Nem is érné meg, 2000Ft ez így kompletten, a step down állítható fesszel és árammal, valamint a hozzá való V és A kijelző.
A legegyszerűbb megoldás a PC trafó hajtására az önrezgő (Skori féle) megoldás, esetleg az IR2153 de annak már segédtáp is kell (előtét ellenállás + a trafóra néhány menet ha még belefér, általában nem). Ennek a feszültsége fix, ami lehet a 12V-tól a 102V-ig többféle, egyenirányítás és bekötés kérdése. Aztán ha a feszültségét esetleg állítani is akarod, akkor már a PC táp kapcsolásához hasonló valamit kell építeni, vagy lehet egy TL494-IR2110 megoldást is, de ott a poti érintésvédelmére figyelni kell mert a vezérlés nem lesz leválasztva. Aztán ha még szabályozott feszültségre (stabilizáltra) is szükség van, akkor a PC tápot kell meghagyni eredeti formájában, némi módosítással.
Akkor én le lettem véve +1500Ft-tal, mert 3500Ft-ért vettem!
![]() Elég aprócskák a kijelzők, lehet veszek nagyobbat hozzá inkább, valami panelműszer képében. A stabilizáláson tűnődtem, mert nem tudom mennyire stabilizált ennek a DC/DC-nek a kimenete. Szerintem sehogy! Erről a TL494-IR2110 megoldásról esetleg tudsz nekem valami hasonló rajzot mutatni, vagy nézzek szét itt a topikban? Lehet jobban járnék egy normál 50Hz-es trafóval, csak az plusz pénz, amiből most kifogytam! Ezért gondoltam a PC tápra, mert az van dögivel!
Nem lettél le véve,mire ideér kinából,rárakódik pár forint.Elég stabil a kimenete én is vettem kettőt,igaz olcsobban(kiváncsiságból)építettem hozzá IR2153 kettős tápot 32V ra,beleraktam két cd rom házba,összefordítva,tökéletesen működik.Ja,kisebb bordát azért rá kell aplikálni,ha tartósan nagyobb ampert akarsz kivenni belőle.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2015
Nem az apróból kell venni, mert ott zömében azok hirdetnek akik itt szeretnének meggazdagodni.
![]() Az egy step down konverter, stabilizált kimeneti feszültséggel és beállítható kimeneti árammal. A kimeneti fesz hullámosságára nem emlékszem, de nx10mV nagyságrendű kimenő áram függvényében. Az árához képest egész jó kis szerkezet, zseblabortápnak, LED áramgenerátornak, akkutöltőnek, stb. A rajzát is feltettem régebben valahova, talán a labortápos topikba. Gugliba beírod hogy TL494 + IR2110, és egy halom rajzot fog kidobni, talán még HE-s is lesz köztük. De mint írtam is ennek korlátozottabb a használhatósága, mert nincs gate trafó ami leválasszon, így nem lehet a vezérlést tapogatni, a poti meg ugye ott van. Az 50Hz-es trafót szerintem el kell felejteni, a 21. században vagyunk, másrészt ma már azt is aranyárban mérik. Nem tudom mire kell a táp, de ha egy labortápra kell inkább hajaznia, akkor ott van a PC tápból labortápos topik, van benne korrekt rajz is, lesz állítható és stabilizált feszültséged és áramod, az után már nem kell semmilyen más konverter. Jómagam is használok ilyeneket már régóta, mert hogy ingyen voltak, leszámítva a két poti meg a zárlatos tranyók árát, meg a javításukra és átalakításukra fordított időt. De az elején mintha azt írtad volna hogy egyszerű kell, az önrezgő a legegyszerűbb.
Ez egy gyors megoldásnak gondoltam, egy kis pehelysúlyú labortápnak. Túl sokat nem várok tőlük!
Hát ha még fogott rajta az eladója, némileg akkor is megérte, bár kicsit bosszantó, ha ugyan az olcsóbban is beszerezhető! De int a tudásnak, úgy a tudatlanságnak is ára van! Mint esetemben. Origi csomagolásban jött, szóval tuti viszont eladó... Mindegy nem ez a lényeg. Milyen címen lehet rákeresni erre a ketyerére egyébként? Step down konverter? Régebben már nézegettem a PC tápból labortápos topikot, szereztem is egy űberfrankó redundáns szerver AT-s tápot, minek az egyikéhez hozzá is fogtam, legnagyobb kárára mindkettőnknek, mert félbe maradt, anyagi és ismereti okok miatt... ![]() Lehet újra felveszem a témát! A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2015
Most linkelem be vagy tizedszer a fórumba, de nem baj, elfér. Most valamivel drágább, gondolom az árfolyam miatt. A rajzát megtalálod a labortápos topikban, nyilván csak a tápét a műszert nem rajzoltam vissza. De ilyet lehet építeni 555-el és fettel is (pl. Skori féle Attila SMPS-e) és nem muszáj cél áramkörrel.
Fogod azt a tápot, adsz a 494-nek 12V-ot és megnézed a szkópon hogy mit (vagy mit nem) csinál. Az adatlapjában minden le van írva, nem kell hozzá semmilyen extra ismeret. Amihez kell az a szabályozástechnika (PI szabályozó stb.) de arra meg ott a működő példa a gyári tápban. Ha nincs szükséged a szabályozásra csak az állíthatóságra akkor meg még az sem kell, mert az IC DT lábán feszültséggel (potival) szépen lehet állítani a kitöltési tényezőt, ezáltal a táp kimeneti feszültségét.
Tegnap kicsit elhamarkodottan írtam! Sorry! Ma reggel kicsit kutakodtam,és informálódtam. De azért köszi a segítőkészséget!! Lehet hogy tizedszer linkeled be, de én most először nézem, és sajnos mindenütt jellemző, hogy inkább kérdeznek, mint keresnek. Bár ez nem mentség tudom.
Néztem sprofán tápját. Na az tényleg egyszerű, de kis trafóra épül. A nagytrafóval is meg lehetne építeni, vagy az aktív elemek a kistrafóra van méretezve?
Úgy fest az ic is kapot, mert 21-voltról nem megy fentebb és eléggé melegszik is. Dobós! Vagy nem, ha az induktivitást és egyéb alkatrészeit. Bár most cirka 900Ft-ért láttam ebay-on csak a szimpla panelt! Ennyiért meg kár fabrikálni vele!
Üdv. urak. Hoztak nekem 3db ps3-at amiből mind ylod hibás volt azaz levált az alaplapról a processzor forrasztása. No ebből a háromból egyet próbáltam meg megmenteni ami sikerült is , meg maradt nálam két gép darabokban ami nem képezi a tulajdonom de van bennük egy egész komoly kis tápegység. 12V 32A és 15V 3A-t tud. Szeretnék majd építeni egy 300-as végfokhoz egy olyan 500-as kapcsi tápot és ha ebből a tápból szerintetek sok minden hasznosítható lenne hozzá megszerzem haveromtól. Vagy szerintetek át lehetne alakítani hogy más legyen a kimenő feszültség egy egyszerű trafó áttekeréssel? Csak azt nem tudom hogy a kimenete vissza lehet-e csatolva a szabályzásba.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2015
A bekarikázott részen a vissza csatolás optocsatolói. Rajz nélkül nem lesz könnyű átalakítani...
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2015
Van valami ötletetek légréstelenítésre? Van egy csomó magom amit nem hagynék elkallódni, de flyback-et nem akarok építeni belőle inkább 1T forwardot vagy félhidat.
Az a baj hogy a légrés elég nagy (1,4mm) és mindkét középső szár rövidebb, így kettőből sem lehet egyet csinálni. A széleit lecsiszolom dolog sem jó, mert egyrészt nem is tudnám szépen síkban, másrészt nincs annyi anyag a csévén (passzentos) hogy abból is lehessen lecsiszolni, így nem lehetne utána összerakni, nem érnének össze a szárak. Ami tuti lenne, ha lenne olyan hely ahol egy-két magból tudnának olyan 1,4mm-es kis négyzeteket vágni/köszörülni, de ilyen biztos nincs. A jobb oldali megoldás működne még, de ahhoz két mag kell meg nagy beépítési hely.
Ha kivágsz a csévéből, elég hely maradna a megfelelő teljesítményhez a huzalnak? Ez esetben a lecsiszolás járható; meg lehet jól csinálni, csak jó derékszögű támasz mellett kell csiszolni (vagy síkköszörűn).
Nem tudok a csévéből kivágni, mert kb. 0,4mm van a végein a száraknál. Ha azt onnan kiköszörülöm, akkor a ferrit már belelóg a csévébe (nekiér a huzalnak), és még mindig nem érnének össze a szárai, tehát még kellene kivenni belőle 0,6mm-t. Plusz a szárak csiszolása, olyat próbáltam már régebben de képtelenség kézzel normálisan megcsinálni. Nagyon finom szemcséjű koronggal lehetne, ha lenne valami alkalmatosság amivel pont derékszögbe oda tudnám nyomni a félmagot.
Holnap kipróbálom csempevágóval, hátha. Lehet előbb be kellene ragasztani a csévébe egy darab nyákot fölülre, hogy maradjon valami támaszték, ha lereszeled az eredetit (legfeljebb ennyivel kisebb helyed lesz).
A cséve közepéből ki kell vágni majd epoxi
Léteznek olyan helyek is, ahol van még gyémántbetétes vágótárcsa.. ezt kéne felderítened és egy vasat feláldozni, lehetne-e 4 oldalról a közepét úgy bevágni, hogy csak picit kelljen köszörülni, simítani ( a szárnyakat előtte letördelni ) ..- aztán egyből kijönne 4....6 db lap is..
Nekem is elvágtak így régebben hasonló keresztmetszetű négyszögletes magokat. Ha nem akarod rövidíteni a csévét..
Üdv. Uraim. Szerintetek életképes a kapcsolás? ETD49-em kapásból lenne is. Neten találtam ezt a kapcsit.
Igen, ha leszámítjuk hogy a gate trafó egyik tekercsének 200 menet van megadva...
Inkább itt nézegesd ezt a kapcsolást, a fénycsőelőtétes részben részletesen le van írva a működés, itt a méretezés, aztán van rezonáns változat, stb.
Szia, bocsi de még kicsit kezdő vagyok-e témában de mit befolyásol ha 200 menet van megadva? Csak mert tetszik ez a kapcsolás nem lenne rossz beröffenteni. De köszönöm a linket olvasgatok.
Ha kezdő vagy a témában, akkor ne 1,2kW-tal kezdjél!
Amúgy a nyákterv életveszélyes! A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
Egy autóhifihez csináltam már egy smps tápot , 500W fölötti a számított teljesítménye és működik ahogy kell. Csak a hálózati feszültségről működő smps-ben nincs még tapasztalatom arra akartam célozni.
Helytálló. Sajnos ebayon ezt a tápot is árulják.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |