Fórum témák
» Több friss téma |
Akkunak van önkisülése, használat nélkül is lassan, folyamatosan kisül. Ha egész télen nem volt töltve, akkor nagyon jó eredmény ha ennyi állás-önkisülés után 12Km-t ment. Frissen és teljesen feltöltött akkuval lehet megállapítani mennyit tud.
Szóval jó lenne robogni az ebicajjal köszönöm a segitőkész hozzászólásokat, tényleg lehet, hogy meghaltak az akkuk, mert megint csak kb 12 km-t tudtam vele menni, kb 10 órát töltöttem a végén 0,08amper folyt . Ezen a kb 12km-en viszont jól ment mintha semmi baj nem lenne 35- 40 km/h volt a sebesség. Most is 20 órája van fenn a töltön ugy néz ki a kapacitás ennyire lecsökkent?- kérdezem,- vagy a motor zabálja fel az energiát? Vettem régi halogén fényszoróizzókat, 3 db-t sorba ráteszem az akksira müterhelésnek, mindegyik 60/55 w-s megmérem mennyi áram folyik nézem az időt igy is le tudom ellenörizni az akkukat azt hiszem 14 Ah-s. Valószinü annál nincs jobb akkupróba, ha bent a helyén vizsgáljuk. Kérdezném ha ennyire lecsökkent az akku kapacitása, van-e mód regenerálni? Ha rajta hagyom a töltön két napig s folyik pár század amper akkor az segit? Elöre is köszönöm a segitséget.
Üdv!
Meg lehet próbálni regenerálni az akkukat, de én nem hiszek már a mesékben. A véleményem szerint azok az akkuk már félholt állapotban vannak( kapacitás csökkenés). Egy kölcsön akkupakkal le kellene tesztelni, de szinte biztos, hogy az lesz a probléma.
Esetleg egy akku is lehet rossz. Az egész akkucsomag annyit tud, amennyit a leggyengébb tagja. Célszerű a lemerült akkukat mindet egyenként még kisütni, pld. 60/55W izzóval, hogy azonos kisütési szintre kerüljenek. Nem szabad teljesen kisütni, csak a terhelés-világító izzó melletti kb. 10V-ra. Ezután jól feltölteni egyben a bicikli töltővel. Utána lehet egyenként megnézni, hogy mennyi ideig világít a 60/55W izzó. És ebből számítható az amperóra kapacitásuk is, ha az izzó áram és az idő kb. 10V kisütésig ismert.
Ha a motor szépen megy, ott nem hiszem, hogy baj lenne.
Szia!
Ha jól értelmezem, 36V 14Ah-s az akupakkod. Egy olyan elektromos kerékpár, ami 35-40-el megy, legalább 500 W-os. Egy már nem vadonatúj akupakktól nem biztos, hogy kevés az a 12 km. Nekem ugyanilyen akupakkal 250W-os motorú pedelec rendszerű kerékpár új aksikkal tudott 22-24 km/h sebességgel 40 km-t 3 hónapig. Utána leesett a távolság 25 km- re. Ezt már egy éve tartja. Az Ah pedig úgy értendő, hogy az aksi ezt az értéket 20 órás merítési idő mellett tudja. Azaz kevesebb mint 1 A terheléssel. Folyamatos 10-15 A-es terhelés mellett az Ah érték a felére is csökkenhet. Keress rá az interneten az akku adatlapjára. Minden adatlap tartalmaz merítési diagrammot. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2015
Nálam kb. ugyanez a helyzet. Tornádó bicó 3x14Ah max. sebesség 20Km/h, új aksival ment 30Km-t 3 hónapig, utána csak 15Km már egy éve. Nem értem, miért esik felére az akku kapacitás az élettartam kb. első harmada után.
Dagad a mellem, hogy nekem ilyen erős motorom van 500 W, de nekem is eszembe jutott (amikor hagytam el a mercédeszeket meg a toyotákat),hogy ennél lassaban mennek altalában az ekerékpárok. Az akku 2013-ban készült illetve helyezték üzembe, élhetne még egy kicsit , "az Ah ugy értendő, hogy ezt az értéket 20 órás meritési idő mellett tudja" ezt nem értem pontosan, ha 14Ah -ról beszélünk, akkor 1,4A 10óráig, 2A 7óráig, 5A 2,8 óráig értendő, nem? Hogy mennyire terhelhető hány amperral ezt nem tudom pontosan 14Ah -ás ,ha 14amperrel terhelem egyóráig akkor számszerint rendbevan, de az akku lehet kipurcan, Egyébként eljátszottam azt dolgot amit nagym6 ajánlott mert az egyik akksi kilógott a sorból, utána már egyformán viselkedtek. Azt se tudom van-e visszatáplálása a motornak jó lenne egy ampermérőt ráeszkábálni ami a ha van visszatáplálás azt is mutatná. Ettől az egyenletámasztótól meg szeretnék szabadulni valami könnyebbet feltenni szeretnék egy két kilót igy is nyernék, meg ahol lehet napelemmel betakarni burkolatként ezt lehet elég macarás lenne kivitelezni, de a hatótáv növekedne. Valaki régen mondjuk tavaly csinált egy müszert ide, ezeknek a 36 voltos ekerékpároknak, nem emlékszem már pontosan, de elég sokat tudott, azt hiszem led sorral dolgozott, ha valaki tudja hol keressem megköszönném ,ha megmondaná. Üdvözlet mindenkinek köszönöm a hozzászolásokat.
Idézet: „Dagad a mellem, hogy nekem ilyen erős motorom van 500 W, de nekem is eszembe jutott (amikor hagytam el a mercédeszeket meg a toyotákat),hogy ennél lassaban mennek altalában az ekerékpárok” Segítsséget kérsz és ironizálsz! Nem jó hozzáállás! Ráadásul figyelmetlenül olvasod el, amit neked írnak. Idézet: „Folyamatos 10-15 A-es terhelés mellett az Ah érték a felére is csökkenhet. Keress rá az interneten az akku adatlapjára. Minden adatlap tartalmaz merítési diagrammot.”
Egy átlagos e-bringa 14Ah-s akku terhelés diagramja
Látszólagos villamos hiba.
Jelenség: a "gyujtáskapcsoló" bekapcsolásakor 0 gázkar állásnál a motor nem forog. Gázadás után a motor elindul és simán forog. A gázkar alapállásánál a motor tovább forog. Elsőre gázfogantyú hiba, de végülis mechanikai hiba volt. A probléma megoldása: a szabadonfutó szennyeződött el. A megpörgetett motornál gázlevétel után a pedál tovább forgott. A forgás érzékelö jele vezérelte az elektronikát. A szabadonfutó tisztítása (ne szedd szét) után az elektromos kerékpár kiválóan üzemel.
A 36V-os lofty induláskor 16-18A vesz fel.
Sík terepen 6-8A-rel gurul( kb.100kg terheléssel).
36V-os akkupakk feltöltéséhez hány kwh áram szükséges ami normális?
Fogyasztásmérővel mérem, csak hogy tudjam mi a normális illetve mi az a minimum aminél tuti nincs feltöltve? Egyik éjjel pl belement 0,6 kwh, de reggelre pezsgett és meleg volt mindhárom akku, ezzel a töltéssel 25 km-ert ment el lemerülésig a használtan vásárolt kerékpár. De most kicseréltem a töltőt, reggelre meglesz mennyi áram fogyott meg hogy kikapcsol-e.
A mennyiben 36V / 10 amperórás akkuról van szó, akkor az kb. 1,5 óra használat után lemerül.
A töltése: 1,8A töltő áramot figyelembe véve -kerekítve- 5óra töltésidőt jelent. 5 órán túl csak csepptöltés van. Javaslom,hogy 6órán túl ne tölts! A töltődet nem valószínű, hogy cserélni kell. Inkább vegyél egy olcsó (600-800Ft-os )kapcsoló órát, amit 6 óra töltésidőre kel állítani. Nálam ez a töltési módszer bevált.Túltöltés esetén a vékony falú akkumulátor kigömbölyödik, az élettartama lerövidül. Az általam mért töltőáram:1,8-2,0A. A töltő feltöltött akkumulátornál leszabályoz, de nem kapcsol ki. A feltöltött akkumulátornál a töltőn általában zöld led világít. Zöldre váltás után max. 1óra csepptöltést javaslok .
Köszönöm válaszod.
Az az érdekes hogyha pezsgő akksinál kihúzom és visszadugom a töltőt akkor már el sem kezdi tölteni, csepptöltés sincs. De ha nem húzom ki akkor tölti a végtelenségig. Jó visszaszabályoz, pl a 60W helyett felvesz 40W-ot a töltő de tölt, akksik pezsegnek, melegednek.
Mindenképpen minden esetben a visszább ajánlott kapcsoló óra, mert a jó töltő is bármikor elromolhat úgy, hogy nem kapcsol le. Sajnos ezek a töltők nagyon megbízhatatlanok. Enyém sem kapcsol le, én is kapcsoló órát használok.
Hogy én tényleg élveztem a sebességet az ekerékpárral az tény,ebbéli örömömet tréfásan leirtam ebben ironizálás senki felé nem volt. Na most az akku tárolóképességével kapcsolatban, valóban igazad van, de én most látok ilyen klassz meritési diagrammot életemben elöször, most már igy a diagramm társaságában kezdem érteni a dolgot, úgyhogy te meg telepátiával birsz,mert valóban bennem volt egy adag nagyképüség érzés feléd, hogy én ezt jobban tudom, ami nem volt igaz., ugyhogy bocsánatot kérek. Mégegyszer köszönöm a diagrammot . De ez a ebiciklizés egyenlőre még nekem nem jött be 10-12km hatótávval ez szenvedés. Egyáltalán, mi is a ngy különbség a munkaakku és az inditó akku között. A köbzoli hozzászólását is köszönöm,most akkor minden töltésnél szedjem szét a dobozt és 12volttal töltsem egyenként, Aztán ha újat akarok venni , hol vegyek, meg milyet, ha nem akarok porul járni. Jóéjszakát.
Ha újat akarsz venni, több helyen összeválogatva adják. Tehát a gyártási szóródás miatti eltérések kisebbek lesznek az akkuk között. Két abszolút egyforma akku nincs, de az összeválogatottak legalább nagyon hasonlóak egymáshoz. Én is így vetten neten, futár hozta, itt: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2015
Hali! Neked akksikat kellene cserélni,ha már a töltő nem kapcsol ki. Ha folyamatosan Amper mérővel figyeled a töltő áramot,akkor rájössz hogy miért is nem kapcsol ki a töltőd (nem vált zöldre a led).Persze meg is hibásodhat a töltő is,de ez 200 esetből esetleg 1 esetben van így. A töltő csak onnan tudja hogy mikor laktak jól az akksik, amikor azok már nem szívnak akkora töltőáramot. A rossz akksik pedig szívni fogják a végtelenségig. Mig előbb vagy utóbb fel is bírnak robbanni. Üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2015
Szia!
Az e-kerékpárok hatótávolságát nagyban befolyásolja a rendszerük, a sebességük, és az akku fajtája. A munkaaku és az indítóaku között az a különbség, hogy az indítóaku rövid ideig hatalmas áramot tud leadni. (Több 100 ampert) De hosszútávú 10-20 ampertől letörik a kapacitása, mert bemelegszik. Viszont a töltést is bírja rövid ideig nagy árammal. Ezért alkalmas járművek indítására. A munkaaku elektromos járművek meghajtására lett kialakítva, az igényeknek megfelelően. Az átlagos (megfizethető) e-kerékpárok akkuja szilikon-zselés. Ezek elég nagy és nehéz aksik. Emiatt korlátozott kapacitás pakolható egy bringára. Ráadásul a megnövekedett súly töbletenergia felvételét igényli motornak, bringásnak egyaránt. A drágább gépekben litium-ion akkuk vannak. Ezek kissebbek, és nagyon könnyűek. Ráadásul az életciklusuk is sokszoros. Viszont kényes jószágok. Akkufelügyeleti rendszer nélkül nem tanácsos használni, és cellánként kell tölteni. (Ez 36V esetén 10 cellát jelent) Térjünk vissza a kerékpárokra. A legkevésbé energiahatékony rendszer a "gázkaros". De a pedelecnek (pedálvezérelt) is több fajtája van. Munka, városi, és sport. Ez a rásegítés mértékét jelenti. Vannak olyan vezérlések, ahol a két utóbbi kapcsolható. Természetesen a sport változat adja a legkevesebb rásegítést, így azonos sebesség mellett ennek a legnagyobb a hatótávja. Az álltalad leírtak alapján ha az akuid még használhatóak, akkor " városi" rásegítéssel mész sport sebességgel. Az pedig még a munkakerékpárokénál is nagyobb fogyasztást eredményez. Üdv: János
Üdv mindenkinek!
Egy gondom lenne-nem egyszerű eset...Került hozzám egy e-bicikli,sajnos,meghibásodott a töltője,és túlfeszültség ment ki belőle.A motorvezérlőt sajnos hazavágta.Több,mint egy éve keresek hozzá vezérlőt,eredménytelenül.A közelmúltban már nagyon bosszantott...(jön a jó idő,lehetne használni).Gondoltam,megpróbálom "éleszteni".egyébként komoly gép,4akksis,48V,és 420W-os,háromfázisú,akkor az egyik legnagyobb volt a boltban.Belül 9db fet van(3x3),hamar kiderült,hogy ebből egy zárlatos.Amúgy a legszélső a sorban.A többi jónak tűnt,mérés alapján.A kérdéses alkatrészt cserélve elsőre jó lett!! a motor szépen jár-üresben,fordulatszám változik,tehát minden más túlélte.De most jön a poén! A próbán az akksik történetesen nagyon le voltak már merülve,ezért töltőre kapcsoltam.Sajnos az öröm nem tartott sokáig.Töltött akkuval való próbánál a kerék megindult,majd alig egy fordulat után leállt.A kicserélt fet meghalt.Újra cseréltem,de ismét ugyanaz... Esetleg valami ötlet?? A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2015
Szia!
Elképzelhető, hogy a fetmeghajtó fokozat ment ki, és nem zár le teljesen polaritásváltáskor. Ha nem sikerül megjavítani, ajánlom figyelmedbe ezt az oldaltBővebben: Link A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2015
Üdy.
Milyen tipusu fetet raktál a vezérlőbe. Mérd ki a fetek gét ellenállásait.
Köszönet! A kérdéses fet előtti két tranyó jónak tűnik (a helyén mérve),tudom,ez csak hozzávetőleges eredményt ad,de szinte minden SMD a feteken kívül.A belinkelt oldalon sok haznos infó van. még egyszer köszi!
A fetekhez nem nagyon értek,megfordult olyan a fejemben,hogy esetleg J-fet az eredeti,én pedig MOSfet-et raktam a helyére,-vagy épp fordítva.Ha butaság,akkor sorry... A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2015
Üdv!
Ugyan olyan FET lett beletéve csereként? Terheléskor ment ki, vagy csak bakon lett hajtva és akkor?
Hali! esetleg a motor tekercsét lemérted? nincs-e véletlen valami pici test,vagy menet zárlat,ami erősebb akkunál nagyobb ampert eredményez a FET számára és át üt? Nekem egyszer egy mosógép motor csinált ilyent. Ment hibátlanul,majd durrant ,biztosíték kiment. Újra indítva ment hibátlanul egy órát is,majd durranás,és ez ismétlődött. Műszerrel nem bírtam kimérni a zárlatot. Ez csak egy ötlet volt. Különben a FET-nek melyik lába zárlatol be?
A net-en keresgélve találsz: " olcsón" töltőt (9.000 alatt).
Tudom, hogy nem kis pénz, de egy hibás töltő egy garnitúra akkuba kerülhet. Ugyancsak kapható 48V/500W-os elektronika 15.000 alatt. Remélem közelebb kerülsz a megoldáshoz.
Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászólásokat. Jelenleg áll a dolog,ez a vezérlő alighanem dobós,más forrásokból is olyan infókat kaptam,hogy ezeknek a házilagos javítása szinte lehetetlen.Valójában a fet-eken,és egy-két elkó-n kívül minden más SMD-forrasztott.A régebbi,szénkefés motorokhoz való vezérlőket még inkább lehetett javítani,az újabbakat (3fázisú) nemigen.A tekercsekre nem gyanakszom,autóizzóval terhelve,a kereket megforgatva egyformán virít mind a három ágon.(de ha mégis az lenne a gond,akkor végképp nem érdemes érte küzdeni)
A cserélt fet típusát nem tudom,valami bontásból való,de az biztos,hogy 50A-es (...50N...) Az eredeti,bár igen halvány a felirat,ha jól veszem ki,60A-es,ez a kis eltérés még nem indokolná az azonnali meghibásodást.Másodjára,mikor a feltöltött akksival próbáltam,a bakján állt,a kerék a levegőben,tehát igazán nagy áramlökés így nem alakulhatott ki. Passz...
A fet a drain-source között lesz zárlatos.Ebből lehet valamire következtetni esetleg? Abból lehet rögtön tudni,hogy utána a pedált forgatva "akadozóvá" válik,mivel az a tekercs rövidzárba kerül a fet miatt,és "fogja"a kereket.
Sziasztok tud nekem valaki segíteni elektronika bekötésben?
Első egy 36V500W kefés elektronikát kéne bekötnöm. Bekötöttem a tápot és még valamit be kéne mert a gázkarhoz menő csatin nincs áram. Majdnem minden csatlakozót tudok hogy mi de van kettő egy Piros kék amihez rajz alapján azt írja,hogy ignition switch (ebben mér mértem feszültséget és gyújtást sem kellett ráadni) ! A másik egy piros fekete abben nincs áram egyelőre arra meg azt írja ,hogy indicator |
Bejelentkezés
Hirdetés |