Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   186 / 338
(#) sedan válasza hg6dab hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
Igazad van, ki kellett volna cserélni, de úgy láttam, hogy a csatlakozó azért annyira nincs megolvadva, hogy a benne lévő érintkezők összeérnének, bár sosem lehet tudni.
Meg az új csatlakozót vezetékeit a levágott helyébe kellene forrasztani, panellakó lévén az a 220 V kivezetése az utcára gond, tény valahogy meg kell oldanom a cseréjét. Jelen állapotban a bizti csere után már csak az izzók égnek ki.
Köszönöm a gyors tanácsot, lehet veszek új csatlakozót és a próba erejéig összesodrom a vezetékeket.
(#) sedan válasza zsuzsanna1 hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
Köszönöm, de sajna Szombathely messze van Pesti vagyok és itt meg fene drágák a szervizek, félek is hogy lehúznak, óradíjban dolgozva meg rá is érnek szöszölni. Persze lehet így is szerviz lesz a vége, (akkor valószínűleg megnézetném miért nem működik a fordulatszámmérőm) de ha sikerül leszűkíteni a hiba lehetséges okait, akkor talán megúszhatom a nagy érvágást.
Köszi még egyszer.
(#) sedan válasza hg6dab hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
"Amúgy japán autóknál szokásos, hogy a test ág -helyesebben minusz ág van kapcsolva."
Ezt elfelejtettem, a kapcsolási rajz szerint két test / minusz vezeték R és R/W megy a lámpához és egy pozitív vezeték W/R a biztosítéktól, ez nekem pont fordítva van mind a két lápatestnél. Vagy a rajz rossz vagy rosszul van bekötve vagy nem tudom, ez utóbbira tippelnék.
(#) hg6dab válasza sedan hozzászólására (») Máj 16, 2015 /
 
Idézet:
„Vagy a rajz rossz vagy rosszul van bekötve vagy nem tudom, ez utóbbira tippelnék.”
Tippelés helyett mérni kéne, a megégett csatlakozóban nem kell zárlat legyen, inkább érintkezési hiba lehet a megsülés miatt. Megértem nem könnyű így a dolgod, de mérni kell! Érintkezési hiba kimutatásához pedig legjobb a nagy fogyasztó, pl. fényszóró izzó. Úgyis azzal küzdesz, némi vezetékdarabokat rögzítesz rá ideiglenesen, majd az egyik kábelt az akkuhoz, a másik kábelt pedig az égőcsatlakozóhoz rögzíted. Egyszer az akku +-hoz, másodszor a mínuszhoz kötöd az égő egyik drótját és így kisakkozod, hogy a gyári csatin ki kivel van. Közben ne felejtsd el kapcsolgatni a világítás / fényváltó kapcsolást. Persze a biztiket is ellenőrizd. Rossz rajz, rossz kötés gyárilag nem lehet. Remélem tudtam segíteni.
(#) sedan válasza hg6dab hozzászólására (») Máj 17, 2015 /
 
Köszi, kipróbálom, vettem pár olcsó izzót erre.. A biztit a biztonság kedvéért kivettem, csak próbákhoz rakom be.
(#) sedan hozzászólása Máj 19, 2015 /
 
Kicseréltem Swiften a H4 Izzó csatlakozót, csúszósaruval kötöttem össze a vezetékeket ideiglenesen szigszalaggal szigeteltem, nem akarom elkiabálni de egyenlőre jónak tűnik. Úgy nézki, hogy a másik lámpa csatlakozóját is cserélni kell, amihez meg a lápát kell kiszerelni .

A végleges szigetelést vagy zugsorcsővel oldom meg, de elég rizikós a nyílt láng használata a motortérben vagy láttam vízzáró 3 pines superseal csatlakozót, de itt meg a vezetékek az érintkezőkbe erősítéséhez spéci szerszám kellene.
(#) Ricsi89 válasza sedan hozzászólására (») Máj 19, 2015 /
 
Semmi gond nincs a nyílt lánggal a motortérben. Hányszor zsugorcsöveztem már ott. Meg azok a szerelők, akik cigivel a szájukban szerelnek ott.
(#) Hurkafej1 válasza sedan hozzászólására (») Máj 19, 2015 /
 
Használj hőlégfúvót, vagy a páka helyének a felső részét
De egy öngyújtótól sem lesz baja semminek, főleg nem a lámpa felől!
(#) sedan hozzászólása Máj 19, 2015 /
 
Legfeljebb öngyújtó jöhet számításba, pedig a páka lenne a legjobb, holnap megnézem mit tehetek, de azért megrendelek az eBay-ről 2 db superseal csatlakozót, bár gyanúsan olcsó 224Ft/db, de ennyit megér. Köszönöm mindenkinek a segítséget.
(#) bbb válasza sedan hozzászólására (») Máj 19, 2015 /
 
Szia!

A superseal a lomexben is kapható és ott se túl drága ám (a kettesből minden szerelvénnyel együtt vettem kettőt valami 300Ft körül, de a hármas is kb. annyi)!
Az összerakáshoz nem kell semmi spéci szerszám -bár nyílván úgy lenne a szép, ha krimpelővel tudnád összerakni-, egy mezei fogóval is meg lehet csinálni. Igazából attól se lesz baja, ha beforrasztod.

A motortér vs. öngyújtó esetében pedig csak arra figyelj oda, hogy ne fűrészpor fölött olajos rongyokkal letakart, benzingőzös motortérben cigarettázva tedd a dolgod
(#) kissi válasza sedan hozzászólására (») Máj 19, 2015 /
 
Hajszárító is jó lehet ( ha nincs hőlégfúvód, de van 230 V !), ha elég forró levegőt fúj, régebben azt is használtam !
(#) Hurkafej1 válasza bbb hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Ha a gyár is tenne egy pici forrasztást a csatlakozókhoz, akkor nem lennének olyan oxidosak egy jármű vezetékei, hogy folyasztószer nélkül ne lehessen megforrasztani. De bizonyára ez nem éri meg
(#) kissi válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Nem csak az az oka, hanem a forrasztás mellett felkeményedik a vezeték és pl. a rezgéstől el tud törni ! Nem véletlen, hogy igyekeznek forrasztás nélkül megoldani a kötéseket!
(#) bbb válasza kissi hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Amilyen vacak vezetékeket képesek használni... 2008-as Skoda Fabia 2-ben a vezetékköteg közepén dörzsölődött ki az egyik vezeték, ami miatt a három hengerből rögtön csak kettő járt. S, mint ez utólag kiderült, nem csak ennél az autónál jött elő, hanem volt ott Oktavia, de még VW Passat is, ami ugyan ezzel a betegséggel jelentkezett a szervízben
Bizony, ahol tömeggyártásban pár fillért képesek spórolni, ott fognak is.
(#) Hurkafej1 válasza kissi hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Igen, ez az oka a tömör vezeték nem alkalmazásának is. De amikor valami vezetéket forrasztunk, akkor érdemes gyorsan csinálni, mielőtt túlzottan befut az ón a vezetékbe. Legalábbis arra törekedni, hogy minnél kisebb legyen ez. Akkor nem gáz szerintem.
(#) Hurkafej1 válasza bbb hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Suzuki szervízbe is megfordultam már, pár ezer km-es 125ös burgman vezetékeiben volt szakadás, a vezeték közepén, olyan helyen ahol nincs hajlításnak vagy csavarásnak kitéve. És több motornál is előfordult.
(#) kissi válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Határ mindig van !
(#) sedan válasza bbb hozzászólására (») Máj 20, 2015 /
 
Szia!

Megnéztem a Lomexet, oldalukon rákeresve elemeire szedve árulják, ??? nem egyben, de így ránézésre sem vészes az ára.
Nagy nehezen találtam valamiféle adatot a Superseal csatlakozókról és úgy néz ki csak 14 Ampert bír, a biztosítékom pedig 15 Amperes, így elképzelhető, hogy a csati előbb elolvad mint a biztosíték, nem érték a villamossághoz, de ez a lehetőség azért eltántorított a supersealtől.

Köszi, ha fogóval is megy akkor, nincs gond, ha mégis alkalmazom valahol ezt a csatit, pláne ha találok nagyobb áramerősségre alkalmasabbat belőle.

Köszi a segítséget!
(#) bbb válasza sedan hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Szia!

Mi az, amihez nem elég a 14A és az autóban világítani akarsz vele (kivéve persze, ha sorba kötsz az 55W-os izzóból négyet)? Elárulom neked, ebből a csatlakozóból a duplást használják pl. a FIAT Punto mk1 ködfényszórójánál is gyárilag, illetve járműtechnikában nagyon sok helyen vannak még ugyan ennek a sorozatnak a több pólúsú változatai.

Egy szóval nyugodtan használhatod, nem fog az elolvadni olyan könnyedén
(#) sedan válasza bbb hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Ha a superseal beépítése után történik valami mint legutóbb, amikor kiégett a 15A biztosítékom, akkor nem lehetséges, hogy a superseal csati olvad el? Lehetne esetleg a 15A biztosíték helyébe kisebbet rakni? Bocs, lehet hülyeségeket kérdezek , de nem értek az elektromossághoz.
(#) zolika60 válasza sedan hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
A csatlakozó a névleges áramának a többszörösét és elviseli arra a kis időre, amíg a biztosíték kiég. A 14A a hosszan tartó folyamatos terheléshez tartozó érték.
(#) levaitamas válasza bbb hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Biztos az a soros 55W?
(#) bbb válasza levaitamas hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Mármint mit értesz ez alatt? Amit írtam az olyan eset, amit autóelektronikában amúgy sem szokás használni... (mekkora ökörség is lenne, hogy ha kiég valami, akor minden kiég, mint a karácsonyfa égősornál) Ha pedig a szabvány dolgot nézzük, akkor igen, az autóban szabványosan 55W-os halogén izzó szokás első fényszórónak (vagy 35W xenon, vagy kitudja mekkora teljesítményű LED, mint az Escalade-nél). Persze be lehet tenni a 100W-os izzót is, amit vagy bír, vagy nem
(#) zolika60 válasza bbb hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Szerintem arra célzott, hogy a sorosan kötött égőkön kevesebb áram folyna, mint az egy égőn. Szerintem párhuzamosat kellett volna írnod.
(#) sedan hozzászólása Máj 21, 2015 /
 
Oké, meg vagyok győzve bekötöm a suprsealt, ha kisüt a nap elbattyogok a Lomexbe és veszek egy párat, egyébként egy 3 érintkezős 450 FT. AZ első lámpámban szabványos H4-es 55W-os izzó van Köszönöm mindenkinek a segítséget.
(#) Hurkafej1 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Hiába a kevesebb áram, megnézném mit világít fele feszültségen a soros miatt, ezért sem használják.
(#) zolika60 válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Ez így van nem is világít a kevés áram matt. De az alapkérdés a csatlakozó áramterhelése volt. Ezért írtam amit.
(#) levaitamas válasza bbb hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Arra értettem, hogy egy soros tagon az áram azonos, párhuzamos esetben a feszültség, de szerintem egyre gondolunk csak szakmai fórum révén gondoltam pontosítani.
(#) bbb válasza levaitamas hozzászólására (») Máj 21, 2015 /
 
Igazad van, nem figyeltem oda
(#) Tekarukite hozzászólása Jún 3, 2015 /
 
Üdv nekem olyan segitségre lenne szükségem hogy autoelektronikához kapcsolodó könyvet vagy akkár jegyzeteket tudnátok e nekem ajánlani?
Következő: »»   186 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem