Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Hello!
Pc soros port-auto diagnosztikai csatlakozó (K, L-line) közé keresek adapter kapcsolást. Ha valaki, esetleg, Usb-CAN bus adaptert tudna, imába foglalnám a nevét! Előre is, kösz!
Hali!
Ha valaki rábukkan ilyen rajzra az kellene nekem is!!!Progit tud valaki adni hozzá???Előre is
Szia!
Itt van kettő, ha OBD csati van az autón, akkor ált. nem kell az L-line. (Nekem nagyon kevés kocsinál kellett.) Mindkettőt a netről szedtem még régebben, csak eltűnt a file. Szerencsére a kinyomtatott verzió megvolt, azt rajzoltam le. Megépítés előtt nézzétek át, garanciát nem vállalok. gorcsek! nézz át a 405-ös topicba
Valami progi nem akadna hozzá?
Esetleg Skoda Feliciához valami cucc?
Itt egy DOS-os VW múzeumszökevény, de hibakódolvasásra, alapbeállításra többnyire jó.
Ha leírod, hogy milyen autóhoz és mire kell, akkor próbálok ásni egypárat. (de jóval nagyobbak ennél, mailcím kell). Ez ált. csak DOS-ból indul - tehát nem DOS-ablakból-, és nem kell túl gyors gép hozzá.
Bocsi! Az OBD-s dolog hülyeség ne foglalkozzatok vele, az Elector Electronics 2002/11 számában van róla rajz.
Még keresem, ha vkinek megvan fölehetné ide v. a tanyára.
Itt vannak interface IC-k. Az ELM327DS minden platformot tud, abból érdemes kindulni
VAG-COM, a demo letölthető, a legtöbb, mindennap használt funkciója működik.
Kösz, ezen el tudok indulni. Találtam kapcsolást, progit is hozzá:ITT
Hy gdking!Nekem egy Mitsubishi Carismához és egy Renault Twingohoz kéne cucc!!!!Megoldható?
Előre is Thx
Szia!
Mitsuhoz egyelőre nem tudok (majd körülnézek, de írj motorkódot, évjáratot ), a twingót felraktam az elektrotanyára.
Köszi a twingot!!!Most szedem le!!!
A Mitsu pedig 97es kiadás Mjd ha kell akkor motorszámot is nézek!!!Előre is THX
Még itt van egy project, érdekes benne, hogy nem az ELMxxx IC-t használja, hanem PIC-et.
sziasztok!
amiről itt szó van az az lenne , hogy van ez az adapter,PC-n fennt a progi,és lehet vele hibakódokat olvasgatni,esetleg hozza a motor üzemi értékeit mint pl. a GUTMANN műszer??
Tovább kérdezve:Ilyet használt már valaki?
Esetleg evvel lehet a motort is "tuningolni?
Igen, ha olyan az autó, akkor a motor, ABS, lufi, kpz. stb. mindent lehet ezen keresztül diagnosztizálni, adott esetben (pl. VW) beállítani.
Adott értékeket is ki lehet íratni, itt említették a VAGCOM-ot, az pld. a parkolássegítőnél elől-hátul minden érzékelőhöz kiírja, hogy hány centire van egy tárgy tőle.(körbe kell rohanni az autót és egyből tudod melyik körében van a hiba) A szervízcsatin keresztüli tuningot is ilyennel csinálják, de abban nem vagyok otthon.
ez király
nagy hasznát tudnám venni egy ilyennek. szerintetek össze lehet hozni házilag a rajzok alapján
Ha csak rojtam múlik a segítség az édes kevés,de betársulnék melléd:yes:
De gondolom ehez kell valami gyári "etalon " is!
Hogy milyen értékeket mutat,....mihez képest,honnan ismeri az adatokat?
Ehhez kell a szoftver.
A hardveres rész ua., az OBDII is egy szabvány. Az alap dolgok (hibakódok, főleg keverékképzés) sztenderdek, a többi elektronika kezelése márkaspecifikus és nem szeretik kiadni az összes tutit. Pl. egy Gutman v. egy MACS sem tudja az összes gyári adatot értelmezni. De kb. járóképessétételhez elég... vagy nem Tehát ha van egy jó szoftvered az adott típushoz, akkor tudsz a szabvány OBDII-n kívüli dolgokba kotorászni. És még CAN-buszról szó sem volt. A hibakódokat mellékelem.
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy vectra A-hoz milyen kábel és progi kell? Köszi előre is! Üdv: fgabi Idézet: „És még CAN-buszról szó sem volt.” Ez még bonyolítja tovább? Ezekszerint a szervizcsati az szabvány,minden kocsinál a lábak megegyyeznek? Te ennek a dolognak TUDÓJA vagy, te már olvastál ki ilyennel?
A CAN a legújabb autókon van kivezetve, de én házitapasztású cuccossal nem nyúlkálnék bele. (meg hát az már egy komolyabb ügy, a jobbakkban akár 3 rendszer is lehet, biztonsági, motor, komfort).
Drága A szervízcsati nem szabvány csak az OBDII. Ez egy adatprotokoll, amit sok kocsin használnak, a csatlakozóból is van egy 2x8 pólusú, ami a legtöbben benne van , DE a gjárműiparban semmi nem igaz és az ellenkezője se . Pl. BMW, Merci is használ OBDII protokollt, de a csatlakozó egy nagyon elvarázsolt vmi, nem is hasonlít a többire. (ez a gyári műszerek miatt is van). A szabványosnál megvan h pl.: 4-kocsi GND, 5-adat GND, 16-+12V, 7-Kline, 15-Lline. Ez európai kocsikra vonatkozik általában, de van amerikai is ilyen, meg EU is ami nem. Szóval olyan ami minden kocsin mindent csinál az nincs! A régieknél pedig egy időben ment a villogtatás, hogy a szervízcsatin két lábat összekötsz, v. letestelsz, v. LED-et kötsz bele és elvillogta a bánatát. Aztán vagy az volt vagy nem. Ez egy elég szövevényes kérdés. Idézet: „te már olvastál ki ilyennel?” igen, azért írom, hogy először ->évjárat ->motorkód ->kutakodás ->utána matatni tehát az hogy öreg opel az kevés, mert márkán belül is vannak különbségek még egy évjáraton belül is. Idézet: „keverékképzés_hibakód.txt (” Ezeket fogja kiírni a PC vagy ezekből válogat,vagy ez most mi.Nagyon nem vagyok képben.
Honnan lehetne beszerezni ezt? ( ELM 327)
Neten, külföldről rendeltetek már? Mik a költségek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |