Fórum témák
» Több friss téma |
Kicseréltem BD912-t. Valamint betettm M800mA biztit (csak M-es volt a boltban) es bekapcsoltam. ?inden jónak tűnt azonban a bal oldal hangja olyan ciripelős a magas olyan hangot ad mintha apró kavicsokat szórnának egymásra. Oldalakat felcserélve a recsegés marad ugyanazon az oldalon tehát nem a végmodullal van a baj!
Merre kezdjem a vizsgálódást? A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2015
Jóhelyen kezdtem! Kontakthiba volt a din dugómban -.-" Most már jó.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2015
Ismét gond van unokatesóm hazavitte az erősítöt bedugta es elmondása szerint semmi nem történt megsem nyekkent. Visszahozta, a bizti(T800mA) megint kivolt menve! Itt nálam fél órán át hallgattam magas hangerőn semmi nemvolt! Nála meg besem tudta kapcsolni... Valami kis beütése csak van neki ha kiveri a biztit! De mi?! :/
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
Biztos, hogy lomha kioldású biztit tettél bele? "T" a jele. A gyors kioldásút leveri, mert indításkor nagy az áramlökés a toroid miatt.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
Persze T800mA volt rá irva, most M800 at raktam bele nem verte ki idaig pedig nyomattam 4ohm os hangfalakkal. És ki be kapcsolgattam többször is. És bírja.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2015
A szállításra aktiválódó és elmúló hiba gyakran rossz forrasztásból ered. Tudom sokszor átnézted, de ajánlom ismételd meg újra.
Nagyítóval is és mikroszkóppal is
Ekkor szokták mondani forrassz át mindent. Meg cserélj minden kondenzátort (internet okosság) Ez most nem bántás, tényleg jártam már úgy, hogy hozzáért a kondenzátor a dobozhoz, és "eltört a forrasztás" a sok mozgatás miatt
Átnéztem mindent ahol a legkisebb gyanu is felmerult a hibás forrasztásra ott újra forrasztottam. Reménykedek hogy mostmár jólesz! Én azon is gondolkodtam neme a kimeneti din dugókkal van a baj.
Végre nekem is lett egy ilyen szépségem. A potméterek, kapcsolók mintha mind kontakthibásak lennének, remélem, menthetőek. Érdekes hibája volt az enyémnek: A relé bekapcsoláskor azonnal meghúzott, de a védelem LED-je világított ugyanakkor. Mi sem egyszerűbb, némileg átvezet a relét meghajtó BD137 (a NYÁK már ehhez a típushoz való, a rajzon még BC337 van). Persze a tranzisztor jó, nem itt van a hiba. Közben kiderül, hogy HC94 és HC96 fel van cserélve, értékre stimmel, pocíciószámra is, csak éppen kapcsolásilag nem. Sebaj, a DC védelemben elég a 220 µF és az időzítésnek is jó a 470.. A tranzisztor tehát jó, a bázisán viszont 0 V van, megint kiszedem, mérem többféle módon, de az bizony jó. Viszont, a relé nélküle is meghúz, a LED világít.. Itt kezdtem gyanakodni. A 24 V-os relére alig 8 V esik, és meghúz. Az áramút is tiszta, a LED-en és annak ellenállásán keresztül kap feszültséget. Ott minden gyári, tehát a relé a büdös. Leszedem a kupakot, hát a rugó ki van lágyítva, szinte éppenhogy húzza a lemezt. Az előző próbálkozó tudását szép szavakkal méltatva, a rugóból levágtam, betettem és végre nem húz meg 8 V-on, első hiba pipa. Na de a bázison még mindig 0 V.. Nézem a tranzisztorokat, a DC védelem rendben van, akkor az AC figyelés lesz dög, a kondin csak alig van -0,7 V, az AC pedig jóval nagyobb, na ez sehogy sem oké. Az egyetlen dolog a jó tranzisztor után, amitől itt nem állhat elő a megfelelő érték, az a 2,2 µF-os kondi. Kiveszem, mérem: 700 nF, ki tudja, mekkora ESR-rel. Kezdett összeállni a kép, a kondi száradt, a relé végül nem akart meghúzni, csak jelentősen hosszabb idő után, az ember tehát szétszedte és meglágyította. Apró hiba, mégis mennyi tökmákolás volt miatta. Amúgy egész tisztességes ez az erősítő. Veszek egy marék Elna SILMIC kondit, filléres 100 µF alatt és minden csatolót kicserélek benne, a bemenetieket pedig Remix PP-re. A nagyobb kondikat meg valami japánra. A Rőderstein puffereken gondolkozom, majd kimérem, de azokkal ha mérve nem lesz gond, én bennehagyom, azok elég jó minőségűek. Bár lehet, hogy nem ártana 10.000 µF bele, ha már elfér, némileg jót tenne talán. Meg a végfokok potméterein gondolkozok még, egyelőre eredeti a félvezetőkészlet és nem bánnám, ha az is maradna.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2015
..Napló folytatódik.
A primer pufferek maradtak, mert ezek a Roe-k egyszerűen tökéletesek. És igen hosszú élettartamúak. A 4700 µF-ból jelenleg 5400 körül van meg mindkettőben, az ESR meg a béka ülepe alatt. Ami érdekes, hogy a sok magyar elkó is mind kiváló állapotban van, egyedül az AC érzékelésben lévő gyengült el, de az összes többit végigmértem és mind a kapacitásának legalább 130 %-ával rendelkezett, de az apró, hamar kiszáradónak tűnő 4,7 µF-osok mind 7-8 µF körül vannak, és az ESR-ük is relatív alacsony. 86-88-as gyártású, zöld fóliás MM-ek. Elképesztő, mit tudtak csinálni régen. A kék fóliásak nem ennyire kiugróak, de azok is mind bőven tudják, ami rájuk van írva. A csatolóként használt Philips/Roe axiálok is mind hibátlanok, de azért 30 év az 30 év, így a két nagy puffer kivételével mindent kicseréltem, valamint kiiktattam a végfokokból a potmétert, és válogattam oda ellenállást (2 ohm eltéréssel azonos beállítással futnak amúgy). Kicseréltem a TL082-ket OPA2134-ekre, mert van itthon, és a 082 kissé túlhaladott már. Ezen kívül forraszok megújultak, csatlakozókat, kapcsolókat mind lekezeltem kontaktjavítóval. A potméterek sajnos nem ennyire fényesek, majd elnézek az Urbánhoz, mert a lúdnesszes hangerőt korhűség címszóval benne hagynám, ha lehet. Elnézve a végfokot, ez egy zászlóshajó. Csomó japán és német alkatrész, normális kapcsolások, érdekes megoldások, korrekt elrendezés.. Egyik furcsaság, hogy a kivezérlésjelző csatolókondijai fóliák (de miért pont azok azok, miközben mindenhol jól túlméretezett elkók vannak?), és erősen alulméretezettek: 470 nF csatol kb. 10 kOhm lezárásra. Így a műszer erősen mélyhiányos, ami nem tudom, miért jó. Rég torzít a mélyebb fekvésű hang, a műszer meg alig ér el a 30 %-ig. Másik érdekesség: A hangszínszabályzó műveleti erősítői utáni fokozat. Furcsa, mert a műveleti erősítő simán tudna akkora kimenetet produkálni, ami szükséges, kicsi forrásimpedanciával. De nem, ki van egészítve egy kéttranzisztoros fokozattal, mely a +-15 V-ról kb. 2x-esen erősít. A sztereó fokozat + tápja simán közösítve van egy zeneres stabilizátoron, míg a - oldala úgy néz ki, hogy a bal oldal megkapja a zenerről a tápot, a jobb oldal pedig egy 120 ohm és egy újabb 220 µF-os kondin keresztül. Ennek vajon mi a tök lehet az értelme?
Csatolom a részletet.
Nem azért van benne esetleg az a kb 2- szeres erősítésű tranzisztoros fokozat, mert egyébként "Lineár" állásban nem lenne elég a teljes erősítő érzékenysége?
A negatív tápon lévő plusz ellenállás szerintem rajzhiba, a vidi rajzok tele vannak hibákkal.
Igen, de ez a "rajzhiba" a panelen visszakövetve is pontosan így van. A lineár kapcsoló csak a hangszín fokozatát iktatja ki, a másik műveleti erősítőt és az azt követő emitterkövetőt nem, ezért furcsállom.
Üdv a fórumtársaknak!
Került egy ilyen jószág a kezeim közé, azzal a hibával, hogy marhára melegszik. Offszetet beállítottam, majd bemenetre színusz és szkóp egyik fele, kimenetre szkóp másik fele és műterhelés. És a hiba oka nem kis gerjedés. A bemenetre is visszapofázik. Na itt kezdtem el vakarózni, mert a kimeneti gerjedést egyszerű orvosolni, de itt már a jelút elején is megvan. Valakinek van tippje, hogy hol kezdjek keresgélni?
Üdv, 10 éve vagyok boldog, de egyre boldogtalanabb tulajdonosa egy ilyen erősítőnek. Mostanság már inkább csak fejhallgatóval használom, de néha-néha előfordul, hogy hangfallal is megszólaltatom. Kontakt tisztító spray kivételével nem volt hozzányúlva. A problémáim a következők:
- A hangerő szabályzó gomb kontakt hibás, a spray és a kitisztítás már nem használ neki sajnos. - A különböző csatornák közt áthallás van. A bemeneti RCA csatiknál szerintem szintén érintkezési hiba lehet, néha (random) elkezd recsegni a zene, sokszor volt már olyan is, hogy az egyik oldali (jobb vagy bal) jel elhalkul. Ekkor ki-be dugás segít, de volt hogy 1-2 perc múlva újra kezdte. Kérdésem, mivel nagyon gyakorlatlan az elektronikát éppen csak kóstolgató amatőr vagyok, hogy tudtok-e valakit, aki felújítaná nekem, Pest környékén, elérhető áron. Vagy annyira egyszerű, hogy bátran essek neki, és ha elakadok kérdezősködjek?! Köszönöm a válaszokat!
Egyik oldali recsegés/elhalkulás oka lehet a monitor gomb kontakthibája, többször meg kell járatni. Lehet a relé érintkezői vagy a fejhallgató aljzat kontakt hibája. Hangerő potit cserélni, ezekbe már a gyengébb minőségű potikat tették. Régen a Cleopátrába szén pogácsás leszedő érintkezős potikat tettek azok nem koptak szét. Lehet beletenni abból bontottat. Bemeneti RCA csatiknál lehet kitört forrasztás. A kontakt spray-k többsége többet árt mint használ. Rövid időre megoldja a problémát de aztán még rosszabb lesz. Nem mindegy milyet használunk.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2017
Sziasztok,a kijelző alsó fele csak fél fényerővel teszi a dolgát.Lehet hogy a rajta levő kondik miatt csinálja?
Üdv!
Kijelző beállításában kérnék segítséget. Azzal kezdeném, hogy a 2200uf-s kondit cserélném.
Sziasztok! Kaptam egy ilyen gépet full zárlatos végtranzisztorokkal, leégett ellenállásokkal. Korábban már valaki járt benne. A bd139/bd140 páros helyett bd239/bd240 került beépítésre. A bc327 és bc337 páros is cserélve lett. Bc546 (vt19) helyett bc548 lett beépítve. A bc182 (vt17) helyett bc238 lett berakva. A bd140 (vt16) helyett pedig bc212 lett berakva. Ezek közül van amit már én is cseréltem, és jelenleg ott tartok hogy nagyon torzan szól a végfok. Ha tapogatom a bemeneti részt akkor kitisztul a hangja, de ha nagyon odanyomom az ujjam akkor kinyíródnak újra a végtranzisztorok. A végfokpanelon a bemeneti elkót is cseréltem. Az előfok panel kontakthibáit megszüntettem, a jellel a végfokig biztosan nincsen probléma. A +/- 1,1v-ot nem sikerült beállítani, jelenleg +0,7V és -0,9V az érték. VR22 helyére 2k2-t tettem be. Valakinek van valami ötlete mi lehet a baj?
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2018
Utánajárok hogy hol lehet beszerezni belevaló tranzisztorokat.
Kicseréltem a tranzisztorokat, a megégett ellenállásokat is cseréltem. A bd139 bd140 páros cseréjére megszűnt a torzítás és megjavult a hang. A bd240/bd241 nem volt odavaló. Viszont a rajz szerinti 1,1v-1,1v sehogy nem áll be. 0,8V és 0,7V most az érték. A kimeneti DC-m 0,05V. Olvastam a korábbi kommenteket, de nekem a poti gyakorlatilag semmit nem csinál. A potit kivettem, nem szakadt. Még egy észrevétel hogy a panelon a vt16 (bd140) lábainak furatai egy háromszöget zárnak be, ahogy a kisebb BC tranzisztoroknak is szokott lenni. Más paneleken ennek a pozíciónak a furatai egy vonalban helyezkednek el. Ezekszerint 2 féle panel változat is készült.
Sziasztok!
Építettem egy EA 7386 végfokot és rendeltem hozzá BD911-912-ket 10-10 darabot, hogy legyen miből párba válogatni őket. Erre egy típuson belül mind csaknem egyforma! Az egyik a kínai tranzisztormérővel nézve 217 vagy 290-es bétájú, a másik mind 228-as. Ám 2mA bázisárammal nézve egyik 200-225 bétájú, a másik mind 140-es. 10uA bázisárammal nézve, egyik 197-217-es a másik mind 159+-1. Mit csináljak? lehet ebből "jó" végfokot csinálni? A többi tranzisztort sikerült párbaválogatnom, azok változatos bétákkal rendelkeztek.
Mivel a meghajtó tranzisztorokkal darlingtont alkotnak ott lehet csalni. Kisebb bétájúhoz nagyobbat és fordítva. De nem biztos hogy jó a meglátásom.
Sziasztok!
EA 7386S és 7300S-hez keresek nem kopott bekapcsoló gombot! Aki tudja merre keressek azt nagyon megköszönném!
Szia. Nagyon nehezen fogsz találni nem kopottat. Ki kell pattintani és lefújni ezüst festékkel.
Színkódot tudsz, hogy milyen szürke hasonlít a gyárira? Vagy festékboltba ránézésre ?
Nem tudom. A színkeverés és spray-be töltés amúgy is drágább mint egy sima ezüst spray.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |