Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Nekem is ezvolt az érdekes.. Szkópon máshogy mutat. Ugymár nemis olyan fura. .
MItörténik 10,4V alatt? Miért romlik meredeken a kapacitás ez a feszültség után? Kémiailag hogyan nézki? Akkora szulfátréteg kélpződik, hogy nemlehet levakarni?
Szeretnék csinálni egy akkumulátor töltő aminek a töltő árama szabályozható. Van valakinek ilyen kapcsolása? Savas aksihoz szeretném.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2015
A cikkek között és itt a képeknél nézelődhetsz!
Üdv mindenkinek
Egyszerre öt akkumulátort akarok tölteni, amelyek különböző teljesítményűek és leromlottsági fokúak. Mellékelem az ábrát, hogy hogyan gondoltam. Van egy olyan érzésem, hogy nem jó az elképzelés, de ha nem, miért nem? Még azt is megtenném, hogy egy akkunak figyelném a feszültségét, de mind az ötnek nem. esetleg egyszer, vagy kétszer voltmérővel megmérném a feszültségeket az összes akkun. A válaszokat előre is köszönöm.
Ez olyan, mintha 5 töltővel töltenél: jó. Áramkorlát (pl. izzó) legyen mindegyik előtt, az megoldja a túltöltést.
Olyan lehetőség nincs, hogy a primer tekercsel beállítok egy pontos feszültséget és nem tölt túl? Vagy az ilyen egyszerű töltő feszültségét nem lehet beállítani pontosan?
Van nekem két átalakított PC tápból töltő, de az nem igazán alkalmas, mert három nekifogásból tudom feltölteni az öt akkut. Úgy hallottam, hogy az akkukat párhuzamosan kapcsolni és úgy tölteni, nem igazán tanácsos.
Itt nincsenek párhuzamosan az akkuk. (valóban ellenjavallt a paralel töltés) Primerrel nem tudsz pontos feszt beállítani, mert töltés közben változik a feszültség és áram. Eső karakterisztikájú (v. szórótrafó) kell hozzá, vagy hasonló szabályozás. Ennek egyszerű (legolcsóbb) módja a soros izzó. Az végfeszültséget kell beállítani (max. 14.5V, 12v-os akkuhoz pl.), ez kb. a trafó terheletlen sec. feszültsége.
Még egy kérdésem lenne és megköszönném a választ. Adott az öt akkum, amik sorba vannak kapcsolva és úgy is vannak használva. Nem lehetne-e sorosan tölteni őket, annak ellenére, hogy különböző kapacitásúak és leromlottsági fokúak? Az újabb feltöltődésre lenne legalább 36 órájuk.
Már eleve baj, ha ilyen szedett vedett akkukat kötsz sorba. Az ilyen töltéstöl sok jot ne várj ( söt durranhat is).
Nem irtam pontosan: akkukat kueloen-kueloen kell toelteni, pont a kueloenboezoe igények miatt. A soros toetés is (eroesen) ellenjavallt. Elnézést, idegen géproel irok.
Köszönöm a válaszokat. Akkor erről ennyit.
Bukott az elektromos szekerem (nagyon úgy néz ki).
Ha rendesen, kulon feltoltod, formàlod az akkukat, lehet, hogy mégis menni fog a 'projekt'.
Ez a formálás egy kicsit mélyebben érdekelne.
Feltöltöd addig, míg nem változik(emelkedik) a feszültsége 2 órán keresztül. Töltéskor nem mehet 14.5V fölé. Ezután kisütöd 20-30% terheléssel (ne melegedjen 40C°) fölé. 10.5-11V alá nem eshet a feszültség. Ezt néhányszor ismételni. (Ú.n. impulzustöltővel gyorsabb, jobb eredmény érhető el, de az nem minden háznál van, ill. nem egyszerű összerakni hipp-hopp.)
Ha valamire nem jól emlékeztem, javítsatok ki.
Sziasztok!
Van egy akkutöltőm fúróhoz,a problémám az lenne vele hogy ahogy rádugom az aksit pillanatok alatt a nagy ellenállás tüzesre forrósodik. 55-ohm-ra mértem,próbáltam hogy kicseréltem izmosabbra de az is elkezdett fűteni. Mi lehet a probléma szerintetek? A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2015
Kiforrasztva mérted? Innen 510 Ohm-nak látszik (persze lehet 51 is).
kiforrasztva mértem annyit,most lettek új cellák cserélve benne.
Milyen cellák voltak benne és milyenre lettek cserélve? Valószínűleg a különbség okozza a melegedést, a töltő a lecserélt cellákra van méretezve.
NI-MH cellák voltak benne és most 1 hónapos bosch akkuból származó li-ion cellák vannak benne. Próbáltam itthon fellelt ni-mh cellákkal és azzal is teljes tüzesre forrósodott.
A NiMH cellákra alkotott töltőt ne hasznád li-ion akkuk töltésére!
Gondolom ez a pici elektronika azon alapul hogy a piros led-mint power led a zöld pedig jelezné a töltöttséget. A "nagy" ellenálláson 2v esik a zöld led irányában. Az akku egyébként 1,5Ah-t tud.
Elkezdtem tölteni az aksit és nem volt olyan tüzes az ellenállás így gondoltam hogy akkor hagyom hogy töltse. kb 40 perc után a zöld led már nem világított így gondoltam hogy feltöltődött,de pont fordítva lett nem töltötte hanem teljesen leszívta az akkut.
Lehet hogy volt egy új akkupakkod... Ezzel a töltővel nem szabad lion-t tölteni, lehet hogy tönkre is tette.
Megnéztem multiméterrel és minden rendben van,azért is nem értem az egészet.
Sziasztok,
egy 12 voltos, 7 amperórás akkumulátor töltését szeretném megoldani. Valójában egy tartalék áramforrás szerepét töltené be, tehát jórészt fenntartó töltést kellene hogy kapjon, persze ha áramszünet esetén használva lenne, utána ismét vissza kellene hogy nyerje az eredeti töltöttségét. Erre a feladatra lenne egy 3 ampert tudó táp, ami szerintem elég is lenne egy áramgenerátoron keresztül történő kíméletes töltéshez. Érdeklődnék hogy erre a feladatra létezne-e valamilyen rajz, vagy kapcsolás.
Szia!
Bővebben: Link Ez a kapcsolás ha feltöltött az akku átvált csepptöltésre, tehát neked valami hasonlóra van szükséged!
Esetleg puffer üzemben használod, és egy stabil 13,8V-os forrásra kötöd.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |