Fórum témák
» Több friss téma |
Multicopterek, nulláról az UAV-kig I. - Alapok
Multicopterek, nulláról az UAV-kig II. - Építés Multicopterek, nulláról az UAV-kig III. - IMU szenzorok
A filmen nem egészen, ott csak 2 robbanomotor van meg egy sereg áttétel.
A 4 motor a karokon sem tul jo ötlet, mert a multikopteren pontosan a preciz szabályozás a lényeg ( lásd Topi cikkét)- ami a robbanomotoron nagyon kétséges és bizonytalan. Hagyjuk, majd meglátjuk, hogy kinek sikerül ilyesmivel a levegöbe emelkednie és az mennyivel lesz hatásosabb a sima elektromos megoldástól...
Gondolom a céljuk elrugaszkodni a játék kategóriától, és esetleg még munkára is fogni, mint itt a fickó a helit.
Nyilván, hogy vannak ilyen célok, pl. az Amazon csomagküldö gépe ( már müködik, csak az is villanymotoros és 5 kg terhet tud cipelni - még nem tudni milyen messze). Az energiasürüség manapság már nagyon egyforma a modern villany meg a robbanomotoros hajtás esetében ( lásd a villanyautokat).
A heli az más kérdés az eredetileg is robbanomotoros volt, csak manapság lettek itt is bevetve a villanymotorok. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2015
Ha megnézed a további videoikat akkor látod hogy servoval van a proppelerek álásszöge állitva és ennél precizebb nem kell. Ha már ennyire fájó rész számodra a tömeg akkor nézd meg ezt: Bővebben: Link
De ez BLDC motoros! Olyant mutassatok ami robbanomotorral megy!
Nekem nem a tömeg a gondom, hanem a hatékonyság azaz milyen tömeggel mennyit bir a levegöben maradni, és mennyire jol kezelhetö. (már elég régen foglalkozok multikopterekkel félig meddig profi célokra, de eddig nem igen tudtak bemutatni hatékonyabb szerkezetet, pedig elég sokan járnak hozzánk a legujabb cuccaikkal). Amiben nagy javulás láthato az utobbi 4-5 évben, azok az akkuk. Ha minden igaz nemsokára bemutatnak egy szerkezetet amiben autos cellák vannak - a hirek szerint 1 orát képes repülni a nehéz kamerával. ( a baj az, hogy a legujabb törvények szerint nem lépheti tul a repülö szerkezet az 5 kg-t, különben minden repülést engedélyeztetni kell). A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2015
Ha te ennyire bennevagy, lenne egy kérdésem. Mi a véleményed a syma x6-ról mint kezdő quadrocopter? Egyenlőre pénzem nincs sok de a nyáron szivesen repülgetnék és talán jövöre sikerülne összekaparnom eg komolyebbra.
Eddig nem sok tapasztalattal rendelkezem így szinte minden új, összeszereltem egy hexacoptert illetve 2-3 lemerülésig ki is probáltam és nagyon tetszik de nem tudom melyik egyszerübb illetve melyik alkalmasabb a tanulásra. A másik hogy ha összeszerelek egy 100 vagy mégtöbbezres gépet és az elsö alkalommal összetöröm akkor biztos hogy a kedvem is elmegy az egésztöl.
Szia. X 5 el repült két modellező Sajóörösön a modellező talin.(nekem is van DIY három db nagy quadom FPV is )Nagyon jó tanuló gépek , nehéz összetörni és az akkuk is jól bírják.
Tanulásra -az irányok be rögződéséhez jó választás.
Syma-val még nem repültem, de eddig még egyetlenegy gépet sem törtünk össze. Én DJI-vel kezdtem majd késöbb egy sereg mással is repültem a legnagyobb 8 motoros gépig ( egy barátunk rakta össze szénszálas anyagokbol).
Én is nézegettem a Symat, valahol hallottam, hogy törékenyebb a teste, de nem hiszem, hogy ez nagyon számit, ha minden bele van épitve. A legujabb vezérlések már elég intelligensek, és nem engedik, hogy rosszul repülj. ( valamikor normális helivel is repültem, azt sikerült 2-3x összetörni). A Tarrotot a boltban ugy adták el, hogy igen rosszul repül ( egy másikat akartak ránk sozni). Egy évig gond nélkül repültünk vele beleértve a kamerákat is.
Köszönöm a kimerítő válaszod, nekem a DIJ egy magasabb kategoria mnt a pénztárcám jelenlegi belvilága, sma x6-ot már találtam 20eFt-ért házhozszállítva. Nem bizok már az eladokban, egy ismerösömre rásoztak annakidején egy szabályzót hogy ez tökéletes és mikor kiporbálta akkor elpukkant majd visszavitte és mondták hogy nagyobb feszt kapot mint amit bir. A kereskedöknek jelenleg inkább az eladás a lényeg minthogy az elégedett vásárló.
Ezért is inkább itt kérdezek mert több tapasztalat van és nem haszonszerzés a lényeg.
Már kétszer leírtam, az X5C-1 nagyon jó tanulni, és nekem 14800-ból itt volt kínából. Egyetlen negatívuma a 4-5 percnyi repidő, ami még rövidül is egy picit ha megy végig a kamera. De nekem nagyon tetszik.
Nemrégen láttam egy kinai boltban 2 akkuval. Azt irják hogy 10-15 percet repül egy akkuval és kamerával.
Épp most jött a legujabb ajánlat a Cheerson CX-20 gépre, távvezérlövel, akkuval, töltövel, GPS-l, open source vezérléssel, RTF, RTH és GPS stabilizációval, valamint kameratartoval.
Alig 200€-ért!!!
A GPS-es kiegészítésekhez nem értek, hogy konkrétan melyik mit tud/csinál. Egy volt kollégámnak aki most mezőgazdasági cégnél dolgozik olyan kellene vadkár becsléshez, stb., aminek megadod a GPS koordinátákat, odamegy, az adott pontokon megcsinálja a fényképeket majd visszamegy a távvezérlőhöz. Ezek már elég borsos áron vannak, de a cégnek még annyiért is megéri.
Nekem is van GPS ha véletlen messze megyek és nem látom merre áll nyomok egy gombot és visszajön.
Elvben pontosan ezt teszi ez az olcso gép is, csak a SW-t kell hozzá megirni. Ahogy veszed csak egyet tud, hogy megjegyzi az indulo koordinátákat és baj esetén visszajön oda. (RTH) ( illetve az un stabilized modusban egy helyben lebeg).
De lehet, hogy neked segitene egy olcso GPS-s fényképezögép/videokamera/okos telefon. Azok minden felvételhez elmentik a GPS koordinátákat amiket kiexportálhatod pl. a google mapba.
Megvaan
Bővebben: Hibrid drón
Nagyon jópofa, és ha azt nézzük, nem is vészesen drága.
Négy független belső égésű motor nem egy életbiztosítás. Youtube-on van fent (jelenleg is építik) heavy lift quad, ott két 120 köbcentis boxermotor hajtja a gépet közös tengelyen, középen, a karokra pedig bordás szíjon viszi ki az erőt. Ott meg az állásszöget változtatja finoman az elektronika, így pontos tud maradni.
Arra meg nagyon kíváncsi lennék hogy quadon fékezésből hogy az istenbe termel vissza, hiszen itt olyankor is kell tolóerő, nem az van hogy csak gurul szerkezet nulla hajtással, mert fékezzük. A levegőben fent kell maradni.
Én értem hogy müködik, persze a cikket sima újságíró írta.
Azért az igaz hogy ezeket a kis motorokat elég nehéz beinditani meg beállitani az egyszerü porlsztót, és a rezgés is nagyobb lesz a kopteren.
Én is a kétmotoros híve vagyok ha már robbanomotor.
A négmotorosnál feltételezem hogy a tulforgásokat ugymond fékezi a villanymotor és ezzel a fékezéssem termeli azt a minimális energiát ami max a vevőt táplálja.
4 kis pl 3,5ccm motor össztljesítménye saccra 4x300 azaz 1200W, azért az nem kevés.
Ok de annak nagyrészét a felhajtó erőre teszi és csak a korrigálási fékezésekkel lehet visszatölteni különben egy nag zuhanás a töltés végeredménye.
Nem, ha a brushless motort elég gyorsan forgatod gyorsabban mint ahogy forogna az akkutól motor üzemben akkor generátorként viselkedik, a szabályzó FET-jeinek diódáin keresztül meg simán vissza tölthet az akkuba, tehát az erő nagy részét a robbanó motor adja, a brushless hol motor hol generátor üzemben van.
Ezt nem igen hiszem, ismerve az ESC- k elektronikáját onnan egy milliamper áram sem folyhat vissza az akkuba. Érdekes lenne persze valami ilyen megoldás, de félö, hogy többe kerülne mint a haszon amit hozhat.
Ez te se gondoltad végig, nem tudom elképzelni hogy a robbanó motor többet forogna mint a villanymotor. Persze mindezt azért feltételezem mert a kopterek is nagyfordulatu motort használnak illetve egy villanyomtorral való feszültség gerjesztés energiával jár és ha ezt is figyelembevesszük akkor még a robbanomotor fogyasztása is megnő.
A kopterekbe alacsony fordulatú 300-1200KV motorok a jók.
Látom senki nem érti e zseniális szerkezet működését.
Azért így ebben a formában mégse fog beválni,nekem van kis metiles motorom és eléggé macera beindítani meg beállítani, itt nem egyet hanem négyet kell azonos paraméterekre állítani. Esetleg olyan megoldás lenne jó ha ilyen motorhoz fejlesztenének miniatűr elektronikus injektort az egyszerű karburátor helyett, persze automata izzítással.
Ha lenne is ilyen injektor, az százezrekbe kerülne. A másik, az autók befecskendezőin is szikraforgácsolással csinálnak néhány század milis lyukakat, akkor egy ilyen apró motorhoz micsoda technika kéne... Ezek a motorok nem erre vannak kitalálva, ennyi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |