Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
És ebben az esetben, bár szerintem nem ártok vele semmit.
Ha csak egyszerűen kiszámolom, és nem abba a linkbe illesztem be amit küldtél,- akkor 12V/200ohm = 60mA/2= 30mA - ez 500V anódfeszhez ajánlott.. ez a katód.
(A rajzon 210Vac van, és mégis izzik a jobb oldala.) Amit elfelejtettem írni, hogy a trafóm rajz szerint adja le a 355VAC -t. MIndenhol megvan minden fesz. Máramennyit most hirtelen megtudtam mérni a magam egyszerű módján. Az anódáramot hogyan mérem a rajz szerint? MOd. MOstlátom, hogy a táblázat szerint is anódáramot néznek. Ezt hogyan tudnám mérni a rajzomon? MIre mérjek rá? ( gondolom nem sorba kell kötnöm a multit vele.. Vagy helyezzek a katódkörbe egy ellenállást? Valahol régen mintha eztolvastam volna. ) katódáram a kalkulátor szerint akkor megfelelő volt. A másik végfokot még nemis mertem járatni. Annál izzik az egész végfokcső pár perc után. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2015
Az ilyen ősrégi cuccoknál vigyázni kell, mert lehetnek benne átvezető csatolókondenzátorok, megnyúlt, szakadt ellenállások, kiszáradt vagy zárlatos elkók. Mindent nagyon felül kell vizsgálni és mérni a munkaponti áramokat és feszeket. Nagyon nem tesz jót a csőnek ha ezek miatt felizzik az anód.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2015
Közben Mofesa -val már régóta beszélgetek róla. Már az előző kérdésem is nagy hülyeségnek tűnik egy óra után. Holnap mérek, és buta fotókkal, képekkel fárasztom az ittlévőket.
Megéri belőle akár SE erősítőt építeni ha már úgyis kéznél van hozzá az alkatrész?
Fogod, kihúzod az összes csövet és végigmérsz minden feszültséget. Az elektrolit kondenzátorok szerintem 70% eséllyel KO-k. A csatolókondikat is át kell mérni (erre láttam egyszer egy jó kapcsolást, de csak nagyfesz kondira. Egy glimm lámpával kötöd sorba a kérdéses kondért + előtét ellenállással, mert már egészen kicsi szivárgó áram is meggyújtja a glimmet, amit a digimulti nem biztos, hogy kimér elvégre kis feszültséggel dolgozik). És akkor mehet bele vissza az egyencső, újra mérsz egyenfeszültségeket, majd fokozatosan dugdosol bele mindent.
Elkókat kimértem benne LCM -el. Cseréltem is benne. Csatolókból is kapacitásvesztett volt 2 darab. Katódkondi is cserélve lett egy darab. Megbeszéltem Mofesaval, hogy holnap hogyan mérjek áramot rajta, és hogyan mérjek feszültségeket is. Holnap csinálok egy fotót, és a kapcsolásra is felírom a mért értékeket.
Ami biztos, hogy egyik végfokban sem szabályozható a hangerő. Végignéztem többször is. Ami még nemtiszta az a kezelőrack a tetején. Van egy kapcsoló, ami nemtudommi. Van egy ami a bemenetet váltogatja, van a hangerő. A legutolsó egy fokozatkapcsoló a két végfok között. Egy végfok -bal hangdoboz, két végfok - bal hangdoboz (50W), és két végfok - két hangdoboz. (Mintha egy illesztőre dolgozna a két kimenő. Ez nincs a rajzon) Nemtudom szebben leírni. Lehet eztis átalakítanám a kornak megfelelően. Többen mondtátok lehet jobban járnék, ha újrafűzném az egészet új alkatrészekből. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2015
A kapcsolóra van olyan ötletem, hogy a végcsövek katódáramát mérhette, ha volt valahol hozzá műszer. Hangerőt nem biztos hogy ezeken lehetett állítani, szinte biztos, hogy úgy tervezték, hogy kerül elé valamiféle előfokozat, amin van erre lehetőség.
Én is annyiért vettem.
Állítólag a 6SN7 jó cső, ez meg az orosz megfelelője...
Elhalálozott minden használható multim.. Addíg folytatni nemtudom. Szereznemkell egyet..
Üdv Mindenkinek.
Lenne egy gyakorlati kérdésem. A 6sn7 (6n8s) kb megfelel az ECC82-nek. Az ecc82 meg az E80CC-nek. Persze foglalatokat meg fűtőáramot nem nézve. 6sn7 helyére használható ezek szerint az e80cc változtatások nélkül vagy inkább számoljak?
Nos, megosztom a történetemet a jónak mért régi elkókról. Van nekem egy STA-158-as anódfeszültségű tápegységem. Ezt jó 2 éve vásároltam a börzén. Teljesen felújítottam a belsejét (mindent átmértem, átkábeleztem, potikat szétszedtem, újrazsíroztam stb.). Ennek a tápja CLC szűrést használ a stabilizátorfokozat előtt. Ez úgy épül fel, hogy van benne 2x2 32µF-os Tesla elkó. Párosával sorba kötve és a kettőjük között a fojtó. Én mindet kimértem LCM3-as mérővel és a Maxwell digimultival is. Jónak mérte őket. Nem volt túl sokszor használva a táp, néhányszor pár órát ment azóta.
Idén januárban vagy februárban szükség volt rá. Bekapcsolom, megvan a feszültség, de zúg mint a fene. Na mondom, leégett a trafó. Némi vizsgálódás után kiderült, hogy az egyik 32µF-os elkó ment át részleges rövidzárba. Szóval a jónak mértem egy dolog. Ha megformáztad az is egy és az is, hogy bármikor beadhatja a kulcsot és ha éppen nem jó a védelem (biztosíték nincs stb.) akkor szépen hazavágja az egyenirányító csövet vagy a trafót is. Én biztos ami biztos alapon kicseréltem új elkókra, készítettem a régiek helyére egy nyákpanelt és arra ültettem be őket. A trafó is megúszta és most elég jól megy. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2015
Egyszer csak kellene hirtelen egy UL 41, vagy kiváltója, nem lenne sehol se, mert elhasználtad. Azért ajánlottam csak pótlásnak.
Minimál koncepciósnak meg ott van az ECL/PCL 86 vagy az ECC 83+EL 84 kombináció. Ezekből sokkalta több van, ráadásul a gyári adatlapok is részletesebbek, azaz egyszerűbb tervezni.
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem. 1. 6L6GA-át meg lehetne hajtani egy 6F6M1-el? 2. AZ11-nek 4V kell, 6.3-ból tudok csinálni valahogy 4V-ot amivel tudnám fűteni? 3. VR100-ashoz lenne valakinek megépíthető kapcsolás? Előre is köszönöm!
Szia!
Az AZ11 -el kapcsolatban... a 4 V-os közvetlen fűtés az anódfesz + ága egyben. A ~6,3 V közepe a szokásos test potenciál az anódfesz - ágával. Egyszóval ne használd a 6,3 voltot amivel a többi csövet fűtöd. Hacsak nem egy másik trafóról megy a fűtés. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2015
Sziasztok!
Nos,összedobtam egy paralel SE-erősítőt,EL 34-esekkel.A földkerekség egyik legjobb "gerjedőgépét" sikerült létrehozni ezáltal... de ha kihúzom az egyik (bármelyik) végcsövet,akkor normálisan működik.A meghajtása egy ECC 88-as,srpp-kapcsolásban.Mit mondjak...nem ájulok el a zenéjétől.De legalább kicsi a teljesítménye.
Tettél nekik külön soros rácsellenállást?
Szia!
Igen, értem. Hülye kérdés volt utólag rájöttem. Köszönöm!
Sziasztok!
Egy 807-es ből GU50 lett. Kis átalakítással.
Szia!
Nekem nagyon tetszik. Lehetne többet tudni róla? Kimenők mekkora vason vannak ? Esetleg kapcsirajz.
Üdv! Megérte az átalakítást? Szebben szól?
A kapcsolási rajz az alábbi linken megtalálható. GU50
A vasak toroidok, kb 150W os vason vannak.
Nekem határozottan jobban tetszik. A 807-nél a mély tartomány gyenge volt. Itt szuper. Nincs visszacsatolás a kimenet szimmetrikus. Persze azért tettem is a hangminőségért. Teflon csatolókondi, és katódkondi. Fémréteg ellenállások minőségi kábelezés, stb.
Köszönöm a rajzot. Elhagyható belőle a két 20H fojtó? A kimenőim 3,5K primerrel lettek tekertetve. Eredetileg 6L6 -hoz valók. Ezekkel tudnám használni ?
Szerintem simán, az enyém is 4kohm os. A fojtó szerintem szükséges, az értéke változhat de a brummszűrés miatt kell.
A cikkben olvastam, hogy a 6SN7 ( 6N8S ) cső nem hajtja ki rendesen a GU50-et. Nálad mi a helyzet ? Mekkora lehet a kimenő teljesítmény ?
Sajna ez igaz. Ebben a kapcsolásban nem jön ki a max teljesítmény belőle. Viszont lehet variálni például a mellékelt kapcsolást. Én is kipróbáltam valami hasonlót de az is igaz, amit a cikk szintén említ, hogy a 6N8S nél az orosz csövekre jellemző hibák halmozódnak. Nálam a mély tartomány brummosabb lett illetve túl hangsúlyos. Jobb előcsövek lehet megoldják ezt a problémát. Most ezen variálok én is. Jelenleg melz csövek vannak benne mint látod, ezek is jelentősen javítják a hangot. Szóval kísérletezni kell.
Mondtam hogy hajtom egy kicsit hátha kigyullad. Hát nem birta a meleget, és füstjeleket küldött. A táp megadta magát. Jöhet a tesója a trafónak csak hát a fűtés azon 10v. Hogyan lehet ejtetni a feszültséget kevés alkatrésszel, ami nem termel meleget még??? Vagy jöhet a ventillátor.))
|
Bejelentkezés
Hirdetés |