Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   190 / 338
(#) Droot válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Ezzel elvakítod a szembejövőket, ugye neked is jó ha lát, mert nem megy neked, de ha ez még nem vette volna el a kedved, a rendőr megbüntethet érte, de ha még ez sem, ha bármilyen műanyag van a lámpabűrában (legyen akár az izzó csatlakozó) az szétéghet a nagy hőmérséklettől. Nem csak a kapcsoló éghet szét hanem végig a kábel is.
(#) Ricsi89 válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Ha a foncsor be van vakulva, akkor hiába cseréled nagyobbra az izzót. Ideig óráig jó lehet, majd a nagyobb izzó még jobban tönkreteszi a foncsort. Ha nem látsz ezzel, kevés a fényerő, akkor nem izzót kell cserélni, hanem megnézetni a lámpát. Lehet csak beállítás gondja van.
(#) antikzsolt válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Lámpa jó foncsor jó. Nemrég volt műszakin. (feb. elején) Az izzó eddig szolgált 1 hónapot. De nem merem tovább. Félek hogy baja lesz. elvakítás majdhogynem teljesen kizárt. Ennél csak a gokart alacsonyabb. Este én is szeretnék látni ha lehetséges. A csere előtti napon majdnem szarvast fogtam mert nem láttam meg időben(60km/h kipihenten) . Most meg normálisan láttam az akadályokat amíg bent volt az erősebb égő.
(#) Ricsi89 válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Akkor ha jelenleg jó a foncsor, majd az erősebb izzó tönkreteszi. Nekem is volt gondom a világítással, de egy pár Osram minőségi izzó csodát tett. Az addig egyszerű olcsó izzó helyett kapott egy pár jó minőségű emelt fényerejű izzót és máris lehet látni. Persze kell hozzá a megfelelő fényszóró beállítás is.
(#) Hurkafej1 válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 4, 2015 / 3
 
Szia. A nagyobb teljesítményű izzó szabályellenes, és a foncsort idejekorán meg fogja mattítani, ha még nem az.
Ajánlom az Osram Night Braker izzókat! Nővérem 97-es Opeljével csodát tett! (Corsa)

Amit még a családban teszteltünk az a Thungsram Megalight Ultra, szintén nagyon jól világít, de a legerősebb fényt a GE-Thungsram Megalight Ultra adja, olvasgass teszteket róla. Ezekkel tényleg jobban látni, mint a párszáz forintossal.
(#) antikzsolt válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Ok megnézem a GE-Thungsram Megalight Ultra és a Osram Night Braker izzókat. És kicserélem valamelyikre.
(#) Ricsi89 válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Júl 4, 2015 / 3
 
Én is Night Breakert tettem be és van rendes fényerőm. Én is csak ajánlani tudom azt.
(#) Meszizoli válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Szia!
Csak bólogatni tudok az előttem szólók jótanácsaira.
Lámpa üveg (belül), tükör tiszta? A lámpák hátulján porvédő sapka megvan?
Megvan a töltőfeszültség? Az izzónál mennyi a feszültség?
Ha minden oké, jöhet a Night Braker.
A relézés is segít egy kicsit. Hamarabb tönkremegy az izzó, de jobban pirít!
Relé kint motortérben, akksi közelében. Minimum 1.5mm2-es vezeték, négy biztosíték!!
Egy kicsit zavaró hogy a Suzuki világítása fordított polaritású.. A világítás kapcsoló egy relét kapcsol, ami kiadja az izzó /közös/ lábára a feszt. A fényváltó pedig testre húzza vagy a tompított vagy a refi lábat. Autóvillamosságban jártas ember javasolt. A 100/80-as csak egy-két hétig lesz jobb. Megéget mindent. Kiolvad a foglalat, bemattul a tükör. A felvett 100 wattból 5-6 watt vílágít a többi fűt! Sok sikert!
(#) Meszizoli válasza net hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Ez fogós kérdés! Mivel nem találkoztam még ilyen hibával, valószínű hogy túrok a bontóban egy másik műszerfalat, másik jeladót (kölcsönbe).. Tudom írtad hogy jó! Rengeteg jóval találkozunk, csak épp nem működik. Ha nincs eredmény akkor felkészítem a tulajt hogy innen érdekes és költséges a dolog. Ha meg kell javítani akkor 4000/óra és szeptember. Lehet hogy fél óra, lehet fél nap.. Sajnos /hála Istennek/ van előtte 15-20 db. ami nem indul, nem megy.. Nagyjából ez a szerelő álláspontja. De mint írtam, ha befut az egyik ilyen megnézem mitől jó.
(#) net válasza Meszizoli hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Köszi Zoli, várom a fejleményeket!

Azért gondoltam a rajzra, hogy ne kelljen félnapokat eltölteni a hiba keresésével.

Üdv
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) didyman válasza net hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Szedd szét a műszeregységet, hátha lesz benne egypár repedező forrasztás. Ha nem sérült még a kocsi, jeladó pedig új (és tuti be is van állítva!), akkor ott lesz bibi. EGR van a járműben? Mert az EGR vezérlője szokta megkapni először a fordulatszámjelet, aztán onnét megy tovább a műszeregységre. Hátha ott van valami móka.
(#) net válasza didyman hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Dydman, a fordulatszámmérő és a jeladó tökéletesen működik, le lett ellenőrizve!
EGR nincs az autóban. De kösz a tanácsot. Mondom, ha lenne rajz többre mennénk vele, de úgy tűnik az a világon sincs!D
(#) Ricsi89 válasza net hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Egy kérdés. Van ebben motorvezérlő, vagy még hagyományos mechanikus adagolós?
(#) Ricsi89 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Benyelte a fórum a szerkesztésemet, csak a mellékleteket hagyta meg.
Nos akkor még egyszer. Sajnos a tiédhez rajzot nem találtam. Viszont szétnéztem és több más autót is szereltek ezzel a motorral, viszont elég változó a fordulatszámmérő bekötése. Van ahol a motorvezérlő adja a jelet, van ahol egy "jelerősítőn" keresztül jön, van ahol direktben a jeladótól. Tehát itt rád marad a dolog, hogy megnézd honnan kaphatja a jelet a műszerfal. Előzőleg mellékeltem 3 rajzot, különböző megoldásokkal, ugyanahhoz a motorkódhoz.
(#) net válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Köszi Ricsi!

Az első kérdésedre a válasz.....még hagyományos mechanikus adagolós.

A másodikhoz pedig annyit, hogy én nem értek hozzá viszont a villszerelőm kérése ez volt, hogy legyen rajz.
Szerintem ezek után neki kell kitalálnia hogyan tovább.

Köszönöm a segítséget Ricsi, nagy király vagy!
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) net válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Ricsi, hogy az adagoló mechanikus szerinted melyik rajz jó hozzá?
Csak úgy kíváncsiságból kérdezem
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) antikzsolt válasza Meszizoli hozzászólására (») Júl 6, 2015 /
 
Minden megvan még a kocsin. Nem poros tiszta még a tükör. Töltés megvan gondolom mert ha leállítom a motort láthatóan leesik a fényerő. De inkább először megpróbálom az ajánlott lámpákat.
A meglévőket meg eladom a fenébe. Nem ér annyit az egész most már.
(#) Ricsi89 válasza net hozzászólására (») Júl 6, 2015 /
 
A Jumpy rajzán van motorvezérlő, a másik kettőnél nincs feltüntetve. Ha van is valami vezérlő, akkor sem közvetlenül attól kapja a jelet a műszerfal.
(#) net válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 6, 2015 /
 
Ricsi, lehetséges, hogy fordulatszám jelerősítő a probléma?
A fordulatszámmérő indításnál megmozdul csak nem megy tovább!
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2015
(#) Ricsi89 válasza net hozzászólására (») Júl 6, 2015 /
 
Akár az is lehet.
(#) Buksi1985 hozzászólása Júl 6, 2015 /
 
Sziasztok.

Tudna nekem valaki segíteni. 2001-es Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi RHY motorkóddal. Klima nem kapcsol be (rendszer nem lyukas le lett ellenőrizve és feltöltve) most meg ha bekapcsolom a ventilátort kiveri a biztosítékot. Hol keressem a problémát?? Üdv.: Levente
(#) stevepapa válasza Buksi1985 hozzászólására (») Júl 6, 2015 /
 
Szerintem egyértelműen a ventilátor, és annak áramkörében.
(#) igor67 hozzászólása Júl 8, 2015 /
 
Sziasztok!
Kérdésem lenne skoda superb1 2005: komputer közben írja "oil sensor workshop" azért mondom közbe, mert valamikor több napig semmi.Mi akar ez lenni?
Gyári rádió van az autóban és a műszerfalon ki szokta írni az állomás nevét ami éppen szól, mostanában csak bevillan és vége.Ilyenkor a kormányról sem tudom vezérelni.

Valakinek ötlete? Előre is köszi!!
Vagy Győr körül valami specialista?
(#) zolika60 válasza igor67 hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Ez ugyan Octavia kezelési utasítás, de azt írja meghibásodott az olajszint érzékelő.
(#) VIM válasza igor67 hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Szia! Nem akarok zöldséget beszélni de valószínű, hogy a rendkívüli meleg miatt túl híg az olaj és kevés is lehet amire ez a válasza a vezérlőnek. Javaslat: nézd meg meddig van az olajszinted és ha az a pálca alsó harmadán van és a rovátkolt részben, akkor (gondolom 5W40 olaj van benne) most 10W40 olajat tölts bele a nívó felső határáig (120 000km felett már ajánlatos) és nézd meg, hogy így fennáll-e a jelenség.
(#) stevepapa válasza VIM hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Nem akarok, okoskodni, de a gyárilag meghatározott , jellemzőitől eltérő olaj nem megoldása a problémának ! Viszont másikat okozhat, 120000km a ma gyártott motoroknak nem sok. A hibát inkább valamelyik érzékelő okozza. Szintjelző, nyomásjelző és egyéb kütyük. Egyébként ugye ha az olajszint megfelel akkor mindegy milyen viszkozitású van benne, relatíve a problémát nézve. Mert a híg, és a sűrű olajat sem lehet összenyomni. Amennyiben tényleg sűrűbb olaj kellene bele, akkor az a motor erősen felújításra szorul.
(#) VIM válasza stevepapa hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Hát én sem és hidd el, hogy nem a motor kopott sok esetben, hanem az olajjal van a gond, mert ahol éppen probléma van vele, ott már a határait feszegeti az éghajlati klíma. Mutathattam volna a 2literes AZM kódút is de annál is ez a felállás, persze először csak tippeltem, hogy milyen olaj lehet benne, így a 15W40 ami szóba jöhet.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
(#) stevepapa válasza VIM hozzászólására (») Júl 8, 2015 /
 
Ez ok De mi az, hogy híg az olaj ? Azt mi érzékeli a motorban ? Szerintem ha valami gond van az nem az olaj. Túl melegszik a motor? Mert ha nem akkor a kenés hűtés rendben van. Főleg, ha az éghajlati klíma is más. Az összefüggést nem értem a szintjelző kivillanása és a híg olaj között. A szint ,az szint ha nincs a határ alatt akár víz is lehet. Ha a nyomást nézzük hasonló a helyzet, sem a víz sem az olaj nem nyomható össze. Akár híg akár nem. A viszkozitási arány a kenési tulajdonságokat adja meg, az adott hőmérsékleti tartományban. Szerintem. Ha mégis a sűrűséggel van a gond akkor viszont azt valaminek mérni kell. Mert sem a szintvisszajelző, sem a nyomásérzékelő a folyadék állagát nem tükrözi. Sűrűbb olajjal még később áll fel az üzemi nyomás, mire mindenhová elpumpálja. Persze lehet, hogy nem így van, a mostani motoroknál. Tapasztalatom, hogy ha megfelelő minőségű az olaj, hasonló gondokat motorikus hiba okozhat. De ez szerintem egy egyszerű elektromos gond. Erre utal a rádió rendetlenkedése is. Talán....
(#) PP hozzászólása Júl 8, 2015 /
 
Sziasztok!

VAN protokollal kapcsolatban (PSA konszern) valakinek van infója, vagy tapasztalata? Magyarországon Atmel TSS463C VAN kontrollert honnan lehetne beszerezni?
(#) jog27 hozzászólása Júl 10, 2015 /
 
Sziasztok!

Szerintetek az mitől lehet, hogy a vízhőfokmérő óra ugrik kb. 5 fokot, ha felkapcsolom a világítást? Például, ha 80 fokot mutat (ami reális is) és ha felkapcsolom a világítást, akkor kb. 85 fokra ugrik, ha lekapcsolom visszaáll. Egyszerű óra, ami kap testet, + 12V-ot és a harmadik kivezetés megy a hőpatronra, ami ha jól tudom NTC típusú.

Köszi szépen a segítő válaszokat előre is!
Következő: »»   190 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem