Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ezzel elvakítod a szembejövőket, ugye neked is jó ha lát, mert nem megy neked, de ha ez még nem vette volna el a kedved, a rendőr megbüntethet érte, de ha még ez sem, ha bármilyen műanyag van a lámpabűrában (legyen akár az izzó csatlakozó) az szétéghet a nagy hőmérséklettől. Nem csak a kapcsoló éghet szét hanem végig a kábel is.
Ha a foncsor be van vakulva, akkor hiába cseréled nagyobbra az izzót. Ideig óráig jó lehet, majd a nagyobb izzó még jobban tönkreteszi a foncsort. Ha nem látsz ezzel, kevés a fényerő, akkor nem izzót kell cserélni, hanem megnézetni a lámpát. Lehet csak beállítás gondja van.
Lámpa jó foncsor jó. Nemrég volt műszakin. (feb. elején) Az izzó eddig szolgált 1 hónapot. De nem merem tovább. Félek hogy baja lesz. elvakítás majdhogynem teljesen kizárt. Ennél csak a gokart alacsonyabb. Este én is szeretnék látni ha lehetséges. A csere előtti napon majdnem szarvast fogtam mert nem láttam meg időben(60km/h kipihenten) . Most meg normálisan láttam az akadályokat amíg bent volt az erősebb égő.
Akkor ha jelenleg jó a foncsor, majd az erősebb izzó tönkreteszi. Nekem is volt gondom a világítással, de egy pár Osram minőségi izzó csodát tett. Az addig egyszerű olcsó izzó helyett kapott egy pár jó minőségű emelt fényerejű izzót és máris lehet látni. Persze kell hozzá a megfelelő fényszóró beállítás is.
Szia. A nagyobb teljesítményű izzó szabályellenes, és a foncsort idejekorán meg fogja mattítani, ha még nem az.
Ajánlom az Osram Night Braker izzókat! Nővérem 97-es Opeljével csodát tett! (Corsa) Amit még a családban teszteltünk az a Thungsram Megalight Ultra, szintén nagyon jól világít, de a legerősebb fényt a GE-Thungsram Megalight Ultra adja, olvasgass teszteket róla. Ezekkel tényleg jobban látni, mint a párszáz forintossal.
Ok megnézem a GE-Thungsram Megalight Ultra és a Osram Night Braker izzókat. És kicserélem valamelyikre.
Én is Night Breakert tettem be és van rendes fényerőm. Én is csak ajánlani tudom azt.
Szia!
Csak bólogatni tudok az előttem szólók jótanácsaira. Lámpa üveg (belül), tükör tiszta? A lámpák hátulján porvédő sapka megvan? Megvan a töltőfeszültség? Az izzónál mennyi a feszültség? Ha minden oké, jöhet a Night Braker. A relézés is segít egy kicsit. Hamarabb tönkremegy az izzó, de jobban pirít! Relé kint motortérben, akksi közelében. Minimum 1.5mm2-es vezeték, négy biztosíték!! Egy kicsit zavaró hogy a Suzuki világítása fordított polaritású.. A világítás kapcsoló egy relét kapcsol, ami kiadja az izzó /közös/ lábára a feszt. A fényváltó pedig testre húzza vagy a tompított vagy a refi lábat. Autóvillamosságban jártas ember javasolt. A 100/80-as csak egy-két hétig lesz jobb. Megéget mindent. Kiolvad a foglalat, bemattul a tükör. A felvett 100 wattból 5-6 watt vílágít a többi fűt! Sok sikert!
Ez fogós kérdés! Mivel nem találkoztam még ilyen hibával, valószínű hogy túrok a bontóban egy másik műszerfalat, másik jeladót (kölcsönbe).. Tudom írtad hogy jó! Rengeteg jóval találkozunk, csak épp nem működik. Ha nincs eredmény akkor felkészítem a tulajt hogy innen érdekes és költséges a dolog. Ha meg kell javítani akkor 4000/óra és szeptember. Lehet hogy fél óra, lehet fél nap.. Sajnos /hála Istennek/ van előtte 15-20 db. ami nem indul, nem megy.. Nagyjából ez a szerelő álláspontja. De mint írtam, ha befut az egyik ilyen megnézem mitől jó.
Köszi Zoli, várom a fejleményeket!
Azért gondoltam a rajzra, hogy ne kelljen félnapokat eltölteni a hiba keresésével. Üdv A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
Szedd szét a műszeregységet, hátha lesz benne egypár repedező forrasztás. Ha nem sérült még a kocsi, jeladó pedig új (és tuti be is van állítva!), akkor ott lesz bibi. EGR van a járműben? Mert az EGR vezérlője szokta megkapni először a fordulatszámjelet, aztán onnét megy tovább a műszeregységre. Hátha ott van valami móka.
Dydman, a fordulatszámmérő és a jeladó tökéletesen működik, le lett ellenőrizve!
EGR nincs az autóban. De kösz a tanácsot. Mondom, ha lenne rajz többre mennénk vele, de úgy tűnik az a világon sincs!D
Egy kérdés. Van ebben motorvezérlő, vagy még hagyományos mechanikus adagolós?
Benyelte a fórum a szerkesztésemet, csak a mellékleteket hagyta meg.
Nos akkor még egyszer. Sajnos a tiédhez rajzot nem találtam. Viszont szétnéztem és több más autót is szereltek ezzel a motorral, viszont elég változó a fordulatszámmérő bekötése. Van ahol a motorvezérlő adja a jelet, van ahol egy "jelerősítőn" keresztül jön, van ahol direktben a jeladótól. Tehát itt rád marad a dolog, hogy megnézd honnan kaphatja a jelet a műszerfal. Előzőleg mellékeltem 3 rajzot, különböző megoldásokkal, ugyanahhoz a motorkódhoz.
Köszi Ricsi!
Az első kérdésedre a válasz.....még hagyományos mechanikus adagolós. A másodikhoz pedig annyit, hogy én nem értek hozzá viszont a villszerelőm kérése ez volt, hogy legyen rajz. Szerintem ezek után neki kell kitalálnia hogyan tovább. Köszönöm a segítséget Ricsi, nagy király vagy! A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
Ricsi, hogy az adagoló mechanikus szerinted melyik rajz jó hozzá?
Csak úgy kíváncsiságból kérdezem A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
Minden megvan még a kocsin. Nem poros tiszta még a tükör. Töltés megvan gondolom mert ha leállítom a motort láthatóan leesik a fényerő. De inkább először megpróbálom az ajánlott lámpákat.
A meglévőket meg eladom a fenébe. Nem ér annyit az egész most már.
A Jumpy rajzán van motorvezérlő, a másik kettőnél nincs feltüntetve. Ha van is valami vezérlő, akkor sem közvetlenül attól kapja a jelet a műszerfal.
Ricsi, lehetséges, hogy fordulatszám jelerősítő a probléma?
A fordulatszámmérő indításnál megmozdul csak nem megy tovább! A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2015
Sziasztok.
Tudna nekem valaki segíteni. 2001-es Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi RHY motorkóddal. Klima nem kapcsol be (rendszer nem lyukas le lett ellenőrizve és feltöltve) most meg ha bekapcsolom a ventilátort kiveri a biztosítékot. Hol keressem a problémát?? Üdv.: Levente
Szerintem egyértelműen a ventilátor, és annak áramkörében.
Sziasztok!
Kérdésem lenne skoda superb1 2005: komputer közben írja "oil sensor workshop" azért mondom közbe, mert valamikor több napig semmi.Mi akar ez lenni? Gyári rádió van az autóban és a műszerfalon ki szokta írni az állomás nevét ami éppen szól, mostanában csak bevillan és vége.Ilyenkor a kormányról sem tudom vezérelni. Valakinek ötlete? Előre is köszi!! Vagy Győr körül valami specialista?
Ez ugyan Octavia kezelési utasítás, de azt írja meghibásodott az olajszint érzékelő.
Szia! Nem akarok zöldséget beszélni de valószínű, hogy a rendkívüli meleg miatt túl híg az olaj és kevés is lehet amire ez a válasza a vezérlőnek. Javaslat: nézd meg meddig van az olajszinted és ha az a pálca alsó harmadán van és a rovátkolt részben, akkor (gondolom 5W40 olaj van benne) most 10W40 olajat tölts bele a nívó felső határáig (120 000km felett már ajánlatos) és nézd meg, hogy így fennáll-e a jelenség.
Nem akarok, okoskodni, de a gyárilag meghatározott , jellemzőitől eltérő olaj nem megoldása a problémának ! Viszont másikat okozhat, 120000km a ma gyártott motoroknak nem sok. A hibát inkább valamelyik érzékelő okozza. Szintjelző, nyomásjelző és egyéb kütyük. Egyébként ugye ha az olajszint megfelel akkor mindegy milyen viszkozitású van benne, relatíve a problémát nézve. Mert a híg, és a sűrű olajat sem lehet összenyomni. Amennyiben tényleg sűrűbb olaj kellene bele, akkor az a motor erősen felújításra szorul.
Hát én sem és hidd el, hogy nem a motor kopott sok esetben, hanem az olajjal van a gond, mert ahol éppen probléma van vele, ott már a határait feszegeti az éghajlati klíma. Mutathattam volna a 2literes AZM kódút is de annál is ez a felállás, persze először csak tippeltem, hogy milyen olaj lehet benne, így a 15W40 ami szóba jöhet.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2015
Ez ok De mi az, hogy híg az olaj ? Azt mi érzékeli a motorban ? Szerintem ha valami gond van az nem az olaj. Túl melegszik a motor? Mert ha nem akkor a kenés hűtés rendben van. Főleg, ha az éghajlati klíma is más. Az összefüggést nem értem a szintjelző kivillanása és a híg olaj között. A szint ,az szint ha nincs a határ alatt akár víz is lehet. Ha a nyomást nézzük hasonló a helyzet, sem a víz sem az olaj nem nyomható össze. Akár híg akár nem. A viszkozitási arány a kenési tulajdonságokat adja meg, az adott hőmérsékleti tartományban. Szerintem. Ha mégis a sűrűséggel van a gond akkor viszont azt valaminek mérni kell. Mert sem a szintvisszajelző, sem a nyomásérzékelő a folyadék állagát nem tükrözi. Sűrűbb olajjal még később áll fel az üzemi nyomás, mire mindenhová elpumpálja. Persze lehet, hogy nem így van, a mostani motoroknál. Tapasztalatom, hogy ha megfelelő minőségű az olaj, hasonló gondokat motorikus hiba okozhat. De ez szerintem egy egyszerű elektromos gond. Erre utal a rádió rendetlenkedése is. Talán....
Sziasztok!
VAN protokollal kapcsolatban (PSA konszern) valakinek van infója, vagy tapasztalata? Magyarországon Atmel TSS463C VAN kontrollert honnan lehetne beszerezni?
Sziasztok!
Szerintetek az mitől lehet, hogy a vízhőfokmérő óra ugrik kb. 5 fokot, ha felkapcsolom a világítást? Például, ha 80 fokot mutat (ami reális is) és ha felkapcsolom a világítást, akkor kb. 85 fokra ugrik, ha lekapcsolom visszaáll. Egyszerű óra, ami kap testet, + 12V-ot és a harmadik kivezetés megy a hőpatronra, ami ha jól tudom NTC típusú. Köszi szépen a segítő válaszokat előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |