Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Nem, ez nem U mag, és nem is hipersil, csak sima lemezelt. A pontos nevét nem tudom. 100-160 VA körül lehet a max. teljesítménye.
óó...köszi szépen végre tudom, h mennyire terhelhetem le. Ezer kösszönet!
Azt nem tudod, h közelítéssel hogyan tudom egy ilyen lemzelt magnak a teljesítményét kiszámolni? Mert érdekelni...és ebben a fúromban eddig csak EI magra találtam konkrétumot. Kösz mégegyszer!
Szasztok
Ma próbáltunk tekerni a barátommal egy hipersil magos trafót,de valamit elszámoltam/elnéztem Úgy általában a hipersil és az EI vasmag között van olyan külömbség,hogy az egyikre több menet kéne a primer részre? Speciel a hipersilre kéne több menet? (ugyanabból a drótból) THX
Hiperszil magosra primerből és szekunderből is kevesebb kell valamelyik rt évkönyvben az SM sorozat méretezése benne volt.
Fúrcsa,mert most több van és 6A a nyugalmi áram. A több is okozhat ekkora nyugalmi áramot? THX
ha több kivezetést csináltál a primeren lehet h nem jól kötötted be sorba a kivezetéseket az nem lehet? vagy nincs jól összerakva a vasmag? amúgy hány cm2 vasmagra mennyi menetet raktál?
Közben találtunk egy segítő progit,miszerint 800 menet körül kell a primerre 0,51-es drótból....szinte 0,6-os...így megpróbáltuk a nagyobb menetszámot..
jah és 11cm2-re írta,és ez meg olyan 10cm2....tehát kiszámoltam 1,6 és 1,7 teslára és 600-800 jött ki megközelítőleg. Most jelenleg 2*350 menet van és rögtön le is esett 0,37A-re a nyugalmi áram...viszont a búgás még mindig megmaradt...a tekercsek elhelyezésével és bekötésével nem volt gond,mert kipróbáltuk átkötve is és akkor meg szikrázott a dugasz,így tuti,azzal nem volt gond
Hát ha minden oké akkor még tekerj hozzá szerintem a nyugalmi áran max 100mA de inkább kevesebb (50) a vasmagok összeszorításával pontos összeillesztésével ha van közöttük rozsda vagy egyébb annak az eltávolításával is lehet segíteni de ha a progi 800 at mondott akkor inkább a több menet segít rajta .
Ok. Értem
Nekünk megfelel a 0,37A ,csak a búgás zavar....de az valszeg illesztéshiba,amit majd maholnap megcsinálunk. Igazság szerint ez egy szerelési trafó lesz 12V-ra,ami csak akkor kell,amikor nagy teljesítményű autós eszközöket kell kipróbálni....394W-ot írt a progi erre a trafóra,annyi meg éppen elég lesz szerintem
Helló
Én is segítségetekre várok egy kérdésben. A kérdésem a következő volna, adva van egy mag típusú trafó. Primér megosztva külön a két oszlopon. Hogyan helyes a kötés és miért? (lásd a képen) Előre is kösz a választ
Azt hiszem, egyértelmű, hogy amit gyakorlatban látsz, az a helyes, csak azt nem érted, hogy miért. Azért, mert amit te kezdetnek és végnek gondolsz, az a két csévén fordítva van egymáshoz képest, mert a két oszlopban a fluxus fordított irányú, és ehhez képest kell értelmezni a kezdő és végződő kivezetéseket.
Így márt tökéletesen érthető. Köszönöm a gyors és precíz választ.
Így van Pafi
Ui.: Közben szétkaptuk,megpucoltuk a trafócskát és az egy-egy sor primer kiegészítést is megkapta...a keretet is megigazítottuk,hogy jobban felfeküdjön a vasmagokra... most már nem búg!....megmaradt a 0,37A,de totál nem izgat senkit Köszönöm a tanácsokat Ui2.: ma tekertünk egy normál trafót,de sajna a szekunder menetzárlatos Amúgy csak feltekertünk két plusz sort a primerre,mert kevés lett. De most meg hibás drótot tettünk,ami nem fér a fejembe,hogy hol nem vettük észre Készült pár kép még a múltkor,de a fényképezőt a barátomnál hagytam De majd elhozom
Így van! újratekertük és minden ok! De az üresjárás viszont 100mA tehát extrajó Nagyjából 350W-ra sikerült,mert csak 1-es drótunk volt a szekunder tekercsre.
A fényképezőt megint elfelejtettem Most már a nyakamba kötöm Egy kérdés! Az nagyon nagy baj,ha az egyik trafónkban a csévetest nagyobb magasságu,mint a vaslemezek? tehát egy fél centire van egymástól elemenként az egyes EI vaslemez végek? (már így vettem neten,csak ugye én is beleestem a csalásba ) Amúgy nagyon frankó rajta a primer,tehát mindenképpen meg akarjuk csinálni nagytrafónak.
Hát sikerült befejezni a nagyját a remekművmnek!
Feltétlen meg kell jegyeznem,hogy jóbarátom Zoli és szintén jó barátom,a szerelőm Lacibá segítsége és tanácsai nélkül nem készült volna el Meg persze jó sok idő és pénz! A képeket nem válogattam külön....úgy gondoltam némelyik magáért beszél. Sajnos sok építési trükk,illetve folyamat nem lett megörökítve illetve elkavarodtak a rengetegben. Mindenben,amire tudok válaszolok kérdésetekre Ezt a jelentésemet a "ki mit épített" topikban is közzé teszem és akkor a képek ui.: A feltöltés helye rapidshare.com. Így mindenkinek elérhető lesz 3 hónapig. Utána nálam lehet elkérni. az idők végezetéig.
sziasztok!én ledes bicikli lámpákból akarok stroboszkópot csinálni valakinek van jó ötlete hogyan kéne!kezdövagyok még !valami egyszerüvel áljatok elö!elöre is kössz!!!!!
Stroboszkóp gyujtáshoz a nekedvaló topic link
SziasztoK!!
Lenne egy kérdésem! Van nekem egy trafóm, csak nem tudom, hogy melyik a primer és szekunder oldala, ugyanis nincs feltüntetve! ÉS az sincs rajta, hogy háhy V-ot ad le váltóban hány A-ral. :no: Linkelek pár képet, remélem tudtok segíteni!! üdv.
szerintem ez kimenő lesz..
mérj ellenállásokat a tekercseken. Üdv
Sziasztok! :wave: Találtam egy trafót és azt kellene megtudnom, hogy hova kössem a 230V -ot? Tulajdonképpen itt utána olvastam... és mértem ohm-ot... valszeg a felső 2 láb lesz a primer ott 3,32 K van és vékonyabb a huzal. Csak azt nem értem, hogy miért jön az egyik lábról egy vezeték és rajta egy ellenállással hozzákötve a trafófémkeretéhez...? A színkódja nem igazán beazonosítható... balról "talán"-szürke, fekete, lila (bíbor?). Akkor viszont 800M. ezek szerint ezért nem mérek semmilyen értéket ezen az ellenálláson. Ez oda minek, nem veszélyes???
Az alsó 3 vezeték közül a középső és a jobb oldalinál mérek 62,4 ohm-ot, de a bal oldali lábon semmi sem mérhető. Ez a trafó akkor esetleg rossz??? 21mm x 23mm = 4,8cm2 a vasmag keresztmetszete. Ez egy papírka alapján jelenti, hogy kb.: 12 Wattos. De olvastam azt is, hogy a keresztmetszet négyzetét kell venni; úgy számítva meg 23Wattos... most akkor mekkora is a teljesítménye???
hello
Idézet: „felső 2 láb lesz a primer ott 3,32 K van és vékonyabb a huzal.” sztem is ez a primer Viszont azt az ellenállást + vezetéket szedle, nem kell az oda. Üdv
Köszi!!!
És, hogy az alsó 3 vezeték közül a bal oldalin nem mérek ohm-ot... az nem utalhat hibára zárlatra vagy valami? (Mert így szétbabrálva találtam rá.) Elvileg ez akkor szimmetrikus trafó ugye? Idézet: „És, hogy az alsó 3 vezeték közül a bal oldalin nem mérek Ω-ot... az nem utalhat hibára zárlatra vagy valami?” nincs ott tekercs. Idézet: „Elvileg ez akkor szimmetrikus trafó ugye?” nem, akkor lenne az ha kétszer mértél volna 62,4 Ω-t viszont kis áramra kell gondolom, akkor 2 db diódával megoldható szim. táp. Üdv
230 voltból 110 voltot akarok csinálni trafóval 110 voltos 185 wattos motorhoz. Ha szereznék egy 200 wattos 230/12 voltos trafót akkor annak elég lenne csak szekunderét áttekerni? 1mm-es zománcozott rézhuzalból van egy rakás. Azzal akarnám áttekercselni.
Éppen a napokban találtam egy trafót a padláson. Ha jól emlékszem 110V-os, 300W-os, de nem tudom, hogy normál, vagy autotrafó-e. Holnap megnézem, vagy ha kell, még ma.
Lehet hogy érdekel. Ha 230/110 voltos akkor mondj egy árat privibe és meglátom.
No, tüzetesen megvizsgáltam, autotrafó, 500VA-os és 220/127 V-os. És Szovjet...
Várj, még van egy fémdoboz, ami fennmaradt. Azt is megnézem...Hát ez 220/42V
Ez biztos nem jó... |
Bejelentkezés
Hirdetés |