Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia! Ha a "többi" kijelző nem mutat téves adatot a világítás felkapcsolásakor, akkor valószínű, hogy a hőfokmérő NTC-je a generátor szabályzására rosszul reagál. Ez lehet kontakt hiba is ott az érzékelőnél de ha csak a felső hőfoktartományban fordul elő, akkor talán a "hőgomba" lesz hibás.
Hello! Gyanús, hogy valami test gond van a gépeden. Várhatóan a hőfokmérő egyik fele a testre kapcsolódik, és ebbe az útvonalban halad a világítás árama is, ami megemeli a gomba test feszültségét. Vagy is valami testelési hiányosságot kell keresni. Vagy a gomba, vagy az izzó, vagy a műszerfalnál. De ez csak tipp a leírásod alapján..
Sziasztok!
Van egy Daewoo Nubira-m aminek az a problémája, hogy a szivargyújtóban nincs áram. Nézegettem a biztosítéktáblát, de nem jutottam sokra. Okozhatja ezt egy kiégett biztosíték? Ha igen melyiket kéne megnéznem? (kép mellékelve) Fázisceruzával néztem és azt hiszem a rádió áramellátó kábelében sincs áram.
A fázis ceruza nagyfeszre van... 12V-on sose fog világítani...
A biztosíték készlethez adtak tesztert, arra gondoltam.
Köszönöm Neked és VIM-nek is a tippeket!
Magam is valami test hibára gyanakszom, átnézem majd a csatlakozásokat a műszer hátulján, meg a műszerfalban, mert ha jól tudom, akkor a műszer a testet a környező műszerfal megvilágító izzókról kapja. Megnézem, hogy lentebb is csinálja-e, de emlékeim szerint igen, csak nem "ránt" a mutatón akkorát. A benzinszint mérő is ugyanonnan kapja a testet, de az nem "reagál" a világítás felkapcsolásra. Na majd kutakodom! Köszönöm a tippeket!
Sziasztok!
Tudom, hogy ez egy nagyban típusspecifikus kérdés, de mennyi esélyem van egy autó gyári központi zárján vezérlő kimenetet találni? Meg egyáltalán merre keressem a vezérlőt? (Egy 2003-as Renault Clio II-ről van szó.) Szeretnék egy mikrovezérlővel ügyeskedni, (bezárásra az elektromos ablakok felhúzása, bizonyos külső hőmérséklet felett (ha nem esik az eső) ablakok lehúzása kinyitáskor, hidegben ülésfűtés bekapcsolása, jelzőfények vezérlése, stb..) és jó lenne ha le tudnék róla rántani valami jelet aminek alapján az ilyesmiket meg tudom oldani.
Az sem biztos, hogy ezeket az adatokat tudja.
Vezérlő kimenet az nem lesz. Ha jól tudom, egy nagy központi elektronika (BSI) része a távirányító vevő része. Az ajtónál, a központizár motorjánál keresnék valami kivezérlést..
Sziasztok.
Két kérdésem lenne, tudom ez így nem válaszolható meg, de hátha tipp lenne rá. Citroen Xsara 17 éves 1.4 benzines alapjárata erősen ingadozik, 950-1100 és 1900 között. Általában nem jön vissza a fordulat váltáskor gázelvételkor, de csak sima "gázfröccs" után sem. Néha önmagától felmegy az alapjárat 1000-ről 1900-ra. Az 1900 érdekes, ott mintha valami szabályzás belépne, mert annál feljebb sosem megy önmagától. A szívócső ki lett tisztítva, elmosva, a pillangószelepnél lévő két valami érzékelő is. Nem tudom ezek mit érzékelnek. Másik. Toyota Yaris 10 éves 1.0 benzines, nagyon nehezen indul, sokadik indításra, mindegy, hogy hideg meleg motor, és nincs gáz, vagy kicsi, vagy nagy gázzal. Gyakran leáll alapjáraton. Alacsony fordulaton gyenge, csak magasabb fordulaton kezd húzni. Alapjárat 500-600, szerintem ez alacsony. Szervizben nem találják hibáját egyiknek sem. Köszönöm.
Én mindkettőnél megnézném diagnosztikával, hogy hány fokosnak látja a motort a vezérlő. Hideg indítástól üzemmeleg állapotig végig figyelve, hogy amit a vezérlő lát, az reális lehet-e, vagy hülyeség.
Ezt nézték a Citroennél kb. 80 foknál, és jó volt. Van mutatós hőmérő a műszerfalon, az kb. jól mutathat, ahogy melegszik a motor. Talán hideget rosszul mérheti, ha a melegnél jó, ezt csak én gondolom. De meleg -85 fokos- motornál is megvan a hiba.
A Toyotánál lambda szonda csere -próbára- sem segített. Itt még hőmérő szonda csere lesz, próbára. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2015
Szervízben nem találják? Mindkét autó jól diagozható.. Hibajelző világít? Hibakódot tudsz?
A Yarisban biztos van. Üzemanyag rendben? Üzemanyag nyomás? Sajnos hibakód olvasó nélkül nem lesz könnyű.. Bár egy autodatával meg egy multiméterrel és józan paraszti ésszel.. Szóval, keress másik szerelőt!
Hibaolvasás Citroennél semmi hibát nem ad, Toyotánál hibaüzenet van a motor alak, kiolvasva túl dús keverék, ami lambda szonda hibát jelentene szerintük. Ennek cseréje nem oldja meg a hibát. Nem tudják mitől dús a keverék. Nem tudom pontosan a hibakódot, ennyit mondtak.
A Citroenben benzinszivattyú lett cserélve egy hónapja, de nem tudom, hogy azóta van-e a hiba. Úgy rémlik régebben megvan a hiba. Kipufogót hegesztették elöl, azután tünt fel ez a probléma. Bár szerintem lehetetlen kipufogó hegesztés miatt alapjárati ingadozás. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2015
Na azzal az a baj, hogy be van kapcsolva az "anti theft" funkció, tehát ha az autó eléri a 6 km/h-s sebességet, akkor lezárja az összes ajtaját, így nem tudom eldönteni, hogy mikor történik távirányítóval való zárás. Az a megoldás pedig nem megoldás, hogy kikapcsolom az anti theftet.
Citroen: üza. nyomás ellenőrzéssel kezdeném.
Toyota: Ha hőfok szenzor lenne, kiírná.. Mind a négy gyertya kormos? Valamiért dől bele az anyag. Tankszellőztetés?
Toyota Land Cruisernél járt úgy a kolléga, hogy hegesztés során nem kötötte le az akkut. Meg is köszönte a motorvezérlő. Sajnos a hegesztés okozhat elektromos problémát, ha azt az autón végezték nem kellő odafigyelésel.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2015
Akkor ugye van sebesség jeled.. Na innen szép a győzelem!
Sziasztok
Eléggé tanácstalan vagyok a következő problémával kapcsolatban és hátha ti tudtok segíteni. Van nekem egy 2003 Ford Mondeo típusú autóm amivel, egészen múlt szombatig nem is volt gondom akkor ugyanis beriasztott. Persze egyből az volt bennem, hogy lopjak a kocsim de semmi még csak hozzá se nyúlt senki se. Azóta ez a beriasztás egészen pontosan 5x fordult elő a maival együtt(kb 15 perce kapcsoltam le). A beriasztás mindegyike éjszaka történt. Ha esetleg valakinek valamiféle ötlete stb.. van, hogy mi a fene okozza ezt vagy, hogy tudnám javítani az ne tartsa magában a tudását és ossza meg velem
Nem zártál be véletlenül egy legyet a kocsiba?
Szia!
Nem tudom a konkrét okot, de eszembe juttatott egy esetet, amit az egyik riasztós ismerősöm mesélt... Küzdöttek egy riasztóval, ami délelőttönként bekapcsolt egy időben egy mozgásérzékelő jelére. Mindent átnéztek, minden rendben volt, értetlenül álltak a hiba előtt, míg egyszer pont ott voltak és észrevették a kiváltó okot: a szemközti háznál nyitottak ablakot és a nyitás alatt a mozgásérzékelőre vetődött a szemközti ablakból az erős fény és ez okozta a hamis riasztást ( biztos szabin volt a tulaj és a korábbiaktól eltérő szellőztetési szokást vett fel ! ). Nem lehet, hogy nálad is valami hasonló történik ( nyilván nem a napra gondolok, de ha adott időpont körül jön elő a riasztás... ?!).? A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2015
Szia!
Citroen-en az alapjárati léptetőmotor vagy annak vezérlése okozhat ilyet. (Ha '98 -as, gondolom már a gyertyákra ültetett 1db. trafós) Meleg motoron, amikor éppen jó az alapjárat, le szoktam húzni a vezetékét, és úgy menni vele. Ha úgy használható, akkor arra felé kell keresgélni. Persze így hagyva hidegindítási problémák lesznek. Sajnos a Sagem gyújtótrafó ki szokta nyírni az ECU léptetőmotor vezérlő végfokot, (Sagem SL96 ECU-ban) ezért minél előbb cserélni szoktuk.
Köszönöm a választ mindenkinek, a Citroennél további hibakeresés szerint olyasmi hiba valószinű, amit AZoli írtál. Léptetőmotor jó, most lehúzott vezetékkel használom. Nem gyertyára ültetett a trafó, gyújtáselosztó van. ECU a gyanús, vagy csak valami bezavar neki a gyújtás felől. Ezek szerint nyomon vagyunk. Köszi.
Üzemanyag nyomás jó. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2015
Szia
Érdekes amit írtál... én ma du. kipróbáltam, hogy beleültem az autóba és magamra zártam majd elkezdtem hadonászni a kezemmel meg minden más de nem riasztott be(gondolom ezt érzékelnie kellett volna ha egyáltalán van benne mozgásérzékelő??). Amúgy utcán parkolok ahol csak tudtommal közvilágítás van.Több helyen írták, hogy akár az aksi is ludas lehet, igaz nincs sajna nálam műszer, hogy kimérjem de sztem nem az a gond mivel pöccre indul az autó. Nem tudom, egyelőre tovább figyelem hátha meglátom a szellemet a gépezetben és majd jól elzavarom
Pontosan milyen az autó?
Nekünk annó új ECU-val sem lett jó, lehúzott léptetőmotorral legalább ment.
2003-as autóról lévén szó én átfutnám az elektromos csatlakozókat, ezek öregedése, korróziója random hibák tucatjait okozhatja.
Függ attól is, hogy milyen típusú a riasztód -ezekhez egyáltalán nem értek. (Nekem pl. hasonló hibát produkált a riasztóm, a riasztó panelen döglött meg valami, mindig éjjel riasztott a semmire.....)
Bővebben: Link
És mi lett végül? Ha jól tudom, ez a léptető motorhőfok szerint változtat alapjáraton, de ez csak levegőt ad a szívótorokba, ennek mennyiségét változtatja a léptető.
Gyújtáselosztós nem volt belőle, csak kezdetben a hengerfej végére tették a 2 az egyben trafót, és kábelekkel vitték a gyertyákhoz. Akkor viszont a trafó se, és az ECU sem Sagem. Az ECU-t meg kéne nézni, vagy MagnetiMarelli vagy Bosch, mindkettő javítható, viszont ezek nem is szoktak leromlani.
Miből gondoljátok hogy jó a léptetőmotor? Elég rafinált, élég ha egy pillanatra megszorul mert kopott, nehéz diagnosztizálni. Amikor tudja hogy figyeljük, mindig jó. Erről a motorról beszélünk? KFX motorkód, hengerenkénti befecskendezés? |
Bejelentkezés
Hirdetés |