Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
A hiba megint jelentkezett, meleg leállítás után nem indul a kocsi, sokat indítózik, pörget, mire beindul, de nem jól ketyeg, nincs ereje, fulladozik. Ha meghűl, akkor indul elsőre, ahogy kell, és van ereje, minden okés. Hibatárolót még nem tudtam kiolvasni, estére megpróbálom az ismerőst levadászni aki megnézné. A főtengely jeladónak van köze az indításhoz? A 00282 hibakód ugyebár, amit a múltkor kaptunk, az utalhat a jeladó elromlására ha újra jelentkezik ez a hibakód? Vagy hogy lehet megállapítani, hogy rossz?
Persze hogy van köze. Ha nincs főtengely jel, nincs gyújtás sem és az üzemanyag szivattyú is áll. A főtengely jeladó egy tekercs, ellenállás méréssel lehet vizsgálni.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2015
Köszönöm, meg is keresem hol van a csatlakozó, és hogy milyen értékeket kellene mérnem.
8-900 ohm körülit.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2015
Köszi. Az utángyártott alkatrésznek is 900 Ohm az értéke onnan én is erre gondoltam. Sötétszürke csatlakozó a motorblokk homlokfalára rögzítve, már ezt is tudom. Este mérek.
Olyankor mérj, amikor nem indul, mert lehet, hogy csak melegen tudsz rajta hibát mérni, hiszen hidegen indul.
pfff. Erre nem gondoltam. Akkor inkább berakom a multimétert a kocsiba, és amikor nem indul, akkor mérek, Jó ötlet.
Amit előzőleg mondtam a fojtószelepállás érzékelőről, hogy talán alapra kellene állítani, mert már rossz értékeket vesz alapul és különböző üzemállapotokban nem viselkedik megfelelően, talán időszerű volna. A fordulat érzékelő (főtengely jeladó) fontos információ a motor beindulásánál de nem gondolnám, hogy hőfokfüggő volna, mert ennek egy bizonyos jelalakot kell szolgáltatnia a motorvezérlő részére és ha az megfelelő akkor engedi beindulni a motort. De ha a V60 rossz értéken áll akkor melegen elképzelhető, hogy nehezen indul a kocsi. Az AKL-s motorkódnál a gyújtáselosztóban van a fordulat érzékelése és ott valami gebasz szokott lenni az érzékelővel. Nem tudom, hogy hová de már egyszer feltettem ide valahová ezt a hibát és megoldását ..... ha ez volna a konkrét hiba.
Megtaláltam amit kerestem ehhez a dologhoz és nem lepődtem meg, hogy pont veled beszéltem erről a problémáról ezelőtt két évvel. A részletes oldalak ITT találhatók egy csokorba szedve. Érdemes átfutni a képeket amiket tartalmaz, hogy milyen meghibásodások merülnek fel ennél a főtengely jeladónál. A persely kopástól a vezetékek elkorrodálódásáig szinte minden előfordul. perselyezés
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2015
Nekem a gyújtáselosztóm nem egy nagy kocka trafó? Egyszer már cserélve volt maga a trafó... Abban szerintem nincs semmi ilyesmi alkatrész.
Én a csatolt kép szerinti alkatrészt azonosítottam főtengely jeladóként, ami a holtpontot figyeli... Ez a fajta jeladó, amit linkeltél az nem a vezérműtengely jeladó (HALL elvű indukciós)? Ezt a kettőt mindig is kevertem... V60 újraprogramozását meg fogom csináltatni mindenképpen, ha találok olyan valakit, aki képes rá.
Na hallod, erre nem emlékszem...
Abban az időben menet közben is rángatott, mígnem elvittem egy komolynak mondott márkafüggetlen szervizbe, ahol megoldották a gondot egy százados árán. Fojtószelepet is cseréltek, mert azt mondták, hogy nem lehetett tanítani egyiket sem (sajátja + egy bontott gyári ugyanolyan, amit én vittem)... Jeladókat nem cseréltek... Akkor megszűnt a rángatás, nem volt vele gond. Mostanáig, amikor is nem indul és nem is megy ha valahogy beindul melegen. Természetesen köszönöm az fordított oldalakat, rágom is átfele magam rajta.
Vákuumszabályozó dobocska kicserélve, működik rendesen.
Újra hibakód olvasás: 00525 00537 00513 00533 00668 00513 miatt főtengely jeladó kicserélve, jelenlegi meleg indítással nem volt gond, pöcc-röff. Este még klímával, araszolgatás után is tesztelem majd. Viszont az 533 és a 668 kódokat nem tudom mit jelentenek. Hátha jön a VIM mester vagy bárki más és segít.
Kimaradt, hogy a kicserélt főtengely jeladónál szakadást mértünk, nem volt mérhető adat! A 8-900 Ohm -nak nyoma sem volt.
Szia! Most kerültem gép közelbe amin az okosságok vannak, az a jelző pedig nem engem illet, mert én csak egy amatőr vagyok vagy talán még az sem. Ha most mindent kicserélgettél és a hibakódok törlésével alapra is lett állítva a V60, nem kell hibának venni a "00533" bejegyzést (alapjárati fordulat szabályzás hiba)de törölgetni kell addig amíg be nem áll a rendszer az új értékekre (figyelni kell). A "00668" az akku tápfeszültség 30. pontja, avagy a főrelé betáp pontja (talán átmeneti ellenállás lehet a 30. ponton amit a vezérlő zokon vett) amit meg kell majd nézned. A rossz főtengely jeladót talán most így meg tudod majd javítani nyugodtan.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Próbáltam a programbéli meghatározásokat beollózni, hogy pontosabb képet kapjál a hibakódról, "meghibásodásról".
Köszi a kódokat!
V60 hétfőn lesz tisztítva és újra alapra állítva. Utána figyelem majd az üzeneteket! A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
EZEN az oldalon meg lehet nézni a fontos dolgokat amik csatlakoznak blokkhoz és alkatrészszámokkal ellátva motorkódhoz rendelve. Ide-oda lapozgatva a többi dolog is felszínre kerül ....
A fogaskerék törést láttam személyesen is egy másikban, nem az enyémben. Viszont az enyémben is csörgött valami, nem bontottam szét, de valószínű egy fogaskerék darab volt az is.
Ezt a mostani V60-at, ami egy utángyártott, ez csak akkor volt alapra állítva, amikor berakták 2 éve júliusban. Remélem hétfőn alapra tudják majd állítani, nem lesz gond vele. A régit nem lehetett, az eredetit, amiben csörgött valami. 668 hibaüzenetről ezt találtam: 00668 El. syst. voltage tml. 30 Signal too low 1) t Battery voltage below 9.5 V t Battery insufficiently charged t Battery defective t Generator defective Poor or no function of navigation unit – Reading measured value block → Chapter. – Test battery, charge if necessary → Chapter – Inspect AC generator → Current flow diagrams and Fitting locations. This fault may also be stored if the starter has been operated for more than 10 sec.! Lehetséges, hogy a sok indítózáskor aláment a feszültségszint ennek a 9,5 Voltnak és beíródott ez a hiba. Most 12,65V-ot mértem. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Az indítózást illetően nagyon valószínű, hogy alá ment az akkufesz a megengedettnek. Te tudod, hogy mennyit indítóztál.
Sziasztok van egy kombi Skoda Octaviam 1,6 102 le BFQ motorkoddal ég a müszerfalon a chek egöm a szerelő szerint benzin levegő keverék mert rossz az üzemanyag es majd elalszik ez meg is törtent 3 napig nem égett majd ujra es azota is és ugy vettem észre tobbet fogyaszt mióta ég valami olyasmit irt a gépe hogy B1-0 benzin levego keverék űérzekelés lassu valakine volt e má ilyesmi
Na kérem, autóvillamossági szakember most hívott, hogy nem tudta alapra állítani a fojtószelepet, nem engedi! Elkoszolódva nincs, hibakód nincs, mért értékek alapján nem rossz a fojtószelep... pffffffff
Ilyenkor mi van? Hogy lehetne végigbogarászni, hogy mi miatt nem engedi magát alapra állítani?
Mielőtt elvittem alapra állíttatni tökéletes volt, jól ment, nem rángatott gázelvételkor és gázadáskor, alapjárat nem ingadozott, nem is fulladozott.
Én nem tudom mit csináltak a kocsival, de most az alapjárat is ingadozik, 1000 felett tartja ha olyan kedve van, csak erős terhelésre (Világítás + távolsági + hátsó ablakfűtés + tükörfűtés + ködlámpák elöl és hátul + első és hátsó ablaktörlők + levegőbefúvás + elakadásjelző) esik vissza 800 környékére. Utána minden kikapcs, kicsit hozzáérés a gázpedálhoz, és megint fennakad 1000 fölött... Ha pedig a klímát kapcsolom rá amikor 1000 felett van, akkor beszaggat fulladásig, majd 4-5 korrekció alatt tér észhez a 900 környékire. (Mert klímával kicsit mindig nagyobb az alapjáratom.) Továbbá amikor egyenes haladás közben leveszem a lábam a gázról, akkor ránt egy nagyot, majd amikor megnyomom megint, akkor is ránt egy nagyot. Bármelyik sebességfokozatban ezt csinálja, mindegy mennyivel megyek. Kezdek kiábrándulni nem csak a kocsiból, de a SZAKEMBEREKNEK nevezett egyénekből is!
Szép jó reggelt mindenkinek!
Valaki tudna segíteni abban, hogy egy adott (Skoda Octavia) autónál melyik csatornán kell a folytószelepet alapra tanítani? Mindenhol azt látom, hogy TBD=04 aztán 098 vagy 060. De egy másik fórumon olvastam, hogy volt egy VW Polo, ahol a 098-cal és a 060-nal nem lehetett, helyette a 001-en volt az alapbeállítás. Szóval a kérdés az, hogy ez honnan derülhet ki, hogy melyik csatornán van az alapbeállítás?
Szia! Ha felismeri a vezérlő számát azt látni fogod a programban és akkor ott kell majd a TB-t alapra állítani (06A 133 064 J). ITT volt a link amit mutattam volna, hogy az esetek többségénél ha nem látja a Simos a TB-t akkor a vezérlőben van a panelen szakadás és egy kondenzátor "leválás" ami miatt nem látja azt. A pin számot is említi, hogy melyiken nincs szálfolytonosság. Ne ollózzam be az egészet ... (8 pólusú a TPS 06A 133 064 J, és pin 74 a Simos 06A 906 019 F) .
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Sziasztok.
Skoda Octavia 1.6 AEE, az a probléma, hogy elment az alapjáratom. Hidegen lefullad, melegen ingadozik. Kitisztítottam a folytószelepet, kicsit jobb lett, de nem jó. Elvittem szerelőhöz, hibakódolvasás, az lett, hogy hibás áramkör, az alapjárati motorban. A szerelő szerint kell egy új folytószelepház. Mit tanácsoltok? Bontott vagy új? Ez elég egyértelmű hiba, vagy érdemes még valamit kipróbálni az csere előtt? Köszi a segítséget előre is.
Szia! Kellenének azok a hibakód számok amiket a szerelő kiolvasott, mert lehet, hogy félre értelmezi a dolgokat. Persze ettől még lehet igaza csak jobb lenne előbb ezt a dolgot körbejárni, mielőtt súlyos tízezresektől válnál meg hiába. Ha az előző hozzászólásokat átnézed és az aláhúzott szöveg mögötti linkekre rámész, sok érdekes látnivalóra akadsz a fojtószelepállás érzékelővel kapcsolatban. Találni ott szénkefe és kommutátor kopást is részletes képsorokkal. DE előbb a kódok kellenének, ... hátha, ..... reménykedj.
Üdv!
Mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni Skoda octavia 1.6 AKL-s 1998-s lapjáratprobléma megoldásához. A gondom a következő, Hidegen indul kicsit ingadozik az alapjárat 1200-900 között, majd ahogy melegszik felmegy 1200-1400 közé és ott marad. Ezen a tartományon megy húz nem szaggat a fogyasztása megfelelő 6,5 és 7- liter között van hosszútávon. A gond ott kezdődik amikor a kocsival megállok alapjáraton jár a fogyasztás 7-15 liter között ingadozik. A motor irányából időnként csattogó hang jön. Cserélve lett fojtószelep. légtömegmérő hőfokjeladó. gyertya. A fedélzeti komputer viszont nem mindig kommunikál, hibakódot nem ír. Ha van valakinek valamilyen megoldása javaslata kérem segítsen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |