Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Áramlökés határoló lágyindító
Lapozás: OK   24 / 38
(#) reloop válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Egy tíz-alkatrészes panel visszarajzolása nem nagy kunszt. Talán működne, ha a diak a C2-re lenne kötve, de a panel nem ilyen kialakítású. Nem vagyok elég járatos a triak vezérlésben, hogy megmondjam hol van elrontva. Itt érdeklődj esetleg.
(#) zosza18 válasza reloop hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Szia!
Ahogy visszarajzoltad az ÁK-t, szerintem a diac-ot az r3 és c2 közös pontjára kellene kötni, a d1 és az r2 elhagyható és a triac kimeneti lábai közé r-c tag kellene nem csak r. (39R+22nF/630V pl.)
(#) uniman válasza reloop hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Idézet:
„a diak a C2-re”
(#) zosza18 válasza sany hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Ebből a hsz.-ből indult ki az egész: HSZ.
(#) reloop válasza sany hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Így tiszta és világos, kérdezőnk panelje nyomokban sem hasonlít erre az elvre
(#) sany válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Ez aztán tényleg érdekes kapcsolás.
Ha jól látom a képekről a triak BT137-800. Ez a triak max. 8A áramot bír el, biztonságosan. Mit akarsz róla üzemeltetni?
(#) sany válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Köszi. Módosítottam. Bocsánatot kérek a moderátortól!
(#) Geza59 válasza uniman hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
igen, erről van szó, a kép nem 100%-ig hiteles, az ellenállás más és talán egyéb is.
(#) Geza59 válasza reloop hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
amikor a linkre klikkelek egy tiltott oldal jön fel: 403 Forbidden ...gondolom ez valami céges oldalon van.
(#) Geza59 válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Köszönöm a módosítási javaslatod, ez elvégezhető a meglévő nyákon új lyukak fúrásával, meglévő rézlap átvágásával és beforrasztott kábelekkel?
(#) zosza18 válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Megmondom őszintén, hogy nem nyálaztam át a képeket, de nagy valószínűséggel igen.
(#) uniman válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Talán ez a rajz rejtőzik ott...
(#) Geza59 válasza sany hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Ezt egy 3kW-ig biztonságos lágyindítónak vettem ahogy az első írásomban említettem, valójában nem szándékozom 3kW-os "igazi" fogyasztóval terhelni állandóan (a lakásunk biztosítékja sem bírna ennyit el) hanem egy 3kW-os Trakis toroid trafó-hoz kell amivel 120 V-on max 1800 Wattos háztartási gépeket használok.

A toroid trafót előbb mindig magában kapcsolom be és 5-10 másodperccel később kapcsolom be a rákötött fogyasztót. Tehát itt a 3kW nem igazán 3kW-os fogyasztásra utal hanem egy max. ilyen teljesítményt leadni képes toroid trafó meghúzásáról van szó a bekapcsolás utáni első másodperc(ek)ben.

Előtte egy 2kW-ra mondott lágyindítő áramkört használtam amiben két év után az ellenállások kiégtek. Aug. 11-én írtam erről szintén itt. Ezért kerestem egy 3kW-os megoldást ez alkalommal.
(#) Geza59 válasza reloop hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
és uniman: köszi a világos kapcsolási rajzot, úgyhogy most van min törnöm a fejem. Ez az Apex lágyindító egy konkrét termék amit árulnak is valahol vagy csak egy jól működő amatőr kapcsolás úgy mint Skorié?
(#) uniman válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Hello.
Ezt a rajzot csupán előkerestem a netről...
Azonban a toroid trafód az egy "autotrafó", annak pedig a tekercseiben sokkal nagyobb áram folyik a 120V/1800W terhelésnél, mint gondolnád...
(#) Geza59 válasza zosza18 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Így képzelted? PaintShop Proval módosítottam a te rajzod.
(#) Geza59 válasza uniman hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Nem tudtam, hogy a toroid trafót is autotrafó kategóriába lehet sorolni, nekem van egy leégett 2 kW-os "2xE" vasmagos autotrafóm teljesen ízekre szedve, amivel még nem tudom, hogy mit csináljak, (leégett mert véletlenül a 220V-os aljzatába dugtam be a 120 voltos szőnyegtisztítót

Igen tudom, hogy nagy áramok mennek a szekunder, 120 voltos oldalon, én is mindig számítgatom, hogy ez hogyan is jelentkezik a primer oldalon amivel végül is a lágyindító kapcsolatban van (persze tudom, hogy itt nincs primer secunder, csak mondom, hogy valahogy nevén nevezzem a gyereket.)

Az 1800 Watt 120V alapján 15 A-ről van szó, amit most hogy írom, lehet, hogy a bemenetnél is ekkora lép fel mivel egy vezetéken játszódik le az egész műsor a toroid-autotrafóban???
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2015
(#) Geza59 hozzászólása Szept 18, 2015 /
 
Nem tudtam, hogy a toroid trafót is autotrafó kategóriába lehet sorolni, nekem van egy leégett 2 kW-os "2xE" vasmagos autotrafóm teljesen ízekre szedve, amivel még nem tudom, hogy mit csináljak, (leégett mert véletlenül a 220V-os aljzatába dugtam be a 120 voltos szőnyegtisztítót

Igen tudom, hogy nagy áramok mennek a szekunder, 120 voltos oldalon, én is mindig számítgatom, hogy ez hogyan is jelentkezik a primer oldalon amivel végül is a lágyindító kapcsolatban van (persze tudom, hogy itt nincs primer secunder, csak mondom, hogy valahogy nevén nevezzem a gyereket.)

Az 1800 Watt 120V alapján 15 A-ről van szó, amit most hogy írom, lehet, hogy a bemenetnél is ekkora lép fel mivel egy vezetéken játszódik le az egész műsor a toroid-autotrafóban???

Egyébként pár hete megmértem a toroid trafó áramfelvételét a bekapcsolás pillanatában (1 hétig nem volt a trafó bekapcsolva, tehát semmi fluxus nem maradt benne a mérés előtt), 75A-t húzott 0.001 másodperces ablakban - (ezt nem tudom, hogyan kell mondani helyesen, a lényeg, hogy a true RMS voltmérőmön beállítottam az 1ms időtartományt erre a mérésre.)
(#) Geza59 hozzászólása Szept 18, 2015 /
 
Szóval az eredeti kapcsolás szerint miért nem kapcsol be a triak?
Úgy értem, hogy függetlenül a hibás kapcsolási rajztól, miért nem kapcsol be mint végeredmény?

Nem kap feszültséget, kap feszültséget de nem elég nagyot?

Mert ha az ellenállások kapnak feszültséget, ugyanakkor a diak is kap a kapcsolás szerint. Tehát lehet, hogy a diak nem kap eleget ahhoz, hogy bekattanjon pont azért mert az ellenállásokra megy a többi feszültség?)
(#) proli007 válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Ha az eredeti kapcsolás hibás, mit vársz tőle? De amit rajzoltál, az is hibás, hiányzik belőle a dióda..
(#) sany válasza proli007 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
De ez a kapcsolás így sem valósít meg lágy indítót, még ha a dióda is benne lenne.
(#) Geza59 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Zosza írta még reggel 8 óra körül, hogy a diódát kivehetem más egyéb változtatás mellett.

(Hogyan kell ide betenni egy linket egy korábbi üzenethez?)
(#) reloop válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Hsz. fejléc #-re kattints!
(#) Geza59 hozzászólása Szept 18, 2015 /
 
Ok, itt az üzenet amire utaltam:

Bővebben: Link
(#) reloop válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Abból nem lesz lágyindító, a dimmerek működése sugallhatta az ötletet.
Azért csak elő kéne venni azt a mágust akinek ennyit fizettél érte.
(#) sany válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
A lágyindító elvileg úgy működne ,hogy amikor te tápfeszültséget adsz a lágyítóáramkörre, akkor először az áram az ellenállásokon keresztül menne a fogyasztóhoz. Most ugye ezt történik nálad, ezért melegednek az ellenállások, amikor ráadott a tápfeszültséget az áramkörre. Ilyenkor a fogyasztón ezek az ellenállások erősen korlátozzák a maximális áramot, ezért nem csapja le a biztosítót. Ezután a triakot, kell bekapcsolni, hogy "átvegye a szerepét" az ellenállásoknak. De ezt sem hirtelen kell, mert akkor nem lenne lágy az indítás, hirtelen nagy áram alakulna ki. A feszültséget fokozatosan kell ráadni a triakra, erre RC tagot szoktak alkalmazni, de a triak egy speciális alkatrész, azért nem lehet egyszerűen RC tagot kötni hozzá, ami időzítő szerepet töltene be. A te problémádban nem a feszültség a baj, a triakot direkt be lehetne kapcsolni, de ezzel nem érnél el semmit jelen esetben. Az egész kapcsolás alkalmatlan arra, hogy elvégezze a neki szánt feladatot. Egy másik kapcsolást kellene választanod.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2015
(#) Geza59 válasza reloop hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Hogyan? 200 km-re van tőlem.
(#) sany válasza reloop hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Szerintem is elő kéne varázsolni.
(#) Geza59 válasza sany hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Értem amit mondasz, habár nem mindent, én idáig úgy tudtam, hogy a toroid trafó először az ellenállásokon keresztül kapja az alacsony feszültséget, (egyre növekvőt vagy nem azt nem tudom, itt jönne be egy kondi), ha NTC-ék lennének akkor növekvőt így nem vagyok biztos benne, és a triac már csak akkor venné át a vezetés szerepét amikor a feszültség felépült az ellenállásokon keresztül, hogy konkrétan hány voltnál azt nem tudom.

De könnyen lehet, hogy idáig teljesen vak vágányon voltam.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2015
(#) proli007 válasza Geza59 hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Véleményem szerint egy trafónál a "lágyindítás" elnevezés, cseppet félrevezető. Itt nem az a feladat, hogy a kondik feltöltődése után kapja meg a teljes váltót, hanem a trafóban esetleg visszamaradt remanens mágnesességet kell "kitörölni". Hogy bekapcsolás pillanatában ne kelljen még azt is átmágnesezni. Toroid trafónál, elég tetemes és hosszan tartó mágnesezettség léphet fel kikapcsoláskor. Mivel ez a kikapcsolás pillanatától függ, így bekapcsoláskor vagy leveri a biztit, vagy nem.
Hogy ez az egyszerű kapcsolás működik-e vagy sem, azt nem tudom. De a bekapcsolás időzítését az elkó végezné. Az pedig egyenáramra töltődik fel. Ha váltót kap, a 100k keresztül, a feszültség benne biztosan nulla. Ergo dióda nélkül nem működhet a késleltetés. Aztán, ha a diac "megszólal" elég-e a tartóáram neki és a triac-nak, az kérdéses..
Következő: »»   24 / 38
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem