Fórum témák
» Több friss téma |
Először nézd meg, hogy milyen színjelölés van a kerámia szűrökön, ha piros, akkor könnyebb a helyzet, akkor egy multiméterrel is csodákat lehet tenni. A két tekercs a diszkriminátor fázistoló tagjának beállítására szolgálnak. Az egyik a "finom" a másik a "durva" beállító elem,
Kékek a szűrök a tetejükön piros csíkkal. Multiméter még akad. Mi a piros szín a jelentősége?
Az, hogy pontosan 10,7MHz-es, tehát csak egy stabil antenna (nem drótdarab!!!) és egy multiméter kell!
Igen mind a kettő 10,7-es, rá is vannak írva. Központi koaxos antennám is van még. Mit és hol kell mérni a műszerrel?
A KF IC hangolásjelző kimenetére kell rákötni és lehetőleg 0V-ra kell beállítani maximális kimenőjel mellett a fáézistoló tekercseket. Ezzel nagyjából be lehet állítani a kf-et.
Hétvégén lesz egy kis időm meglépem a dolgot és jelzek mindenképp.
A KF ic 13-as lába a hangolásjelző kimenet. Központi antennával nem találtam olyan állomást ami full térerővel jönne. Az IC 13-as lábán központi antennával a helyi adóval 3,5V körüli feszültségeket mértem. Sima antennával 5V körüli feszültséget. Nem nagyon változtak ezek az értékek a tekergetésre, de sikerült beállítani úgy hogy automata kereséssel ott áll meg a kijelző ahol kell. Igaz ha visszafele keresek akkor téved 1 századot, de annyi belefér. Ha a kijelző jó helyen áll meg automata kereséssel akkor szerintem a KF jó helyen jár. Jól gondolom?
Gratulálok, ennyire jó lmég a gyárban sem hangolták be! A 10-20 KHz-es tévedés teljesen belefér, mivel a KF sávszélessége 200KHz fölött van. A térerő gondon a tunerben található 1-4 trimmerekkel tudsz javítani. A vételi sáv felső felén keress egy adót és azzal hagold be a max térerőt.
Másnapra már több századdal el volt csúszva megint... És megint villog a TUNED... Kell neki fél óra hogy stabil legyen, ez van.
Hö-hö, vagy kicseréled a demodulátor kör tekercseit mindenestül, ahogy Péter tanácsolta. Vagy arra az útra lépsz, amire én léptem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2015
Kicsit elegem lett ebből a tunerből. De inkább nem verném el ököllel, megszolgálta a magáét már ez a veterán. Kicserélem majd a tekercseket ha lesz kapacitásom, egy szabad hétvége formájában.
Szurkolok Neked, azt nem mondom, hogy megbántam a tettem. De kicsit sajnálom én is, a régi de jól működő készülékeket, igen sok jobb sorsra érdemes szerkezet lett már az enyészeté. Örülnék neki ha megjavítanád, és sikerélményről írnál ide.
Üdv!
Került a kezeim közé egy RT7300S, amiből kibarmolták a trafót... Valaki meg tudná mondani, hogy milyen kapocsfeszültségei voltak az eredetileg benne lakó trafónak? Egy 2X12V-ot betippelek, de milyen feszültség jött még ki belőle?
A kijelzőnek 2 x 2,6 V középleágazással, a közép GND. A 12 V kevés lesz, 7815-ös stabilizátor van benne, annak 18 Vdc kell minimum. 15 Vac elég lehet.
Még egy apróság. Eredetileg egy kis trükkel felezték a 7805 bemenő feszültségét: A tekercs itt is középleágazásos és a közép volt a 7805 bemenete, szűrve az 1000 mikrós kondival. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2015
Azért irtam 2X12V-ot
A 2X2,6V -ot meg ellenállással le lehet osztani belőle... Akkor Ohm törvény elő és számol. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2015
Ja, azt nem láttam. Annyi viszont sok. A 16 V-os puffernek és a 7815-nek is. 2x9 V talán a gyári, úgy rémlik. Ha a kijelzőnek innen osztasz le, akkor ahhoz ott helyben jó 2-3 W-ot kell eldisszipálni,
Ha holnap megmérem, megfelel?
Hú, köszönöm!
Igen, tudom, már futottam pár kört vele.
A K csatlakozási ponton mérhető feszültség nem volt olvasható az online fellelhető kapcsolási rajzokon, a panelre viszont 2 X 2,5V-van szitázva. Azt is kinyomoztam, hogy mit tud a Varta akku a panelen, a HiFi Magazin Bemutatjuk rovatában azt is leirták Idézet: „A tápegység viszonylag egyszerű. Egyetlen egyenirányító egységet tartalmaz, ennek feszültségéből állítanak elő +5 és +15V-os stabilizált tápfeszültséget, egy-egy IC-s stabilizátorral. Már szóltunk róla, hogy ha kikapcsoljuk a készüléket, akkor a memóriaegység és az óra-áramkör egy beépített elemről kap feszültséget. Ez egy nikkel-kadmium elem, 1,24V-os, a VARTA gyártmánya.” A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2015
Nos, 240V hálózati feszültség mellett a következők:
K3-K4: 9,5V, ugyanennyi a K4-K5 is, így a K3-K5 között 19V(ez megy a fesz. stabilizátorra). K6-K7: 2,5V, ugyanennyi a K7-K8 is, így a K6-K8 között 5V(ez pedig a két db biztire). A számokat Sebi ollózott rajzából nézheted, illetve a panelról. Valamennyi feszültség a készülék bekapcsolt állásában értendő, a terhelésnek nincs jelentősége, elhanyagolható a fogyasztás. Ez egy nagyon jó rádió, a HFM is dícsérte. A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2015
Idézet: „Ez egy nikkel-kadmium elem, 1,24V-os, a VARTA gyártmánya.”” Szerintem 3,6V-os van benne, 3cellás - mint az alaplapokon. 1,2V-tal nem emlékszik semmire... Ha hetekig ki van kapcsolva, le is merül. Már gondolkoztam rajta, hogy beleteszek még egy pici 0,5VA-es trafót töltésnek.
De, emlékszik az, annyi a gyári. 1,1 V-ig emlékszik garantáltan (a PCF8573, 8570 adatlapját nézd csak meg). Ne tedd be a 3,6 V-ost, nem is erre van a töltés méretezve, rövid idő alatt tönkremegy az az akku. Nekem 3 tuner van itthon, kettő a gyári akkuval még és azok is emlékeznek nem tudom, mennyit, az egyikben ki lett cserélve egy sima 1,2 V-osra és egy évet biztosan áthidal az óra és az állomások is.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2015
2,4V-os két cellás akku van benne gyárilag!!! Én az alaplapokból kiszedhető foglalatot szoktam belerakni és egy CR2032 elemet, azzal 1 évi állás után is emlékszik. Így pár évente elemet kell cserélni, de legalább nem folyik ki, mint a legtöbb Varta! Nagyon sokat már átalakítottam, megéri!
Igen, az enyémben is ki volt folyva, dolgozni kellett vele. Jó ez a 2032-es ötlet, mert egy éve megint felejt.
Lehet, hogy a gyártás végefelé már 2,4 V-osak mentek beléjük, de a gyári és a nálam lévő három, meg az a pár, amit javítottam, mind 1,2 V-ossal volt (Varta 100-RS-129). A kapcsolási rajzon nézzétek meg a feliratozott feszültségeket. A PCF-ek tápja 5 V, és ide csatlakozik az akku + pontja is, innen egy 10 k-s ellenállás húzza testre, ez a töltés. Az ellenállás másik lábán 3,7 V-ot ír a rajz. Tehát az akkun 1,3 V esik. Persze, lehet mást betenni, de a töltő ellenállást át kell méretezni, hogy a viszonylag rövid bekapcsolási idő alatt fel tudja tölteni, de ne töltse túl az akkut. Mind a túltöltés, mind az alultöltés az akkut elég rövid idő alatt megeszi, ez is tapasztalat-persze lehet azt mondani, hogy mit számít ez egy ilyen korú, amúgy is keveset futó gépnél-nekem számít. Az átalakítás jó ötlet, de a CR2032 beszerelésekor a 10k-s ellenállást (VR98) ki kell venni, és egy diódát forrasztani a helyére, mert a 2032-es lítiumelem a töltést nem fogja szeretni, amitől szintén idő előtt megy tönkre, de szélsőséges esetben pukkanhat is. A supercap elvileg minden további nélkül beszerelhető, VR98-at érdemes ekkor is változtatni és arra figyelni, hogy a supercap feszültségtűrése 6 V legyen minimum, vagy pedig egy zener diódával érdemes megfogni a rajta eső feszültséget.
A képen az egyik, még eredeti akkus tunerem és az ő akkufeszültsége üzem alatt-láthatóan egy cellából épül fel.
Sziasztok!
Nemrégiben szert tettem egy ilyen masinára (RT7300S). Az alapvető felújítást megtettem rajta, táp szűrőkondijainak cseréje, akkumulátor csere elemre az itt leírtak szerint. A probléma vele az, hogy az FM2 sávon zajon kívül semmi nem fogható. Végig fut a hangolás, de állomást nem talál (ha manuálisan hangolom ismert adóra, akkor is csak állomásközi zaj hallható). Minden működik rajta, az AM is hangolható, adások is szépen jönnek csak az FM nem akar (épp elég baj). A topikot átolvastam, de nem találtam számomra egyértelmű útbaigazítást, hogyan kezdem el a hibakeresést. Nem vagyok járatlan az elektronika területén, műszereim is vannak, kapcsolási rajz is a cucchoz, de rádiókkal sohasem foglalkoztam. Aki tud kérem segítsen, szeretném megmenteni ezt a jószágot a szétbontástól. Köszönettel: metabo123
Jóestét kivánok mindenkinek.
Kérdésem-kérésem lenne: szükségem lenne az RT7300S kapcsolási rajzára de teljes rajzra, mert a kijelző áramköröm van megveszve, és rajz nélkül még a tápokat sem tudom ellenőrizni. Ebbe a készülékbe valaha belefolyt egy akku "rendet is csinált" azt is szeretném rendbe tenni, a táegységből még kijön minden feszültség, de a továbbiakat nem tudom ellenőrizni. A rajzok sajnos nem szkennelt ábrák hanem fotók, és a fényképezőgépet nemtartották párhuzamosan a rajzzal és igy a jobb oldala életlen( sajnos nagyon) Itt a fórumon van ugyan kapcsolási rajz, de sajnos, ha kinyomtatom, akkor gyakorlatilag olvashatatlan, illetve az a része teljesen értékelhetetlen. Az internetet már végig bogarásztam mindenféle keresőkkel de sajnos eredménytelenül, ugyanazt a rajzot találtam máshol is ami itt is megtalálható... Köszönöm előre is a segitséget. lacusska
Üdv!
Nem a fórumon fent lévő rajzzal van a probléma, azon látszik minden rendesen. Itt található a használható, teljes rajz. Nem a képre kell kattintani, mert úgy túl kis méretben lesz látható, hanem a kép alatti feliratra és akkor teljes méretben nyílik meg. Nyomtatni pedig A3 -as lapra kell, mert az eredeti rajz akkora nagy. A4 -es méretben már nem olvasható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |