Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   84 / 182
(#) PIRO hozzászólása Szept 13, 2015 /
 
Üdvözletem mindenkinek!

Annyi lenne csak a kérdésem, hogy a TK-200-as kompresszornak milyen méretűek a csatlakozásai? A levegő csatlakozásokat 3/4"-ra saccolom, de szükségem lenne pontos méretre, a vízkörről dettó.

Úgy alakult, hogy építenem kellene egy barátomnak egy kompresszort, viszont még nem volt alkalmam megmérni magát a sűrítőt.

A hengerfej ennyire igényli a hűtést? Jelenleg egy állófűtés vízszivattyú áll rendelkezésemre.

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Mod.: kicsit visszaolvastam, naná hogy leírtátok, M22X1,5 a levegős rész...
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2015
(#) gyufi76 válasza PIRO hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
Helló! a levegő része tuti 22x1,5 a vízhűtő talán 3/4" de abban nem vagyok biztos Jó ha hűtöd, mert másképp csak gőzt termel, én itt a fórumon kérdeztem rá azt írták működik, régi radiátort a falra és megforog benne a víz szivattyu nélkül.
Az építéshez kis segítség: A motor teljesítményre és fordulatára figyelj, visszacsapó szelepet építs be, és biztonsági szelepet is mindenképp mert tudod az ördög nem alszik!!!!
Sok segítséget találtam én is a fórumon, és láttam jó ötleteket a kivitelezéshez is mert van felrakva pár fotó szerencsére. Ha neked is elkészül a mű tegyél róla képet légyszi
(#) PIRO válasza gyufi76 hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
Most nyáron építettem egy kisebbet, egy kéthengeres kis ketyerét. Visszacsapó szeleppel, tehermentesítéssel. Szépen megy, tíz bárra állítottam be, de kerékfújáson kívül másra nemigen jó sajnos. Na jó, alkatrész pucolásra még igen. Kb 60-80 L/min teljesítménnyel komprimál, szóval nem valami erőgép.
A kompresszor 90ccm, 2 hengeres. Egy egyfázisú, 1kW os motor hajtja, 60mm es tárcsával, a kompresszor 200-as tárcsáját. A kis indítónyomaték miatt éppen elindul vele, de aztán nincs gond. van 80-as tárcsám is hozzá, de azt már csak meleg kompresszornál tudja meghajtani, mert akkor még hígabb lesz ugye a motorolaj, ami így is 10W-40.

Normális képem nincs most róla, a hétvégén készítek az eddig elkészültről.

Szóval játszogatok, csak erre a szomszédok is felfigyeltek, szóval építhetek nekik is..
(#) Csyby86 válasza witi hozzászólására (») Szept 13, 2015 /
 
Köszi.A visszacsapó előtt az csak egy T idom a biztonsági szelep nem ott van!!
Az teljesen külön van a tartály másik oldalán egyedül.
(#) Gezaba hozzászólása Szept 14, 2015 /
 
Helló!

Nincs sok tapasztalatom kompresszorokkal. Vettem egy olajos,1,5kw, 24l tartályos kompresszort.
2perc alatt nyomja fel 8bárra az jó?
Néztem hasonlókat a neten arra 110L/percet kimeneti teljesítményt írnak.
24/2=12l ami kb 10% a 110L nek :/
Vagy rosszul számolom?
Gravirozni, csiszolni szeretnék vele.Erre elég lesz?
Valami ilyesmivel.
http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/ipari_gep_barkacsgep/pneumatika_hidraulika/erba_gravirozogep_mini_drill_keszlet_pneumatikus_2122565480.html
Ez a kinai pencil grinder. Van ezek közöt minőségi különbség szerintetek? Szerintem mindenki ugyanazt árulja csak más áron.
(#) qvasz2 válasza Gezaba hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
Az a 110 L / perc az terheletlenül igaz. A tartály viszont ahogy telik meg, egyre nagyobb ellenállást tanusít, egyre lassabban tud nőni a nyomás benne.
(#) zolika60 válasza Gezaba hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
Rosszul számolsz, mert a 110l a légköri nyomású levegőre vonatkozik. Neked pedig 8x24l levegőd termelődik a tartályba két perc alatt. Az 192l/2perc. Egy perc alatt ennek több mint a felét termeli. Nézd meg egy perc után mekkora a nyomás. Ha a liter teljesítmény valós akkor közel 5bar lesz. Ahogy nő a nyomás, úgy romlik a szállítási hatásfok. 8bar közelében már kisebb a l teljesítmény mint alacsonyabb nyomáson.
(#) Gezaba válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 14, 2015 /
 
Tényleg igazad van, de nem 24L 1bar levegő alapban van az üres tartályban? Szóval 168L/2perc. Vagy lehet rosszul gondolom.. mert a 8bárt az 1 főlött számolják? És az valójában 9 csak normál légkori nyomáshoz képest 8?
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2015
(#) richard1025 hozzászólása Szept 22, 2015 /
 
Pakolás közben találtam 2 lefúvószelepet és egy szűrőt, ha valakit érdekel...
(#) DonJoker hozzászólása Szept 26, 2015 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A tartályon van egy "közcsavar" ami kb. 10 cm-re emeli a nyomáskapcsolót a tartálytól, hogy alá férjenek a szerelékek. Azt szeretném kérdezni, hogy ennek pontosan mi a neve és hol tudnám beszerezni, vagy mivel tudom helyettesíteni?
Nagyon köszönöm!
(#) sityuka80 válasza DonJoker hozzászólására (») Szept 26, 2015 /
 
Közcsavarnak hívják.
(#) zoly15 válasza DonJoker hozzászólására (») Szept 26, 2015 /
 
Közcsavar nem emel annyit el, esetleg még csaphosszabbítót lehetne betenni.
(#) Gezaba hozzászólása Szept 26, 2015 /
 
Milyen olajat kellene rakni kompresszorba? Használati útmutatóba az van hogy jó bele a 15w40 is. Bemegyek a tescoba van 15w40 benzines motorhoz meg 15w40 dizeleshez akkor most melyiket?
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2015
(#) laacika válasza Gezaba hozzászólására (») Szept 26, 2015 /
 
Háát a kompresszor se nem benzines se nem diesel,igy villanyos olaj kellene
Viccet félre,szerintem tök mindegy melyiket veszed.
(#) tibibalogh520 válasza DonJoker hozzászólására (») Szept 28, 2015 /
 
Szia!
Ahogy sityuka80 is írta, közcsavarnak hívják(Van különböző hosszúságú), de "Passzdarab" néven is ismeretes!
(#) sz-imre hozzászólása Szept 30, 2015 /
 
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni. Valaki látott már ilyen kompresszor "dugattyút" boltban? Olasz olajmentes kompresszor. (ferrua)
(#) PIRO hozzászólása Okt 9, 2015 /
 
Üdvözletem mindenkinek!
Megmértem a TK-200 meneteit, nem egészen stimmelnek a megadottak.

A vízkör csatlakozásai: M22x1,5
A levegős csatlakozók: M26x1,5
Az olaj: Felső, szelep menet: M14X1,5 Alsó, leeresztő pedig M22x1,5

Időközben készítettem egy levegő hűtőt is, ha már a hengerfejbe vizet eresztek, ezt is vízzel tervezem hűteni. Képet jelenleg nem tudok róla feltenni, de leírom a szerkezetét:
A levegő egy 18x1-es rézcsövön áramlik, ebbe keresztbe beforrasztottam 7db 6x1-es rézcsövet, forrasztás előtt kiperemeztem, hogy a forgatástól ne tudjanak kiesni. A külső köpenyt egy 28x1-es cső alkotja, ez egy szűkített T idomban végződik, itt történik meg a víz be illetve kivezetés. A T idom másik felébe pedig került egy 28-18 as szűkítő, így fel lett az is forrasztva a belső, 18-as csőre.

Mod: mégiscsak megoldottam a feltöltés, szóval ilyen lett.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2015
(#) laacika válasza PIRO hozzászólására (») Okt 9, 2015 /
 
Ez nagyon frankó lett!!
Az enyém ilyen lett.(levegőhűtéses)
(#) PIRO válasza laacika hozzászólására (») Okt 9, 2015 /
 
Ó nagyon köszönöm a dicsérő szavakat.

Gondolkoztam én is egy hasonló, léghűtéses dologban, csak nem volt otthon lemezem hozzá. Ha meg már elmentem anyagot venni, inkább az épületgépészeti bolt felé vettem az irányt.

Kíváncsi leszek hogy mennyire tud majd hűteni.

A nagyobb problémám a kompresszor meghajtása, az egy szép kihívás lesz még, tekintve hogy 1 fázisról kell megoldjam. A tehermentesített indítás garantált, de még így is neccesnek érzem.
(#) laacika válasza PIRO hozzászólására (») Okt 9, 2015 /
 
Egy izmos 1 fázisú motorral nem lesz gond,minimum szerintem 1500w os kellene,fordulatba mennyit gondoltál a csonkának?
(#) PIRO válasza laacika hozzászólására (») Okt 9, 2015 /
 
Van két darab egyenként 1kw-os motorom, egyező típusok, szóval valószínűleg ezeket fogom összekapcsolni, és úgy hajtom majd a csonkát. 800-900-as fordulatra gondoltam, ez azt jelenti, hogy a motorokon 60-as, a kompresszoron 200-as tárcsa lesz. A Motorok kétpólusúak, szóval 2800 körül forognak, szóval így kb 840 1/min-t kapok majd remélhetőleg.
(#) laacika válasza PIRO hozzászólására (») Okt 9, 2015 /
 
Hááát ő 2 motor 1 csonka?Én inkább eladnám őket és vennék egy nagyobbat.
(#) PIRO válasza laacika hozzászólására (») Okt 9, 2015 /
 
Most néztem webáruházban. hááát.. Nettó 50 körül adnak egy 2,2kW-os motorkát. Nem túl barátságos árfekvés..
(#) Gezaba hozzászólása Okt 9, 2015 /
 
Hja annyiért már vehetsz egy egész kopresszort. 2,2kw motorral. Igaz nem lesz olyan minőségű mint a 50ezres motor
Mekkora a dugattyú térfogata?
(#) laacika válasza PIRO hozzászólására (») Okt 10, 2015 /
 
Hát nem,de ha el adod a két motort akkor abból tudsz venni egx használtat,egy 1,5kw os egyfázisú már elhajtaná!
Én ez miatt vettem freki váltót ami 1 fázisból csinál 3x230v ot.Ehhez a kompresszorhoz vettem gy Imi 2,2kw os mocit,a frekivàltóról hajtom a kiscesztergém is,igy potival tudom állitani a fordulatot,meg gondolandó te esetedben is a vásárlása.
(#) PIRO válasza laacika hozzászólására (») Okt 10, 2015 /
 
Igen, én is nézegetem a frekiváltókat, szemezek velük.. Neked milyen típusú géped van?
(#) laacika válasza PIRO hozzászólására (») Okt 10, 2015 /
 
Hát az enyém nem mai darab,de vétel előtt utánna érdeklődtem és azt mondták megbizható darab.
Toyon Denki 2,2kw
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2015

images.jpg
    
(#) kormika válasza PIRO hozzászólására (») Okt 10, 2015 /
 
Szia! Ha visszalapozol kicsit, akkor megtalálod az én kompresszoromat. Nekem is csonak kompresszort hajt egy egyfázisú indítókondis imi motor, ami 750W-os. Simán indul, és 6 bárnál vesz fel a motor 5A-t, az adattábla szerint 6,5 a megengedett, szóval simán viszi. Az említett hozzászólásban leírtam a tárcsa átmérőket.
(#) Gezaba hozzászólása Okt 11, 2015 /
 
Nektek mennyi idő alatt nyomja fel a tartályt 8bárra? És mekkora a tartályotok. Az előbb már számolgattuk hogy az enyémy 2perc alatt 24l az 24*8=192L az 96L/perc szívás. Ami nagyon gyengusz. A dugattyú külseje felmelegszik 70-80c re is. A levegő bent akkor lehet vagy 100c. Ha le tudnám hűteni 50c re az mennyit segítene? Nincs egy táblázat valahol levegő hőtágulásáró?Hány százalakkal nő a levegő térgogata 50c ről 100c re melegedve?
(#) Nemtudhatod válasza Gezaba hozzászólására (») Okt 11, 2015 /
 
Következő: »»   84 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem