Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Bocs, a 2. ponthoz még annyit, hogy "csiszolás" után nitro hígítót öntök rá, egy percig rajt hagyom, majd papír zsebkendővel, több darabbal, szárazra törlöm. Az egész folyamat során csak a nyák szélét szabad megfogni. Vasalás után hengerezés, gumihenger, stb.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
Idézet: „Youtubeos tutorial alapján mezei canon nyomtató papírra. Arról ne is beszéljünk.” Ez melyik is ? Jó lenne egy két kép , hogy látnánk a hibákat is . A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
Köszönöm szépen a gyors választ! Hétvégén neki is álok a 4es ponton kísérletezni.
eyess Erre gondoltam, én egy ennél jóval nagyobb nyákon próbáltam meg persze vasalóval. Itt is az volt a probléma, hogy áztatás után letépte a festéket. Csak itt kb a 25% -a maradt ép. Bár lehet, hogy itt is ki kéne kísérletezni az optimális melegítési időt.
1. Rosszul teszed, ha a kívánt méretet vágod ki, hagyjál rá minimum fél centit minden oldalról és a nyomatot próbáld a közepére illeszteni, így talán a szélére is jobban rá ragad a festék. Meg ugye ilyenkor már nem annyira számít ha nem kesztyűvel fogod meg a nyák szélét, ugyanis akkor is összezsírozod egy kicsit akaratlanul is hiába az óvatosság.
3. Tegyél fel egy hirdetést, minimális postaköltség mellett talán lesz aki küld neked műnyomót. Talán én leszek az, mert nekem is fogytán van. 4. Nekem a vasalás eddig csak akkor sikerült ha 200-230°C-os vasalóval a lehető legtovább vasaltam és erőből rányomtam mindenhol (pedig sokkal alacsonyabb hőfokon olvadó toner porom van). Én emiatt nem nagyon tapasztaltam még olyan látvány vezetősáv görbüléseket. 5. Én az ujjammal szoktam ledörzsölni róla a papírt, egyszer próbáltam egy videóban látott körömkefével, le is szedte róla a festéket.
Pedig , ha a videót pontosan követted , akkor sikerülnie kellene.Én már csak tudom.
1. Kicsit nagyobbat vágj, sorjázd le. Finom csiszolópapírral távolítsd el az oxidréteget és érdesítsd fel egy kicsit a felületet.
2a. 70% -os alkohollal töröld át a réz felületét zsírtalanítás céljából. 5. Áztasd le a papírt. Nálam úgy feltapad a toner, hogy a fogkefe nem viszi le. 7. Marratás után a tonert súrolóporral távolítom el. A 0.2 mm -es vezeték is sikerül.
Én nem vagyok sem gyakorlott, sem sikeres panelgyártó, de számos próbálkozás és kísérlet tapasztalatainak birtokában tudok nyilatkozni.
Természetesen ki kell vágni a panelt, de ezt lehet maratás után is, illetve a felületet is meg kell tisztítani, de elvárt tisztaságot számos módon el lehet érni, amik egymással egyenértékűek. Nincs értelme egyik, vagy másik módszert jobbnak kimondani a másiknál. Bármi jó, amitől oxid és zsírmentes lesz a felület. A vasaló hőfoka már más kérdés, és itt kapcsolódik a szerintem egyetlen lényeges körülmény, amiről alig lehet olvasni. Távolról sem alkalmas minden lézernyomtató a megfelelő porréteg átviteléhez szükséges papír nyomtatására. Pontosabban nem is maga a nyomtató a lényeg, hanem a benne lévő por milyensége. Ezek egymástól jelentősen eltérnek több paraméterükben is, de a fixálódási (itt most olvadási) hőmérsékletük más, és más. A nyomatót ez nem zavarja, mert a saját porához van beállítva, de a jelen felhasználási mód specialitása miatt ez a dolog nyitja. Ha jó a por, és eltaláljuk hozzá a megfelelő vasaló/lamináló hőfokot, akkor oxidos felületen is jó panelt tudunk gyártani. Külön érdekesség, hogy a drágább mai nyomtatók kevésbé jók a célra, mint a régiek. Pl. a HP 1100-al jól ment, de a mostani Xerox-om ebből a szempontból értékelhetetlen. Idézet: „Pl. a HP 1100-al jól ment, de a mostani Xerox-om ebből a szempontból értékelhetetlen.” Mert hogy ? Nekem ez olyan hihetetlen .Én már sokféle márkájú nyomtatóval csináltam már ily módon nyákot , de nekem még mindig mindegyikkel jól sikerült .A tény , hogy a hőfok az számít meg sok egyéb részlet ami mindenkinél más , és más lehet , de ezek az eltérő dolgok percek alatt kiderülhetnek , és már a szerint biztos lehet a végeredmény . Egyébként a Xeroxnál mi a gond ?
Oxidos vagy túl fényes réz felületű panelre nem sikerült megbízhatóan felvasalnom a tonert. kisebb - nagyobb rajzolat darabok feljöttek, amikor a papírt ledözsöltem. Benzinnel zsírtalanított panellel sem sikerült.
És mivel érdesíted fel a felületet? Én 1200-as csiszolóvászont vagy csiszoló szivacsot használok súrolóporral nyák tisztításra (de váltani fogok trisóra azt talán nem használja el anyám). Végül denaturált szesszel letörlöm a nyákot és minél gyorsabban elkezdem a vasalást. De nálam mindig csak akkor sikerült ha jó sokáig vasaltam és jól rányomtam.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
Idézet: „Benzinnel zsírtalanított panellel sem sikerült.” Ez nem túl jó megoldás a benzin tartalmaz olaj származékot .Vagy ez milyen benzin is volt ,
Kivágás és sorjázás után polírpapírral csiszolom, vízesen súrolóporral és szivaccsal (a keményebb rétegével) átdörzsölöm, szárazra törlöm papírtörlővel. 70% -os alkoholba mártott vattával letörlőm. Megvárom, míg minden alkohol elpárolog. A panlelera helezem a nyomatot és együtt teszem a vasalóra. A közepétől kifelé simítom, míg meg nem tapad a toner. Hagyom kicsit felmelegedni, aztán átpréselem a nyomtatott árbát. A műnyomó papíron látszik a huzalozás "dombornyomásban". Minél vékonyabb a huzalozás ill. kisebb szigetelési távolságok vannak a tervben annál alacsonyabb hőmérséklet kell. A toner ne olvadjon és nem terüljon szét, inkább csak tapadjon. Durvább panelen a szétterülés nem okoz problémát. Ha mégis valahol átvezetést sikerült vasalni, rajztűvel szinte kaparni kell, hogy lejöjjön.
Azt kellene kipróbálnod , hogy ha bármilyen módszerrel letakarítod a nyákot , most mindegy , hogy benzin , vagy bármi más .Azután tegyél egy próbát víz alatt , ha szépen elterül mindenhol a víz , és nincs taszítás , tehát a víz nem akar úgymond elszökni a nyákról hanem mindenhol fixen megáll , és ott is marad , akkor a tisztítással nincs gond.Ha ez nem úgy van , akkor jöhetnek olyan gondok , hogy itt ott nem tud megmaradni rajta a rajzolat.
Akkor igazán tökéletes egyébként , ha a nyákot először egyenesen tartva megmarad a víz a felületen viszont ha egy kicsit ferdén tartva lefolyatod róla a vizet, de még is marad rajta egy vizes film réteg , és sehol nem keletkeznek a réz felületen szigetecskék , na akkor az biztosi , hogy sikeres lesz a végén is.
Köszönöm a tanácsot, de már így is 99% -ban sikerül a felvasalás még a 0.2mm -es vezetéké is. Az alkoholos letörlés működik.
Az már jó , ha csak 1% a hiba lehetőség , akkor az igen jó.
Dry fóliát vasalóval is fel lehet vinni?
Műszerész tanfolyamon úgy készítettük a fóliát hogy voltak fel ragasztható forr szemek vezetősávok különböző méretben hol lehet ilyet venni?
Ki kell próbálni , szerintem te leszel az első aki erre használja a vasalót . De a videók közt találsz egyszerű megoldást amihez nem kell lamináló-
Egészen pici nyákokat (pl. 2x2cm) is lehet laminálóval és dry fóliával csinálni?
Persze ha már 5 db van egy lapra montírozva akkor már bőven jó , de én úgy szoktam hogy lelaminálok egy A/4 es nyákot és levilágítás előtt vágom le a kellő darabot (pici ráhagyással) majd maratás után vágom pontos méretre. De ha már méretrevágva akarod laminálni arra is van megoldás , egy nagyobb darab nyákot kell "utánaküldeni" és az kitolja a picit a laminálóból .
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2015
Találtam egy le írást ahol azt írják hogy fel kell melegíteni átunna kell rá rakni a filmet.
vasálással dry fólia A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2015
Vasalóval felrakni azt hiszem nem egyszerű. Nagyon fontos, hogy ne maradjon levegő buborék (és persze egyéb szemét, porszem sem) a film alatt. Ha nem sikerül elsőre levegő mentesen felragasztani akkor valószínűleg azt a fóliát már bebuktad.
Laminálóval úgy szoktam, hogy a védőfólia lahúzása után a dry film egyik végét feltapasztom a nyáklemezre úgy, hogy először a nyák élének a közepén nyomom hozzá, majd innen a két széle felé végighúzva az ujjam felsímítok egy kb fél centi széles sávot, de közben nagyon ügyelve arra, hogy máshol véletlenül se érjen a nyákhoz. Ezután betolom dry filmmel felfelé a laminátorba és a film eltartott részét visszahajtom a lamináló tetejére és folyamatosan enyhén feszesen tartom ahogy a lamináló húzza befelé, egészen addig, amíg egyáltalán kézzel elérhető. Így az esetek 90%-ban tökéletesre sikerül. Ez lett volna a másik kérdés, hogy eltartható-e ez is a nyákon. Ugyanis én még csak most készülök fóliát rendelni, csak nem tudtam eldönteni, hogy a 15x200cm-eset rendeljem vagy a 30x100cm-eset. De akkor a 30cm széleset veszem, mert az rá megy egy A/4-esre és csak évente elég egyszer laminálnom, nyákot tisztítanom. Nekem sokáig elég egy A/4-es, mindig kis nyákokat szoktam csak csinálni, azt is ritkán.
Sötét hűvös helyen több évig is eláll, én a fénymásoló fólia (A/4) dobozában tartom a fiókban
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2015
Előre laminálni és utána vágni? Ilyet sem láttam még, Laminálsá után a felső fóli nem sérül vágásnál? Mivel vágod? Minél nagyobb a panel, annál nehezebb jól fellaminálni a fóliát, most tényleg azzal indítson szegény, hogy kidob egy a4-es fóliát? Gondolom nem annyiért veszi, mint amennyiért mi vettük.
Én olyan 700Ft-ért venném a 30x100-ast. Van olcsóbban is 5méteres kiszerelés esetén, de 4 méterrel nem tudnék mit kezdeni, ha csak nem jön most rá ajánlat. Ti mennyiért vettétek?
Engem is aggaszt a vágás, de készíteni akarok egy mini nyákvágó körfűrészt, de akkor még mindig ott lenne a vágáskor keletkező por probléma. Gondolom ezt sem szabad tapogatni laminálás után.
Mindig nagyobbra vágom 5-5mm el a panelt és maratás után vágom pontos méretre ,tehát nem gond ha picit sérül a fólia széle.Karos ollóval vágom a fóliás oldal felől és nagyon keveset sért a fólián az olló . Ez a sérülés meg bőven belefér technológiai keretbe
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2015
ja hát kérem karos ollóval nem lesz sorjás, de egyébként sorjázni kell, mert nem nyomra rá a filmet a leszorító üveglap ha sorjás a széle.
És ha fűrésszel tudom csak vágni az gond? (a por miatt)
Vagy a dry mindkét oldala védve van 1-1 átlátszó fóliával? Vagy ha rálaminálnék még egy védő fóliát? Kérdés, hogy milyet, meg egyáltalán lehúzható-e utána. Még lamináló gépem sincs, várom a LIDL akcióját. |
Bejelentkezés
Hirdetés |