Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Ezt olvastad? Egy darab elég hozzá ebből az áramkörből... A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2015
Szia!
Köszi, nem néztem még, ezzel szemeztem: Bővebben: Link, de sajnos egyikhez sincs minden alkatrész meg, úgyhogy majd inkább MCP73832-vel csinálom meg, azzal olcsóbban is jövök ki.
Szia,
Az MCP-vel megépítettem, az alapkapcsolás működik, jól tölt.. (bár nekem valamiért a led nem világít...)
Két fajta van. Az egyik IC-nek a STAT kimenete GND-t és +VS-t is ki tud lenni, a másiknak, ami valószínűleg neked van, csak GND-re tudja húzni a kimenetét. Tehát a LED-et a +VS és a STAT közé rakd. Lehet pont invertálva fog jelezni. Adatlapból tájékozódj.
Üdv mesterek!
Kipróbáltam egy töltő áramkört mellékelem a képét egy ampermérővel mértem a kimenő áramot az normális dolog hogy egy darabig állandó a kimenő áram utána meg elkezd ingadozni fel-le ez így jó vagy hibás az áramkör egyébként feltöltötte az akut.Köszönöm az esetleges válaszokat!
Jó lehet...
Nézd a feszültséget is, az lefelé nem mászkálhat. Amíg állandó áramot látsz addig áramgenerátoros módban tölt, a feszültség kúszik felfelé. Amikor az áram elkezd csökkenni, akkor a feszültség már nem kéne mozogjon
Ha az áramot a töltő és az akku között méred, megbolondíthatod a TP4056-ot.
Sziasztok!
Kezembe akadt egy hibás powerbank, megnéztem és egy kis SMD tranzisztor égett ki az (USB) akku töltő részen aminek ha jól látom egyik lába közvetlen az akku celle pozitív lábára van kötve. Szeretném tudni mivel lehet ezt helyettesíteni, milyen tranzisztor lehet ez? A cellákat kivettem, 4db 18650 volt párhuzamosan kötve, 0.2voltot mértem rajtuk, szétszedtem és egyesével néztem melyiket lehet regenerálni, 3db jónak bizonyult, de a 4. cella hibás az teszi tönkre a töltőn a tranzisztort. Sanos onnan tudom, hogy a kicsi USB-s lassú töltőmre kötöttem egyesével ezeket a cellákat mert azzal szoktam 3.6Voltig regenerálni, hogy ezután normális litiumos töltő is befogadja és letudjam tesztelni. Ez a cella kiégette abban a kis töltőben is az ugyanilyen tranzisztort. Az egyiken még majdnem olvasható a felirat 432 vagy 437 van talán ráírva... Csatolok képeket a tranzisztorok bejelölve. Kérem, ha van ötletetek mivel lehetne helyettesíteni, összátok meg velem. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2015
Köszönöm a hozzászólásokat Pipinek és Nedudgi-nak akkor lehet hogy azért volt mert a töltő és az akku közt mértem áramot!Köszi!
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2015
Átalakítottam a fúrómat. Kivettem a kínai akkuvédő elektronikát, mert folyton lekapcsolt. Kivezetem egy tuchel aljzatra a 4 pack li-ion akkut. Néhány kérdésem van:
1, Elég a teljes kapocsfeszültséget figyelnem a lemerülés miatt vagy minden akkut egyenként kell? 2, A 16850-es aksikat meddig süssem ki? 3, Hogy elkerüljem a mélykisülést terhelés alatt vagy nyugalomban kell mérni a fenti értéket? Ha lenne olyan kapcsolása valakinek, ami nem eszi meg az akkukat, és egy fettel lekapcsolja a cuccot a megfelelő feszültségnél az is érdekelne. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2015
Hali!
Én is így használom több éve, kivezetve a cellákat, a töltő balanszeres. A fúróba nálam nincs védőelektronika, így gyakorlatilag használaton kivül sem merül Mikor "úgy érzem", vagy látszik hogy hosszabb munkához kell akkor töltöm, szerintem érezhető mikor kezd konyulni egy cella, de idáig nem szoktam várni. Vettem ilyet, de nem próbáltam/építettem be Bővebben: Link
Szia!
A legkisebb kisütési feszültséget az akku adatlapjából tudhatod meg, amiket én vettem azoknál elvileg 2.5V-ig is le lehet menni. 3V-ig meg úgy általában le lehet menni a lítiumos akkukkal, ha nincs adatlapod, akkor szerintem ezt vedd alapul. Terhelés alatt is a minimális feszültség felett kell maradni. Vacakolok egy ideje hasonlóval, de még csak tervezgetek, de annyit már kikísérleteztem, hogy ha nyugalmi állapotban egy folyamatosan tápon levő CMOS kapcsoló IC, pl. 4066 elválasztja az akkukat a védőáramkörtől és ez kapcsolja a védelem tápját is egy feten, vagy tranzisztoron keresztül, akkor lényegében a védő áramkör is csak akkor fogyaszt, amikor a fúrót használod és olyan állapot sem fordulhat elő, hogy a védő áramkör nem kap tápot, de valamelyik mérő bemenete meg összekapcsolódik valamelyik akkuval. Amikor minden ki van kapcsolva, akkor a motor és az őt kapcsoló fet közötti pont lebeg. Ha meghúzod a ravaszt, akkor ott a motoron keresztül megjelenik a táp (lehetne 0V is). Ezt triggerként felhasználhatod a védő áramkör bekapcsolásához. Ha már a motor forog, akkor a fet és a motor között majdnem nulla Volt van. Ha a motor ki van kapcsolva és a fetje még be van kapcsolva, akkor tényleg 0 V van ott. Ha ezt a különbséget tudod figyelni (pl. TL431-el elemeled egy könnyen kezelhető feszültség szintre), akkor a védő áramkör automatikusan le tudja magát (és a motor fetjét) kapcsolni, ha a fúró már egy pár másodperce áll. De egy kapcsoló is megteszi, ha nem vagy feledékeny. A mellékletben a fent említett feszültség eltolásra egy példa van egy fordulatszám állító áramkörből, ahol a túlterhelést is lehetett figyelni. Neked nem kell mérő sönt, a fet maga elég lehet erre. Ha van helyed elegendő alkatrésznek, akkor szerintem minden akku feszültségét ellenőrizd, ne csak összegezve. Én hőmérséklet mérést is tervezek. Pont azért, mert egy korrekt automatán ki-be kapcsoló védő áramkör nekem 3 akkura is hagyományos módon akárhogy variáltam eddig 60-70 alkatrészt igényelt (a hely meg szűkös), ezért már mikrokontrollert akarok bevetni.
Mindenkinek köszi.
pipi: Nem jelölik a nyugalmi áramfelvételét a kis mérőnek. Egy teszternek jó lehet, de nem derült ki miképpen választom ki az akkukat. rascal: Ezt a kis magyarázatodat még emésztenem kell, de már kapisgálom. Természetesen nincs helyem. A 2x4 aksi kissé ki is lóg az eredeti házából. Kénytelen voltam fixen összeszerelni.
Kérdezz bátran, ha valamit kicsit ködösen írtam volna meg. Pl. TL431-ből biztosan kell még egy az akkupakk 0 pontjára kötve is, amihez lehet a rajzon levő feszültségét hasonlítani. Ezt lehet mindjárt (az) egy(ik) referencia az akku feszültségek méréséhez is használni.
Az akkukat hogyan rögzítetted egymáshoz? Nekem forr fül nélküliek vannak, ezért sima 16850 tartókba pakolom őket. Lehet, hogy egy-egy nagyobb áram miatt felhevülnek és kilágyulnak a tartó most még rugalmas érintkezői.
Ezek "megmentett" laptop akkuk. Gondolom az elektronikájuk halt meg. Volt rajtuk ponthegesztett lemezke. Méretre vágtam és azokat mertem forrasztani. Szigszi és melegtakony . Most már csak a drótokhoz férek hozzá. A többit majd úgy kell kivésni ha cserélni kell.
Én közvetlenül az akkut inkább nem mertem.
Szia!
Te sima 18650 elemeket raktál bele aminek a negativ végén van a védelem?
Szia!
Én most rendeltem egy ilyet. Ez elvileg mindent tud amit kell. Túltőltés, kisütés, hőfok stb védelem. És ráadásul kicsi. Majd le irom ha megkaptam hogy milyen.
Nem. 4*2db 18650-es Li-ion akkumulátort tettem bele csupaszon. Nincs védelem. Éppen azt írtam, hogy kivettem a védelmet, mert nem bírta a terhelést és leoldott.
Amit linkeltél az valószínűleg bírni fogja (30A).
Szia!
Jól néz ki, kíváncsi vagyok milyen lesz. Tetszik a leírása: ha úgy látod, hogy az R15 forró, vagy fűstől, akkor ellenőrizd a polaritást.
De akkor eredetileg védelmes volt. Szóval nem ipari cellákat vettél amit a samsung , lg meg a sanyo csinál. Csak azért kérdezem mert az ipari cellák tudnak 20-30A folyamatosan leadni a többi max 10-et de inkább 7A. Vagyis tudnak többet is csak behalnak tőle.
Sziasztok.
Én is belefutottam abba a problémába, hogy az akku védelme letilt... tehát az akkus fúró csavarozóm használhatatlan... (1 csavar behajtását sem tudom elvégezni, mert letilt... Kiveszem az akkut, újra behelyezem akkor megint működik, majd előröl az egész.) Mit lehetne ez ellen tenni? A fúrógép tipusa: Budget BAS108, az akku pedig 10,8V, 1300mAh-s. Volna valami megoldás, hogy használni tudjam? *A cellák tipusa: HPICR18650, 1300mAh, 3.6V és 3 db van az akkuban. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2015
Bocs, de 6 hozzászólással lejjebb v. feljebb leírtam mindent. Ha behalnak hát behalnak. A védelmet külön vettem az ebay-en. Beletettem, összeraktam, majd kivettem.
Helios: Úgy érted, hogy a gyári cucc letilt?
Igen. Sajnos az. Tök mindegy mit csinálok vele letilt...
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2015
Gondolom nem garanciális...
Szerintem az Li-po és azzal jobban kell vigyázni rövidzár és más ügyben, így nem merem azt mondani, hogy belezd ki a védelmi elektronikát. Függ attól is, hogy mennyire vagy jártas a forrasztópáka használatában.
Ha forrasztani kellene akkor megoldom. Az akkuk li-ion-osak.
A legujabb fejlemeny a litium.akkuk technologiajaban. A legujabb töltök ki tudjak a cellabol.olvasni a sorozatszamot es a gyartasi idöpontot. Meg nem tudtam kideriteni hogyan teszik ezt, de ma a kezembe került egy nagyteljesitmenyü akku (96Wh) amiböl ezeket az infokat ki lehetett olvasni. A cellakon nem latni semmi extrat azonkivül, hogymindengyiken van nyomtatott sorozatszam ( ugyanaz mint a keszülek kepernyöjen
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2015
Hello,
Három darab különálló 18650-s vagy gyárilag egybe van? Bár igazábol tökmindegy mert ha van benne védelem, akár az elem alján vagy a pakba az MAX 7A. Na most egy aksis gép nem ennyit vessz fel, hanem a többszörösét. Védelem nélkül is lehet használni ha kibelezed. De ha mélykisülésbe küldesz egy cellát párszor akkor hamar tönkre megy. A másik dolog hogy ezek az olcsó 18650-ek nem erre a célra készültek. Ledes lámpa és társaiba. Ott meg semmi nem akkar 20A felvenni. Erre vannak az ipari cellák amik a laptopokba is van, de ott is a max árameröség még kics és vannak a kimondottan gépekbe való 18-20-25-30A stb munka áramosak amik persze nem 600Ft-ba kerülnek. De van egy alternativa még a lipok amiket a modelezésbe használnak. Én ilyeneket épitettm be fúrokba itt aztán semmi korlátozás nincs. Viszont pl egy 1000mAh 11,1V akkupak letud adni 25-35A-t. A gépekbe duplán vannak párhuzamosan kötve. Sajnos itt a méret szabb határt mert minél nagyobb a kapacitása annál nagyobb az akkupak. Én most ezekhez rendeltem probaképp a fentebbi linkbe egy 30A védelmet ami balanszol meg minden.
Hát biztos van valami elektronika benne mert máskép nem nagyon lehet. Vagy olvasni tud a töltö.
A) A fúró elromlott, megnőtt az áramfelvétele. Az aksi és az elektronika jól megy, de nem tudja kezelni a nagyobb áramfelvételt. Azt hiszi hiba van (mert hogy az is van) -> fúró javítása, ha lehet (szénkefe, kommutátor, stb. nem értek hozzá)
vagy elektronika kiiktatása; minden aksi érintkező kivezetése valamilyen csatlakozóra (4 pólus); külső, balancer-es töltő beszerzése. B) Megnyúlt a védelmi elektronika. Azt hiszi, hogy gond van. -> új elektronika beépítése vagy elektronika kiiktatása; minden aksi érintkező kivezetése valamilyen csatlakozóra (4 pólus); külső, balancer-es töltő beszerzése. Az én eszemből ezeket lehet tenni. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |