Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Index
Az én adatlapom szerint -8V-nál 13A 125 fokon, 15A 25 fokon. Amint látod, ez hőmérséklet függő.
Fontos, hogy -8V, mert ez p csatornás.
Üdv!
Szóval lenne ez az indexrelé: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/bb7fe09465f909363224e3d2...00.jpg Az volna a kérdésem, hogy a C3 kondi helyére csak polarizált elkó vagy tantál van itthon. az szeretném megkérdezni, hogy jó e hogyha úgy kötöm be hogy a föl a negatív sarka a kondenzátornak??
Melyikre gondoltál? A 100 u-sra? Mert az - a rajzzal ellentétben - csak elko, vagy tantál lehet. És annak a negatív kivezetését a földre kell kötni, igen.
Sziasztok!!
Motorkerékpárban találkoztam egy nagyon furcsa indexrelével. Sorbakapcsolódik az izzókkal,elakadásjelző funkció vagy külön visszajelző vezeték itt nincs. Ami a poén:egy sima váltó relé,körétekerve ellentétesen egy vastagabb tekercs(tehát két tekercs van a relé magján,mint egy "trafó?"),egy 150ohmos ellenállás és egy 2200µF kondenzátor. Ennyi,semmi elektronika,se dióda,se tranzisztor,se semmi!! És ez így működik!! Ha bekötöm sorba, szaggatja az áramot,mint egy bimetallos régi relé. Megpróbáltam visszarajzolni,de kifogott rajtam a kapcsolástechnikája...ugyanakkor nagyon érdekelne,hogy a fenébe tud működni!
hali mindenkinek.
Olyan kapcsrajzot tudna nekem valaki csinálni ami egy indexet müködtetne ugy hogy meghúzom az indexkart egy picit és ezután villog 3x -5x a lámpa.A rendszer 12v-os. A rajzokat előre is köszönöm.
Hy mindenkinek suzuki swift 2 index relé elektronikájának a kapcsolási rajzára lenne szükségem.segitségeteket elöre köszönöm!
lefogadom, hogy ugyan az, mint bármelyik hagyományosan megszokott index relé...
egyébként van olyan topik, ahol kapcsolási rajzot lehet kérni... ja meg annyira nem bonyolult a dolog, ha szétkapod, magad is fel tudod térképezni mégis mi hogyan van benne.
Ez a téma nem ezzel kezdődött, de ha már volt olyan rendes valaki, hogy az új témát kitörölte, mert esetleg az "index tartás" túl egyértelmű lenne, beírom megint.
Egy rövid idejű jelre kellene még tartani az index villogását 3-4 villanásig. De ha már 2-3 mp-ig ment, és utána kapcsol ki, akkor ne legyen még 3-4 villanás. Ami sztem kell hozzá: pár tranzisztor, kondenzátor, relé, és ellenállások, meg egy poti. Ha vmi leirása van vkinek, azt megköszönném. Pl úgy általában hogyan kell egy ilyen áramkört méretezni.
Találtam egy kapcsolást a gyűjtemény alatt.
Ez jó, mert 12V-ról megy. Ezt hogyan lehetne átalakítani? Én kb úgy gondoltam, hogy ennek a kapcsoló helyére kellene tenni egy tranzisztort, amin bejön a jel, és ha elengedem, ez tartja a relét. Ha pedig már régebb óta nyomom, egy másiknak ki kellene "sütnie" ezt. Az gondolom egy másik tranyó(vagy 555), elleneállás, meg kondi.
ÚJ témát nyitni azért, mert ez decemberi.
Ezért lett törölve, megírtam privátba..
Nem,nem azért, mert decemberi, hanem mert ő sem az előtte lévő dolgokhoz írt.
És én is útállom, amikor a témacímekre keresve nem ad értelmeset, ha meg a hozzászólásokat keresem, akkor többszáz találat, és találjam ki, melyik a jó. Legalább csinálna egy csoportosítást, hogy milyen témacímek jöttek ki, azokon belül már talán könnyebb. Nekem elég össze-visszának tűnik. Meg Aműgy is. Felteszek egy indexes kérdést. Jön rá 10-20hsz, és lezárom. De másnak már ott lesz, ha kersi. Ha meg lenne külön autós rész is, stb, stb, stb. De ez a ti oldalatok. Én csak tanácsként írtam. Segíteni, ha nagyon kell, tudok picit. Amúgy a többi oldahoz képest, ez még egész rendezett.
Legalább áthelyezhetted volna. Na mind1.
Peace
Úgy emlékszem az indexkapcsoló a pozitívot kapcsolja ,ha igy van akkor ez a kapcsolás szerintem egy rövid nyomást megnyújt kb 7s re, a hosszabbakkat nem befolyásolja. Mindkét irányhoz kell belőle egy egy.
Köszi!
Amint tudom megépítem, és beszámolok. Most látom egy másik topicban is hasonlót írnak. Monostabil 555-el részen ki is lehet számolni.
Bocsi utólag az jutott eszembe, hogy az index megszakítója lehet hogy a kapcsoló előtt van ,így minden ütem ujraindítja az időzítőt igy ez valoszínűleg nem lesz jó.
Ok, átgondolom, meg kimérem.
Közben azt néztem, hogy a 12v-ot a kapcsoló utánról szedném. Akkor magát tartja, ha meg elenged, nem kap tápot.
Megnéztem a rajzot.
Az autóban valóban beszaggatná az indexrelé az időzítést, és újraindítaná. De előjött egy másik probléma is. Ha kiteszem a másikirányba, azzal a jellel meg kellene szakítani. Azt hogy lehet? Azonkívül, hogy megszüntetem a 12V-át.
Most így átgondolva lehet, hogy inkább pic lesz belőle.
Ráteszem a lábaira, egy progi meg nem nagy cucc rá. Viszont az elektrónika részéhez hülye vagyok. Hogyan tudom pl a 12V-os jelet rátenni? Volt, aki TL071-et mondott. 5v-al a 12-t vezérelni egy tranzisztorral lehet, ha jól sejtem.
A 12 V - 5V és az 5V -12V átalakítás szerintem igy működhet.
Megnéztem a kapcsolást. Picen is tortem a fejem.
De az a gáz, hogy az indexrelé van a 12V felől. Ha bekötök egy relét párhuzamosan a kapcsolóval, azt hogyan tudom megállípítani, hogy a kapcsoló rövidre van-e zárva. Gondoltamolyanra, hogy 12V-ról lehúzok egyet a kapcsoló födtől távolabbi lábára, megg két tranzisztor, és ha be van kapcsolva, ad jelet. De ez elég durvának tűnik.
Ez elég csúny lett. Ami bal tetején megy fel, az jön az indexrelétől. A másikafix 12V. Meg két tranyó.
Ha én csinálnám, (bár lehet hogy logikailag nem úgy működik ahogy te szeretnéd ) Indexrelé bal - időzítő indul jelfogó rövidre zárja, ha letelt az időzítés jelfogó elenged ,ha az index még kint van akkor megy tovább ha nem akkor rövid impulzus volt és az időzítés letelt (ha menet közben a másik irányt bekapcsolod min egy ütemre törlés esetleg indul az időzítés a másik irányba)
Igen. Én is eddig jutottam.
De ____-_-_-_-_-_-_-_-____ ____---------_!--------- A felső az index jele, alsó az időzítő. A "ha az index még kint van" dologgal van a bajom. Nem tudom megmondani. Vagy időzítés után várok még 3-4mp-et, és ha addig kapna egy pillanatra jelet, akkor nem indul el az időzítő. De ezt is elvetettem. Tehát vhogy a kapcsolót kellene néznem. A másik megoldás: a kapcsoló teljes lenyomás állípotához teszek 1-1 mikrokapcsolót. És ha odaért a kar, törli az időzítőt. Ha meg nincs ott, de volt jel, akkor időzítő indul. De ez sem túl elegáns Aztán az is megfordult a fejembe, hogy indexrelé kivág, és a pic villogtatja a relékkel. De ez sem túl... A kapcsolót kellene kicserélnem egy duplára, de az meg gyári. Tehát maradt a tranyós ötletem....
Ha piccel csinálod ,akkor a lekapcsolás után mondjuk két indexütemnyi szünet állítja alapba a szerkezetet (ha folyamatosan indexelsz csak a lekapcsolás után indulhat a következő ciklus)
Vagy elvágod a kapcsolóról a lámpákhoz menő vezetékeket és ezt egy jelfogóval kapcsoltatod az indexrelére, az indexkapcsolóval meg tetszőlegesen vezérelheted ezeket a jelfogókat .(Így mindíg tudni fogod hogy hol áll ).
Indexáram figyelés,jelszünetben jelfogó bont és a kapcsoló előtt test nézése (ha van kapcsoló be van kapcsolva ,lehet hogy ehez az indexrelét egy 100k val át kell kötni de szerintem nem)
A jelfogó részt nem vágom.
Arra gondolsz, hogy pl a kapcsolóra rákötöm a 12V-ot, és az húz meg egy relét? A pic, vagy 555 meg egy tranyón keresztül szintén meghúzhatja. És akkor elég 2 relé továbbra is.
Nagyjából, csak ha igy csinálod a kapcsolóval is kell sorbakötni egy diódát és a kapcsoló, és a dióda közös pontján tudod érzékelni a kapcsolót.
Kb így gondoltam.
Most már csak 1 probléma maradt. Hogyan tudom megszakítani, ha a másik irányba is kiteszik?
A lámpák kimaradtak, azok a 0, és a relé között vannak. Az indexrélet mindegy, hogy a relé után, vagy elé teszem, majd ahogy könnyebb.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |