Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!Nekem is egy oceán eco 20 kazánom van.Most éppen azt csinálja,hogy bekapcsol akkor is ha éppen a szobatermosztát ki van kapcsolva.Ha bekapcsol akkor ki-be kapcsolgat mintha a mikro kapcsolót ki-be kapcsolgatnám.Tudna valaki segíteni mi lehet a probléma.
Helyszín ismeret nélkül csak általánosságokat lehet mondani. Minden lehetséges kötést, csatlakozásokat, légtelenítőket, elosztókat többször, semmit nem kihagyva, nagyon erős megvilágítással, szinte nagyítóval, az egyes köröket szakaszolva kell átvizsgálni. Meleg helyeken a hajszálcsövesség rendesen eltünteti a szivárgó nedvességet, vízkövesedéseket is keresni kell, nem csak nedvességet. A leírtak alapján ilyesmit csinálhattatok. Gondolom a szakaszolhatóság miatt cserélte a szerelő a padlófűtésben a szakaszoló csapot (szelepet). Néztétek külön a kazánt, minden bejövő és elmenő irány golyós csapjait megbízhatóan lezárva? Ugyanis a kazán belső/hőcserélő szivárgását így lehet kiszűrni, a szivárgás tetejébe elgőzölöghet, zárt égéstér esetén pláne.
Golyós csapoknál fontos, hogy tökéletesen zárjanak. Gyakran néhány év múlva már nem zárnak rendesen, vagyis nem lehet szakaszolni. Ilyen esetem volt, szívtam a nyomáscsökkenéssel, nem találtam. Végül a pincében ahol egy régi, használaton kívüli vegyes tüzelésű kazán két jókora lezárt golyós csappal volt bekötve, az egyik tökig lezárt golyós csap szivárgott befelé a kazánbelsőbe.
Sziasztok!
Van egy Ariston TX23 MI kombi kazánunk, aminél a következő hiba jött elő: Fűtésnél és a melegvíz előállításnál egyaránt előfordul , hogy a begyújtás után szakaszosan adja a szikrát, mintha nem érzékelné, hogy van láng. Minden funkciója működik, ennek a kivételével. A kérdés az, hoy mi lehet a probléma és javítható-e? Köszönöm!
Sziasztok!
Az alábbi probléma megoldásához szeretném a segítségeteket kérni: Van egy két éve üzemelő Saunier Duval Isotwin F25 H mod (kombi, turbó) gázkazánom. A fűtési rendszer (2 pár) osztó-gyűjtős központi fűtés, amely el van látva iszapleválasztóval. A problémám ezen a nyáron kezdődött, mikor is a kazán melegvíz készítése során fűtötte a fűtési oldalt is. Nemcsak az osztó-gyűjtőig, hanem a radiátorok is jó melegek voltak kb.: 40-50 fokosak (A melegvíz 55 fokra van beállítva). Akkor szétszedtem a 3 utas szelepet, kitisztítottam és teflonos-szilikonzsírral vékonyan bekenve összeraktam. Egyúttal 20%-os forró ecettel kitakarítottam a hőcserélőt is. Összerakás után a kazán egy hétig kifogástalanul működött, de azután ismét jelentkezett a probléma, csak most egy kicsit másképp. Melegvíz készítés során a fűtési oldalt az előremenő osztó gyűjtőig fűti, (tovább már nem,) és a melegítés közben gyakran ki –be kapcsolgat. Ha nagyobb és intenzívebb a vízvétel, akkor általában jobban működik (kevesebbet kapcsolgat), kevesebb mennyiségű víz vételénél viszont sokkal többet kapcsol ki-és vissza ( kb 40 mp-t fűt, 30 mp-re kikapcsol) amíg ténylegesen le nem kapcsol, de akkor már meleg a fűtési oldal is (az osztó – gyűjtőig). A HMV hőmérsékleti érzékelőt (a többivel együtt) leszedtem, portalanítottam, (sajnos kimérni nem tudtam, mert nincs benne tapasztalatom) majd visszaraktam figyelve rá hogy jól érintkezzen a csővel, de sajnos a probléma továbbra is fennáll. Minden segítséget, tanácsot Köszönök. STibi73
Nézd meg a csapok kifolyójánál a szűrőket. El tudnak dugulni az oda áramló kosztól, vízkőtől. Ha koszos, pucold meg, akár ezt is a nálad bevált meleg ecettel.
Ennél rosszabb, ha valahol a csőben van lerakódás, de ennek kisebb az esélye.
Az ecetsav csak simogatja az ilyen vízkövet ami a hőcserélőben van. Magyarul semmit se ér.
Kedves Accapella!
Nekem is puffog a melegvíz tartállyal is rendelkező HydroTherm Mini-Akzent kombi kazánom, amit már többször próbált megjavítani szerelő (tisztítás, gyújtókábel csere), de sajnos sikertelenül. Ezért érdekelne, hogy a februári jelenség hogyan oldódott meg? Természetesen mástól is örömmel veszek tanácsot! Előre is köszönöm!
Az már igencsak 3 és fél éve februárban volt
Kedves Zoszka!
Javaslatodta kiszedtük, azóta működik, köszönjük a segítséget!
Gombszem és Zoszka köszönöm a gyors észrevételeiteket!
Gombszem: Megfogom nézni a csapok szűrőit, de igazság szerint mivel a kazán előtt alapból van egy Honeywell vízszűrő, és a kazán bemeneti ágán is van egy szűrő, valamint a csapokból tökéletesen jön a hideg – melegvíz ezért nem hiszem, hogy a jelenséget dugulás okozná. (sőt, ahogy már írtam, ha intenzívebben engedem a vizet, akkor van amikor jól működik a kazán, és kevésbé kapcsolgat. Zoszka: most nyáron még csak 1 telet ment a kazán, és nem igazán volt benne sok vízkő (szerencsére a víz sem kemény) amit az ecetsavnak el kellett távolítania. A hőcserélő egyik oldala tökéletesen tiszta, míg a másikban inkább olajos iszaplerakódás (elszíneződés) volt látható. Az ecet ezt az elszíneződést nem oldotta fel teljesen, de a hőcserélő mindkét fele tökéletesen átjárható volt.
Nem csak az átjárhatóság a lényeg, (Egyébként honnan tudod? Mérted az egységnyi nyomáshoz tartozó áteresztést?) hanem az az olajos cucc szigetel is... azaz, ha nem szedte ki belőle rendesen, amit írtál, akkor igencsak lehet a probléma forrása...
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2015
Saunier Duval Combitek F28
Az előbbiekben leírt termosztáthoz programozás sikeres volt. Köszönöm az útbaigazítást. Most a teljesítmény beállításához szeretnék segítséget kérni. A hidegebb időjárás miatt a fűtővíz hőfokot 60 c fok fölé nem tudja fölmelegíteni. Azt írja a kezelési útmutató, hogy 18 KW teljesítményre van gyárilag beállítva. Nekem kb. 22-24 KW-ra lenne szükségem. A programozáshoz kérnék segítséget. Köszönöm előre is.
Tudja valaki, hogy mitől múlt el Acapella, vagy más kazánjának a pufogása?
Sziasztok!
Van egy Colibri KK-E Típus:B11 BS 23,8 kW-os kombi kazánunk. Már kb 12 éves, eddig 2-szer cseréltek benne hőcserélőt a másodikat 1 éve. Más baja eddig nem volt. Persze a karbantartásokat csinálták. A mostani hibajelenség a következő: A fűtés 22:00-kor leáll (a termosztát 18 fokra van beállítva és reggelig be sem szokott kapcsolni, 7:00- kor 20 fokra van állítva) Mostanában valamikor éjjel bekapcsol a keringető szivattyú (elég hangos de a gázt nem gyújtja be, és sárgán pislog a ledje. A termosztát nem ad bekapcsolási jelet! Ha feltekerem akkor sem kezd el fűteni, nem kapcsolja be a gázt. A melegvíz csap sem indítja meg. Ilyenkor kikapcsolom (reset), majd vissza és megy. Napközben nem tapasztaltam eddig ilyet. Bár ez az éjszakai hiba is csak 3-szor volt. A szomszédom azt mondja, neki is ilyen baja volt, és a szerelők azt mondták panelcsere (több tízezer Ft). Ők nem költöttek rá, hanem kicserélték kondenzációs kazánra. (mindenestül 500000 ft volt). Mivel a tavalyi höcserélő még nem szolgálta meg az árát, én még szeretném használni. Két kérdésem van: Szabad-e így használni, nem balesetveszélyes-e? Illetve mi a szakemberek tippje, drága lehet a megjavítása, tényleg panelcsere? Ha valami kérdése van még a szakembereknek, próbálok válaszolni. Előre is köszönöm a segítséget! Bocs, hogy ilyen hosszú voltam!
Üdv!
Saunier Duval isomax 28 kazán optimális beállításában tudna valaki segíteni? jelenleg: 0,7 bar és 70 C-fok de hiába van a termosztát 21 fokra állítva, 16 foknál nem megy feljebb a termosztát hőmérője. Pedig egész nap megy a kazán úgy, hogy 3-4 perc alatt felfűt 70 fokra majd lekapcsol, lecsökken 1 perc alatt 44 fokra és újra bekapcsol. Mindezt a legkisebb teljesítményen. Mi lehet a gond?
Sziasztok!
A következő problémám van és szeretném a segítségeteket kérni: Egy Renova Mini F 12 E kazánom van. A meleg víz hőfoka 52°C a fűtésvíz 70°C -ra van állítva. Ha a termosztátot ha feltekerem, elindul a jel hogy elkezd fűteni viszont a kazán nem kapcsol be és nem melegíti a vizet. Viszont amikor a meleg víz kihűl akkor bekapcsol és felmelegíti a meleg vizet is és a fűtés vizet is, a beállított hőfokra. A hallani ahogy a szivattyú keringeti a vizet, és ilyenkor kicsit fel is melegszenek a radiátorok, de hamar kihűl a fűtésvíz és utána megint nem kapcsol be csak akkor ha már a meleg víz is lehűl, így viszont nem igazán melegíti fel a lakást. van esetleg valakinek valami ötlete, vagy hívjak szakembert? a válaszokat előre is köszönöm üdvözlettel: Ricsi
A váltószelep melegvíz állásba maradt.
Köszönöm a gyors választ, gondolom akkor kell a szaki
sziasztok.
nectra chaffoteaux gáz cirkómban 0 nyomást mutat.. tudna valaki segiteni hogy tudom 1,5-bárra feltölteni !!
Sziasztok!
A problémás egyed egy 2000-ben üzembe helyezett Vaillant VU 180/1 XE kazán, melynek társa egy VIH70 tároló. A jelenség amit produkál nem vészes, de elég zavaró. HMV készítésnél a láng leszabályozása után (amikor már a tárolóban lévő víz hőfoka megközelíti a beállított mőmérsékleti értéket) lekapcsolja a lángot majd újragyújt. Az újragyújtást most már kb. 5x-7x csinálja és minden alkalommal amikor HMV-t készít. Az égőautomatika paneljén piros körrel jelöltem a tárolóból jövő hőmérséklet érzékelő csatlakozási pontját. Lehetséges, hogy az érzékelő egy komparátor része és a bemenetekre kapcsolt kondik miatt bizonytalan a működés? Ha igen, melyek ezek a kondik? Köszi!
Sziasztok!
Sauiner Duval Thema Classic F24E kombi kazánom F13 hibával tilt. Egyre gyakrabban tiltott le ezzel a hibával, de mostanra már egyeltalán nem indul. A kijelzőjén a víznyomás 1,5 bar, de pár tizedet minden bekapcsolásnál ugrál. A reléket és a e.kondikat kicseréltem, semmi változás... Valakinek van tapasztalata a témában? Köszönöm!
Bocs, de vízkő szempontjából a kazán előtt, illetve a bemeneti ágon felszerelt vízszűrő nem számít. Saját tapasztalatból tudom a régi kéményes, bitermikus hőcserélős (külső lemezes hőcserélő nélküli), kéményes kazánomnál, amikor a meleg víz (HMV) kimeneti oldalon tettem fel vízszűrőt, megszűnt a csapok vízszűrőiben, illetve azok becsatlakozásánál (ami egy szűkület ) a vízkődarabok, vízkőhomok lerakódása, azok eltömődése. A magyarázat egyszerű: Amikor a hőcserélő felmelegszik illetve lehűl, a kirakódott vízkő egy része a hőtágulás illetve összehúzódástól leválnak, amelyeket az áramlás elvisz, és lerak a szűkületekben. Vagyis a vízkő nem csak a hőcserélőben, hanem szűkületekben, csapszűrőkben lerakódva is befolyásolja az áramlásérzékelő működését. A váltószelepes, külső lemezes hőcserélős kazánomnál, HMV előállításnál nem jelentkezik ez a jelenség. Jellemző, hogy amikor kazáncsere volt, a szerelők mindenáron ragaszkodtak a bemeneti oldalra felrakni a vízszűrőt.
Saunier Duval Isotwin F25-Hmód melegvíz készítés hiba
Ipasztoi köszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal! Én a szűrőt főként inkább az egyéb mechanikus szennyeződések rendszerbe való bejutásának elkerülése miatt írtam, tudom, hogy a vízkő ellen mit sem ér. Hétvégén megnéztem a csapok szűrőit és a HMV hőcserélőt is. A szűrők rendben voltak, a hőcserélő olajiszaptól elszíneződött felületét citromsav oldattal addig tisztítottam, amíg a tökéletesen tiszta és lerakódásmentes lett. Sajnos összerakás után a probléma ugyanúgy jelentkezett. A dologban viszont már régebb óta gyanús volt, hogy a melegvizet keringető szivattyú nem indul el melegítés közben, de amikor teljesen felfűtötte a tartályban lévő vizet a kívánt hőfokra a sok kapcsolgatás után, akkor elindul (és utókeringetést végez). Később megkocogtattam a szivattyú házát melegvíz készítése közben (és azóta többször is), amire az elindult és a kazán nem kapcsolgatott (Heuréka !). De azt nem értem, hogy alapból miért nem kapcsol be a szivattyú? (működőképes, hiszen felfűtés után eddig is bekapcsolt). Ha valaki pontosan tudja hogy működig a melegvíz készítése ennél a kazánnál, (hogy a Tároló HMV érzékelőjének jelére indul a fűtés ?, és hogy a szivattyút mi kapcsolja, és mikor?) legyen szíves írja meg nekem. Köszönettel: STibi73 Mellékelem a kazán működési sémáját.
Sziasztok,
JUNKERS ZW 20 őrláng elalszik/be sem gyullad probléma, de ennél bonyolultabb. Ki van tisztítva-porszívózva minden (fent is, őrláng-fúvóka is, huzat megvan), a hő és füstgáz érzékelő ák. zárt. A bimetál-nál lehet gond? Órák óta kínlódok vele. Be sem gyullad, eddig tudtam orvosolni a hasonló problémát (fúvóka tisztítás, régebben relé-forr. javítás stb -) Term.sen 1-2 évente gázszerelő is látta, főalkatrész volt felúlítva kb. 1-2 éve. Már a panelt is kiszereltem, megnéztem, nincs látható hiba. Eddig néha elaludt, de be tudtam gyújtani. Tehát: most egyáltalán nem marad úgy a gomb akkor sem, ha percekig tartom, hanem visszaenged/elalszik. Egyébként mindíg is több ideig kellett tartani a gombot a gyártó által megadott 10 mp-nél. (legalább 30-60 mp-ig) Előfordulhat, hogy ráégett valami a hőérzékelőre, vagy épp ellenkezőleg, leégett róla? Mechanikusan kikophatott valami a gombnál és ezért engedi vissza? - lehet ilyen? A rézdrót nem ér hozzá sehová. Szívesen küldök képet (macro-t is) bármiről. (a hozzánk járó gázszerelő tudását ez már meghaladja - tapasztalat...) Nincs már ötletem és jön az este-hideg lesz... Előre is kösz a segítséget. ZW-20 mester-re lesz szükség... .
Lehet, hogy elakadt a szivattyú forgórésze.
A szivattyúk nagy részén van egy nagy csavar (légtelenítésre) a hátulján. Ha azt kinyitod, egy kellő méretű csavarhúzóval lazán meg kell tudni forgatni a tengelyt. Ha szorul, szét kell szedni a szivattyút, és kipucolni. Persze a csapokat zárd el, hogy minél kevesebb víz menjen el. Vigyázz, mert a tengely kerámiából van, könnyen törik.
Szia!
Jól mondod: Idézet: „mester-re lesz szükség..” Leírásod ítélve, inkább ne piszkálj bele! Az Idézet: „1-2 éve főalkatrész volt felúlítva kb. 1-2 éve [/quote meg [quote]Ki van tisztítva-porszívózva minden” Ez nem karbantartás, ne is haragudj. Budapesten tudok javasolni korrekt műszerész. Hangsúlyozom, nem gáz szerelőt, attól már egy kicsit több kell e gépekhez. Ha érdekel, priviben megadom elérhetőségét, bár ha rákeresel megtalálod. (IV. kerület) A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |