Fórum témák
» Több friss téma |
Szia..
Ha megtekered, azt nezd meg, nem e ut a tengely.. Ha pedig mar szet volt berhelve, erdemes lett volna a tuloldalat is kicserelni...
wiszont, whirlpoolal kapcsolatban, nekem is lenne egy olyan kerdesem..
Miert nem fejezi be az utolso nagy centrit? hha nem kapcsoljak ki, akkor egy ora mulva meg porget. Mindene tiszta en takaritottam a gepet kb masfel honapja.. Gondoltam a szintkapcsolora, de a mosas kozbeni centriket rendesen csinalja
Igen. A kondirol egyenesen..
De ez a hulye aeg csatlakozas, ketmillio belole inkabb probalom kizarni, ne kelljen ujra szetfuzni..
Nem, nem üt a tengely. Ha kilazítom a tengelybe fúrt csavart, akkor ismét nagyon szépen lazán forog az egész rendszer. A tengely csap vége és a rajta lévő szíjtárcsa 1 mm-rel de nem találkoznak az alátét alatt, ezért ha meghúzom magát a szíjtárcsát a csavar rászorítja a középrészben lévő csapágy forgó belső pereméhez. Ekkor az emiatt kissé megfeszül. Pedig be van rendesen tekerve ütközésig a középrész ettől jobban nem megy be és nem tarthatja fel semmi. Létezhet olyan, hogy gyártás hibás esetleg a középrész és 1 mm-rel rövidebbnek kellene lennie mint amennyi és ezért nem megy bentebb és a csapágy is emiatt kintebb áll a középrészben?
Tegyél egy 1 mm alátétet a tengelyre,ami csak akkora külső átmérőjű mint a csapágy belső gyűrűje,az természetes hogy a belső gyűrű együtt forog az ékszíjtárcsával,így valósul meg az erőátvitel.
Nem hagytál ki valamit?(alátét),amit írsz az tipikusan olyan hiba,mikor a tárcsaagy hozzáér a csapágy állórészéhez.
Hajszál pontosan erről van szó!! Jól látod a dolgot. De nem, nem hagytam ki kifejezetten ez bosszant engem is mert nem. Még magát a Service Bulletint is képes voltam megnézni hogy ott nincs-e bármi amit nem vettem észre de tényleg nincs. Ezeknek az alkatrészeknek takkra annyira kell illeszkedni amennyire a tervezője elképzelte. És mégsem! Ezért is bosszant a dolog a gépnek meg egy két nap múlva ha akarja ha nem mennie kell. :-/ Köszönöm az eddigi válaszokat és akár az eddigi akár a jövőbeli hozzászólóknak is köszönöm az újabb válaszokat, ötleteket!
Okok, de olyan az egész mint ha amikor meghúzom az ékszíjtárcsát fogó csavart, akkor az ékszíjtárcsa agya ráfeszülne a csapágyházban (középrészben) lévő golyóscsapágy forgó belső részére de annak nekifeszülne jobban, mint kellene és ezért feszültség, szorulás jön létre. Mint amikor "összenyomódik" a csapágy vagy ilyesmi. Én arra tippelek, hogy esetleg a műanyag házban nincs jó helyen miliméterre pontosan a golyóscsapágy és ezért tud ennyire ráfeszülni a tárcsa, vagy, maga az egész középrész hiába van koppanásig betekerve de valahogy mégis kintebb áll mint kellene és ezért a csapágy is kintebb került egy fél vagy egy milliméterrel és ezért lehet hogy a szíjtárcsa is ráfeszül jobban mint tervezték eredetileg. Vélemény ötlet tanács ? Köszönöm mindenkitől !
Akkor az a helyzet,hogy az utángyártott tengely hosszabban van lapolva a megengedettnél,jobban felül a szíjtárcsa agy,egy alátét megoldja a gondot!
Már mint, a kitekerhető csapágyházra gondolsz csapágyastul? A tengely és a szíjtárcsa a régi, a tengelyt nem is tudom cserélni sem mert a dobba bele van öntve.
Ajaj!,a csapágy még nincs benn a fészkében teljesen. Kivenni,és sorjamentesíteni a fészket,valami van ott amiért nem tud beülni a fészkébe!
Az új csapágyház csavarjai nem-é dörzsölődnek neki az üstnek?.van mikor a csavarok vége simán,meghúzás után dörzsölődnek. Sajna ilyenkor nincs más lehetőség,hogy szerelés után a csavart az anyáig le kell csiszolni! Javítottam olyat hogy még az anyákat is 1/4 részig le kellett köszörülnöm(típushiba az utángyártottaknál),egyébként párban kellett volna cserélni a tengelyeket csapágyastúl.
Jaj,bocsesz, de benéztem,úgy olvastam hogy komplett tengelycserét csináltál,így akkor marad a fészek(valami nem stimmel ott)
Köszi a segítséget, pont ez volt a baja a tachogenerátornak. Hidegen fix 200 Ohm, hajszárítóval melegítve megszakad. Kicseréltem - jó lett.
Vegre egy sikeres mutet.. Jo ezt olvasni..
Viszont.. En megint, meg mindig a lavamat panel.. Mindent kicsereltem, ami szuksegeltetik a "kepszakadashoz" Ebayon komplett javitokeszlet is rendelheto..Nalam meg mindig se kep, se hang. Az alkatreszeket egy termeszetesen mukodo, masik panelokbol "kukaztam" tuti jok. Viszont talaltam egy "feszket" uresen. Elkepzelheto, hogy ott volt valami? Mar jartam igy, hogy le volt esve, de itt nem tudom eldonteni es szakirodalmat sem talaltam... C1 jelolessel a panelon.. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2016
Szia!
Ott semmi nem volt. Egyénként úgy látom, ha lett volna sem okozna nagy problémát a hiánya.
Koszonom szepen..
Marad, egy uj panel.. Mindent atcsereltem, es ugyanaz.. Se kep, se hang. 5V nincs es 220 sincs. 115 van helyette
Ha nincs 220v akkor annak a körét, ajtókapcsolót, stb nézd át. A panelon ott kellene lenni a 220-nak, ha zárlatos verné a biztit, táp ic-t. Tehát bármi hiba van a lapon az nem okozhatja a 220v-t meg nemjelenését a panelon.
Sziasztok! Van egy samsung mosógép, ami vízszint szabályzó hibát írt ki. Csere után a mosás végig megy, de az öblítés előtti víz kiürítésnél a motor nem áll le, és most vízérzékelő hibát ír ki! Nem szoktam sok mosógépet javítani, ezért kérdezem, van benne külön egy víz érzékelő is, vagy nyomáskapcsoló??
Szia! Esetleg a csapágy porvédője nem ér hozzá a tárcsa pereméhez, amikor meghúzod a csavart? Lehet, a tárcsa pereme a csavar meghúzás után benyomja a porvédő lemezt a görgőkre, ettől van az enyhe szorulás.
Samsung mosógép * Hol a fenébe lehet belőle kiiktatni a kiegyesúlyozatlanság érzékelőt? Nem is találkoztam még ilyen nevezzük védelemmel. Berakok egy törölközőt és nem centrifugál ki UE hibával leáll. Azt olvastam, hogy felpörget 400-as fordulatig, majd leállítja a motort, és "megnézi" mekkorát mozdul az üst, ha ez eléri a küszöbét kiáll UE hibával kiegyensúlyozatlanság miatt. Mi az ami érzékel?
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2016
Ilyen érzékelő gyakorlatilag nincs benne.A motoron van egy tachogenerátor(forgásérzékelő) ami alapján a motor fordulatszámát tudja a gép.Na ez úgy történik hogy lassú fordulaton kiteríti a ruhát a dob falára majd megnézi hogy adott fordulaton mennyire forog a dob egyenletesen.Ha nem jó az egyensúly akkor leáll és újrarendez vagy csakazértis megpróbál lassú fordulaton kicentrizni.Az hogy 1 db ruhával nem jó azon ne csodálkozz!Nem is lesz hiszen szerencsétlen gép hova rendezze azt?Szépen tele kell rakrni azt a mosógépet.
Ilyesmire gondoltam, de!
10 perc alatt le kell, hogy fusson a centrifugálási program. Szintén csak egy darabbal próbáltam. Úgy 25 perc alatt csak megküzdött vele, és kicentrifugázott. Érdekes, egyik mosógépnél se volt ilyen butasága, ha nevezhetjük így. Mitől fél a gyártó? Talán, hogy darabjaira hullik a gép? Nevetséges ...
Hoover MK7166 keskeny 7 kilós mosógép szerencsétlenkedik velem most meg. Motor jó, szénkefék jók, majdnem újak, tacho jó, vezérlőben relék jók, nincs szakadás BTB24/600 jó, és mégsem forog a dob. Hibakód nincs. Berakom centrifugálásra, szivattyút működteti, időt szépen számolja le, és mint aki jól végezte dolgát a nélkül, hogy a motor megmozdult volna véget ér a program. Találkozott már hasonlóval valaki?
Egyálatlán nem nevetséges mert ha úgy elindulna akkor valami olyasmit művelne mint a régi energomatok azzal a különbséggel hogy ennek nem rugózik a lába....Gondolhatod hogy mit művelne a padlóval.Ez a rendszer egy nagyon jó dolog és lassan 15-20 éve benne van a gépekben(típusfüggően)
BTB24 hajtja?érdekes...általában 16 os szokott lenni bennük.
Én ilyen formán botesz még nem találkoztam egyikben sem. Főleg Aeg, Bosch, Siemens, és Miele gépek fordulnak meg nálam, de egyik sem csinált ilyet. Olyan, mintha a többiben nem lett volna, vagy ebben baromi érzékenyre van ez a képesség hangolva.
Amelyikben szénkefés vagy inverter motor van azokban mindben van.Merloni aszinkron motoros gépeiben is volt.Igen nos a samuban meg egyéb ilyen jó nevű gépkben érzékeny.De nagyon egyszerű nem egydarab ruhát kell beletenni hanem tele de legalább félig legyen.Esetleg az ékszíj nem nyúlt meg?Samukban típushiba és akkor nem tud rendesen centrizni.
De, én néztem el, bocsánat. Másik vezérlő is hevert az asztalon ...
Nem ilyesmi volt a baj. Átnéztem a vezetékköteget, és ahogy húzogattam ki mindent, leesett a motor csatijáról egy, gyakorlatilag tövön égett meg, nem is látszódott. Hőbiztosíték lehet benne, ami két kivezetése nem okozott rövidzárt, és ezáltal nem hajtott meg egy másik panelt, így a motor sem kapott áramot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |