Fórum témák
» Több friss téma |
Nem vagyunk képben, mit is szeretnél. Írd le a környezetet, és akkor könnyebb lesz tanácsot adni.
Ha a távolságod megmarad, és mint korábban javasoltam, a 230->12 átalakítást a felhasználás helyénél végzed, akkor a 60m a 1,5-es kábelen a 230-ból szinte semmit nem ejt. Tehát, ha megoldható, akkor a 230-at vidd el a megfelelő helyre, egy vízálló dobozba tedd bele a trafót, és onnan a lehető legkisebb távolságba vidd csak a 12V-ot.
Úgy akartam.
5 méterre lenne a lámpáktól.
Egy kis területet kéne megvilágítani.
A kertet most újítottam fel, már csak a világítás hiányzik.Bővebben: Link
Ha kis terület, akkor egy 1000Lm körüli LED reflektor 230V váltóról járatva szerintem megteszi.
Idézet: De az úgy nem nagyon hangulatos.„Ha a távolságod megmarad, és mint korábban javasoltam, a 230->12 átalakítást a felhasználás helyénél végzed, akkor a 60m a 1,5-es kábelen a 230-ból szinte semmit nem ejt. Tehát, ha megoldható, akkor a 230-at vidd el a megfelelő helyre, egy vízálló dobozba tedd bele a trafót, és onnan a lehető legkisebb távolságba vidd csak a 12V-ot.” Már van a házon 1. amit mikrokapcsoló mondot az érdekel A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Nálad a hangulatba az is bele számít, hogy a vezetéken 230V vagy 12V megy?
Az nem, nekem biztonságosab 12V
Régi ház földelés nélkül fi-relé van A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
földelés nélkül
fi-relé van
Akkor kint lesz. Olyat kell venni, ami legalább IP44, és azt sem egy tócsa közepébe.
Meg kellene fontolnod a 24, 48 V használatát. Ugyanaz a teljesítmény, kevesebb áram, kevesebb veszteség, biztonság ugyanúgy megvan.
A 24V tápegység az jó.
10A jó belőle?
Attól függ, hogy a ledszalagod 24Vos-e egyáltalán, és hogy mekkora darabot hajtasz meg vele.
24V led szalagom nincs.
dc-dc konverterrel megoldható 7X 1m
Akkor a 10A bőven elég lesz.
És így menyi lesz a veszteség?
Bővebben: Link
nem tudom hogy mit használjak led szalagot vagy valami 24V izzót A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Te tudod, de ezt semmiképp. ez egy step-up konverter.
Miért nem szeded össze a gondolataidat? Másodpercenként írogatsz. Vegyél elő egy papírlapot, írd fel a lehetőségeket, előny/hátrány, aztán ha döntöttél, írd be ide. Ha nem akarsz 230V-ot vezetni, akkor legyen 48V-od, arra meg sorbakötsz 4db 12V-os LED-szalagot. Hogy melyiket válaszd? Mi honnan tudjuk? Adatlapból sem fog kiderülni. Be kell menned egy boltba, ahol ki van állítva megtekintésre több fajta, az alapján válassz ki egyet. Vagy keress Ebay-en egy típust, és youtube-on nézz róla videót. Kicsit próbálj meg egyedül kutakodni, senki nem tudja, hogy te mit szeretnél.
Idézet: „Az útról nekünk 3 db 10mm2 kábelen jön a méretlen áram (3 fázisunk van).” A csatlakozó vezetéknek NFA2 4x16mm2 kell lennie legalább. Számold meg még egyszer. Idézet: „Tavaj volt egy teljesítmény növelésünk 10A-10A-10A ről lett vövelve így: 16A-10A-10A (ekkor is a "mondóka" a szabványosítás volt, amit el is végeztek le is kenték a szekrényt, átkábelezték stb..) ” A legjobb megoldás, ha 20A - 20A -20A re bővíted. Könnyebb lesz szétosztani is. Mérőhely doboznak egy HENSEL HB33KO 600x600 Bővebben: Link típust célszerű választani, ezt biztos, hogy elfogadják. KB 40eFT. Ezt a meglévő helyére kell beépíteni, nem mellé. A leírtakat egyeztesd egy helyi szerelővel.
A helyi ármaszolgáltatót kérdezze meg, hogy mi az, amit elfogadnak. Meg úgy, egyébként is az egészről. Úgy is az ő szavuk a döntő.
Valószínűleg a tartósodrony a negyedik, nulla vezető.
Ez így igaz, de a helyi szerelőnek már tudnia kell, hogy mit fogad el a szolgáltató.
Igen, a tartósodronyt lehet nem számolta be , mint 4. ér, PEN vezető. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Nagyjából összeszedtem.
1. 12V hálózat 5050: 540-600 Lumens/M , 72W/5M, 300leds / 5M a tápegység a teraszon lenne 1,5 vagy 2,5 nem tudom melyik bírja el. 2. 230V hálózat: 7x energiatakarékos izzók 10W, konnektorba dugható a világítás az udvaron, firelével + túlfeszültség védővel
Szia! A háromból egy vezeték még mindig a bojler kapcsolószála lehet, még ha manapság nem is ezt használja az áramszolgáltató a készülékek kapcsolására, mert a szekrényben már az új típusú órák vannak felszerelve. A bővítésről csak annyit, hogy minden az anyagiasságról szól. A felelősséget azért nem akarja vállalni "a szerelő", mert a semmiért (kis munkáért) senki sem vállal felelősséget egy régi szerelésért. Persze ez így van rendjén. A régi szigetelőszalagos kötések vagy a hupolfixesek katasztrofálisak lehetnek mostanra. A 3x20A az mostanra már nagyon helyén való bővítés és itt van a bökkenő. A meglévő akármilyen lakáselosztó és vezetékrendszere szinte 100%, hogy nem fog megfelelni az elvárásoknak és itt már nincsenek kompromisszumok az egyidejű használatok terén sem.
Idézet: „Namost a bal oldali fázison nekünk a lakásból semmi nem volt bekötve, vagyis de, a műhelyben apának annak idelyén kellett a daraboló stb-hez (szegény már nem él) mi meg nem használjuk e szerszámokat, így az automata mosógépnek és kombinált tűzhelynek lett elhozva egy külön kábel erről a 16A főmegszakító utáni 16A es kismegszakítóról. Van még ugye 2db 10A-10A fázisunk. Ezekből az egész lakás jóformán csak a jobb oldali 10A főmegszakítóról működik. Onnan tudom hogy ha lekapcsolom a középső 10A-es főmegszakítót akkor is van áram a lakásban villany minden, konektorban is, de valahogy rásegít csak a középső, mivel ha így bekapcsolom a tv-t porszívót és villanyokat is felnymom, akkor már levágja a főmegszakítót. Ám ha a jobb oldalit kapcsolom le és csak a középső van felkapcsolva akkor abszolút nincs áram a lakásban.” Igen, ha ezt végigolvastad, láthatod milyen szerelés lehet mögötte. Ennek a kijavítása nem lesz olcsó, a bővítéssel együtt. Gondolom te is erre gondoltál.
Ebből a kettő idézetből is a "Van még ugye 2db ....." kezdetű a legjobb tényállás. Pontosan erre gondoltam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |