Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Pontosabban a bázisáram helyett a fény változtatja meg a C-E átmenet ellenállását.
Üdv!
Megépítettem ezt a kapcsolást, működik, de az a gondom hogy nem villog hanem csak "vibrál" tehát nem alszik el teljesen hanem csak csökken a fényereje a ledeknek(ledszalagot használok). Annyit változtattam a kapcsoláson, hogy egy TIP122-es tranyó van. Valami ötlet hogy mit kéne módosítani? Előre is köszönöm!
Értem.
Pontosítanám a kérdésem: Egy relatív kevés fényre is igen alacsony értékűre változó fényellenállás helyére melyikben lenne érdemes gondolkodni, diódában vagy tranyóban, már ha lehet ilyetén kategorizálni?
Nyílván, csak próbáltam egyszerűen fogalmazni.
Hasonlítsd össze a karakterisztikákat és megkapod a választ. Konkrét típusokra keress! Bővebben: Link
Ha a kondenzátort kissebbre cseréled, pl. 330 nF-ra, akkor nem lesz látható a vibrálás. Ezzel a kapcsolással teljesen kikapcsolni, illetve teljesen kivezérelni nem lehet a LED-eket, mert a PWM kitöltési tényezője nem tud 0 %-ra le, illetve 100 %-ra felmenni.
Jót írkáltunk itt, de még mindig nem tudom mit csináljak, hogy egyszerűen legyen -12V-om külön dugasztáp nélkül.
A figure 17-es MC34063-as megoldás nem jó, mert minden kalkulátor oldal rossz, az R1 és R2 sosem változik, pedig azt mondtátok, hogy ezekkel kell beállítani a kimeneti feszt. Amúgy sem kaptam meg minden alkatrész minden szükséges paraméterét. A MAX765-ös drága. Aztán jött a TDR2 1212, de inkább a 1222 lenne jó, mert ez csinál +12V-ból -12V-ot, de ez csak 83 mA-t tud 1 kimeneten, +12V-on és a -12V-on is, ehhez nem tudom a kapcsolást, milyen kondikat, stb. kell köré raknom. Itt Bővebben: Link van kapcsolás (2 kondi meg egy tekercs), de akkor is kevés az Amper. Mind a 4 fajta -12V-ot tudó (05, 24, 48) csak 83 mA-t tud. Min. 150-200 mA-es kéne, nem akarom túlterhelni. Hiába van a többinél 400 mA-ig. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Köszönöm! Nem tudsz valami kapcsolást amivel ki tudom teljesen kapcsolni és teljesen "kihúzni" a ledeket?
Ne kísérletezz, hanem végy egy szigetelt DC-DC konvertert. Válassz egy gyári megoldást: Bővebben: Link.
Hálózatról üzemelő fémházas, ha a dugasztáp nem jó: Bővebben: Link. Természetesen nem kell külföldről vásárolni, itthon is kaphatóak ezek. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Az 1. linken sehol nem írják az Ampert és a +-12V-ot, nem nézhetem végig egyenként. Rákeresve se jön ki értelmes. Ennyit nem ér az egész, mostanra már régen túl akartam lenni ezen, felírva hogy hol, miket kell venni.
Csak úgy OK, hogy helyben meg tudok venni mindent, nem rendelgetek egy chipet 1500 futárdíjért. A TDR már nem kapható helyben, semelyik fajtája sem. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Hello! Pld..
Már bocs, de Te nem is akarsz találni megoldást? Oda van írva, hogy szigetelt! Vagy is oda kötöd a kimeneteket ahova akarod. Pld. a + kimenetét a GND-re.
Csak kötés kérdése, mert megfordítod a kimenetet és máris -12V lesz a kezedben. Látom mindig nem érted a lényeget, mert minden attól függ, hogy mihez képest méred a feszültséget.
TRSN 1-24120SM jónak tűnik, 0,3 A-es. Bővebben: Link
Nem fogok 12V-ot a gép testére kötni, a földet meg a -12V-ba. A gép testje és a föld össze van kötve, ez a sima 5 és 12V földje. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Ezt Te jónak látod? 24V-ra van, és nem izolált a kimenete.
"13.5 – 42 VDC (24 VDC)" -- "Isolation voltage none"
Mivel az előbb ajánlott szigetelt konverter szigetelt, ezért nem kell foglalkoznod semmilyen testelési problémával. Egyszerűen csak a + kimenet megy a testre, a negatív meg ahová kell. Én nem nem vennék egy olyan drága Traco konvertert, de te tudod.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Alatta van a negatív kimenet rész is:
TSRN 1-24120SM 7 – 24 VDC (12 VDC ) -12 VDC -4.5 – -13.5 VDC 0.3 A A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Most látom hogy kint 14 € darabja, úgyhogy felejtős. Még mindig nem vagyok előrébb, mint tegnap voltam. Egy egyszerű dolgot akarok, erre ez lesz belőle.
Csak a -12V-ot akarom bekötni a gép -12V-os kábelébe, a másik kimenetet nem. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Ha az izolált konverter + oldalát rákötöm a gép gnd vezetékére, a - oldalát meg a -12V-ba, akkor a sima 5 és 12V-os táprész földjére kötöttem 12V-ot, azaz a rendes 5V és az 5V földje között 7V lesz. Plusz a rendes 12V-nak is ugyanaz a gnd-je van, mint az 5V-nak, a rendes 12V és a földje között meg 0 volt lesz? Hiába független egymástól a rendes 5 és 12V táp, meg a -12V-os rész, akkor is ugyanabba a gépbe kötök be mindent.
Vagy hülyeséget beszélek? Nem értem hogyan lehet egy DC feszültség 0V-nál kisebb. Egyféle egyenfeszültség van. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Az izolált épp azért szigetelt, mert a bemenete és a kimenete között nincs kapcsolat (egy trafó van, azon meg nem megy át az egyenfesz), ezért a bemenete irányában nincs hatással az, ami a kimeneten van kötési szempontból. Mert ugye a mobilod töltőjének a csatlakozója sem ráz meg, mert az is jól el van szigetelve a bemenettől. Ugyanígy viszonyulj ezekhez a szigetelt konverterekhez.
Nagyon minimálisan, de tud az rázni..
Akkor se értem. Van az egyszerű X táp, ott a trafó, a kimenetére rá van kötve egy 4 diódából álló Graetz, a kimenet egyik fele pozitív, a másik fele negatív egyenfesz, egyforma voltok, pl. +12V és -12V. Nem tudom értelmezni a negatív egyenfeszt. Vagy van feszültség, vagy nincs. Vagy így kötöm be, vagy fordított polaritással. Attól még nem lesz valami negatív egyenfesz, hogy fordítva kötöm be. Ha valamit fordítva kötök be, akkor minden elfüstöl.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Idézet: „Attól még nem lesz valami negatív egyenfesz, hogy fordítva kötöm be.” DE! A polaritás mindig valamihez képest értendő. Ha a + kimenetet kötöd "földre" (a viszonyítási pontra), akkor a másik vezeték ahhoz képest negatív lesz. A multiméter szépen mutatja... Szerk: Próbáld ki két ceruzaelemmel! A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Azt nézd meg, hogy ki tud-e alakulni áramkör, mert csak ez számít. Ha összekötöd az egyik szigetelt konverter negatívját egy másik szigetelt konverter pozitívjával, akkor ki tud alakulni áramkör, folyik majd áram? Elárulom: nem folyik és nálad is éppen ez a helyzet, tehát működik a leválasztott konverteres polaritásváltás.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Ez világos, de ha hozzáérek a bekapcsolt gép testjéhez, akkor rajta lesz a szigetelt konverter 12V-ja. A gép testje és a géptől független földpotenciálon lévő tárgy között ugyanúgy meglesz a 12V, ami nem az igazi. Ha simán 1 táp oldaná meg az +5, +12V, és -12V-ot, akkor ez nincs, akkor nem kerül a testre semmilyen 12V, és simán -12V-ot mérnék a gép földje és a -12V-os rész között, a +12V és a -12V között meg 24V-ot.
Olyan megoldás érdekel, aminél nem kell a testre 12V-ot kötni, csak simán a gép -12V-os tápkábelébe -12V-ot, mégpedig a rendes 12V-os fesz felhasználásával. A sima 5 és 12V-nak közös a földje, meg a shield (árnyékolás) is ide van kötve.
De nem lesz feszültség, mert nem tud áram folyni, valahol biztosan meg van szakítva az áram útja. Rajzold már le ezt az összeállítást és azonnal megérted.
Áram nem folyik, de ez akkor is igaz:
Ha hozzáérek a bekapcsolt gép testjéhez, akkor rajta lesz a szigetelt konverter 12V-ja. A gép testje és a géptől független földpotenciálon lévő tárgy (radiátor) között ugyanúgy meglesz a 12V, ami nem az igazi, mert rajtam keresztül fog átfolyni az áram, én leszek a vezeték. |
Bejelentkezés
Hirdetés |