Fórum témák
» Több friss téma |
Helló!
Csak technikai érdeklődő vagyok, itt ragadtam a topikban és olvasgatok.. Valaki el tudná magyarázni nekem akár privátban is hogy kombikazánban a váltószelep pontosan mit szeparál el mitől, a HMV-be kerülhet a szutykos fűtésköri vízből? Vagy konkrétan két vagy több hőcserélő is van? mert hallottam már primerről, de egyáltalán nem áll össze nekem a teljes kép ezzel a konstrukcióval kapcsolatban..
Szia,
A gáz elégésekor vízgőz is keletkezik, ez a függőleges kéményben kicsapódik. Az indulás után pár perccel pedig kiáll a kazán hibára, mert a presszosztát csonkjába, ami a ventilátorban van, belemegy a víz. Az indító idom így néz ki ? Bővebben: Link Az indító idom kivezetésének (a csavaros kupakkal) egy szifonhoz kellene csatlakoznia, ez megvan ? A szifonnak pedig a lefolyóba, így távozik a kondenzátum. A szifon azért kell, hogy a füstgáz ne jöjjön ki, csak a víz. Ez is érdekes lehet: Égéstermék elvezető rendszerek A tágulásinál a 7 l kevésnek tűnik, szerintem egy 12 l-es még elférne (bár ezt látatlanban nehéz megmondani) Ha a hideg rendszert 1 barra töltöd, akkor felfűtve kb 1,5bar-ra szokott felmenni általában.
NAGYON diohejban:
van az a hocserelo, amit a gaz kozvetlenul melegit, ez van az egesterben, primer hocserelo, ez van pumpaval hajtva. A masik (szekunder vagy HMV) hocserelo egyik oldalat a primer hocserelobol jovo, melegitett viz hajtja, a masik oldalat a megnyitott melegvizcsap fele aramlo hidegviz Ez a helyzet, ha MHV-t akarsz. Ha viszont futesre van allitva, akkor a futokorbe kell kerulnie a primer hocserelobol jovo viznek. Tehat a valtoszelep valt a futeskör es a szekunder hocserelo kozott. Erre sokfele megoldas van, az mar tipusfuggo reszletkerdes, hogy motorral vagy membranos megoldassal valtanak-e.
Kösz, így egy kicsit már közelebb vagyok a megfejtéshez.
Köszönöm a választ.
Nem az általad linkelt indító van rajta mert 60/100-as a cső(rövid a szakasz belefér a 4,6m-be) ilyen van rajta. Tegnap házilag csináltam kondenz kivezetést. Rögtönzött megoldásként a kivezető csonkra rátekertem (egy másik kazánhoz kapott és fel nem használt ) réz idomot amire egyszerű slagot húztam (később cserélem savállóra), a végét pedig egy bojler szifonba, amit a mosógép szifon helyére dugtam bele. Majd meg fogom csinálni igényesebb kivitelben is de hirtelen az volt a fontos hogy ne fagyjon szét v.mi a lakásban ....azóta jól működik. Tudom, hogy a szénhidrogének elégetésekor keletkezik vízgőz....amiből kicsapódik a kondenz(nekem kondenzációs kazánom van), de ennyi, hogy leállítja a kazánt? Na ez nekem új volt! Nem gondoltam hogy a sima turbós kazánnak is kell kialakítani szennyvízelvezető 32es PVC csövet. Szerintem bepattintok egy kiegészítő tág.tartályt alá, nem nagy összeg . A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2016
Sziasztok! Fery vagyok és én is teljesen új a Fórumban. Segítséget szeretnék, tippeket kérni.
Van egy Renova C 24 fali kazánom... olyat művel, hogy pl. 24 fokra van állítva a digit termosztát. a Kazán sűrűn bekapcsol, pár percet megy , aztán leáll.... majd pár perc múlva újra bekapcsol... Szóval, sűrűn kapcsolgat, fűteni fűt..., csak sűrűn kapcsolgat és csak nem megy fel 24 fokra..... Egy szerelő nézte múltkor, kitakarította, meg valami szigetelő anyag összetöredezett ott az égés térnél, aztán ment, igaz nem volt -10 fok... szerinte, lehet, hogy a keringtető szivattyú..... nem bírja nyomni, annyira a vízet.... lehet ez a baj. ( a kazán része és egyéb már volt cserélve benne) Vennék egy újat akár, de elvileg már csak azokat az újabb turbósokat lehet, meg le kell fűzni a kéményt... az meg elég horror árban... Mi lehet a baj vajon?. Cseréltessek szivattyút???:
Szerintem semmi baja csak állítsd be helyesen/nagyobb hiszterézisre a manual szerint a kazánt. (min-max fűtési vízhő)
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2016
Ha 10 fokon tartod a lakást, ne csodálkozz ha liter számra termel kondenzvizet a készülék. Másrészről tönkre is teszi a készüléket. Az égéstermék 75%-a vízgőz, harmatpontja kb 18 fok körül van. Tehát az alatt majdnem mind kicsapódik belőle. A kondenz szifon nem csak elvezetésre szolgál, hanem lezárja az égéstermék útját is kifelé. Ha nincs rajta szifon csak egy cső, akkor égéstermék is távozhat a csövön, ami ugye nem egy életbiztosítás.
A többit odaképzelheted... A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2016
Egyszerre ne tedd fel több topikban is ugyanazt a kérdést! Hány fokra fűtöd a vizet?
most úgy van, hogy 65 vagy 70 fok..... deakkor sűrűn kapcsol be és ki... ha lejjebb viszem,pl. 50-55 fokra, akkor is, csak akkor nem annyira melegek a radiátorok, ezért inkább feljebb raktam a vize hőfokot...
Baxi Fourtech kéményes kombikazán az utóbbi hetekben mikor a termosztát bekapcsolja, kezdetben normál , megszokott égéshangot ad, majd kb. 5-10 perc után fokozatosan megerősödik egy olyan hang, mint az elektromos trafók zúgása. A kazán ettől függetlenül ugyanúgy működik mint korábban, rendesen fűt, ad meleg vizet is. Mikor legközelebb megint felfűtés van ugyanígy 5- 10 perc után először halkan, majd erősödve megjelenik a trafóhang. Mi okozhatja ezt az előjövő trafóhangot?
A radiátorok teteje, alja egyforma arányban melegszik? Vagy van olyan radiátor aminek az alja a többihez képest melegebb?
a radiátorok rendben vannak, csak az emeleten, az egyik hideg, de amelyik meleg, az egyformán meleg...
Egy Immergas Victrix 26 kombi kondenzációs kazánom van, és néha 10-es hibakódot ír ki, aminek következtében nem fűt és nem állítja elő a HMV-t. Ezt a HMV előállítása során vettem észre, és teljesen rendszertelenül jön elő a hiba. Azt írja a 10-es hibakód, hogy az a fűtéskörben lévő alacsony nyomásra utal, de a készülék kijelzőjén 1.5 bar van, de ha 2-re felviszem akkor sem változik a helyzet. A készülék tetején lévő autós szelepet benyomva először levegő, azóta csak víz jön ki. Nem tudom, hogy ez így rendben van vagy esetleg a tágulási tartályban csökkent le a nyomás és azt kellene visszaállítani? Ha az javíthat a helyzeten, akkor elárulná valaki, hogy azt hogyan kell csinálni. Segítségeket előre is köszönöm!
Sziasztok!
Örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, hátha tudtok segíteni! Van egy 7 éves FÉG Novum Kompakt 25V típusú turbós kombi falikazánunk. Az éves "karbantartás, felülvizsgálat" után vissza kellett hívni a szerelőt, mert "06" hibakód mellett a kazán nem fűtött, leállt. Visszajött, állított valamit rajta. Miután elment, a fűtés jó volt, de az esti fürdetésnél kiderült, hogy a melegvíz szabályozás nem állt le, túlmelegítette a vizet, hiába állítottuk be a hőmérsékletet. Miután a szerelő nem jött vissza az újabb megkeresésünkre, így mi, sk. állítottunk a kazán minimum teljesítményén, így volt egy használható hőmérsékletű melegvizünk. Ami egy rövid idő után (kb. 3 hónap) egyszer csak langyos, majd szinte teljesen hideg lett, és a vízmelegítés is csak akkor kapcsolt be, ha egyszerre több csapot nyitottunk meg, ma már arra sem reagál. Így jelenleg fűtésünk van, meleg vizünk nincs Másik szerelőt hívtunk, aki kazáncserét javasolt, mert gazdaságtalannak ítélte a javítását.... Van valakinek esetleg használható ötlete a jelenségre, vagy valóban cserélnünk kell a kazánt???? Köszönöm!!!
Köszöntök mindenkit !
Csak tájékozódás szintjén érdeklődöm a gázszerelő Uraktól,rendelkezem egy 5 éve felszerelt BAXI ECOFOUR 24F kombi , turbós, fali, 24kW-os gázkazán készülékkel, ami kizárólag tartalékként lett felszerelve a meglévő vegyes tüzelési rendszerhez, alkalmanként ment ha nem tartózkodtunk otthon. Az 5 év alatt a gázóra állása szerint nem fogyasztott el összesen 500 m3 gázt. 3-4 havonta szoktam 10-10 liter meleg vizet kiengedni belőle, hogy cserélődjön bent a víz. A beüzemeléskor a szerviz, illetve 1 esetben gázszerelővel átnézettem,aki csak az víz iszap szűrőjéből engedte le a vizet,és valami beállításon állított. A készülék mindennap elvégzi az öntesztet, hogy a szelepek le ne ragadjanak. Kérdésem a fentek alapján kell-e évente szervizeltetnem ilyen használat mellett,kell-e az idő folyamán valamiféle beállításokat elvégeztetni,olvastam itt a fórumba savaztatásról is, vagy esetleg a vízszűrőből ha leengedem a vizet az is elég ? Segítő szándékú válaszokat megköszönöm.
Van rajta szifon Bővebben: Link
Gondolom Bővebben: Link kéne Szerintem tök min1 hogy a lakásban hány fok van mert nem ott csapódik a pára hanem a csőben a padláson...azt meg ugye senki sem fűti. Legfeljebb az alatt az 1perc alatt amíg a benti kicsi szakaszt átfűti a kazán.....gondolom Én. A valóság ennél összetettebb és inkább Téged igazol! Az biztos hogy összefügg a kinti párásabb levegővel és lehet hogy a 10 °C-on tartott lakással is (majd ha 1x lakott lesz kiderül), de az tuti hogy nem fogom 18°C on fűteni a 2szintes lakást egész télen inkább elvezetem a kondenzátumot. Érdekes, hogy a 21.században egy új kazán nem tud 10°C-ot tartani egy lakásban mert tönkremegy de legalábbis hibásan működik ...hát nem röhej!? Mind1 köszönöm a segítséget egyenlőre a nagy -15°C -ban sikerült életre lehelnem a gépet és nemsokára kitalálom a rev.2 verziót ami már biztonságos és szép is lesz.
A szifonod nem szifon, azaz inkább nem tölti be a kívánt szerepét.
Nem a lakás hőmérséklete a gond, hanem a visszatérő fűtővíz hőmérséklete. Ha beépítesz egy visszatérőági hőmérsékletemelő bypass termoszelepet, ami nem engedi 40 fok alá süllyedni a vissztérő ágat, akkor meg fog szűnni a kondenzáció. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Üdv, a 3-utas szelepet szétszedtem, picit tényleg szorult, de azért járt még, megkentem, kitisztítottam. A szelep működés közben eljut mindkét végállásba, nem akadozik. A rezonáló hang megszűnt, de nagyobb nyomáson továbbra is kihűl a víz. A láng változik, ha tekerem a HMV szabályzót, az látszik, illetve kis nyomáson van forró víz. A fűtés rendeben van, de ebben a típusban 2 külön hőcserélő van.
Akkor ebben az esetben a következő lépés a fűtőköri hőcserélő vízkőtelenítése lehet? Erre van speciális módszer és anyag, vagy csak leszedem, és vízkőoldó? Illetve lehet még más hiba, ha nem a vízkő? 3 éves, és nem extrém kemény felénk a víz, de még nem volt vízkőtelenítve. Köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2016
Szia!
Köszönöm Te vagy az aki végre megválaszoltad, hogy miért is van ilyen sok kondenzvíz, már el is felejtettem hogy a bypass szeleppel lehet szabályozni. Az én Thema Condens (Saunier Duval) kazánnál elzártam a bypass szelepet (gyárilag félig nyitott állásban van) mert tudomásom szerint annál jobb hatásfokú a kondenzációs kazán minél hidegebb a visszatérő. Vagy nem? Úgy tudom, hogy ilyen esetben viszont vigyázni kell nehogy zárva legyenek a fűtési körök mert tönkremegy a kazán. Nem tudom, ezek szerint a Combitek-nek nincs gyárilag ? Megnézem a robbantott rajzon. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2016
Sziasztok! Most cseréltem vezérlő panelt a Bosch (Junkers) 3000 ow készülékben, és folyamatosan az a hiba üzenet, hogy alacsony a feszültség. Már minden lehetséges csatlakozási lehetőséget végig mértem, de nem találom, hogy mi lehet az ok. Találkoztatok már hasonlóval, ötlet? (Csere előtt a régi panelen a víz melegítő funkció működött, fűtés nem volt, mert termosztát oldalról kapott egy rövidzárat... Azzal is lepróbáltam, ugyanúgy kevesli a feszültséget.)
Üdvözlet!
Beretta Exclusive Boiler Green 30 kazánom van. Dob alakú kazánja van előkeveréses, henger alakú égőfejjel. Fűt is, meleg vizet is ad, de amikor vissza veszi a teljesítményt, az égő fütyülni kezd, egy hangos, kb. 1000 hertzes fuvolára elmékeztető hangos zaj jelenik meg, ilyenkor megváltozik a láng formája, és az égőfej felizzik pirosra, majd egy idő múlva abbamarad a fütyülés, és az égő izzása elmúlik, normálissá válik az üzem. Néha brummogás van fütyülés helyett, az égőfej akkor is felizzik. A hiba talán azonos surfer január 23.-án leírt "trafóhangjával". Igaz, ő sem kapott eddig választ, talán most lelepleződik a rejtélyes hiba. Lehet, hogy az égő belsejében is begyullad a gáz? Asszem csak kívül kellene égnie, belül nem. A hiba a kazán újkorától (kb. négy év) időszakosan észlelhető. Előre is köszönöm, ha valaki megmondja, mivel lehet elmulasztani.
A panel típusszáma pontosan ugyanaz? Mert arra gondolok, hogy nem 230 V-ra készültet építettél be. Esetleg nincs valami átállítási lehetőség a panelen a trafó környezetében? Még az is lehet, hogy rossz a trafó, vagy a tápegység rész a panelen.
Karbantartással, tisztességes beszabályzással.
Kedves Westen guruk!
Segítségre lenne szükségem, azzal kapcsolatban, hogy van egy Westen Quasar 24-es (2003-as) típusú kombi cirkóm. Az egész fűtési rendszer is akkori. A lényeg, hogy van fűtés és melegvíz is, a nyomás 1,5 baron van, aztán amikor bekapcsolom a fűtést, és a víz eléri kb a 60 C-t, akkor hirtelen felugrik 0,5 bar-t, 2,2 barra, és el kezd villogni a 60 foknál a piros led és letilt a kazán. Aztán, ha leengedem a vizet belőle az alján a csapon keresztül, kb 1,5 barra, akkor elindul és működik egy darabig ismét és megint egy idő után ugyanúgy felugrik a nyomás 2,2 barra és letilt a kazán, és villog a piros led. Ha lejjebb engedem, 1,3 barra, akkor felugrik 1,8-ra és akkor tilt le. Tehát mindig 0,5 bart ugrik fel hirtelen, és nem fokozatosan. A készülék tisztítva van rendszeresen, többször volt már meghibásodva, a panel is tönkre ment már benne egyszer és ahogy láttam legutóbb a tűztér szigetelést is cserélni kell benne lassan. Egy ideje az is feltűnt, hogy gyengébb a zuhanyzónál a nyomás, a konyhában és a mosdónál viszont normálisan folyik. Elvileg ez nincs összefüggésben vele. Légtelenítettük a rendszert a radiátorokon keresztül, nem volt levegő benne. Azt viszont nem tudom, hogy a kazánt külön lehet e légteleníteni és egyáltalán kell e. Állítottuk már kb minden állásba a két felső szabályzót, ami a radiátorra és a zuhanyzóra és mosdóra vonatkozik. Igazából mindenki a tágulási tartályra, vagy a membránra gyanakszik. Kérdésem az, hogy van e még valami trükk, amivel megoldható a hiba, vagy itt már csak a szakszerviz maradt? Bármilyen hozzáértő tanácsot elfogadok. Előre is köszönöm a segítséget. Renáta
Ha a hálózati fesz megvan. 220-240, akkor a gázszelep lehet zárlatos, vagy a régi euroline-nál (ZW23) a váltószrlep behúzó mágnese, vagy valami zárlat. Végső eset panel hiba.
Sziasztok!
Az én problémám a folyamatos keringetéssel megoldódott. Vezérlőpanelt kellett cserélni, mert mint kiderült, egy része megolvadt... A szerelő ma volt itt, utána megnéztük, kapcsol a termosztátra, megy a fűtés, lejjebb veszem itt akkor kikapcsolja. (Ettől függetlenül cserélni fogom, mert úgy tűnik elég nagy különbségeket enged meg, mivel nagyon régi.) Viszont, most azt vettem észre, hogy nem keringeti ki a maradék fűtött vizet, miután feltöltötte a melegvizes tartályt. Eddig itt azt olvastam, hogy ez a kazánvédelem része lenne, hogy ha maradt benne lekeringeti. Ez most nem történik, de nem tudom, hogy alapból kéne-e lenni, mivel folyamatosan ment eddig a szivattyú. Régi renova miniről van szó, a használati utasításban nem találtam erre utaló részt.
Igen, pontosan ugyanaz, vadi új, bemért, ellenőrzött, garanciális. Mivel a panel által vezérelt cuccokon (szivattyú, ventilátor... stb. ott a 230 v, így nem értem, hol tűnhet el a feszültség. Azért amit írtál, még leellenőrzöm. Köszi a tippet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |