Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Hali,
ezt csinaltam meg: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1653324.html#1653324 Onnan veszem hogy a motor mechanikailag jó a gyerta is jó benne, amikor a motor felmelegedett akkor nem volt szikra, amint visszabb hűlt egyből volt szikra. A gyújtás ehhez a motorhoz ami egy Lomarghini IM359-es 350ccm-es 35000 Huf plusz áfa, 3 ezerért nem talaltam hozzá gyújtást sehol!
Hali,
Ez egy stabil motor, egy Lomarghini IM359-es 350ccm-es motor. Ez nem fűnyíró trakin van hanem egy PF62-esre lett rá szerelve.
Hali.Nekem traktoron van,abban van akku,stb.Neked ez nem jó.Próbáltál rátenni Briggs,vagy Tecumseh gyújtást?Lehet a felfogatás nem egyezik,de egy próbát megérne.
ULQ2460 típusa a elektronikus gyújtásvezérlésnek. Ezzel motorbiciklire is tudnák gyújtást vezérlést készíteni?
Amit megépítettél az nem CDI, vagy tirisztoros!
Hanem egy sima "megszakítós" gyújtás modernizált verziója! A tiédhez akku 12 volt és Lada trafó jó... Egyébként akármilyen robogó gyújtást is felrakhatsz, annak kell a nagyfesztekercs, jeladója sima indukciós, bár a tiédet is át lehetne építeni indukciós jeladóra. Az legalább agyon verhetetlen.
Hali,
Ebben ugyan nincs akku de elférne.
Igen tudom, hogy nem CDI gyújtást és tirisztoros gyújtást csináltam. Nem jó semmilyen robogó vagy simson gyújtás rá ugyani az egész lendkeréken egyetlen 1 darab mágnes van. A mágnes is akkor van fent amikor a dugattyú elér a holtponthoz. A legelső oldalak között találtam egy hozzászólást miszerint a Hall IC-nek magas szintet kell adjon és amikor a mágnes elhalad előtt akkor alacsony szintre kell váltson, ugyanis ezzel a módszerrel a trafónak van ideje felmágneseződni kellő képpen és bírni fogja a nagyobb fordulatot is.
Sajnos töltés is kellene neki.Ha nincs,csak addig menne,míg bírja az akku.Csak ismételni tudom magam.Egy fűnyíró gyújtást rátenni.Azzal működne.
Na azt még nem próbáltuk, ha jól tudom az is hasonlóan van meg csinálva mint ami az eredeti volt rajta.
Tegyünk helyre még egy valamit!
Milyen gyújtás volt EREDETILEG a gépen?
Igen,jól tudod.Ott is csak egy rövid mágnes van a lendkerékbe beágyazva.
Eredetileg ezeken a gépeken megszakító nélküli gyújtás van.Csak egybeöntött trafó, és elektronika.Egy vezeték megy a leállításnak,és a gyújtókábel.
Pontosan ugyan ilyen: Bővebben: Link
Én szerintem CDI de nem nagyon vagyok benne biztos ugyanis a műgyantát még nem sikerült leszednem róla teljesen, de szerintem nem is fogom tudni úgy leszedni, hogy alatta az alkatrészek ne sérülnének meg.
Nagyon informatív volt... de milyen fajta, milyen elven működik, honnan veszi az energiát????
Ezt nem bontod ki biztos.Szedtem már szét Briggs trafót.Egy kis lapon a műgyanta alatt pár smd alkatrész van.Nem tudtam beazonosítani pontosan semmit.Hasonló elven működhet,mint a jeladó nélküli tirisztoros gyújtások.
Szerintem egy jeladó van benne mert az pont látszódik egy ilyen kis fehér színű tekercs.
Láncfűrészekben láttam hasonlót. Igazából nem tudom mi van benne, lehet hogy csak egy tekercs...
Azért egy CDI nagyobb a kondi miatt, illetve kellene egy gyújtótrafó is... Valaki biztos okosabb lesz nálam!
http://agrooroszi.hu/termek.php?pid=203
Nézd meg ezt.Ugyan úgy müködik mint a tied.A felfogatás lehet más,és a lendkerék átmérők nem egyezhetnek.Ezeknek aaz a lényegük,hogy max. 0.2 mm-re kell állítani a lendkeréktől.
Beszeltem kozben a fatherral es azt mondta, hogy probalta mar egy Briggs motor gyujtasaval de sajnos nem adott szikrat.
Hali,
én most ezt a kapcsolást szeretném megcsinálni, hogy jól működjön a motorral. Sajnos csak alapjáraton ketyeg, ha próbálunk gázt adni neki akkor lefullad, hebeg és visszalő. Az első oldalon olvastam, hogy a Hall elemnek állandóan magas szintet kell adnia hogy a trafóban keletkezzen elegendő energia a kisüléshez. A kapcsolást nézve elvileg az BU111-es tranyón keresztül állandóan GND kellene, hogy a trafó, de sajnos ez nem így van, vajon mitől lehet?
Nem látok el hozzád ezért nem tudom!
Az biztos, hogy a 15ös pontra megy az akku +12volt (a gyújtáskapcsolóról), meg a trafó, a 31esre a akku negatív. A trafó másik vége megy a 1es pontra. Ha így van bekötve akkor jó...ha lekötöd róla a hall részt, és összekötöd a 15ös pontot a 7esel, akkor a trafkán meg kell jelennie a feszültségnek. Ha bontod az összekötést szikrát kell adnia! Ezt megcsinálja az áramkör?
Igen ezt megcsinálja az áramkör. Bővebben: Link
Ebben a hozzászólásban írják, hogy a Hall IC-nek állandóan magas szintet kell adnia. Próbáltam keresni olyan Hall IC-t ami magas szintet adna de sajnos nem találtam olyat. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Úgy van!
Akkor innentől szar a konstrukció.. mert a kisebbik tranyó fázist fordít. Vagy valamit játszol a Hall ic-vel hogy folyamatos magasat adjon. Ha ez nem jön össze akkor szólj, kicsit megdolgozzuk a kapcsolást, esetleg egy parányi induktív jeladóval helyettesítjük a Hall-t
Én egy invertáló áramkörre gondoltam a hall ic-hez, hogy állandó magas jelet adjon. Te milyen kapcsolást ajánlanál? Az induktív jeladót hogy tudnánk megoldani? Vagy esetleg ez a kapcsolás jobb lenne: Bővebben: Link?
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Lehet invertáltatni is csak vedd ki a felső 1,2k ellenállatot!
Ki vettem és így a trafó állandóan GND-én van az ellenállás helyét üresen hagytam, szikrát viszont nem adott amikor a mágnes elhaladt a Hall IC előtt.
És ha a 7est egy pillanatra a pozitívra érinted, akkor van szikra?
Kb 2 centis szikrát adott
Akkor az áramkör elviekben jó.
Most már a Hall ic felé kell fordulni. Mi annak a típusa?? Jó lenne egy szkóp is.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |