Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   178 / 206
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Hali,

ezt csinaltam meg: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1653324.html#1653324

Onnan veszem hogy a motor mechanikailag jó a gyerta is jó benne, amikor a motor felmelegedett akkor nem volt szikra, amint visszabb hűlt egyből volt szikra. A gyújtás ehhez a motorhoz ami egy Lomarghini IM359-es 350ccm-es 35000 Huf plusz áfa, 3 ezerért nem talaltam hozzá gyújtást sehol!
(#) Bubu54 válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Hali,

Ez egy stabil motor, egy Lomarghini IM359-es 350ccm-es motor. Ez nem fűnyíró trakin van hanem egy PF62-esre lett rá szerelve.
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Hali.Nekem traktoron van,abban van akku,stb.Neked ez nem jó.Próbáltál rátenni Briggs,vagy Tecumseh gyújtást?Lehet a felfogatás nem egyezik,de egy próbát megérne.
(#) kissattila88 hozzászólása Feb 6, 2016 /
 
ULQ2460 típusa a elektronikus gyújtásvezérlésnek. Ezzel motorbiciklire is tudnák gyújtást vezérlést készíteni?
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Amit megépítettél az nem CDI, vagy tirisztoros!
Hanem egy sima "megszakítós" gyújtás modernizált verziója!

A tiédhez akku 12 volt és Lada trafó jó...

Egyébként akármilyen robogó gyújtást is felrakhatsz, annak kell a nagyfesztekercs, jeladója sima indukciós, bár a tiédet is át lehetne építeni indukciós jeladóra. Az legalább agyon verhetetlen.
(#) Bubu54 válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Hali,

Ebben ugyan nincs akku de elférne.
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Igen tudom, hogy nem CDI gyújtást és tirisztoros gyújtást csináltam. Nem jó semmilyen robogó vagy simson gyújtás rá ugyani az egész lendkeréken egyetlen 1 darab mágnes van. A mágnes is akkor van fent amikor a dugattyú elér a holtponthoz. A legelső oldalak között találtam egy hozzászólást miszerint a Hall IC-nek magas szintet kell adjon és amikor a mágnes elhalad előtt akkor alacsony szintre kell váltson, ugyanis ezzel a módszerrel a trafónak van ideje felmágneseződni kellő képpen és bírni fogja a nagyobb fordulatot is.
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Sajnos töltés is kellene neki.Ha nincs,csak addig menne,míg bírja az akku.Csak ismételni tudom magam.Egy fűnyíró gyújtást rátenni.Azzal működne.
(#) Bubu54 válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Na azt még nem próbáltuk, ha jól tudom az is hasonlóan van meg csinálva mint ami az eredeti volt rajta.
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Tegyünk helyre még egy valamit!
Milyen gyújtás volt EREDETILEG a gépen?
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Igen,jól tudod.Ott is csak egy rövid mágnes van a lendkerékbe beágyazva.
(#) sanyi70 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Eredetileg ezeken a gépeken megszakító nélküli gyújtás van.Csak egybeöntött trafó, és elektronika.Egy vezeték megy a leállításnak,és a gyújtókábel.
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Pontosan ugyan ilyen: Bővebben: Link

Én szerintem CDI de nem nagyon vagyok benne biztos ugyanis a műgyantát még nem sikerült leszednem róla teljesen, de szerintem nem is fogom tudni úgy leszedni, hogy alatta az alkatrészek ne sérülnének meg.
(#) dB_Thunder válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Nagyon informatív volt... de milyen fajta, milyen elven működik, honnan veszi az energiát????
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Ezt nem bontod ki biztos.Szedtem már szét Briggs trafót.Egy kis lapon a műgyanta alatt pár smd alkatrész van.Nem tudtam beazonosítani pontosan semmit.Hasonló elven működhet,mint a jeladó nélküli tirisztoros gyújtások.
(#) Bubu54 válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Szerintem egy jeladó van benne mert az pont látszódik egy ilyen kis fehér színű tekercs.
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Láncfűrészekben láttam hasonlót. Igazából nem tudom mi van benne, lehet hogy csak egy tekercs...
Azért egy CDI nagyobb a kondi miatt, illetve kellene egy gyújtótrafó is...

Valaki biztos okosabb lesz nálam!
(#) sanyi70 válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
http://agrooroszi.hu/termek.php?pid=203
Nézd meg ezt.Ugyan úgy müködik mint a tied.A felfogatás lehet más,és a lendkerék átmérők nem egyezhetnek.Ezeknek aaz a lényegük,hogy max. 0.2 mm-re kell állítani a lendkeréktől.
(#) Bubu54 válasza sanyi70 hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Beszeltem kozben a fatherral es azt mondta, hogy probalta mar egy Briggs motor gyujtasaval de sajnos nem adott szikrat.
(#) mex válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Hali,

én most ezt a kapcsolást szeretném megcsinálni, hogy jól működjön a motorral. Sajnos csak alapjáraton ketyeg, ha próbálunk gázt adni neki akkor lefullad, hebeg és visszalő. Az első oldalon olvastam, hogy a Hall elemnek állandóan magas szintet kell adnia hogy a trafóban keletkezzen elegendő energia a kisüléshez. A kapcsolást nézve elvileg az BU111-es tranyón keresztül állandóan GND kellene, hogy a trafó, de sajnos ez nem így van, vajon mitől lehet?
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Nem látok el hozzád ezért nem tudom!

Az biztos, hogy a 15ös pontra megy az akku +12volt (a gyújtáskapcsolóról), meg a trafó, a 31esre a akku negatív.
A trafó másik vége megy a 1es pontra.
Ha így van bekötve akkor jó...ha lekötöd róla a hall részt, és összekötöd a 15ös pontot a 7esel, akkor a trafkán meg kell jelennie a feszültségnek. Ha bontod az összekötést szikrát kell adnia!

Ezt megcsinálja az áramkör?
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Igen ezt megcsinálja az áramkör. Bővebben: Link

Ebben a hozzászólásban írják, hogy a Hall IC-nek állandóan magas szintet kell adnia. Próbáltam keresni olyan Hall IC-t ami magas szintet adna de sajnos nem találtam olyat.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Úgy van!
Akkor innentől szar a konstrukció.. mert a kisebbik tranyó fázist fordít.
Vagy valamit játszol a Hall ic-vel hogy folyamatos magasat adjon.

Ha ez nem jön össze akkor szólj, kicsit megdolgozzuk a kapcsolást, esetleg egy parányi induktív jeladóval helyettesítjük a Hall-t
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Én egy invertáló áramkörre gondoltam a hall ic-hez, hogy állandó magas jelet adjon. Te milyen kapcsolást ajánlanál? Az induktív jeladót hogy tudnánk megoldani? Vagy esetleg ez a kapcsolás jobb lenne: Bővebben: Link?
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Lehet invertáltatni is csak vedd ki a felső 1,2k ellenállatot!
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Ki vettem és így a trafó állandóan GND-én van az ellenállás helyét üresen hagytam, szikrát viszont nem adott amikor a mágnes elhaladt a Hall IC előtt.
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
És ha a 7est egy pillanatra a pozitívra érinted, akkor van szikra?
(#) Bubu54 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Kb 2 centis szikrát adott
(#) dB_Thunder válasza Bubu54 hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Akkor az áramkör elviekben jó.
Most már a Hall ic felé kell fordulni. Mi annak a típusa??
Jó lenne egy szkóp is..
Következő: »»   178 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem