Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Bővebben: Link Ott van pár hozzászólással lejjebb, de ha beírod a keresőbe, hogy kódtáblázat stb hihetetlenül széles világ nyílik meg előtted...
Köszönöm! Tényleg a kísérletezgetéssel tettem tönkre, az újak már jók. Nem gondoltam volna, hogy ennyire érzékeny.
Köszi még egyszer!
Szia,
ahogy javasoltad növeltem a feszültséget, 6 db AA-s 1900mAh-s aksi 7.8V-ot tud. A regulátor IC így 5V feszültséget továbbít a mikrokontroller felé. Ez teljesen jó, a MOSFET vezérlő lábára kötött kimenet értéke 0 és 5V, tehát szépen vezérli a ki- és bekapcsolást. A MOSFET kimenetére kötött motor csatlakozón megfelelően váltakozik a 0 és a 7.8V (2 másodperc be, 2 másodperc ki), viszont a motor csak nem indul el. A motort az aksira kötve szépen megy. Mi lehet a probléma? :S
Egy kétáramkörös váltó kapcsolóval..
Vedd ki azt a FET -et és próbálj már vele direktben kapcsolni egy izzót (vagy motort) pl...
Így: MOSFET kapcsoló
Ekkor is ugyanez történik. Egy dologra tudok még gondolni, hogy az 5V-os regulátor IC kavar be. A bemenő tápra van kötve egy L7805 5V-os 1A-es regulátor, ami azért kell, hogy a mikrokontroller 5V-ot kapjon. Amikor a Power MOSFET zár, akkor viszont még a regulátor előtti feszültséget kapja meg a motor (7.8V). Ha a regulátor kihagyom, akkor minden szépen működik. Szerinted az megoldaná a problémát, ha kicserélném egy 2A-es LM78S05-ös regulátorra?
Az, hogy 1A vagy 2A -es típust használsz, kb tökmindegy, mert az ic kb 5-10 mA -t fogyaszt (vagy még annyit sem).
Mérnék a helyedben egy feszültségesést amikor direktben rákötöd az akumlátorra a motorodat kapcsoló és FET nélkül... Tehát ha megy a motorod az aksiról, hány volt az aksi kapocsfeszültsége...
Az aksi 7.8V, a motort direktben rákötve az aksi kapcsolófeszültsége 5.7V.
Az nem "kapcsolófeszültség" hanem kapocsfeszültség (az áramforrás két pólusa közt mért feszültség).
Nos, az 5.7V viszont kevés, mert így a stabilizátor nem működik megfelelően, de ezt már kitárgyaltuk. Szerezz egy ATX tápot (2EFt -ért hozzádvágják használt pc bontókban), és adj az áramkörödnek 12V -ot, ne az aksikkal szórakozz (nem ad elég áramot, terhelés hatására bőven esik a feszültsége a megengedett szint alá)... (Most pedig elteszem magam holnapra...) A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2016
Nagyon szépen köszönöm a segítséged!
Jó éjt!
Sziasztok! Van egy Black&decker kc12gt csavarozom. 12v-os. A gép vadonatúj csak nincs hozzá töltő allomasom. A kérdésem fel tudom e tölteni az akksit adapterrel a töltő állomás nélkül? Van sok fele fajta adapterem. Gondoltam sarus megoldással rá tudnám csatlakoztatni. Megoldható ez?
A válaszokat előre is köszönöm!
Ha ez olyan mint ami nekem volt, akkor a markolatán van egy csatlakozó és sima adapterrel feltölthető. Találtam róla rajzot, a 8-as számú alkatrész alján lóg.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2016
Elsősorban azt kellene tudni milyen típusu akkumlátor van benne
(NiCd, NiMh, Li-Ion vagy Li-Po), és azt, hogy hány cellás... Ha kívülről ez nem állapítható meg, szedd szét. (A cellákat mindenképp meg kell számolni, nem elég, hogy hány voltos a pakk). Ez után tudunk tanácsot adni a töltésére... A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2016
Ni-CD 12v 2000mAh elméletileg. A cellaszámot megnézem. Pontosan ez van ráírva: Black And Decker A9252 H1 12V England SL1 3YD
Akkor szerencséd van, egy sima 12V -os tápegységgel töltheted...
De folyamatosan mérd az áramfelvételt, ha szükséges tenned kell valami előtét ellenállást ami korlátozza az áramot (ebben az esetben lehet, hogy kicsit növellned kell a töltő feszültséget). NiCd esetében a kapacitás tized értékü töltőáram használatos. Tehát a te csomagod 2000mAh / 10 = 200mA töltőáram az ideális. Olyan ellenállást válassz, amit ha sorba kötsz az töltővel, és méred az áramot töltés közben lehetőleg ne haladja meg a 200mA -t (te esetedben kb 60Ω, viszont ez függ az akkud belső ellenállásától is, tehát ki kell kisérletezni és nem árt ezt is egész töltés alatt figyelemmel kísérni) a teljesítménye pedig 5W. A töltés közben mérd folyamatosan az akku kapocsfeszültségét ez lehetőleg ne menjen 12V fölé. Valamint a hőmérsékletét is, ha nagyon melegszik, szüneteltetni kell a töltést, majd ha visszahült, lehet folytatni. A töltési idő a kapacitás / töltőáram x 1.5, (2000mAh / 200mA x 1.5 = 15 óra). És végül de nem utolsó sorban, barkács töltővel töltött akkumlátort soha ne haggy felügyelet nélkül, mert ha túlmelegszik, ki is gyulladhat!!! Sok sikert... A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2016
Nagyon szépen köszönöm! Nagyon profi választ adtál. Köszönöm szépen!
Hello! Ha 10 cella van, akkor a töltési végfeszültség (ami amúgy nem létezik) valahol 13,5V környékén van, nem 12V-nál..
Közben volna egy keresztkérdésem.
Szerintetek nagy gáz, ha egy toroid primeréről lehagyok kb 30 menetet? Hivatalosan 470 kellene, de most fejeztem be a harmadik sort, és nem akarok egy negyediket megkezdeni 30 menetnek... Mi a hátránya a menethiánynak tudja valaki? És az érdekelne még ha megnézitek ezt a videót 23:20 -nál... Toroid trafó készítés Konkrétan az a rézfólia amit körbeteker rajta mi célt szolgál? Köszi... (Ezt meg csak azért nem a trafósba tettem, mert ott a madár se jár, itt sokkal hamarabb válaszolnak bármire.)
Arra semmilyet, ott nem volt kérdés...
De én is úgy gondoltam, ha árnyékolás akarna lenni, akkor körbe kellett volna az egész magot lemezelni, nem? Viszont ha így tesz akkor az nem gyengítené a szekunderben a mágneses fluxust? A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2016
Akkor asszem csak rátekergetem még azt a 30 menetet...
Valami ötlet esetleg hol lehet venni olyan vékony rézlemezt?
Világos, de dróttal nem igazán akarok még egy sort körbemenni, alig vártam, hogy ezzel is elkészüljek...
Azon gondolkodom, akkor a klímások által használt alufóliás ragasztószalag is megfelelne, a másik oldalán szigetelve... Csak épp alut nemnagyon lehet forrasztani, vagyis spéci forraszanyag kell hozzá...
De ha nem is könnyen, azért lehet forrasztani az alufóliára ónozott drótot. Én jó bő gyanta alatt, bő forrasztó ónnal a páka hegyével csiszolgatva szoktam célt érni. Próbáld ki.
Persze, a lényeg, hogy az oxid réteget kell eltávolítani, a színtiszta alut lehet forrasztani...
Csak épp az ilyen tized (vagy nem tudom milyen vékony) fóliát elég nehéz oxidmentesíteni, mert ha elkezded kapargatni, máris elszakad... Bár most néztem, a ebay -ről lehet bugázni vékony réz lemezt is, lehet berendelek egyet...
Azért mát többször sikerült, olajpapir kondiból kitermelt alufóliát, kimenő trafó tekercsei közé árnyékolásnak. (de nehogy rövidrezárt menetet készíts)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |