Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Szép napot FONTOS KÉRDÉS a holtponti jeladó a FŐTENGELY ÉKSZÍJTÁRCSán keresztül számolja a fogakat a gyujtáshoz ???? fiat punto 55 s 1.1 benzines.... mert nekem eddig amikor porbálkoztam beinditani nem adott szikrát .... befolyásolja a FŐTENGELY ÉKSZÍJTÁRCSA a szikra képzést??? ...... mert ha jol tudom a jeladó a fogakat számolja a tárcsán és azon van egy centis kihagyás ilyenkor van szikra képzés elvileg..... de szeretném ha valaki segitene és megerösitené feltevéseim .... köszi elöre is mert jelen pillanatban nincs rajta a tárcsa és nincs is szikra .....
Szia!
A holtponti jeladó szerintem a vezérmű tengelyt nézi.
Szia nem nem azt nézi de köszi a hozzászolást mivel a tárcsán lévö fogak darabszáma meg van és ezek után van egy centisa foghiány (gyárilag) igy ott a gyujtási pont.... és ha nincs fent a tárcsa akkor nincs izzitás se.... ez 99% -ra tudom most már.... mert a vezérmütengely az a felsö tengely a fötengely pedig az alsó ha jol tudom és erre fogatom fel a szijtárcsát ami a képen is van és ezeken lévö fogakat számolja igy van szikraképzés is ..... na erre voltam kiváncsi hogy jol tudom e?
Szia! Én is úgy tudom,hogy a főtengelyt nézi a jeladó bár a jelet nem biztos,hogy a tárcsa fogszámát nézi. Nem találtál a tárcsán egy bemetszést? Természetesen gyárit?
Szia! Akkor vegyük át még egyszer. ITT mutattam meg a kocsidhoz való felső holtponti jelöléseinek állásáról a leírást. Ez azt jelenti, hogy a jelzett vezérmű beállítással lesz megfelelő helyen a gyújtás (az ATDC/BTDC elő és utógyújtási értékek volnának abban a 7-13 foknyi tartományban). A fordulat érzékelést a főtengely jeladó fogja érzékelni arról pedig ITT adtam meg az értékeket. Mit nem lehet ezen érteni? Viszont ezt meg én nem értem amit írtál:
Idézet: benzines meg izzítás ..... ? „és ha nincs fent a tárcsa akkor nincs izzitás se.... ez 99% -ra tudom”
Szia : de van rajta egy kis jel és már puntos haverok is mondták hogy ha nincs fent a tárcsa akkor nincs is szikra mivel a tárcsán lévö fogakat számolja a jeladó és a fényképen fent a jeladó de a tárcsa nem igy a jeladó vége nem tud mit számolni...... szóval nem kiabálom el de (a fötengelyre menö tárcsa ami ugye a generátor tárcsáját hajtja meg az ékszijjal ) elvileg az volt a hiba mert inditáskor nem volt rajta amiota szét vettem azota nincs ugye szzikra ... és 99 % hogy ez a baj.... mert a jeladó nem tudja mikor hány fog után küldheti a jelet hogy na most mehet a szikra képzés
Köszi a hozzá szolást de nem kell mindent egyböl szakszerüen venni ha azt irtam hogy nincs izzitás se... akkor mivel hü....e nem vagoyk igy lehetséges hogy arra gontoltam hogy nem ad szikrát a trafó.... .... de persze biztos én voltam megint tudatlan .....
Szia! Igen. Ebben a felállásban a főtengely jeladója fordulatot ellenőriz és szögelfordulást. Ehhez társulna a felső holtpont vezérlési beállítása és a motorvezérlő adná is a szikrát .....
De persze iledelmesen megköszönöm a segítséget neked is (y) és a jelölések segitettek is meg nem is mivel semmit se lehetett látni a motoron mi hol van és pár video végignézése után már gyujtás gondok elött meg találtuk hogy hol vannak a pontok ahova be kell állitani a tárcsákat..... egyedül a fötengelyre menö tárcsát nem vettük figyelembe mivel a sok okos ember köztük puntosok is mondták hogy az csak a töltés miatt kell rá....... igy nem is törödött vele senki.... szóval ez csak egy kics baki volt mert naivan mindenkinek hittem.... az meg hogy a tárcsát hogy kell felrakni azt már látom a jelöléseken amit küldtél de a motoron meg semmi jelölés nincs ..... de lehet látni a tárcsán magán és mivel gyári bemarások vannak rajta igy elba....ni nem leeht...... de köszi az értékes infókat....
Na ez a lényeg ezt tudtam is csak a sok okos ember nem mondta hogy a tárcsa amit levettünk az kell vissza rá és megsugom még autószerelö is azt mondta hogy csak a töltést befolyásolja
de megerösítést kértem hogy jo e amit gondolok..... és lásson csodát mindenki jo.... szóval holnap össze lessz rakva és meglátjuk mi lessz igy már 99% ig biztos vagyok benne hogy a tárcsa hiánya volt a gond
Nem vagyok szakmabeli és nem túlzok ha ezt mondom, de kéretik a szlenges megfogalmazás mellőzését. Látom kapisgálod már a dolgot és figyeld meg a jelöléseket, hogy jó helyre kerüljenek.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2016
Köszönöm szépen a segítséget már csak annyi érdekelne hogy a tárcsán kell e lennie kivülröl látható jelölésnek ? mert nincs rajta ilyen de viszont egy kis lyuk van a tengely közepe fele ami beleillik a fötengely kis ""kitüremkedésébe"" ez igy jo lehet ha össze rakom ? csak persze az alatta lévö fötengelyt kell beálllitani a képen láthato jelre ugye?
Akkor így ebben a formában és még itt is van képi segítség a beállításhoz. A jelöléseket jól látni a vezértengelyen és a burkolaton kívülről a vonalat amiknek egybe kell esnie. Célszerszámokkal kellene lefixálni a fő és vezértengelyeket a jelölt pozícióban és azután feltenni a szíjat és ráfeszíteni a görgőssel.
Remélem holnap feltudod támasztani a gépet Majd írj,hogy sikerült e vagy nem." Kéz és lábtörést"
Szép napot és lásson csodát mindenki sikerült mert van szikra a gyertyáknál jelen van minden minden a helyére került.... viszont még nem indul de nem is fog még mivel nem jo az 1-es hengerhez menö gyujtókábel mert el van vágva majdnem hogy ketté.... csak lóg és csattog inditáskor igy kicserélem és meglájuk mi lessz de lehetséges hogy megveszem a kábelt ujra jelre állítok mindent és behuzzuk az autót nem tudom ez befolyásolja e ??? de szikra van és most BOLDOGSÁÁÁÁÁÁÁÁG köszi mindenkinek
Ám félreértések elkerülése miatt a kábelt át cseréltem a trafótól is meg a gyertyátol is kihuztam és a kettes hengernek a kábelét raktam az 1 -hez mert 1-4 -en van a """gyújtás""" most jelen pillanatban az 1 hengernél van kábel a 2 -néll nincs 3-4-nél van ....... csattog meg már jön a benzin is mert érezni szóval haladás még a végén el is indul
Na elvileg minden a helyén már csak a tárcsa kell rá amit meg elrontani nem lehet mivel van egy kis lyuk rajta és abba passzol bele utána mehet fel a furatokhoz és elvileg kell indulnia..... meg persze gyertya csere meg kábel csere mert szakadt ugye az 1-s kábele....
Szia! Na akkor feltámad a vassss A gyújtási sorrendre azért figyelj mert csak durrogni fog csak indulni nem
Meglátjuk még de a sorrend ha jol tudom 1-4-2-3 de majd csak lessz vele valami jelen van minden tengelynél minden pont stimmel már cska kábeleket kell helyre rakni meg a gyertyákat kicserélem holnap mert meg van már az ujj azokból is csak a kábel hiányzik egy darab de reménykedem nagyon hátha .... ha törik ha szakad valahogy beinditom ha kell húzással de akkor is...
Nem a gyújtási sorrendre gondoltam hanem a gyújtókábeleket ne kever össze véletlenül.Próbálj előbb indítózni és ha véletlenül nem indulna csak akkor húzatok meg. A vezérműszíj nem nagyon szereti ha húzkodják. Igaz néhány alkalmat elvisel de ez nem törvényszerű.
Nem jól tudod. Négyhengeres négyütemű motornál csak kétféle gyújtás sorrend létezik. 1-3-4-2 és 1-4-3-2. A tiéd valami unikum volna.
köszi az infót ám erre gondoltam én is mivel még téveszteni se lehet de köszi a javítást a trafón lévö csatlakozók miatt most elgondolkodom mi is lehet mert 1-4 az biztos volt tudtam is kb 2 hete hogy hogy van de azota le is kopott a felirat meg a jelölés is hogy melyik csatlakozó hova megy melyik trafóhoz de mivel csak 2 van igy nagy varia nincs xD
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
Értem a kábeleket meg nem tudom összekeverni mert méret szerint vannak és meg is van jelölve számokkal melyik hova megy a trafón meg rá van irkálva melyik melyik szóval nagyon elrontani nem lehet ... bár most kicsit fogos dolog történt mert a trafóba csatlakozó vezetékeket nem tudom melyik hova ment de legalább jo hogy csak 2 csatlakozó van szóval vagy igy vagy ugy köszi még egyszer
Őrülök ha tudtam segíteni, de nem kioktatni akartalak csak a tapasztalat. Járt már így egy ismerősöm. Igaz utángyártott kábelek voltak de megszívták rendesen. Mire leeset nekik a tantusz. Már kétszer körbehúzták a falun a kocsit.
persze érthetö és nem is rosszbol irtam ... most is szeretném megköszönni mert sok segitséget kaptam és már böven több sikerült mint reméltem.... kábelekeet megkapja az ujakat a gyertya megy bele uj holnap és meglátjuk lehet párszor még állitani kell a vezérlését leszedni -feltenni de annyi bajom legyen egész életemben
Ám egy kérdés ... ezeket cseréltem lehet fel na most mivel nincs jel rajtuk nekem elég lenne a szine a vezetékeknek ha valaki emgtudja mondani és már tudom is hogy melyik hova megy... csak hogy ne proba cseresznye legyen .... köszi
Ha a régi kábelek és nem ujjak akkor egyszerűen csak vedd a kezedbe egy kicsit mozgasd meg majd egeddel és vissza állnak a helyükre legalább is Nagyából onnan már nem nehéz kikövetkeztetni,hogy hol is lehettek. Ha ujjak akkor már nehezebb. A Kábel kötegből jönnek ki?Vagy bekötő kábelek?
A kábel kötegböl de a minuszos szál és a plusszos szál a két csatlakozon össze van kötve szóval a csatlakozok után kb 10 centivel a két csatlakozó vezetéke nem 4 lessz hanem 2 egy plussz és egy minusz zöld-fehér és barna fehérek.... de nem tudom melyik melyik trafóé lenne mivel nincs rajtuk az a merev gumicsö amitöl tudnám h hova álltak be az idö mulásával ..... csak a szín kéne és én tudnám pl kinek melyik szinü melyik trafónál van mert amiket láttam eddig azoknak mindnek ugyan ez volt még a kábelek szine is csak nem tudom melyik melyik trafónál volt és ez elég fontos mert ha összecserélem nem stimmel a gyujtás...
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2016
Hát az biztos ha össze cseréled akkor nem stimmel a gyújtás.Sajnos én ezt neked nem tudom megmondani mivel az enyémbe nem ez a fajta trafó van mint a tiedbe. A trafón nincs jelölve melyik a plusz vagy a mínusz? Mert akkor egy lámpával megtudod nézni melyik a pozitív. vagy a negatív
Sejtettem, hogy ez is kelleni fog ha nem jegyeztél le előtte semmit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |