Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Ja azt elfelejtettem, hogy az 4-1 hengert kiszolgáló trafó az I., a 3-2 a II. trafó. Az I. trafóra megy a fehér-zöld, a II.-ra a fehér-fekete a barna-fehér (mert az közös) szállal.
![]()
Még annyit lehet erről a gyújtásról elmondani, hogy az egy trafóról kiadott gyújtás az kettő hengerhez is eljut, ezért az egyazon trafóba csatlakoztatott hengerpárokhoz menő kábel trafóba "dugott" vége sorrendileg nem "érzékeny". Az a lényeg, hogy az 1. és 4. hengerhez valamint a 2. 3.- hoz menő gyújtótrafó nagyfesz kábelek azonos trafóba legyenek csatlakoztatva. A gyújtás csak abban a hengerben fog működni amelyikben a munkaütemnek megfelelő helyzet alakult ki a dugattyú forgásának következtében, ezért fontos a holtpont és a vezérlés jeleinek az összehangolása ennél a típusnál.
![]()
rendben érthetö most néztem meg és minden ugy lett ahogy le irtad
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2016
Még egy kérdésem lenne idézem
Idézet: na most a holtpontot szabályozni csak a tárcsával tudom ugye? mert azon vannak a fogak és ha a jelre rakom a fötengelyz és rá rakom a tárcsát azt máshogy nem tudom felrakni csak ahogy a furatja van és persze ahogy a kis lyuk vezeti a felrakást...... szóval ha a fötengely jó helyen van mint a küldött képen mutattam akkor a tárcsa is jó lessz ami rá kerül? mert a kép szerint csak egy féle képp tudom feltenni .... a nyillal jelölt kis lyuk miatt „fontos a holtpont és a vezérlés jeleinek az összehangolása ennél a típusnál.” A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2016
Szia! Hát holtpont és a vezérlés összehangolása nem csak ennél a típusnál fontos hanem mindnél. Vannak típusok ahol a dugóba ki van marva a szelep helye. Nos az a fajta jobban tolerálja ha rosszul van összerakva mint amelyikbe nincs ez a bemarás. A kerekeket csak egyféle képen lehet felrakni. Csak amire felraktad azt lehet rosszul beállítani. Főtengely,vezérműtengely Ezért vannak a jelek a blokkon és a kerekeken. Én legalább is így tudom. Bár az is lehet hogy hülyeséget írok
Köszi
![]() ![]()
Ennél a megoldásnál nincs állítási lehetőség és nincs olyan, hogy holtpont állítás. A gyújtási idő van 7-13 fok közötti főtengely szögelfordulásnál a holtpont előtt (BTDC), tehát abban a 6 foknyi szögelfordulásban lesz optimális esetben a gyújtás FHP előtt. A motorvezérlő fogja tudni a többi, részterhelésre vonatkozó gyújtási időt.
![]()
Hogyne lenne holt pont ezért kell jelre tenni a kerekeket mert azzal állítod be a motort. Az viszont igaz,hogy a többit már az elektronika végzi illetve a vákuum rendszer. Azzal végül is sok gond nincs.Még az elosztom lehet finomítani a dolgon de ezt csak az igazán precíz embereknek van rá szükségé akinek a hallása és a látása tökéletes. Mert fülről megmondja,hogy még nem tökéletes a beállítás. Sanasz mezei honpolgárnak mint amilyen én is vagyok javaslom a gyári értékeket mert különben bele keveredik.Ha minden jelen van elméletileg a vezérlés megoldja a dolgot.
Ha bizonytalanság van a jelölések körül, az egyes henger gyertya nyílásán keresztül bedugott csavarhúzó segít ezt eloszlatni.
![]()
Köszi szépen de nem nekem van gondom a jelölésekkel
![]()
Nem kell félreérteni amit az "állítani" szó jelentése okozna. Ezzel azt akartam mondani, hogy "tól-ig", állítási lehetőségre nincs mód de szerintem a kérdezőnek a gyújtás időzítése volt kérdéses de azt megválaszoltam. A célszerszámokkal való felsőholtponti jelölésre való főtengely forgatást követően lerögzíthető ez az állás a könnyebb vezérműszíj csere lebonyolítás érdekében.
Nem nem te félre értettél engem én nem akartalak megbántani
![]() ![]()
Ne szabadkozz, nem történt semmi. Van úgy, hogy én is rosszul fogalmazom a mondanivalómat ... és ráadásul amatőr vagyok a témában de ha tudok, akkor segítek.
![]()
Szép napot mindenkinek semmi fajta bizonytalanság nincs csak mondom még egyszer hogy nincs most az egyes hengernél gyujtókábel szóval egyenlöre ennyi a gond a képeken emiket elötte küldtem itt is azokon látni a mostani állásokat jelöléseket szóval szerintem elég jo helyen van minden és a csavarhúzos dolog nem stimmel mivel nem volt akkora csavarhúzó
![]() ![]()
Tudom. Szolgáljon tanulságul azoknak, akiknek van.
![]()
Na akkor már csak kábel kell is már indul is a vasss
![]()
Oké! Csak vicceltem vagy legalább is próbáltam
![]()
vasárnap megyek érte
![]() ![]() ![]() ![]()
Akkor szétdobtad a gépet rendesen
![]() ![]() ![]()
Ebben bizom én is hogy már sokminden cserés volt és ha beinul meg se akar állni
![]() ![]() ![]() ![]()
Ezek szerint rúgtad a vasat rendesen. Atoll,hogy lemostad a hengerfejet atoll semmi baja nem lesz. Az nem lehet hogy mikor megvetted akkor csak rá volt töltve a fagyálló a sima vízre és ti csak azt mértétek ami rá volt töltve. Mert ha nem egy edénybe kevered össze és úgy töltöd a motorba akkor a motornak időbe kerül mire össze keveri. Én a Kuzmicsomal jártam így,hogy lefagyott a vízpumpa. Ott azért nem szakadt szét a vezérlés mert ékszíj hajtott. Azért szerencsém volt mert nem nyomta szét a vízpumpát a fagy.
De pontosa igy volt
![]() ![]() ![]() ![]() Idézet: Pedig lehet, hogy kéne. „nem akarom még síkoltatni a hengerfejet meg a szelepeket felújítani ...........” ![]()
Üdv!
Azért nézesd meg a hengerfejet gépműhelyben ha van rá tehetőséged, mert meghozhatja az árát. Ha már összefolyt tuti hogy vetemedett, de szakember mondja rá az igét, kell e csiszolni, vagy nem. Ez olcsóbb, mint ha újra szét kell kapni.
A szelepeket te is megtudod nézni,hogy jól zárnak e vagy nem. Fejre állítod a hengerfejet és az égésteret feltöltöd petróval.Ha megtartja a petrót legalább egy percig akkor azzal gond nincs. de ha átengedi akkor be kell csiszolni a szelepeket. Ha meg repedt a hengerfejed akkor másik állja a helyét. Mert annak a javítása többe kerül mintha vennél egy jó bontottat.
Igen igy vot probálva mikor megvettem a csere hengerfejet ..... jó volt akkor de azóta már le lett mosva kivül belül és utána már nem proábáltam ki mert nem volt szikra.... ugye közben lett felraktam és pöfögött meg dadogott majdnem hogy elindult de ez is kiderült hogy azért volt emrt fel lett cserélve a gyujtás kábelek a trafóknál... most nem tudom mrt megint ki kéne szedni a hengerfejet aztán megnézni jó e ha jo hurrá ha nem vagy uj hengerfej ami itt 15 ezer vagy egy szelep becsiszolás amit meg nem tudok mennyi ....... most is dadogott meg majdnem indult fuldokolt meg pöfögött de nem indult még el mert a kábelek sz*rok voltak ugye... ma meglátjuk még délután mert hozok uj akksit kölcsönbe meg gyertyákat ebteszem ujakat és kábelt is aztán meglátjuk....
Azzal,hogy mostad kárt nem tettél benne. Nem tudom mért akarod állandóan le fel rakni a hengerfejet. Az minimum 80000e a hengerfej pakolás.Vagy rosszul húztátok le a hengerfejet? Ha nem bízol benne nézd meg meg egy kompresszió merővel. És ha közel azonos értékeket kapsz akkor az jó. A szelepeket te is be tudod csiszolni szerintem. Én legalább is biztos nem adnék érte pénz.
a hengerfej ki lett probálva 100 százalék hoogy jó volt. most inditottuk el de csak a benzint robbant el igy szerintem nagy rá az esély hogy a szelepek nem zárnak rendesen. kompressziot nem tudok méri mert nincs mivel de megprobálkozok én a becsizolással sok ész nem kell hozzá szerintem sikerülni fog. a hengerfejet pedig elrontani nem tudom azzal ahogy levettem mert a 10 db csavar fogja plussz a "be/le ömlök csavarjai." meg pár db csö . ja a hengerfej fel le pakolás pedig csak a csere miatt volt és te is irtad hogy kb 80000 a hengerfejpakolás igy ezért vettem 15.000 ér ujjat ami most van fenn. helyszinen kiprobáltuk jó volt ezért felraktuk. kábelek ,gyertya cserelve szikra van minnnden jo. de csak a befecskendezett benzint robbantja el.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Hogyne lehetne elrontani a hengerfej felrakását,ha rosszul húzod le az egészet elrontottad és kibukja a vizet meg az olajat jó esetben rosszabban meg össze keveri és akkor még olajat is cserélhetsz és moshatod át a hűtőrendszert.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |