Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   113 / 157
(#) zolika60 válasza gabika0429 hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
(#) Fecamester hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Sziasztok hozzáértők tanácsát kérném töltés ügyben.Adott egy audi a6 c4 2.5 tdi ennek hátsó ülés alatt van az aksija és a hoszú pluszos vezetéken magas a feszültség esés.
2 generátorral 3 fesszabályzóval próbáltam és ugyan azt csinálja szóval a generátornak jónak kell lennie teljes terhelésen 14.0-14.1v-ot produkál az aksinál 13.4 13.2
tompított+fűtés 14,2v az aksinál 13,6 13,7v
ha semmi nincs rajta akkor 14,5v aksinál 14,2 de néha 14,4 re is felmegy
a testkábelt az akkunál és a blokknál is megtísztítottam tettem még egy vezetéket a blokkra biztos ami biztos hogy legyen test
Úgy gondolom hogy pozitív résznél van a baj,hogy fogtam egy 20-as audió tápkábelt a generátor b+ vagyis a töltés kimenetelére a másikat pedig az akku pozitív sarkára
ekkor csak minimális volt a feszültség esés szóval tökéletes.
generátorból 14.4-14.5 volt jön ki az akkunál 14.4v, tompított világitással 14,2v. teljesen leterhelve 13.8v így már jó lenne.
végig átnéztem a vezetékeket nem találtam hibát benne.
esetleg kevés a keresztmetszet?
pedig a gyári vezeték van benne,már nem tudok mit kitalálni remélem ti tudtok valami okosságot
mert télen mindig bajok vannak az indítással
(#) zolika60 válasza Fecamester hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
A rásajtolt sarukat vizsgáld meg.
(#) Fecamester hozzászólása Feb 18, 2016 /
 
Pont ma vettem sarut valami erősített kivitelt (1440 huf) a hétvégén ráteszem remélem marad elég vezeték
(#) Chipmunk1960 válasza Fecamester hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
Szia, A sodort ereket pucold fel, mert rendesen be tudnak züld9lni!Vagyis réz-oxidos lesz, s akkor nem csináltál semmit. van direkt akku sarura paszta, de réz-szilikon zsír is nagyon jó, azzal kend be, hogy ne kapjon nedvességet. Utána már nem fog kirózsásodni rajta az oxid. De ha van elég nagy pákád, vagy gázláng, be is futtathatod bádogos ónnal. Az Evipass, vagy RO55 tökéletesen letisztítja, csak mosd le utána róla a sav-maradékot.
(#) Fecamester hozzászólása Feb 20, 2016 /
 
Sziasztok na sikerült megoldanom a problémát!a pozitív akkusaruval volt a gond, gyárilag rápréselt volt,külsőleg nem láttam hibát mert érintkezett meg nem mozgott benne a vezeték de úgy döntöttem levágom (már 20-adik éves a drága) legalább egy hibalehetőséget kizárva ezzel.
Szóval levágtam még maradt épp elég vezeték sósavval a végét kicsit megtisztítottam rá az új sarut
a sarut felpolíroztam olyan mint az aranybeindítom a kocsit rámérek az akkura 14,4 14,5v
full terheléssel is tartja a 14vot most már nincs 1 deka feszültség különbség sem.
Amire a legkevésbé gondolnánk az a legnagyobb bűnös!
Köszönöm nektek a segítséget további szép napot!!
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Fecamester hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
Elég-e a sósavazás után vizzel letisztitani a rézdrótot? Nagyon tud dolgozni ha maradvány van benne, elég hamar berohad, szedi a párát keményen. Írja a koléga hogy sósavval tisztította az oxidos rezet. ??
(#) Inhouse válasza Fecamester hozzászólására (») Feb 21, 2016 /
 
Nem volt annyira jó ötlet. A gyári préselt saruk épp azért mennek tönkre, mert beszivárog az akkusav és a hosszú évek alatt megeszi. A sodrott réz pedig a hajszálcsövesség miatt szépen elvezeti a folyadékot. A sav meg idővel teszi a dolgát.
Elektromos dolgot, nem forrasztok savas kezeléssel. Vagy mechanikailag kell megtisztítani, persze sodrott réznél nem egyszerű, vagy cserélni kell inkább a kábelt.
(#) schbandika hozzászólása Feb 21, 2016 /
 
Drótkefével tisztítsd meg a friss kábel véget és gyantával+ónnal forrasszd be!
(#) Fecamester hozzászólása Feb 21, 2016 /
 
A sósav nem lép reakcióba a rézzel csak a réz oxiddal!Én ha forrasztok is valamit és nem tapad rajta a cin akkor sósavval megtisztítom és egyből tapad még eddig nem volt példa hogy ne érintkezne vagy beoxidálódott volna.
Az akkumulátorban pedig kénsav van az már oldja a rezet de csak hő vagy melegítés hatására.
Ha a gyári sarut nem vágod le te hogy oldottad volna meg? egy 70es vezeték-ból 4-5 méter nem kis pénz.az ülés alatt pedig kevésbé párásodik mint mint a motortérben.
Az autók többségén sima saruk vannak és még is szuperálnak.
(#) oatis válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 5, 2016 /
 
Üdv Feri! Jutottál valamire a fenn említett Magneton PAL 443-116-419-070 fesz szabályzóval? Épp most kellett szét bontanom egyet, mert kapott egy fordított akku polaritást. Kell még a nyák rajzolat, szívesen lefényképezem, ha kell.
(#) kabirbody hozzászólása Márc 6, 2016 /
 
Sziasztok!

Nissan Micra K11 '98 1.3 benzin
A kocsi jól megy de ami zavar az, hogy az alapjáratot befolyásolja a világítás.
Ha ráadom a világítás az alapjárat alacsonyabb lesz.

Hogy van az, hogy ha ráadom a világítást lemegy az alapjárat es remeg az autó.
syivargyujtón mértem a feszt 13,9V a toltés. Ha ráadom a világítást 13,8V.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza oatis hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
Nagyon köszönöm , kedves vagy , de nekem is van hasonló jó , én kivettem a fesz. beszabályozó ellenállást , megmértem , (lapos fehér, három kivezetés ) amelyikben beköszörülés van és tettem helyette jó minőségű tr. potit, és szuperúl tudom a feszt beállitani 14, 5 vagy többre is .Van itt egy leírás róla , hátha érdekel.
(#) oatis válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
köszönöm! El fogom olvasni! Egyébként nem tudod véletlenül, hogy a végtranzisztor E-B közötti ellenállás hány ohmos lehet? 40ohmnak mértem, de nálam össze vissza van égve.
(#) potyo válasza kabirbody hozzászólására (») Márc 6, 2016 /
 
Ha kapcsolsz még fogyasztókat, még tovább esik? Ez inkább az alapjárat szabályzás hibája, hogy nem kompenzálja a terhelést. Kis gázfröccsre beáll az alapjárat normálisra, vagy ugyanígy alacsony marad?
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza oatis hozzászólására (») Márc 7, 2016 /
 
Régen megrajzoltam a kapcsrajzát , itt láthatod , 47 ohm van a B_E között.
(#) Joe_001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 7, 2016 /
 
Nem volt rossz, de dizel révén az utóizzítás rajta maradt hiába kapcsoltam le fel a lámpákat volt még egy "nagy" terhelés amit nem én kapcsolgattam (Néha nem árt végig gondolni mit mér az ember, és mitől is van az amit mérünk.)
(#) oatis válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 7, 2016 /
 
Nagyon szépen köszönöm! Sokat segítettél!
(#) Chipmunk1960 válasza Joe_001 hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Még jó akkor hogy nem égett ki a gyertya.
(#) oszitrek hozzászólása Márc 20, 2016 /
 
Sziasztok,
Kis segítségre szorulok én is.
Adott motorban(olasz) egy 40A-es Denso egyfázisú generátor(101211-3890), amiben ilyen vezérlő található(126000-1160) mint a képen.
A probléma az, h 3.5A gerjesztő áramot vesz fel ha ráadom a gyújtást.
Ugye ez szerintetek sem normális dolog?
Csúszógyűrűk és szénkefék szépek. A diódák rendben vannak rajta ahogy mértem...
(#) zoly15 válasza oszitrek hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Ha működik rendesen a motor forgása közben, szerintem megfelelő.
Álló generátor igyekszik maximális gerjesztést adni hogy legyen kimeneti feszültség, mert ő nem tudja, hogy forog-e már a motor
(#) oszitrek válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Igen, csak az akku feszültség a 12,6V-ról kb 10-15sec alatt 11,5-re merül...
Ott meg már a motorvezérlő szenved, meg az indítást sem nagyon akarja.
Autóknál ehhez van a töltésvisszajelző izzó nem?
(#) Ricsi89 válasza oszitrek hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Gyújtáson nem is vehet fel annyit a cucc. Gyújtáson a töltésvisszajelző izzón kap előgerjesztést, majd ha felgerjedt a generátor, akkor saját magát gerjeszti. Nálad valami el van kötve. Esetleg nincs töltésvisszajelző, hanem az direkt gyújtásra van kötve? Ekkor elképzelhető a nagy áramfelvétel. A sarus csatlakozóban az L kivezetés lenne a töltésvisszajelző, a másik IG jelzésű pedig egy gyújtás pozitív. Ha mondjuk fel van cserélve a kettő, akkor simán lehet gond belőle.
(#) potyo válasza Ricsi89 hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Vannak ilyen elborult feszültsévszabályzók manapság, amik nem segéddiódahídról gerjesztenek és nem a töltésjelző izzóról veszik az előgerjesztést, hanem direkt akkuról gerjeszt, csak amíg nincs forgás, addig nem ereszti rá a teljes gerjesztőáramot, hanem csak 20%-ot előgerjesztésként. A töltésjelző izzó meg csak arra van, hogy észrevegye, hogy adtak gyújtást, meg "hibajelzésre". Nézd meg pl. az L9409 és L9911 adatlapját. Szóval jó bekötés esetén is lehet a szabályzó hibájából kifolyólag nagy az áramfelvétel
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
(#) Lalle hozzászólása Ápr 3, 2016 /
 
Sziasztok
Mtz 80 - nal a toltes 12.4 V. Az akkuban 12.2 V a feszultseg , jaro motornal a generator kiadja a 13.7V - 16V-ot
Fordulatszam fuggvenyeben. A feszultseg szabalyozo B pontjara a gerjesztet szal a masikra peddig az akku + illetve a muszer es a fogyasztok. Ha jaro motornal csak a B pontra kotom a gerjesztet szalat akkor a B es a masik csatlakozasi ponton is merheto a gerjesztet feszultseg, viszon ha ra van kotve a masik pontra akku+ muszer es a fogyasztok attol fuggetlenul hogy nincs bekapcsolva fogyaszto 12.4 volt merheto. Ha a muszer egyik csatlakozojat kozvetlen kotom a generatorra akkor a muszer kiter lathatoan. Ahogy nekem van kotve :generator->feszultsegszabalyozo B->muszer->akku+ es a fogyasztok
Mit kellene valtoztatnom hogy legyen toltesem?
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2016
(#) kadarist válasza Lalle hozzászólására (») Ápr 3, 2016 /
 
Szia!
Ha a generátor feszültsége megfelelő, de mégsem növekszik eléggé az akkumulátor feszültsége, akkor a generátor-akkumulátor összeköttetés elégtelen. Álló motornál van feszültség a generátor kimenetén (lámpával nézd, ne műszerrel)?
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2016
(#) Ricsi89 válasza Lalle hozzászólására (») Ápr 3, 2016 /
 
Itt valami nem stimmel. A B+-nak az akku pozitívra kellene mennie egyből. Jó lenne tudni milyen generátor, hogyan kötöd be.
(#) kadarist válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 3, 2016 /
 
Az MTZ nem egy modern autó kapcsolását utánozza, mert a B+ egy ampermérőn és pár kötésen keresztül csatlakozik az akkumulátorhoz.
(#) Ricsi89 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 3, 2016 /
 
Én azt tudom ,de ő azt írta, hogy a B+-ra a gerjesztett szál, a másikra meg az akku+. Ez így nekem sehogy sem adja ki.
(#) Lalle válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 4, 2016 /
 
Bocsanat elirtam a sorrendet! Generator ->feszultseg-> szabalyozo ->muszer ->akku+ es a fogyasztok.
Akkor csereljem meg mindenfele keppen a B csatlakozora az akku feszultsege. A feszultsegszabalyozo tonkre mehet egy forditott kotestol?A feszultseget megnezem lampaval.
Következő: »»   113 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem