Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Az autoipar legujabb elektronikai hasmenéseiröl irnák néhány sort.
Kerüljétek, mert ragájos!! ( felsöbb kategoriás kocsikrol van szo) Beépitenek egy gyönyörü nagy displayt, mindent mutat amire manapság a soförnek igénye lehet - éjszaka vagy rossz idöben, mert ha süt a nap a displayen nem láltni semmit! ( ugy látszik a designer soha nem látott a sok munka miatt Napot)...és még nem is üvegtetös a kocsi! Ezt tetözve egyes kocsikban érintös a képernyö ( az ATM gépekben már a régmulté a technologia, most feltalálta az autoipar - ez a legujabb rugás). Azon a displayen még kevesebbet képet illetve még több ujlenyomatot látsz. Az autoban különösen nem vagyok nagy hive a touchscreennek, hiszen annak a kezeléséhez rá kell nézni ( és nem az utra), különben nem tudja az ember mit kapcsol. Miért nem lehet ezt néhány gombal megoldani, ha már amugy is egy tucat gombot szerelnek csak a kormányra...a középpanelen meg még 2 tucat gomb van - egyik sem a displayhez illetve a fedélzeti computerhez. Mindezt tetözi a telefon és a fedélzeti computer. Addig amig a navit értelmesen egy billentyüzettel ( érintös képernyö) lehet kezelni és automatikusan néhány kezdöbetüböl kitalálja a város- vagy utcanevet, addig a telefonkönyvben lapozni kell! Azaz a nevek meg a cimek szépen ABC sorrendben megjelennek a képernyön és keresgetheti az ember menet közben a hivando személyt... Gyönyörü, és forr a vérem, amikor a szaklapokban meg tesztvideokban a mennyekbe dicsérik, hogy milyen jo ötlet. Na jo, az embernek nem kell nyálazni az ujjait amikor lapozza az autopályán a tizesével a telefonkönyvet, hogy végre fel tudjam hivni a keresett számot. Már ugy néz ki, hogy a telefonon utszahosszal egyszerübb és biztonságosabban lehetne a keresett számot kikeresni - de azért meg piszkálnak a zsaruk. Az ember a hosszu utakon elgondolkodik, hogy a tisztelt fejlesztöknek nem az lett volna a feldatuk, hogy segitsék a sofört, ne vonják el a figyelmét, és a dolgok egyszerüsitsék az autok használatát? Erre mit csinál az intelligens fedélzeti telefon? Amikor nagykeserven kikeresi vagy beüti az ember a számot, ahelyett, hogy hivná azonnal, elkezd diskurálni. "Valoban fel akarja hivni a 367065432186- s szamot?" ( á dehogy is, csak szorakozásbol pötyögtem be 130 kmh sebességnél a 10-12 számot az érintösképernyön vagy kerestem ki az 560 cimet tartalmazo telefonkönyvböl a kivánt személyt, mintha mindezt nem lehetne pofon egyszerüen akár nyomogombokkal vagy kattogos enkoderrel oda se nézve beadni.) Lehet, hogy olvassák a forumot az érintettek is, hátha lesz valamilyen reakcio. ( érdekes modon az autosforumokbol rendszeresen törlik az ilyen kommenteket - ott csak a jot akarják olvasni).
Idézet: Elárulok egy titkot, itt sem és Én is törölném!„( érdekes modon az autosforumokbol rendszeresen törlik az ilyen kommenteket - ott csak a jot akarják olvasni).” Ha 130 al mész, akkor NE telefonálj, ha nem tetszik az okos autó, vegyél Zsigulit! Én lehet maradi vagyok (ezért nem is volt balesetem), de ha vezetek akkor nem csinálok mást, figyelek és előrelátóan az utat nézem, a körülöttem száguldozókat, és kikerülöm a telefonálósokat!
Így jobban eladható ennyi ketyerével, ez kell a vevőnek. Sorolhatnánk az idétlen, de vevőcsábító megoldásokat nem csak elektronika területén. Pld. alig látni ki hátra, hátra-oldalra, divatos külső miatt magasan vannak a lapos vékony ablakok. Hátsó lámpák elhelyezése, alakja, némelyiknél alig különül el az index, féklámpa, világítás az egy búrában, csak azért, hogy csicsás alakja legyen.
Na bumm! Az is hatalmas ötlet hogy nincs külső visszapillantó, ha baloldalt akarsz hátranézni akkor is a középső tükörben elhelyezett monitort kell nézned (BMW) Ha egy kamera besz...ik minimum 2-300 a csere ez a lényege az egésznek . Az autóiparban nem csak az új autó eladása a biznisz hanem a típus specifikus alkatrészek beszerelése cseréje . Egy márkaszerviz annyit kér amennyit nem szégyell vagy még többet, ezért kerül bele minden hulladék elektronika amire semmi szükség de jó marketinggel emeli az autó árát.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Én is vezetek és már a 2. millio km-tbaleset nélkül, és ezért fontos, hogy az uj technika támogasson és ne zavarjon.
A display nemcsak a telefonhoz kell.
A BMW-n legalább látni a displayen a képet ( jol be van süllyesztve).
A meghibásodás nem annyira gond, inkább a reakcio idö. Az egyik ilyen megoldáson a displayen kb. 1,5 -2 sec után jelenik meg a kép, addigra éppen feldöl a "okos" virágágy vagy egyébb alacsony ( láthatatlan) akadály. A másik ilyen általános hasmenés a kocsik hátso világitotestjei. Gyakran közel egy négyzetméter a mindenféle lámpa mérete, kivéve az indexet! A minap is az egyik uj kocsin a hátso index talán egy ( ) LED volt, és a felület mérete talán 1.5 x 5 cm, teljesen eltüntetve a hatalmas lámpatestek között. Hogy ez mennyire jár hozzá a biztonsághoz, örök kérdés marad! Idézet: Ráadásul az is úgy van elhelyezve, hogy csak hátulról, vagy előröl látszik, oldalról véletlenül sem. Aztán ilyen még az ablakok mérete. A mostani autókon a hátsó szélvédő kisebb mint a hatvanas bogáron. Legalább is az a része ahol valóban kilátni. Különben kevesebb tolató radart, vagy tolató kamerát lehetne eladni. „Gyakran közel egy négyzetméter a mindenféle lámpa mérete, kivéve az indexet!”
Emlékszem az elsö ilyen tengerallattjáro kocsimra. A guta ütögetett, de kötelezve voltam ilyen méregdrága kocsival járni. A hátso ablakon üres autobol sem lehetett jol kilátni, hát még ha hátul ültek is. A tolatoradar akkoriban 3 másodperc után reagált ( ennyi idö alatt még tolatva is több métert meg tudsz tenni) és akkor jöttek divatba az alacsony térválaszto beton virágketrecek, meg terméskövek, amit kizárt, hogy láthat a soför az ilyen autobol. Két beton virágágy lett az áldozat. Szerencsére az auton csak enyhe karcolások keletkeztek.
Szívesen járnék én is méregdrága autóval, csak sajnos engem senki nem kötelez rá. De elárulom, hogy egy mezei G asztrából sem lehet kilátni hátra, ha van egy kis súly a csomagtartóban, mert a pótféklámpa takar. Az meg simán életveszély volt amikor volt bent hátul 2 mázsa, láttam a tükörben vagy 8-10 métert magam mögött... És ez gyárilag ilyen, nem a rugók gyengék.
A luxust és a kényelmet pedig megfizettetik, általában hatványozottan. Nekem sosem volt méregdrága autóm, de akiknek van a környezetemben azok jóval gyakrabban látogatják a szervizeket, és nem kis összegeket hagynak ott.
Lassan be leszünk kerítve. Az új autók tele vannak elektronikával és javíthatatlanok lesznek egy bizonyos kor felett. A gyártók csak tíz éves korig vannak törvényileg kötelezve az alkatrész utánpótlásra, ezért a húsz év körüli autókhoz már csak akkor van, ha olyan darabszámban készült, hogy megéri az utángyártó cégeknek alkatrész gyártani hozzá. A diagnosztikai eszközök is folyamatosan változnak. Az újabbak nem olvassák a régebbi autókat. Ezzel próbálják az embereket arra kényszeríteni, hogy új autót vegyenek. Csak ettől annak aki eddig nem azzal járt nem lesz több pénze.
A legtöbb helyzet amit ki kell védjek a telefonálók miatt van.
A vicces az, hogy telefonálni tilos, de a mindenféle kütyük nyomkodása nem.
Nemrég volt egy autósteszt: az érintőképernyős kijelzőt a kormány elengedése nélkül el lehet érni , de a sebességváltót nem, illetve nagyon rossz irányban lehet elérni. A másik felháboritó és félelmetes élmény : autóbuszon egy percen át nyomogatta az információt vezetés közük egy keskeny úton , ahol összeérnek a visszapillantótükrök. És persze csak néha pillantott előre. Még lassú menetnél is hibázhatott volna. Miért nem tiltanak le ezek a kijelzők menet közben? Amerikában terveztek olyan szabályt (bevezették?) , hogy a vezetésről és útról a figyelmet elvonó eszközök használata tilos, a beépitetteké is. (Még a légkondi kapcsolgatása is szabályokhoz kötött legyen...)
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Égő csikket (meg nem égőt is) kidobni viszont tilos lenne. Bejött a lehúzott ablakomon teherautóból magasról indított csikk, szerencse, hogy észrevettem, mire megálltam a hátsó űléshuzaton végleges égésnyoma maradt. Ekkor visszalőttem volna RPG-vel (tankelhárító), de nekem ilyen nincs.
Hát igen a barátom 60-70 éves veterán kocsijaira gond nélkül ( nem pénz nélkül) találsz mühelyt ahol bármit utánagyártanak ( és jol). Kiváncsi leszek ki fog majd computert meg hasonlot gyártani a mai kocsikra, ha egyszer ezek is 60-70 évesek lesznek....
Lehet tiltani sok dolgot vezetés közben, csak mi értelme? Masszívan autózok minden nap, de ha pl. a rádióhoz sem lehetne nyúlni, kinőne a szakállam 100 km alatt. Hidd el, a monotonitás, főleg annak aki nem szokott hozzá, sokkal veszélyesebb, mint egy telefonálás vagy légkondi piszkálás. Mindezek mellett az érintőképernyőt valóban veszélyesnek tartom, de kell valami, ami egy kicsit leköti az embert.
Aki azt mondja, hogy csak az útra, a forgalomra és a tükrökre koncentrálva le tud vezetni 100 km-t akár autópályán is, az egyszerűen hazudik és sohasem próbálta, mert ilyen egyszerűen nincs, az emberi agy nem bírja. Aki nem hiszi, üljön autóba.
A maiakból már harminc éves korukban is csak egy szobor lesz, ha szét nem bontják addig. Az általunk javított márkából van olyan húszon éves típus aminek nincs már diagnosztikai műszere, mert az utolsó darab itt van nálunk, de tavaly elromlott és nincs ember aki megjavítaná.
Messzemenöleg egyet értek, nekem is voltak korszakaim amikor naponta 7-800 km-t kocsikáztam.
Idézet: „Mindezek mellett az érintőképernyőt valóban veszélyesnek tartom, de kell valami, ami egy kicsit leköti az embert.” Csak azt nagyságrenddel okosabban is meg lehetne oldani egy tekerövel meg egy nyomogombbal és hozzá sem kellene érni a képernyöhöz. ( és még az egyik TV reklámban az ilyen képernyöt mint dicsöséget emlegetni.)
Azt már meg sem említem, hogy szinte mindenhol divat a 35 lépés mélységű menü. 100 dedikált gomb milliószor hatásosabb és sokkal kevésbé veszélyes/kényelmes, mint menü menü hátán. Nyílván ez túlzás, de a hasonló okosságoktól tudok dobni egy hátast.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Jön majd az önvezetős autó. Ráérünk az érintővel piszmogni. Azt nem tudom, a rendőrnek ki fizet majd, az autó?
Majd az auto árában benne lesz az opcio - elöre befizetheted az összes büntetést ( lehet, hogy a google majd ad némi kedvezményt)...
A gugli féle önvezető autónak megvolt az első saját hibás balesete, sávot akart váltani, a mellette levő sávban jött egy busz, ami indexelt, de nem váltott sávot. Úgyhogy nekiment a busz oldalának, igaz nem nagyon.
Abszolut egyetértek, ráadásul a gombokat tapintásra is meg lehet különböztetni, vagy odatekerni, ahova kell, a képernyöt csak maszatolni lehet....
Nem lesz vele gond, egyszerűen leveszik a számládról. A műholdas rendszer figyeli az autódat, és ha egy másodpercre túl léped a megengedett sebességet 0,5km/h-val már le is von egy megfelelő összeget. Nagyobb hibák esetén arányosan többet. Ha a számlád kiürül a műholdas lézer kilövi a kocsidat.
Természetesen az objektív felelősség elve miatt a tulajdonos fizet.
Idézet: „Ha a számlád kiürül a műholdas lézer kilövi a kocsidat.” Szerintem jól fizető (sok hibával vezető) autót nem lőnek ki, inkább várnak a számla feltöltésre, legyen ismét bevétel. Vagy programozott a szabálysértés, államkassza feltöltés érdekében. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
Sziasztok!
Valaki tud valamilyen céget akik egyedi matricák (sablonok) gyártásarával foglalkoznak?
Ha te csinálod az nem jó? Akkor keress profit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |