Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK terv ellenőrzése
Árnyékolt sztereó kábelekkel sem megoldható a kábelezés? Mivel a panel tervezésben nagyon kezdő vagyok, nehézségekbe ütközik a panelre terveznem őket. Viszont ezek alapján akkor a csatlakozókat is a panelra kellene elhelyezni, ha jól gondolom.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Ha 10cm-en belüli árnyékolt vezetékeket használsz, akkor nincs vele probléma.
Ha nem akarod mindenáron az összes árnyékolást egymással mindenhol összekötni - jó megoldás. Egyre figyelj: Ha a panelen bekötötted az árnyékot az már jó. Ha a potin is - akkor a poti nem érintkezhet fémesen a sasszival - különben lesz brumm rendesen. Azaz árnyékolásnál a fa struktúra javallott. Mondjuk én inkább erenként árnyékolnék.
Akkor azt hiszem egyelőre ennél maradok, de azért próbálkozok a panel áttervezésével.
Köszi a jó tanácsokat, betartom őket. Ha erenként húzok árnyékolt kábelt minden poti lábhoz, és csak a panelon forrasztom az árnyékolást akkor lesz jobb, ha jól értettem. Biztos voltam benne, hogy akkor jó, ha minden árnyékolás összekötök. Nem egyszerű ez az audio elektronika.
Abban valaki segíteni, hogy a panel tervben található valami hiba?
A huzalozás az sok probléma forrása lehet. Sok mindent meg lehet oldani, de ugyanennyit el is lehet rontani.
Ha minden a panelon van (potik és tápegység), az még ugyanúgy lehet rosszul bekötve, hiszen a panel is egy huzalozás, csak annak kötött az elhelyezkedése. De ha jó a paneltervi "huzalozás", akkor azt már nehéz utána elrontani. Tapasztalatom szerint, 10 cm-es kötést még árnyékolatlanul is bátran beköthetsz. Az árnyékolásnak éppen az ettől hosszabb esetekben van jelentősége. A potik bekötését nem könnyű átlátni, főleg ha sok van belőlük.