Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem nézd meg ezt: LED rendszámtábla világítás.
Ezzel nem kell csinálni semmit, csak a régi izzót kicserélni az újra.
Nekem már teljesen át van alakítva, így ez ne menne bele. Amúgy miért mennek ezek tönkre? Ennyire gagyik lennének ezek a modulok?
Na
Csináltam egy nyák tervet a féklámpámhoz. ( Életem első nyák terve ) Szerintetek ez jó, vagy valamit elszúrtam?
Hello! Jó, csak a diódák vannak épp fordítva a táp bejelölt polaritáshoz képest.
Szia!
Akkor csak szimplán megcserélem a polaritást. Köszi a választ
Sziasztok!
Az alábbi linken olvastam 1 motorfékre működő féklámpáról. Igazából a motorkerékpár mozgását/lassulását figyeli. Nagyon megtetszett, de sokallom az árát. Nincs ötletetek hogy lehetne egy ilyet csinálni, vagy nagyon drága hozzá az érzékelő itt a HEstore-n találtam 1 girót ami talán jó lehet erre a célra? /Bővebben: Link Köszi
Szia! Megoldható, abban a dobozban is valami hasonló van biztosan. Viszont ez digitális cucc, tehát az általa szolgáltatott jelet fel kell dolgozni valamilyen vezérlővel (PIC, AVR stb.) és ezzel lehet a féklámpát is felkapcsolni. Elméletileg az ár töredékéből is kihozta a kapcsolás viszont fel kell tudni programozni, ahhoz meg elsősorban tudás kell, másodsorban eszköz. Hozzáteszem ezt nagyjából egy higanykapcsolóval is meg lehet csinálni, persze villogás nélkül.
Én szívesen foglalkoznék vele ha több embert is érdekelne. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
A villogás az megoldható máshogy is lásd: Link
A higanykapcsoló is jó lehet elég ha csak kapcsol. lassuláskor (motor előre dől) zár -> van táp gyorsuláskor/egyenletes tempónál (motor hátradől/egyenesen áll) nyit -> nincs táp Engem érdekelne, és esetleg más motorosokat is. Előzzük meg a baleseteket.
Mondjuk egy ilyennel esetleg meg lehet oldani a kapcsolást: Link
Én is hasonlóra gondoltam, a golyós kapcsolóhoz nem kell semmi, csak picit lehet nehézkes bekalibrálni.
Ha én belevágok akkor biztos valamilyen digitális megoldásba gondolkodnék. Az analóg technika nem az én világom.
Engem bármilyen megoldás érdekel. Csak nekem nincs ahhoz felszerelésem, hogy valamilyen mikrokontrollert felprogramozzak. Nem is értek hozzá. Nekem annyi elég ha a hossz irányú mozgásra kigyújtja a féklámpát. a kalibrálást meg a motoron való elhelyezéssel meg lehet oldani, bár kísérletezni kell.
Akkor az általad linkelt conrados golyós kapcsoló neked tökéletesen megfelel.
Akár jó is lehet, de ez csak max. 10 mA/24 V/DC képes kapcsolni. Márpedig a féklámpa még ha LED-es akkor is nagyobb teljesítményt igényel. Kellene valami elektronika ami tudja a szükséges teljesítményt.
Akármilyen relét iktatsz után az tud kapcsolni akár 10A-t is.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2016
Ez igaz, de jobb lenne valamilyen tranzisztorral kapcsolgatni a szükséges teljesítményt.
Meredek jeltőn lefelé nem lejez be? Vagy ahhoz már túl meredek a sím amin a görgő gurul?
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2016
Végül is, igen. Ott valószínűleg úgyis valószínűleg van üzemi vagy motorfékek lenne használatban.
Sziasztok!
Az autóm a hátsó lámpájából kiégett 4db super flux led, olyan kérdésem volna, hogy mindegy milyen ledet veszek bele? Mert a led egyszerre a helyzetjelzőm és a féklámpám is. Képen mellékelve, hogy milyen van benne. Köszi.
A lomexben kapsz ilyet, de többféle fényerővel is van, így csak tippelni tudsz melyik kellhet neked. Leginkább összehasonlító mérést tudsz végezni úgy, hogy veszel a különböző fényerejűekből és egymás mellé teszed őket egyforma árammennyiséggel meghajtva. Sajnos nem fogsz találni rajtuk semmi jelölést, hogy melyik mennyire világít.
Persze mindegyik vakítani fog, ha belenézel, ezért jöhet az objektivitás, azaz fényképezőgép manuális módban lerekeszelve valami viszonylag extrém értékkel egészen addig állítgatva, míg összehasonlíthatóak nem lesznek a fényerők. Vagy pedig valami sötétített plexit rárakni, amin épphogy át tud szűrődni, esetleg kislemeznek a belsejét, ... A lényeg, hogy össze tudd hasonlítani egymással a ledeket. A féklámpa két állapotát pedig úgy érik el, hogy PWM meghajtással valami kis kitöltéssel van a helyzetjelző állapot, amikor meg fékezel, ráeresztik a teljes kitöltést, vagy direktben az egyenfeszt.
Nagyon köszi!
Lehet jobban járok ha kicserélem az összeset.
Meglett a hiba forrása. Beázott a lámpa, és az egyik ledhez is befolyt, és ott zárlatos lehetett, szerencsére csak egy led ment ki, a maradék azért nem égett, mert sorba volt kötve. Szerencsére találtam itthon egy használaton kívüli pótféklámpát és kiszedtem belőle a ledet, csak minimális eltérés van a többi ledhez képest, de ezt csak én látom mert tudom melyik az
Szerencsére könnyen szerelhető a lámpa, de elég primitív a sarus megoldása... |
Bejelentkezés
Hirdetés |