Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Állandómágneses motorok és generátorok építése
Témaindító: szsrobert, idő: Okt 25, 2010
Témakörök:
Dehogynem,csak épp sutyiba dolgoznak.
Szuper, és minek a terveit tártad elénk? Írjál már pár sort róla.
(A többieknek, akik csendbe vannak) Még szerencse, hogy van itt úttörő ember is , aki mer tovább gondolkozni, .
A cikkben nem a 180 A töltőáramon van a hangsúly.
A termelés megindulásában számít az állandó mágnes. Alacsony fordulaton (fékezés) a rágerjesztéssel tudják kiszedni a max. áramot, mint ahogy az indítónyomatékot is a gerjesztés biztosítja. Egyébként a cikkben semmi nem utal arra, hogy az általad preferált Hallbach array szerint rendezték volna el a mágneseket. 4-5 éve csak azért nem vettem meg a MÉH-nél a 12(14)V 190/240 A-es (tartós/alkalmi) generátort, meg a 24V 300A-es vízhűtésűt sem, mert nem igazán volt azonnali célom vele. Na meg az asszony állandóan morog, hogy csak gyűlik a kacathegy és nem fogy. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2015
Na igen,ez még csak terv.És nem is az én tollamból ékeskedik.De ezt is tovább gondoltam a régiekszerint,szerintem ezt te jól tudod.A többiek meg úgy is csendben lesznek.
Idézet: „A cikkben nem a 180 A töltőáramon van a hangsúly.” Ez igaz, inkább a motor üzemben fennálló 110Nm kellet volna jobban favorizálnom. De a lényegen nem változtat, az átlagosnál nagyobb a teljesítmény, ezt elismerheted. Idézet: „A termelés megindulásában számít az állandó mágnes.” Miért is? Mert én úgy gondolom hogy ha a gerjesztő tekercs nem kap áramot (nem is tudom egyáltalán miért is lenne ilyen eset, de tételezzük fel), akkor a mágneseknek az erővonalai a tekercs alatt fognak záródni, szóval a forgórész két pólusa közt az erővonalak száma minimális lesz (miket mondok semmi nem lesz ). Amúgy meg vedd észre, hogy a mágnesek a pólusok aljával vannak egy síkba és nem a külső éllel mert ez is számít valamit. Idézet: „Alacsony fordulaton (fékezés) a rágerjesztéssel tudják kiszedni a max. áramot, mint ahogy az indítónyomatékot is a gerjesztés biztosítja.” Persze, de ez mágnes nélkül is működik, csak rosszabb hatásfokkal, és ép ez a lényeg Idézet: „Egyébként a cikkben semmi nem utal arra, hogy az általad preferált Hallbach array szerint rendezték volna el a mágneseket.” Gondolom a Halbach array szabadalommal védett , és ezért nem emlegetik.
A mágnes nem kér gerjesztőenergiát üzem közben.
Hátrány a gerjesztőtekercshez képest: szabadonfutáskor erősebben fékezi a forgórészt.
Én nem tudom miért kell itt egyfolytában mellé beszélni , és miért nem lehet az kimondani határozottan :Hogy az állandó mágneses használata, a gerjesztés manipulálására , jó ötlet.
Mert ez tény. Mint ahogy a linkelt cikk is igazolja. Ezzel a témát be is fejeztem , használjátok egészséggel. De ez intő példa legyen van még új a nap alatt mágneses témában (sőt még lehet csak most kezdődött). Ajánlom magamat. nyemi Uí: Idézet: „Richard Feynman idézett :Ez is közös a fizika valamennyi törvényében: megfogalmazásuk egyszerű, de tényleges hatásaik már meglehetősen bonyolultak.” A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2015
Ki lehet mondani.
Ettől még mindig nincs 95% feletti hatásfokú generátorom.
Másképp kérdezem.
Nem akku pozitív- fogyasztó(tekercs)- kapcsolóelem- akku mínusz a helyes sorrend N-FET esetén? A rajzon a gen gerjesztőtekercse az N-FET negatív oladalán van bekötve.
Lényegtelen, hogy most a gerjesztő tekercsre pozitívat vagy testet kapcsolgatunk. Van ilyen olyan konstrukció is, feszültség szabályzó- és forgórész függő a dolog. Például az ETZ250 motorkerékpárnál a tekercs egyik kivezetése a forgórésznél is testelve van (pont itt van a műhelybe egy), szóval ott pont csak ez a fajta gerjesztés alkalmazható. A vele párhuzamos dióda a lényeg mert az segíti a forgórészben felépült mágneses tér relatíve gyors összeomlását és a állandó mágneseknek köszönhetően a negatívba fordulását is .
Igen,de mint mondod tovább gondolva (még ha nem is sikerülne ,hisz jó játék) nem mellékesen van alapja is.Egy illető tollból szintén (ez azért jó,mert csak megerősíti a másikat) valami hasonló gépnél:
" Ez a gép az állórészen elhelyezett autótranszformátorok (takarék trafók) elvén alapult oly módon, hogy az egyes transzformátorok primer tekercseiben indukált forgási feszültséget az egyenárammal gerjesztett kétpólusú forgórész, amelynek mágneses köre a transzformátorok primer tekercsein, a tekercsek lemezelt vasanyagában záródott. A szekunder tekercsekben csak a nyugalmi indukció hozta létre a feszültséget, amely áthajtotta az áramot a primer tekercs vezetékein, ezáltal csökkentve a forgatáshoz szükséges mechanikai energiát, amit egy villanymotor adott. Amikor kb. 600 W-al leterheltem a generátort /tiszta ohmos terhelés/, akkor a hajtómotor teljesítményfelvétele csak 200 W-al növekedett, nem ahogy várható lett volna, 600 W-al." De már látom előre a vádakat,így mondom is.Ez nem ingyen energia (egyébként is csúfos a neve,hisz ingyen semmi sincs.Az "energia" maga az energia.) viszont tény,hogy a terhelés által keltett "erő" maga a többlet. Is .
Talán csak én nem értem, mitől csökken a bevivendő energiamennyiség?
Rezonancia kialakulásakor a befektetett energiát többször is felhasználhatjuk.
Sziasztok
lenne egy kérdésem, Bővebben: Link ez vajon igaz lehet vagy csak trükk A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2016
Szia!
Trükk az egész. Gondolj bele kilowattos terhelés átvitele egy drótból hajlított kuplungon? Miból is keletkezik ennyi energia? A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2016
köszi szépen
de én a predev vagyis a mágnes motorra, gondoltam ami a generátort hajtja mert látni a youtube-on egy csomó videót, csak eléggé drága lenne kivitelezni és ha költök rá akkor 100% biztos akarok lenni a működésében.
Az Elektromos Muveknek/kulonfele eromuveknek lenne ra penze, hogy
BIZONYITOTTAN MUKODO modell utan nagyban is megepitsek. Miert nem tettek meg eddig szerinted?
Trükk. A rendszer valamelyik eleme mindig lent van a földön, a talajba bármit be lehet ásni. Csak a kövezett padlón lévő elemeket emelgeti.
Nem kellett volna általánosban kerülni a fizikaórákat.
Sziasztok.
Szerintetek hogyan müködik az elektromos kerékpárok regeneratív üzemmódja?(pl bionx motor)Hogyan oldják ezt meg? A motort visszafele forgó irányba kapcsolják és ettől termeli az áramot a lejtőn, ha keveset is? A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2018
Szia!
A BLDC motorok visszatáplálásakor az áram irányát kell megváltoztatni. Azaz a fázissorrendet, a kapcsolási sorrendet nem kell megváltoztatni, csak az aktuális fázisokhoz (amit jellemzően hall elemekkel érzékelnek) tartozó áramirányt. Az elv ugyan az, mint a DC motornál, csak itt elektronikus kommutáció van. Annyiban igazad van, hogy ha fékezés során a motor megáll, és továbbra is fenntartjuk ezt az áramot, akkor visszafelé fog a motor elindulni. Ha a másik irányban elindul a motor, a hallelemek fordított fázis-sorrendben adják majd a jeleket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |