Fórum témák
» Több friss téma |
RET-nél kinéztem az ETD49(N87)-et, nem egyet, jó áron van, csak össze kéne szedni egy rakás cuccot. Min. nettó 15e-ért...ingyen posta.
Íme az új öcsinyákom(kép). Itt nagyobb felbontásban: kepfeltoltes ocsinyak_v2 Így nem tilt be az IC, berúgja a halogén izzókat is.
A C6 - C9 elég egy kondenzátor mert nincs rajta váltakozó feszültség.
IR2210 VCC - COM lába közé rakjál kondenzátort; ilyen helyekre mindig smd kondenzátort szoktam használni közel a lábhoz.
Köszi a tippeket!
Van valakinek kedve jobbra(kisebbre) megcsinálni? Itt vannak a tervek, unalmamban eddig jutottam(kis másnaposság):
Az IR2110 2A-es meghajtó áramot tud, ha jól emlékszem. Biztos kell és/vagy érdemes utána tranyókat tenni?
Kimeneti rövidzár esetén 2A. 4V felett már közel sem annyi, az IRFP460-aimat sem hajtotta túl fényesen, a 47N60C3 gate töltése még rosszabb és szeretném, ha a softstart is jól indulna.
Elvesztettem a fonalat. Az IRS27951 után miért kell IR2110?
Azért, hogy ki legyen iktatva az IRS kényes Vs lába, ami 2V felett tilt, de hamar.
Már 330µF szekunder oldali pufferre is tilt, annak ellenére, hogy ott a softstart. Más: Rendeltem be a RET-től is egy csomó mindent 15 nettó felett: legfőképp 5db komplett ETD49(N87) trafót, két bika IGBT-t, ellenállások,kondik,kistranyók,stb. Még 0-ás smd-t is vettem. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Anno több, mint 10 éve, mikor hardswitch-eztem IR2110-zel és IRFP460-al, bekötöttem 1 Ohm Rg-t és rátettem a szkópot. Meglepődve tapasztaltam, hogy 1 Ohm-mal ilyen 200-400mA-ek(már nem emlékszem pontosan,de kb. ennyi) a töltő kis tüskék, azért olyan a jel 100kHz-en, amilyen.
Ezért kell a tranyó, a lehúzáshoz mindenképp, minimum BC807 , de én szeretem, ha a felfutás is gyors.
Az a helyzet, hogy folyamatosan magas labdákat dobsz fel, szóval ne csodálkozz ha lecsapják. A néhány oldallal ezelőtti nyákterv-kínlódásaid, meg az eldurrantott félvezetők száma alapján, az említett 10 évvel ezelőtti IR2110+IRFP460 mérési eredményei gyakorlatilag semmit sem jelentenek. A rossz nyáktervtől kezdve a mérési hibáig bármi előfordulhatott, így ebből kb. semmilyen következtetést nem lehet levonni szerintem.
Az IR2110-et sokan használják sikerrel PWM erősítőben folyamatosan 300kHz környékén. Persze sokkal jobb FETekkel, csakhogy a meghajtó csúcsárama nem a gate töltéstől függ, így ebből a szempontból ez lényegtelen. Az hogy csak 0,2...0,4A lenne a meghajtó áram csúcsa számomra nem igazán hihető.
Az IRS meghajtó, Uds feszültség figyelésén alapuló túláramvédelme szerintem kifejezetten hasznos dolog. Megvédheti a félvezetőket a katasztrofális meghibásodástól.
Azt, hogy neked a szekunder oldali pufferek feltöltése során letilt a védelem, valószinüleg okkal történik, amit meg kellene ismerni és kezelni. Tudod ha egy készülék leveri a kisdmegszakítót, akkor nem biztos, hogy az a jó megoldás ha kiiktatjuk azt a kismegszakítót. A softstart sokféleképpen méretezhető, sőt akár áramfüggő visszacsatolás is kialakítható, így akár hosszantartó zárlat is kezelhető, akár áramgenerátor , akár visszahajló karakterisztika is megvalósítható.
Ok, meg se szólalok, amíg nem jön ki stabilan az 1-1,2kW....
Amúgy sem tetszik az áramvédelmében, hogy addig tiltásban marad, míg ki nem sül a primer puffer, ami kW kategóriában 1000-1200uF! A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Az ETD49 valakinek nincs meg Eagle-ben?
Sehol sem találom a neten, legalább a panelen a rajzot nem kellene megrajzolnom, csak az áramköri szimbólumot kell átrajzolnom, ha megvan valakinek.
Ha így sem sikerül hagyd meg az IRS-t ahogy most van és a FET-eket vagy IGBT-k meghajtását gate trafóval készítsd el. Így nem lesz annyira érzékeny a NYÁK kialakításra, meg ahonnan most vásároltál ott nem hinném hogy hamis alkatrészt kapsz.
Erre nem tudom mi lenne a legjobb kapcsolás, talán menj át az inverteres hegesztő topikba ott nézd meg a Maci hegesztő gate meghajtását. Értelemszerűen át lehet tervezni. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Csak így tudom odaadni, mert nem az enyém az lbr file:
(háló 1 raszter) A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Nem szeretnék gate trafózni több okból is. de azért köszi az ötletet.
Ment ez, sőt IR21531-el nagyon is ment emitterkövetőkkel, csak sokalltam a fesz. esést(üres/terhelt).
Azért totál hülyének nem kell nézni, azért mert eldurrant ez-az. '99 óta gyűröm a kapcsolós tápokat, valami ragadt annak ellenére, hogy nem tudom a teljes elméletet, de az a szomorú, hogy főleg app.note-okból tudom, amit...
Annak, hogy a rossz nyákterv volt az ok, valóban jóval nagyobb az esélye, de azért a rossz mérést sem zárnám ki. , főleg ha a korábbi Rdson méréseidre gondolok. Mindenesetre annak adnám a legkisebb esélyt, hogy az IR2110 ne tudná az adatlap szerinti 2A-es meghajtó áramot normál körülmények között.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Szerintem a kritikákból is sokat lehet(ne) tanulni, jónéhányan leírták azt is, hogy ami nem jó, az miért nem - az más kérdés, hogy mihez kezdesz ezekkel az információkkal. Lehet támadásnak venni, vagy lehet tanulni belőle. Ha a rossz nyáktervedet nem kritizálták volna olyan sokan, akkor lehet, hogy sokkal kevésbé foglalkoznál azzal, hogy normális nyáktervet csinálj.
Öh, hát igen. Deamikor már a 148-ik FET-et megnéztük kettényitva, mennyire hamisítvány, olyankor már nem túl bizalomgerjesztő információ ha valaki "hmm, de milyen régóta benne vagyok a témában"...
Transztyuszeres: Normális meghajtással a gate trafó miért nem jó? Egyáltalán mi a baj? Mert nem értem komolyan mondom, hetek sőt inkább hónapok óta fél perc örömöt és utánna robbanásokat 0.1 ohm D-S átmenetű FET-eket, elszállt kimenetű IC-ket látunk. A jó múltkor már leírta nem is tudom ki, hogy egy bizonyos feladatra tök jó az IR2110 meg barátai, de abból mezitláb több nem jön ki. Ha mégis akkor látod, igen bizonytalan a működése. Mások már belátták, hogy az asztalt le kell söpörni és új topológiát kell nézni, mert értem én hogy csomó van belőle meg 20 fillér, de annyit is ér. Meg tökjó ferrárinak néz ki, meg szép nagy kerekei vannak, de csak egy 2-es golf es motorja van benne. Amiből igen ki lehet hozni hiper tuningokkal meg mit tudom én mivel a többszörösét.(aztán nem lesz hosszú életű az se) De igaz annyiért már megbízhatóbb, normális konstrukciót is lehetett volna kapni, ami alapból tudja azt? Hogyne lenne igaz. Amit te akarsz csinálni az úgy 200-600Wig optimális, épp elmegy 7-800W ra is, de az már visítós határ. Az meg, hogy véletlen betámasztasz neki egy fogpiszkálót közbe remegsz mert épp nem esik szét 1-1.2kW- terhelésnél csak ne nyuljunk hozzá mert bármikor villanhat egyet, és 10/1-bekapcsi arányához épp eldöcög nem életbiztosítás. Én nem merném valakire egyedül otthagyni. De te tudod. Meríts ötletet abból hogyan, miként műkdönek a nagyok. Nézz meg egy hegesztőt például.
Szerintem nincs baj az ICkkel sem, és a gate trafóval sem. Mindnek megvan az előnye-hátránya, mindegyikkel készíthető kicsi teljesítményű és több kW-os táp is, csak jól kell használni.
Sziasztok!
24V, 6A-es kapcsolóüzemű tápegységre lenne szükségem. Fő szempont a megbízhatóság, hónapokon keresztül bírja a napi 24 órás üzemet. Továbbá a kimenetén folyamatosan jelentős terhelésváltások lesznek: többek egy 100W-os fogyasztó fog róla üzemelni 120 Hz-es PWM üzemben, tehát a teljesítményigény gyorsan és nagymértékben változik. Milyen tápegységet tudnátok nekem ajánlani erre a célra? Kapcsolási rajzot elfogadok. Esetleg alternatív megoldásként néztem az eBay-en ilyet: Bővebben: Link Ennek a megbízhatóságával kapcsolatban vannak fenntartásaim (mégiscsak kínai...) - de ettől persze még akár jó is lehet. Mit tudnátok javasolni?
Inkább ezt. Ez bírja a strapát.
400/24 van a kozelemben. Egy fazisu kell?
Én inkább 10-15A-es tápot vennék, ha a megbízhatóság fontos. Ha hosszútávon fog üzemelni, akkor a por rá fog rakódni, és a szellőzés hatékonysága leromlik.
Ami a legeslegjobb döntés lenne, egy toroid trafó, bika graetz, és egy pufferkondi. Ennek lehet adni, nem lesz baja 10 év múlva sem, míg egy primer oldali pufferkondi évek alatt kiszárad, és emiatt a vezérlés tönkremegy. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Szuper, köszönöm! Te is ilyet használsz?
Illetve még annyi kérdésem lenne, hogy miért van ezen két V+ és V-? Ez két teljesen független ág, vagy ugyanaz, csak több helyre van kivezetve?
Teljesen mindegy hogy milyet veszel mert mind Kínában készül, ma már az a hamisítvány ami nem ott készül.
Az olcsóbbakban egyébként egy az egyben a PC táp kapcsolása van csak passzív hűtéssel. Én 150W-ra biztos hogy nem vennék ilyet sem meg olyat sem, hanem átalakítanék egy PC tápot, vagy összedobnék valami egyszerűt.
Igen, az ugyanaz. Én is ilyet használok, meg még sok cég is, ezek rendes ipari tápok, ezért nem olcsó még kínából sem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |