Fórum témák
» Több friss téma |
Helló
Egy Pixhawk vezérlőre, szeretnék rákötni egy Turnigy 9x v2 vevőt. A vevőnek PWM kimenete van, a Pixhawk pedig PPM formátumban várja a jelet. Erre van egy átalakítóm, amit azzal a megjegyzéssel kapta, hogy nem biztos hogy működik. Összekötöttem mindent ahogy kell a vevőt az átalakítóval majd ezt a Pixhawk vezérlővel, viszont nem akar működni. úgy néz ki hogy a Pixhawk nem látja a jelet, mintha rá se lenne semmi dugva. Hangkártyás oszcilloszkóppal rámértem az átalakító PPM kimenetelére, ott korrektnak tűnik a dolog (megvan a 8 csatornához tartozó tüske + a szinkronizációs szünet), mellékelem ezeket a képeket. Van esetleg valakinek valami ötlete mi lehet a hiba? Ez a korrekt jelalak? Nem értem miért nem akar menni...
Előfordulhat, hogy invertálni kell a PPM jelet. Itt találsz róla infót. Egy próbát megér.
Ez jó ötlet, eszembe se jutott! Sajnos nem értek belőlle semmit (nyelvileg), arra az egytranzisztoros dologra gondoltál ugye? Össze is dobom gyorsan.
Sajnos így se működik, a jel szép invertált de pont úgy nem történik semmi . Egyéb ötlet?
Azt írja a Turnigy a 9x vevőjéről, hogy a 9. csatornán PCM jel van (ha jól értettem az olasz nyelvű manualt). Ez valószínűleg a pirossal jelzett "Battery" csatlakozó lesz... én még ezt megpróbálnám: kihagyni a konvertert és a vevő Bat csatlakozóját direktben rákötni a Pixhawk-ra... hátha... ha ez sem jön be, akkor egyelőre nincs több ötletem...
Update: úgy nézem, ezt a funkciót lehet, hogy az adóban kell bekapcsolni. Ezt a manualt nézem. A legutolsó oldalt. A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2016
Szia. Azok amiket a képen látok , nem biztos hogy csatorna jelek. (inkább egyforma tüskék.) A karok mozgatásával változni kéne a szélességüknek.
Sziasztok!
Problema a kovetkezo Epitettem egy poulin lancfuresszel hajtott rc autot Van egy traxxas TQ 2,4 ghz es tavom vevovel A motor a kocsi kozepen vevo egesszen az elejeben Az a baj van hogy berantom es a szervok rangatozni kezdenek vagy eppen semmit nem reagal a tavra Ha lekapcsolom a motort magyaran nem jar Akkor minden megy ahogy kell de neha akkor is a servo berangat A servo futaba 30kg os darabonkent A gyujtotekercs vagy adovevo zavar lehet a baj?
Akkumulátor milyen van benne?
Lehet a gyújtásnak meg a vevő + szervónak külön akku kell, illetve ha nagyon nagyok a szervók akkor azt nem szokták a vevőn keresztül elosztani hanem egy külön elosztó panel segítségével.
A vevő tápellátását nagyon jó szűréssel kell ellátni, alkalmas erre egyes pc tápok hálózati szűrő
modulja. A másik igen fontos a robbanómotor gyújtórendszerének jó árnyékolása. Árnyékoló harisnyába kell bújtatni a gyújtóvezetéket, árnyékolt gyújtópipát kell használni belül zavarszűrő ellenállással.Jó lenne ha találnál egy egy olyan segítséget aki spektrum analizátor műszerrel meg tudná nézni hogy a vevő sávjában milyen zavarjelek találhatók.
Az akku egy trungy lipo 7,4v
5200mah Ket 30 kg os szervo van benne egy 5v UBEC atalakitoval hogy a servok megfelelo feszultseget kapjanak UBEC megy a vevobe masik fele 7,4 5v ot csinal a servoknak
Neharagudj de ez nekem magas
Szavadat nem ertem Ezek beszerezhetok? Mert van hogy a servo rangatozik ha nem megy a motor akkor is? Most kivettem az egesz rendszert es kozel sincs az auto Mikor a rvaszt huzom minden rendben De a kereket tekerem elfordul de rangat es zug a szervo!
Szia !
A motor gyújtórendszeréhez való dolgok, a pipa biztosan, beszerezhető autósboltban, árnyékoló harisnya lehet akár egy legvékonyabb hajlékony vízbekötőcső külső harisnyája is. A robbanómotor gyújtó és töltő rendszere igen jelentős zavarforrás. A vezérlésed 3 részből áll, rádió csatorna , kódoló dekódoló proporcionális (arányos vezérlés) rendszer, és parancs végrehajtó elektronika mechanika(szervó). Az egységek külön is tesztelhetők. A szervóhoz lehet csatlakoztatni olyan tesztelő elektronikát ami modellezi a dekódolóból jövő impulzusokat. Itt a NET-en találsz ilyeneket. A többi rész tesztelése már nagyobb felkészültséget igényel, különösen a rádiócsatorna.
Szia!
A flexibilis csot lekoppasszam vagy csak huzzam ra a vezetekre gumibetettel egyutt?
Szia !
Ha belemegy a gyújtókábel úgy is jó,ha nem levágod a két végét és kihúzod belőle a gumit, /műanyagot?/. Az árnyékoló fémes érintkezésbe legyen a motortesttel és a gyertyapipa fém burkolatával. Ha a járó motor közelébe viszel egy működő rádiókészüléket és a pattogó gyújtászavart nem hallod jól dolgoztál. A szervót érdemes letesztelni. Egy lehetséges teszt áramkör, de találsz sokat ha a keresőbe beírod / servo test circuit/ és a képtalálatokat nézed.
Szia
Koszi szepen maris sokat segitettel Nem volt ithon flexicso ezert tv koax kabelt beleztem ki es a femharisnyat rahuztam a gyertya vezetekere es ugy nez ki fogja szepen De ujabb gond adodott Ha jar a motor akkor lassabban reagal a szervo Es felporgeti igy maxra a fordulatot es lassan engedi vissza pedig nekem igy ez nem jo mert szetporgeti a mocit! Olyan mintha 0 ra kb 3 mp alatt menne vissza Ha lekapcsolom ez kb 0,5 sec Beinditom ismet ez a gond
Egy blokkvázlatot tegyél fel hogy lássam a tápellátás megoldását. Csak gondolom hogy a szervók
tápfeszültsége nincs stabilizálva.
Szia
Persze eleg kis kezdedleges de kiveheto Elkuldom a hozza valo cuccok is kepen
A gyújtás külön akkuról megy?
Bár a 2.4 et nem kéne hogy zavarja de azért tedd minél messzebb a vevő antennát a gyújtástól.
Szia!
A vevő csak az eredetileg hozzá készült szervókat tudja árammal ellátni. Nem tudom milyeneket használsz, de ha nagyobbak az áramigényük is nagyobb, akkor már a vevő nem tudja ellátni. Ez esetben a vevőből csak a vezérlő impulzusokat tudod használni a szervók áramát közvetlenül a telepből kell biztosítanod a szervó részére szükséges stabilizált formában. Itt meg tudod nézni a manual-t
Ez egy lancfuresz
Berantom igy gyujto tekercs forog Ezalltal van gyujtas Poulan 2250 30cc 1,6 le Igy nincs kulon gyujtasnak akku
Szia trungy 30 kg os szervok kepet linkelek
Ha nem jar a motor reagal szepen ahogy beinditom akkor gajdul meg! Aram ellatas belove az ubec fesszabajzoval szepen mennek de mikor berantom kesik a servo es ezalltal huzza a gazt mint a barom Kep: ebbol van ket servo beteve Es ez az ubec Van meg egy fail safe de azt meg ra se kotottem Ez megy bele a vevombe masik fele az akupakkra Van egy jumper rajta amivel 5v vagy 6v ot tudok allitani A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2016
Szia !
A szervó oké, a motor okozza a galibát. A manuál amit linkeltem, szintén robbanómotoros megoldás. A közepe felé van egy vezetékezési diagram, nézd meg úgy van Neked is bekötve ?
Ja, a motor fémháza össze van kötve az akku negativ polusával?
Lehet ez segit de nem biztos.
Nekem teteje a battery
Ch1 Ch2 be vannak a servok bekotve Also ugye vilagitas vagy valami .... Ch3 ures
Szia a motor muanyag hazas
Es nincs akku csak ubec -el van osszekotve Ami megy a vevobe Figyelljetek csak!? Nem lehet hogy naga az adovevo a rosz? Marmint vevo nem de ado? Eszrevettem hogy a servo is elfordul 0 rol De a vegallasban el kezd rangatni Szet szedttem minden forrasztas szep jo Es mivan ha a tavban nem a ravasz hanem a kerek potija kopott vagy kihagy? Az lehetseges lenne hogy servo rangast idez elo? Vagy a potmeter elromlik es kesz nem reagal?
Sziasztok asszem megvan a problema!
Atneztem az adom minden kiraly minden mukodik Ezt nezzetek! Mintha a vevom antennaja meg lenne torve es meg a forrasztasnal is a szigetelo harisnya szet van szakadva Kerdes!???? Ugyan ekkora szigetelt kabelt forrasszak ra? Vagy valahogy meg tudom oldani hogy wifi antennata kossem? Marmint a kabel vege igy nem kell muanyagba tennem hogy felfele alljon Persze a pendrive reszt kiveszem csak a csatikat es az antennat hasznalnam!???
Szia !
Ez a rész még nem a vevőd antennája, csak az ahhoz csatlakozó 50 ohmos koax. A végén lenni kellene egy 2,4 GHz-re méretezett rövid antennának. A kábelt természetesen ki kell cserélned, vagy ha a hossza engedi a végét levágni és újra forrasztani. RG158 kábelt hsználhatsz vagy vékony teflon még jobb a forrasztást jól bírja. A WIFI antennát használhatod hozzá, legjobb lenne SMA csatlakozóval. |
Bejelentkezés
Hirdetés |