Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Te elolvastad a bejegyzéseket amiket írtunk egymásnak elactrofannal vagy csak úgy ide irogatsz?
Leírom azért hogy megértsd : én találtam egy jó tonerpor eltávolító sprayt , melyre elactrofan írta, hogy minek vegyszert használni, mikor a dörzsi is leviszi és nem kell vegyszer. Én rá kérdeztem, hogy hogyan van ez a dolog mert ki próbálnám. A válasza az volt kell dörzsi meg vim is. Erre írtam, hogy a vim is vegyszer. Ennyi volt. Én sehol nem állítottam és írtam, hogy a spray nem vegyszer, ha esetleg Te ezt láttad valahol akkor írd ide légyszí. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2016
Akkor lehet félreértettem, pardon a kellemetlenségekért...
Sziasztok Mesterek!
Lenne pár kérdésem, ha szabad. Dryfóliát meddig kell világitani és, ha esetleg ráérek vele és sokáig világitom, az baj? Cree UV powerLEDeket hasaználok. Gondolom ugyan ezek a szabályok vonatkoznak a soldermask pasztára is. Tényleg! napok óta olvasgatom ezt a fórumot, de nem rémlik, hogy bárki is írt volna a soldermask használatáról. Nem használjátok vagy csak én nem láttam?
Én 45 másodpercig világítom a dry fóliát a solder paszta színtől függően más más időt igényel ez a fényforrásodtól a paszta színétől és a bekeverés óta eltelt időtől függ (szerintem ez két komponenses festék mert elég hamar bedöglik) Egy időben többen próbálkoztunk a használatával de szép munkát nem lehet vele végezni (hibajavításra jó csak)
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2016
45 másodperc?
Az fasza. Én meg azt hittem, hogy percekig ~10perc
Sehogy mert kidobtam mind a három kupát amit vettem , de a kész nyákon ahol hiba van a lötstop festék felpattant vagy javítás miatt kikapartad oda kell kenni és betenni a lámpa alá ennyi a "titok"
Tudnátok ajánlani valami olcsó és jó írásvetitő foliát?
Mert ami nekem van azt valamiért nem kedvelik a nyomtatóim. A tintasugaras nem hajlandó behúzni a nyomtatható oldalát és ha néha unszolásra sikerül elkapnia, akkor meg simán kiköpi. A lézernyomtató meg csúnyánnyomtat rá és egymás alá sokszorositva maszatoltan nyomtat.
Próbálkozz inkább pausszal! Nekem arra gyak. úgy nyomtat mint a sima A4-re, de emellett relatíve jó a fényáteresztő képessége...
Írásvetítőn nálam tele volt mikroszkopikus kihagyásokkal.
(Legalább) Kétféle folia van:
- Tintasugaras nyomtatóhoz, ez érdes, hogy tapadjon rá a tinta. - Lézer nyomtatóhoz, ez hőálló, hogy ne égjen rá a fuser-re. Ezen felül pedig különböző keménységű és vastagságú, ami többek között a behúzást (is) befolyásolja...
Kinyomtatom a rajzot kétszer, összefordítom, össze laminálom.
Rajzolaton kívül a két szembe oldalra laminálok egy csík fóliát, hogy ragasztani lehessen többször. Papírt vagy lakkozom, vagy bekenem sütőolajjal, hogy áttetsző legyen. Örökös, sehol nem látszik át ahol nem kell neki... A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
Sziasztok!
Rendelt már valaki innét nyákot? Bővebben: Link Egy kis segítség kellene a regisztrácioval és a fizetéssel kapcsolatban, meg egyéb dolgok. Panel milyen minőség, milyen formátumok kellenek, inch vagy mm kell, stb...
És hogy konkrétan válaszoljak a kérdésre,
gerber fájlokat küldök, árajánlatot kérek, és utána rendelek. Regisztrálni nem kell, csak email a sales(kukac)epegpcb.com -ra. 20-25 nap alatt érkezik meg, fizetni paypal lehet. Lakk és poz rajz alap. Rendelni több darabot érdemes. Ez is egy lehetőség.
Szia!
Köszi a választ! A felrakott nyák mérete mekkora, és mennyibe került szállítássak együtt? A két nyák ugyanaz?
Sziasztok!
Úgy hozta a sors, hogy TQFP tokos IC-t kell használjak, vasalásos módszerrel megbuktam, a nagyon kis vezetősávok miatt, ezért beszereztem gyárilag fényérzékeny panelt. Most csinálnék életemben elsőnek ilyen technikával nyákot, így rengeteg kérdés merült fel bennem, tegnap éjjel rengeteget olvastam itt a topikban, de a kérdéseimre választ nem nagyon sikerül lelnem így felteszem itt. Ezeknél a nyákoknál pozitív maszk kell azt tudom, viszont a levilágítási idővel bajban vagyok, olvastam Vicsys leírását viszont ő ledeket használ nekem meg 4 db 9W-os UV csövem van amivel nem tudom mennyi lenne az elég. Honnan tudhatom meg? Esetleg ha több a levilágítási idő annak mik a következményei, honnan fogom tudni mikor a jó? A maszk egy fénymásoló cégnél készült az elérhető legjobb minőségben írásvetítő fóliára. Előre is köszönöm a válaszokat!
méret 10x10cm, nekem 10 darabra volt szükségem, igy lett 700Ft/db
Szállítás benne van az árban. Idézet: „4 db 9W-os UV csövem van amivel nem tudom mennyi lenne az elég.” Nem kritikus az idő, 2 - 4 perc világítok én is csövekkel kb 5cm távolságból. Idézet: „Esetleg ha több a levilágítási idő annak mik a következményei” Nehezebben jön le az aminek le kell jönnie maratás előtt.
Értem, előhívásnál egy írás szerint hideg zsíroldó és víz 1:6 arányú keveréke megfelelő, vagy van jobb módszer is rá?
(bocsánat a sok kérdésért, de inkább kérdezek, minthogy nem és nem sikerül a hiányos tudásom miatt)
Sziasztok!
Tudtok segíteni, hogy Eagle nyáktervből hogyan kellene megfelelő gerber fájlokat készítenem? Mire van szüksége a gyártó cégnek? Minden szükséges réteget egy fájlba kell mentenem, és majd ők kiválogatják? Köszönöm.
Engem is pont ez érdekelne
Én mm mértékegységben tervezek, de a gerber meg ad nekem egy drill fájlt ami meg inchben van. Nem tudom, hogy ez nem okozhat problémát gyártásnál, vagy más programoknál is így van?
Rétegenként kell a fájl és külön a furat fájl.
gerber formátumának Gerb274x -nek kell lenni. Ha nem megy tedd fel a rajzot.
Plusz a nyákra kerülő fehér feliratok? Tehát összesen lesz 6 gerber fájlom? És a kontúrmarás, és lyukak?
Összesen 6 fájl a furatokkal együtt
component side solder side silk solder stop component stop excellon a 20. réteget is tedd bele a generálandó fájlokba, pad-ek kitöltve
Tehát magyarul: alkatrész oldal, forrasztási oldal, ezek csak a vezetősávok, a viak és a padek.
Silk: ha jól sejtem, feliratok, ebből kettő van, mindkét oldalra, solder stop: ez a tStop és bStop réteg lenne, egy-egy fájlban, tehát ismét kettő, component stop, ha jól sejtem, az a rész, ahova nem kell a forrasztásgátló maszk, tehát ahol forrasztok. Amit találtam: tCream, bCream. Ezután jön az excellon, ez lenne a fúrófájl? Ide jön a drills és a holes? Ha ez igaz, jó sok fájl fog készülni... A 20-as réteg a dimension. A pad-ek kitöltve - ez be van pipálva automatikusan.
Ha tovább világítod a kelleténél és jó a maszk, kb. semmi problémát nem fog okozni. Általában aházi készítésű maszkok nem adnak 100 %-os fedést, érdemes próbákkal eldönteni, meddig és ne tovább. Jó a hideg zsíroldó is, előhívás előtt a keveréket melegítsd fel kb. 30-35 °C-ra, jobban dolgozik. Be lehet állítani PH mérővel is a töménységet, csak nem sok értelme van, mert ez az első használat után már meg is változik. Ha túl tömény az előhívó, lekapja az összes lakkot a panelről.
Silk-et a gyártók általában csak a top oldalra tesznek, ha külön kéred akkor lehet tesznek a solder oldalra is
Értelek, akkor kap egy 5 perces világítást egy enyhe zsíroldós keverékkel.
Gondolom, ha a keverék gyenge akkor csak több ideig tart az előhívás. |
Bejelentkezés
Hirdetés |