Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1185 / 1385
(#) kaqkk válasza whitedrago hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Előfordulhat hogy abba keveredett valami tudtodon kívül , használj helyette denaturált szeszt vagy alkonek hígítót
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2016
(#) whitedrago válasza kaqkk hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Meg fogom próbálni
(#) majorka hozzászólása Jún 2, 2016 /
 
Szerbusztok.Még necsináltam kétoldalas nyáklapot vasalássa.Segitnétek,hogy ezt hogy kell csinálni.Pozicionlás után egyszerre kell vasalni nyákot vagy ellöször az egyik oldalt levasalni aztán amásikat
(#) Temela válasza majorka hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Szia!

Bocsánat, de megnézném a videót, hogy vasalod egyszerre a kétoldalt.
Vasalod egyik oldalt majd megfordítod. Gondlom én, de nekem a a vasalás nem vált be, nem volt elég türelmem hozzá. Sok kísérlet és tapasztalat. Irigylésre méltó szép munkákat mutattak már be itt a fórumon, tehát működőképes és nagyon jó a technológia.
(#) elektroncso válasza majorka hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Szia.
Én így csinálnám:
Először felvasalnám a forrasztási oldal mintázatát, majd kimaratnám.
Letakarítanám a forrasztási oldalról a festéket, majd felvasalnám a beültetési oldal mintázatát is. Azért így készíteném, nehogy felvasalom az egyik oldalt, majd amikor elkezdem a másik oldal mintáját felvasalni, szétkenődik a túlsó oldal mintázata. Persze lehet, hogy csak felesleges félelem, de jobb félni, mint tönkretenni. A panel másik oldalán a még csupasz rezet illetve a már kimaratott részt úgy gátolhatod a további maratás ellen, hogy leragasztod szigetelő szalaggal, akkor biztos nem marja meg.
(#) shirke válasza majorka hozzászólására (») Jún 2, 2016 /
 
Heló!
Én úgy csinálom, hogy a két vasalandó lapot, egyszerre, a nyák két oldalára teszem, a furatokat tűvel átszúrom és úgy illesztem össze. Majd ha ez megvan akkor a vasalóval óvatosan hozzátapasztom a lapokat, vagy kis celluxszal ragasztom hozzá. aztán kihúzom a tűket a furatokból és jöhet a vasaló.
(#) majorka válasza shirke hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
Köszönöm
(#) majorka válasza Temela hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
Köszönöm
(#) every hozzászólása Jún 6, 2016 /
 
Sziasztok! Mivel szoktátok átfordítani negatívba a rajzaitokat és a programon belül a menetét is leírnátok? És hogy jobb tárolni a dry fóliát feltekerve a 10 métert vagy fel darabolni a4-es méretre? Köszi!
(#) kaqkk válasza every hozzászólására (») Jún 7, 2016 /
 
Melyik programot használod ? A Dry -t ahogy megjött tekercsben tárolom.
(#) every válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 7, 2016 /
 
Ezt használom: adobe indesign
csak azt kérdeztem, hogy mások biztosan használnak más programokat is erre(,) és azokkal lehet egyszerűbb mint nekem ezzel.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2016
(#) gulasoft válasza every hozzászólására (») Jún 7, 2016 /
 
A nyomdának mikor leadom megmondom hogy negatívba kérem.
(#) niedziela válasza every hozzászólására (») Jún 7, 2016 /
 
Azon is múlik milyen pcb szerkesztő programot használsz.
Másrészt ha kétszer nyomtatod ki a rajzot, és azokat a nyomtatással összefordítva laminálod, tökéletes maszknak.
(#) kaqkk válasza every hozzászólására (») Jún 7, 2016 /
 
A leg ismertebb nyáktervezők tudják az invertált nyomtatást, de ha pdf ben vagy képfájlban van a nyákterv a gimp a leggyorsabb megoldás
(#) usane válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Ha a legismertebb alatt a Sprintet érted akkor igen az tudja, de pl. sem Altiummal, sem allegroval nem tudtam megcsinálni. Én általában pdf-et használok, adobe illusztrátor átfordítja, de a photosopal is lehet a képet is és a pdf-t is, valamint valóban a gimp is.
(#) StefuPeti válasza usane hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Szia. Én Altiumot használok, és tudja, csak "át kell verni" egy picit. Ha érdekel szivesen leirom
(#) morgo válasza usane hozzászólására (») Jún 9, 2016 / 1
 
Az egyszerű és ingyenes Xnview is tudja. Csak telepíteni kell hozzá a Ghostscriptet.
(#) kaqkk válasza usane hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Én az Eagle-t használom az is a legismertebbek közül való ,és tudja. Nem értem miért jó olyan nyáktervezőt használni ami ........
(#) kaqkk válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Idézet:
„Én Altiumot használok, és tudja, csak "át kell verni" egy picit.”
Elhiszem de ha trükközni kell ....
(#) StefuPeti válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Sziasztok. Hátha valakit érdekel leirom ide, hogy készitek inverz nyomtatást.
Tervezés végén mikor mindennel készen vagy, az egész tervedet letakarod egy réteggel. Én a Keepuit layert szoktam erre használni. A lényeg olyan réteget válasz amin nincs semmi tervezve.
Nyomtatási beállitáskor ezt a réteget állitsd feketére, a top-bottom-multi layer vezetősávokat pedig fehérre.
Remélem tudtam segiteni.
(#) gulasoft válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Minden nyáktervező tud gerbert csinálni, még a protel is, mert különben nem tudnák leadni nyákgyárba. A gerberből meg a gerbmagic tud pdf-et csinálni.
Ennyi. És nincs trükkézés meg társai.
(#) RoliNyh válasza every hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Ezt én nem vágom, elmondanád miért kell egy nyáktervet negítívba konvertálni?
(#) benjami válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Gondolom dry filmet szeretne használni a nyák készítéshez.
(#) RoliNyh válasza benjami hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Hát amit UV fény ér, az a lemosható rész, nem?
Ami meg a sötét rész alatt van, az marad fent a panelen maratás előtt... Vagy rosszul tudom?

(Én sose használtam levilágításos módszert, lézernyomtatóssal csinálom...)
(#) eyess válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Fordítva.Amit az UV fény ér az marad meg , ami a fekete alatt marad az a lemosandó rész.Persze Dry technikára értendő.
(#) RoliNyh válasza eyess hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Na most akkor a Dry fólia az a zöld színű, amit a forrasztómaszkhoz szoktak használni?
A kék színű (nemtudomhogyhívják) meg a nyák maráshoz való és úgy működik ahogy először gondoltam?
(#) attika válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
A dry film az EZ.
A Maszkhoz meg Ez való.
Vagy pedig EZ
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
(#) usane válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Én például azért használom az allegrot (orcad) vagy ahogy nevezni akarod, mert különböző formájú szenzorfelületeket csak azzal lehet rendesen rajzolni semmi mással, csupán ezért. Fenn van a gépemen az összes ismert, minddet teszteltem, meg ha kell néha használom is, de csak az allegroval tudok normálisan normális shape-eket rajzolni. Igaz ha nincs benne semmi egyéb alkatrész hanem külön van bekötve akkor simán megcsinálom autocaddel.
Azért meg minek használjak másikat PCB-tervezőt is, hogy ezzel megrajzolom a shapet azzal meg az egyebet? Így mindent allegroval rajzolok. Na jó, ha nagyon alap valamit kell csinálni azt összedobom sprint-el.A másik meg, hogy nyilván ezek nem hobbi célra készült szoftverek, ezért nem érdekelte a programozókat, hogy te most negatív filmmel akarsz-e dolgozni. A cégek meg tudnak a gerberrel dolgozni.
(#) RoliNyh válasza attika hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Én azt hittem ez a kettő fordítva működik de akkor ezekszerint tévedtem...

Mind a kettő UV fényre kemélyedik, és az lesz a nem lemosható rész amit fény ért.
Amit nem ér fény az pedig a lemosható rész?

Akkor tulajdonképpen mi a fene a különbség a kettő közt?
Az egyik kék a másik meg zöld, ráadásul a zöld hatszor annyiba kerül...
A zöldet használják forrasztómaszknak, strapabíróbb száradás után?

Ilyen alapon akár a kéket is lehetne használni forrasztó maszknak nem? Vagy az hamar lekopik?
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
(#) StefuPeti válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 10, 2016 / 1
 
Szia. Meg is irtad a saját kérdésedre a választ is, igen a kék fólia nem forrasztás álló, forrasztáskor a melegtől megég. A zöld fólia pedig birja a forrasztást, sőt a kikeményités (30 percig szoktam UV fény alatt világitani) után a nitróhigitó is csak sok-sok idő után oldja meg, ha véletlenül le kell mosni.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
Következő: »»   1185 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem